Πέμπτη 27 Νοεμβρίου 2014

Μαλιακός: Θέμα λίγων εβδομάδων η λειτουργία των παρακάμψεων Λαμίας και Στυλίδας

Ολοκληρώθηκαν τα 2 μεγάλα οδικά έργα που θα μετατρέψουν πλήρως τον Μαλιακό Κόλπο σε κλειστό αυτοκινητόδρομο. Τις ημέρες αυτές μπαίνουν οι τελευταίες πινελιές και γίνονται οι δοκιμές των συστημάτων ασφαλείας των σηράγγων. Το νέο τμήμα έχει μήκος 19,2 χιλιόμετρα και περιλαμβάνει 6 σήραγγες, από 280 μ. έως 700 μέτρα μήκος και τέσσερα ζευγάρια κοιλαδογέφυρες. Τα έργα που ξεκίνησαν το 2007 με σκοπό να έχουν ολοκληρωθεί το 2010, αντιμετώπισαν σωρεία προβλημάτων και τελικά οι εργολαβίες έμειναν μετέωρες για σχεδόν 3 χρόνια.
 
Σταδιακά, το 2012 τα δύο έργα ξανάρχισαν με άλλους αναδόχους, με την μέθοδο της αντικατάστασης. Τα έργα είναι ολοκληρωμένα αλλά η απόδοση τους στην κοινοπραξία Νέα Οδός, έχει δημιουργήσει μικρή καθυστέρηση στην παράδοση των οδικών τμημάτων στην κυκλοφορία. Το σημαντικό είναι πως η διαδικασία αυτή ολοκληρώνεται και τα οχήματα θα διασχίζουν τα νέα τμήματα τις προσεχείς εβδομάδες.

ΤΑ ΔΥΟ ΕΡΓΑ
Είναι η παράκαμψη Λαμίας, ενά έργο που εκτός από οδικό είναι και αντιπλημμυρικό. Το έργο έχει τίτλο "κατασκευή του αυτοκινητόδρομου με τα σύνοδα του έργα στο τμήμα Νέα Κοίτη Σπερχειού-Α/Κ Ροδίτσας. Το έργο με μήκος (για τα οδικά έργα) είναι 4χλμ και ο ανάδοχος του έργου από το 2012 είναι η ΠΟΡΤΟ ΚΑΡΡΑΣ ενώ συνολικά η πρόοδος του έργου έχει φτάσει το 50%.

Η σύμβαση αναφέρει ως προθεσμία υλοποίησης το καλοκαίρι του 2014  όμως οι μεγάλες καθυστερήσεις λόγω γραφειοκρατίας οδήγησαν το έργο σε παράταση το καλοκαίρι του 2015. Ωστόσο το οδικό μέρος της σύμβασης που ενδιαφέρει περισσότερο τους οδηγούς αναμένεται να είναι έτοιμο το αμέσως επόμενο διάστημα.

ΣΤΥΛΙΔΑ-ΡΑΧΕΣ
Το δεύτερο έργο είναι η παράκαμψη Στυλίδας και Καραβόμυλου. Το έργο έχει τίτλο "κατασκευή του αυτοκινητόδρομου με τα σύνοδα του έργα στο τμήμα Α/Κ Αγίας Μαρίνας Στυλίδας-Α/Κ Ραχών. Το μήκος του έργου είναι περιπου 17χλμ ενώ ο νέος ανάδοχος είναι η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ-ΤΕΡΝΑ. Το έργο έχει αντιμετωπίσει σοβαρά προβλήματα λόγω αρχαιολογικών ευρημάτων και το τελευταίο διάστημα έχει αρχίσει να ξεμπλοκάρει.

Η πρόοδος του έργου είναι περίπου στο 80%. Σήμερα έχει δοθεί συμπληρωματικά και ένα ποσό 31εκ.ευρώ φτάνοντας την συνολική του δαπάνη στα 154εκ.ευρώ. Η ολοκλήρωση του έργου υπολογίζεται να είναι άμεση και ήδη τα έργα είναι σε τελικό στάδιο.
 
Να σημειώσουμε πως όλος ο Μαλιακός Κόλπος από τα Σκάρφεια μέχρι τις Ράχες με την ολοκλήρωση των δύο έργων θα περάσουν στην κοινοπραξία "Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας" που κατασκευάζει τον Ε65.

Η Cisco εξετάζει τη δημιουργία κέντρου logistics στον Πειραιά

Ανοικτό παραμένει το ενδεχόμενο ένας ακόμη κολοσσός από τον χώρο των ψηφιακών τεχνολογιών να χρησιμοποιήσει, το λιμάνι του Πειραιά, για τη διακίνηση των προϊόντων του προς την ευρωπαϊκή αγορά, σύμφωνα με την «Ημερησία».
Ο λόγος για την αμερικανική Cisco, η οποία έκανε πριν από περίπου δύο χρόνια τις πρώτες επαφές με την κινεζική Cosco, προκειμένου να δημιουργήσει διαμετακομιστικό κόμβο στον Πειραιά.
Όπως ανέφερε ο γενικός διευθυντής της εταιρείας για την Ελλάδα και την Κύπρο, Αντώνης Τσιμπούκης, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στο πλαίσιο του Cisco Connect Greece 2014, οι τότε επαφές δεν είχαν κάποια κατάληξη, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι το σχέδιο έχει εγκαταλειφθεί.
Σύμφωνα με τον κ. Τσιμπούκη, η Cisco επεξεργάζεται τα σχετικά δεδομένα, ενώ τόνισε πως οι διαδικασίες λήψης αποφάσεων για τέτοιου είδους θέματα είναι συνήθως ιδιαίτερα χρονοβόρες.

Οι ρυθμίσεις για τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές του πολυνομοσχεδίου

Οι αλλαγές στα Μεικτά Κλιμάκια Ελέγχου, με τη δυνατότητα επιτόπιων ελέγχων και από τους δήμους παραμεθόριων περιοχών, η τροποποίηση διατάξεων του ν.3446/2006 και η ρύθμιση θεμάτων, σχετικών με τη χρήση και τον αποτελεσματικότερο έλεγχο των φορτηγών ΔΧ, συγκαταλέγονται, μεταξύ, των κυριότερων ρυθμίσεων του νομοσχεδίου «Ρυθμίσεις θεμάτων μεταφορών», στην ενότητα των οδικών εμπορευματικών μεταφορών.  
Οι ακόλουθες ρυθμίσεις είναι οι κυριότερες του νομοσχεδίου «Ρυθμίσεις θεμάτων μεταφορών», που αφορούν τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές.
Άρθρο 35: Σύσταση Μικτών Κλιμακίων Ελέγχου σε Δήμους
Ενίσχυση καθ' οδόν ελέγχων – Θέσπιση Μικτών Κλιμακίων Ελέγχου των Δήμων Παραμεθόριων Περιοχών.
Άρθρο 36: Τροποποίηση διατάξεων του ν.3446/2006
Εισαγωγή ρυθμίσεων για την ομοιογενοποίηση του συστήματος οδικών ελέγχων για όλους τους τομείς της νομοθεσίας οδικών μεταφορών. Καθορισμός αρμόδιων αρχών ελέγχου, κριτήριων για την κατάταξη των παραβάσεών σε κατηγορίες ανάλογα με τη σοβαρότητά τους και ανώτατων και κατώτατων ορίων διοικητικών προστίμων για κάθε κατηγορία – Παροχή εξουσιοδοτήσεων σε συναρμόδιους Υπουργούς, συμπεριλαμβανομένου του Υπουργού ΥΠΟΜΕΔΙ, για τον καθορισμό των παραβάσεων και των  σχετικών προστίμων.
Άρθρο 37: Εξαιρέσεις από την εφαρμογή του Κανονισμού(ΕΚ)561/2006
Παροχή εξουσιοδότησης για την έκδοση απόφασης του Υπουργού ΥΠΟΜΕΔΙ περί καθορισμού εξαιρέσεων από την εφαρμογή ορισμένων άρθρων του κανονισμού 561/2006 σε συγκεκριμένες κατηγορίες μεταφορών, σύμφωνα με τα άρθρα 3, 13 παράγραφος 1 και 14 αυτού.
Άρθρο 38: Χορήγηση αδειών κυκλοφορίας Φ.Ι.Χ.Αυτοκινήτων
Πρόβλεψη χορήγησης άδειας κυκλοφορίας φορτηγού ιδιωτικής χρήσης σε ιδιώτες, για την εξυπηρέτηση των προσωπικών αναγκών τους, χωρίς τον έλεγχο συνδρομής των προϋποθέσεων σχετικά με την ύπαρξη μεταφορικού έργου που προβλέπονται στο ν.δ. 49/1968 (Α' 294). Παροχή εξουσιοδότησης σε Υπουργό ΥΠΟΜΕΔΙ.

Παροχή εξουσιοδότησης στον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων να καθορίσει  τους όρους και τις προϋποθέσεις έλξης ελαφρών ρυμουλκουμένων (μπαγκαζιέρες, τρέιλερ) 01 με ΜΑΜΦΟ η οποία δεν υπερβαίνει τα 750 kg καθώς και τροχόσπιτων ανεξαρτήτου ΜΑΜΦΟ καθώς και τροχοσπίτων.
Άρθρο 39: Συμπληρωματικές Ρυθμίσεις για Φ.Ι.Χ.Αυτοκίνητα
Στο νόμο 1959/1991 ο όρος μικτό βάρος αντικαθίσταται από τον όρο «μέγιστη αποδεκτή μάζα φορτωμένου οχήματος» (ΜΑΜΦΟ)», οι όροι «κάτω των τεσσάρων χιλιάδων χιλιογράμμων» και «άνω των τεσσάρων χιλιάδων χιλιογράμμων», αυτοί αντικαθίστανται με τους όρους «κάτω των τρεισήμισι χιλιάδων χιλιογράμμων» και «άνω των τρεισήμισι χιλιάδων χιλιογράμμων» με βάση τη διάκριση των οχημάτων  βάσει ΜΑΜΦΟ- Διεύρυνση του όρου «φορτηγό αυτοκίνητο» ώστε να περιλαμβάνει και περιπτώσεις των φορτηγών αυτοκινήτων και τα οχήματα της κατηγορίας L7e-C U (βαριά τετράκυκλα) που προορίζονται αποκλειστικά για τη μεταφορά εμπορευμάτων. Παροχή δυνατότητας μεταφοράς περισσότερων προσώπων με οχήματα μεταφοράς εμπορευμάτων.
Άρθρο 40: Κατάταξη εγκαταστάσεων επιθεωρήσεων οχημάτων μεταφοράς επικίνδυνων εμπορευμάτων
Κατάταξη των εγκαταστάσεων επιθεωρήσεων οχημάτων μεταφοράς επικίνδυνων εμπορευμάτων που χρησιμοποιούνται από φορείς επιθεώρησης ADR ως  επαγγελματικά εργαστήρια χαμηλής όχλησης.
Άρθρο41: Τροποποίηση του άρθρου 11 του ν.3887/2010
Προσδιορισμός του είδους της συμφωνίας για τη χερσαία μεταφορά ως σύμβασης μεταφοράς αγαθών και εμπορευμάτων. Εφαρμογή διατάξεων  του Εμπορικού Νόμου, συμπεριλαμβανομένης της σύνταξης αγωγιαστηρίου (φορωτικής). Ρύθμιση θεμάτων κόστους μεταφοράς.
Άρθρο 47: Παράταση εγκρίσεων τύπου για ταξινόμηση οχημάτων και θέματα εφαρμογής της Ευρωπαϊκής Συμφωνίας της Γενεύης (1970) για την Εργασία των Πληρωμάτων Οχημάτων που εκτελούν Διεθνείς Οδικές Μεταφορές (AETR)
Αντιμετώπιση προβλήματος μη δυνατότητας κυκλοφορίας οχημάτων εισαγωγής τα οποία είναι προς πώληση και για τα οποία έχει λήξει η έγκριση τύπου το πολύ προ πενταετίας. Προβλέπεται ταξινόμηση αυτών με απόφαση του Υπουργού ΥΠΟΜΕΔΙ.
Πρόβλεψη επιβολής προστίμων και διοικητικών κυρώσεων για παραβάσεις των ωρών οδήγησης και ανάπαυσης των οδηγών ελληνικών και αλλοδαπών οχημάτων, καθώς και για τον ταχογράφο (παραβάσεις για την Εργασία των Πληρωμάτων των Οχημάτων που εκτελούν Διεθνείς Οδικές Μεταφορές).
Καθορισμός έναρξης ισχύος των άρθρων 4 και 25 της ΚΥΑ 29949/1841/28.9.2009 (Β' 2112) «Προσαρμογή της Ελληνικής Νομοθεσίας προς τις διατάξεις της Οδηγίας 2007/46/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 05.09.2007 για τη θέσπιση πλαισίου για την έγκριση των μηχανοκινήτων οχημάτων και των ρυμουλκουμένων τους και των συστημάτων κατασκευαστικών στοιχείων και χωριστών μονάδων που προορίζονται για τα οχήματα αυτά» την 01.02.2015.
Άρθρο48: Ρυθμίσεις θεμάτων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας
Τροποποίηση έννοιας των ρυμουλκούμενων οχημάτων – εξαίρεση, σύμφωνα με τις κοινοτικές επιταγές, των τροχοφόρων  εξοπλισμών για τη μεταφορά φορτίου που έλκεται ή ρυμουλκείται με τη χρήση ειδικού εξοπλισμού αποκλειστικά εντός κλειστού χώρου, και αποτελείται από άκαμπτο οριζόντιο επίπεδο αμάξωμα επί συμπαγών τροχών μικρής διαμέτρου χωρίς αεροθάλαμο. (οχήματα roll trailer ή MAFI trailer) λόγω βιομηχανικής χρήσης αυτών.
Καθορισμός του μέγιστου επιτρεπόμενου προεξέχοντος από την αυτοκινηφόρα οχήματος – φορτίου. Αύξηση διαθέσιμου χώρου φόρτωσης.
Καθορισμός των θέσεων στάσης, αφετηρίας των λεωφορείων που διενεργούν διεθνείς λεωφορειακές γραμμές  για τις Περιφέρειες Αττικής και Θεσσαλονίκης και ειδικών τουριστικών λεωφορείων δημόσιας χρήσης ανοικτού τύπου αστικής περιήγησης πόλεων ομοίως με αστικά, υπεραστικά, ηλεκτροκίνητα λεωφορεία, τροχιοδρομικά οχήματα ως και επιβατικά αυτοκίνητα δημόσιας χρήσης. Στόχος είναι να δοθεί η δυνατότητα καθορισμού θέσεων στάσης παρά την οδό και κατ’ επέκταση η δυνατότητα χρήσης αυτών ως σημεία αφετηρίας για την ασφαλέστερη διακίνηση των επιβατών
Θέσπιση δυνατότητας θέσης πιλοτικά για ερευνητικούς σκοπούς και για ορισμένο χρονικό διάστημα σε κυκλοφορία λεωφορείων χωρίς την φυσική παρουσία οδηγού επί του οχήματος μετά από απόφαση του οικείου Δημοτικού Συμβουλίου και σύμφωνη γνώμη της τροχαίας. Λειτουργία εξ αποστάσεως ειδικού κέντρου ελέγχου αυτών. Εξουσιοδοτική διάταξη για τον καθορισμό διαδικαστικών προϋποθέσεων για την κυκλοφορία αυτών με σκοπό τη διασφάλιση αυξημένου επιπέδου οδικής ασφάλειας. Μέριμνα  διαμόρφωσης ειδικού περιβάλλοντος κυκλοφορίας (εκπόνηση ειδικής κυκλοφοριακής μελέτης).
Σε συμμόρφωση με τις αποφάσεις του ΣτΕ, τροποποιείται το αρ. 52 του Κ.Ο.Κ και καθορίζονται σαφείς διαδικασίες για τη λήψη μέτρων ρύθμισης της κυκλοφορίας με σαφή καταμερισμό αρμοδιοτήτων μεταξύ των επιμέρους κρατικών οργάνων (Υπουργεία, Αποκεντρωμένη Διοίκηση) και των αιρετών  οργάνων (Δήμοι, Περιφέρειες).
Προστίθεται στην περ. β της παρ. 6 του αρ. 94 του ν.2696/1999  εξουσιοδότηση για καθορισμό μεταξύ άλλων και των ασυμβιβάστων σχετικά με την  άσκηση του επαγγέλματος του εκπαιδευτή υποψηφίων οδηγών και της λειτουργίας των Σχολών Οδηγών και των Κέντρων Θεωρητικής Εκπαίδευσης Υποψήφιων Οδηγών (ΚΕ.Θ.Ε.Υ.Ο.)με την έκδοση Προεδρικού Διατάγματος.

Συνολικές προβολές σελίδας