Πέμπτη 27 Νοεμβρίου 2014

Μαλιακός: Θέμα λίγων εβδομάδων η λειτουργία των παρακάμψεων Λαμίας και Στυλίδας

Ολοκληρώθηκαν τα 2 μεγάλα οδικά έργα που θα μετατρέψουν πλήρως τον Μαλιακό Κόλπο σε κλειστό αυτοκινητόδρομο. Τις ημέρες αυτές μπαίνουν οι τελευταίες πινελιές και γίνονται οι δοκιμές των συστημάτων ασφαλείας των σηράγγων. Το νέο τμήμα έχει μήκος 19,2 χιλιόμετρα και περιλαμβάνει 6 σήραγγες, από 280 μ. έως 700 μέτρα μήκος και τέσσερα ζευγάρια κοιλαδογέφυρες. Τα έργα που ξεκίνησαν το 2007 με σκοπό να έχουν ολοκληρωθεί το 2010, αντιμετώπισαν σωρεία προβλημάτων και τελικά οι εργολαβίες έμειναν μετέωρες για σχεδόν 3 χρόνια.
 
Σταδιακά, το 2012 τα δύο έργα ξανάρχισαν με άλλους αναδόχους, με την μέθοδο της αντικατάστασης. Τα έργα είναι ολοκληρωμένα αλλά η απόδοση τους στην κοινοπραξία Νέα Οδός, έχει δημιουργήσει μικρή καθυστέρηση στην παράδοση των οδικών τμημάτων στην κυκλοφορία. Το σημαντικό είναι πως η διαδικασία αυτή ολοκληρώνεται και τα οχήματα θα διασχίζουν τα νέα τμήματα τις προσεχείς εβδομάδες.

ΤΑ ΔΥΟ ΕΡΓΑ
Είναι η παράκαμψη Λαμίας, ενά έργο που εκτός από οδικό είναι και αντιπλημμυρικό. Το έργο έχει τίτλο "κατασκευή του αυτοκινητόδρομου με τα σύνοδα του έργα στο τμήμα Νέα Κοίτη Σπερχειού-Α/Κ Ροδίτσας. Το έργο με μήκος (για τα οδικά έργα) είναι 4χλμ και ο ανάδοχος του έργου από το 2012 είναι η ΠΟΡΤΟ ΚΑΡΡΑΣ ενώ συνολικά η πρόοδος του έργου έχει φτάσει το 50%.

Η σύμβαση αναφέρει ως προθεσμία υλοποίησης το καλοκαίρι του 2014  όμως οι μεγάλες καθυστερήσεις λόγω γραφειοκρατίας οδήγησαν το έργο σε παράταση το καλοκαίρι του 2015. Ωστόσο το οδικό μέρος της σύμβασης που ενδιαφέρει περισσότερο τους οδηγούς αναμένεται να είναι έτοιμο το αμέσως επόμενο διάστημα.

ΣΤΥΛΙΔΑ-ΡΑΧΕΣ
Το δεύτερο έργο είναι η παράκαμψη Στυλίδας και Καραβόμυλου. Το έργο έχει τίτλο "κατασκευή του αυτοκινητόδρομου με τα σύνοδα του έργα στο τμήμα Α/Κ Αγίας Μαρίνας Στυλίδας-Α/Κ Ραχών. Το μήκος του έργου είναι περιπου 17χλμ ενώ ο νέος ανάδοχος είναι η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ-ΤΕΡΝΑ. Το έργο έχει αντιμετωπίσει σοβαρά προβλήματα λόγω αρχαιολογικών ευρημάτων και το τελευταίο διάστημα έχει αρχίσει να ξεμπλοκάρει.

Η πρόοδος του έργου είναι περίπου στο 80%. Σήμερα έχει δοθεί συμπληρωματικά και ένα ποσό 31εκ.ευρώ φτάνοντας την συνολική του δαπάνη στα 154εκ.ευρώ. Η ολοκλήρωση του έργου υπολογίζεται να είναι άμεση και ήδη τα έργα είναι σε τελικό στάδιο.
 
Να σημειώσουμε πως όλος ο Μαλιακός Κόλπος από τα Σκάρφεια μέχρι τις Ράχες με την ολοκλήρωση των δύο έργων θα περάσουν στην κοινοπραξία "Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας" που κατασκευάζει τον Ε65.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνολικές προβολές σελίδας