Δευτέρα 18 Ιανουαρίου 2016

Ολυμπία Οδός: 12 σήραγγες μετατρέπουν το Κόρινθος-Πάτρα σε Αυτοκινητόδρομο υψηλών προδιαγραφών

Το πλέον δύσκολο έργο χαρακτηρίζεται η αναβάθμιση σε αυτοκινητόδρομο του τμήματος Κόρινθος-Πάτρα. Σήμερα οι ..θαρραλέοι οδηγοί που διασχίζουν το τμήμα αυτό είναι αναγκασμένοι να οδηγούν ανάμεσα σε ένα στενό δρόμο χωρίς ασφάλεια από τη μία και με τα εργοτάξια σε συνεχή διάταξη δίπλα τους από την άλλη.

Όμως το γεωγραφικό ανάγλυφο της περιοχής δεν θα επέτρεπε και κάτι άλλο. Πρόκειται για ένα καθημερινό άθλο των ανθρώπων της Ολυμπίας Οδού, του επιστημονικού προσωπικού και των εργαζομένων που αντίστοιχα δουλεύουν σε δύσκολες συνθήκες με την κυκλοφορία των οχημάτων στην κυριολεξία σε απόσταση αναπνοής. Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες του ypodomes.com τα έργα τρέχουν με  ικανοποιητικούς ρυθμούς παρά τις σημαντικές δυσκολίες.

Παρά τις μεγάλες δυσκολίες που παρουσιάζει αυτός ο άξονας σήμερα, υπάρχει ένα συστατικό επιτυχίας. Σε κανένα σημείο του δρόμου δεν υπάρχει τρομερή στένωση και ανά λίγα χιλιόμετρα υπάρχει ένα –έστω υποτυπώδες- άνοιγμα για προσωρινή στάση οχημάτων.

120 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΜΕ 12 «ΚΡΥΦΕΣ» ΣΗΡΑΓΓΕΣ
Στην πραγματικότητα ένα ακόμα πιο δύσκολο έργο έχει ήδη συντελεστεί στον δρόμο αυτό. Στα 120 χιλιόμετρα αναβάθμισης του δρόμου σε κατασκευή βρίσκονται και 12 σήραγγες που θα συντελέσουν τα μέγιστα στην μετατροπή του δρόμου σε ένα κλειστό ασφαλές αυτοκινητόδρομο.

Συνολικά οι σήραγγες είναι συνολικού μήκους 10.375μ. Η μεγαλύτερη είναι η σήραγγα Παναγοπούλας με 4,2χλμ μήκος περίπου ενώ η πιο δύσκολη είναι η σήραγγα Πλατάνου μήκους 1,6χλμ λόγω του ασταθούς γεωλογικού υπεδάφους.

Όλες οι σήραγγες είναι διανοιγμένες ενώ σε διάνοιξη παραμένει μόνο η σήραγγα στον Πλάτανο. Εκτός από τις σήραγγες υπάρχουν και υπόγεια τμήματα (cut and cover), συνολικού μήκους 3.374 μέτρα.

ΕΝΑΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΥΨΗΛΩΝ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΓΩΝ
Σε περίπου 1 χρόνο (Μάρτιος 2017) τα 120 χλμ. του τμήματος Κόρινθος – Πάτρα, θα είναι εντελώς διαφορετικά για τον οδηγό, για να κυριολεκτούμε θα είναι αγνώριστο σε σχέση με το παρελθόν. Σε όλο το μήκος θα υπάρχουν 2 λωρίδες κυκλοφορίας +ΛΕΑ ανά κατεύθυνση και μεσαίο διαχωριστικό διάζωμα. Ο αυτοκινητόδρομος αυτός θα έχει πλάτος  26,5 μέτρα  με εξαίρεση το τμήμα Έξοδος Πάτρας – Διόδια Ρίου μήκους 6 χλμ  που θα διαθέτει 4 Λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με συνολικό πλάτος 33,15 μέτρα. Λίγο αργότερα από τον Μάρτιο θα παραδοθούν 2-3 σημεία με τεχνικές δυσκολίες.

Αυτή την εποχή προετοιμάζεται η παράδοση των πρώτων τμημάτων στην κυκλοφορία και πιθανότατα το αμέσως επόμενο διάστημα θα έχουμε και την πρώτη μεγάλη παράδοση τμήματος που προσδιορίζεται στο υποτμήμα Κόρινθος-Κιάτο

Νίκος Καραγιάννης - ypodomes.com

Ολοένα και διολισθαίνει η ανταγωνιστικότητα της ελληνικής ναυτιλίας. Χαρακτηριστικά παραδείγματα

Αποκαλυπτικά παραδείγματα για τη διολίσθηση της ελληνικής ναυτιλίας (ποντοπόρος, ακτοπλοΐα, κρουαζιέρα, ναυπηγοεπισκευή, σκάφη αναψυχής) παρέθεσε ο πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, Γιώργος Γράτσος, στην ετήσια εκδήλωση του ΝΕΕ. Ειδικότερα:
-«Κάποτε η ναυπηγοεπισκευή έσφυζε, δημιουργώντας πολλές χιλιάδες θέσεις εργασίας και πλούτο. Από τη δεκαετία του ‘70 άρχισε ο κατήφορος.
Τη δεκαετία του ‘70 τα περισσότερα κρουαζιερόπλοια της Μεσογείου ήταν ελληνικά. Ταξίδευαν και αλλού. Σήμερα δεν υπάρχει κανένα. Διώχναμε και τα ξένα. Ευτυχώς ο καταστρεπτικός αυτός νόμος αντικαταστάθηκε το 2010 με τον νόμο 3872/2010, ο οποίος έτυχε συντριπτικής πλειοψηφίας στη Βουλή και βελτιώθηκε 2 χρόνια μετά με τον νόμο 4072/2012.
Εκτοτε προσεγγίζουν την Ελλάδα πολλά κρουαζιερόπλοια, δημιουργώντας έτσι χιλιάδες νέες έμμεσες θέσεις εργασίας», υπογράμμισε ο κ. Γράτσος.

-Το 2000 περί τα 22 ελληνικής σημαίας οχηματαγωγά, μόνα, συνέδεαν Ελλάδα με Ιταλία. Σήμερα περί τα 13 λειτουργούν, αλλά μόνον τα 5 έχουν ελληνική σημαία! Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες «αγκομαχούν» και πολλές έχουν πλέον περιέλθει στα χέρια ξένων.
-Η Ελλάδα, με περίπου 16.000 χιλιόμετρα ακτογραμμή, τις ωραιότερες παραλίες, νησιά και θάλασσες, φιλοξενεί λιγότερα από 20.000 σκάφη αναψυχής, ενώ η Ιταλία 110.000, η Γαλλία 220.000, και οι δύο με σημαντικά μικρότερες ακτογραμμές.
-Το 2007, η ναυτιλία μικρών αποστάσεων αριθμούσε περίπου 1.000 ελληνικής σημαίας πλοία. Τώρα, απομένουν μόνο 400 πλοία.
-Στα τέλη της δεκαετίας του 1970, η ελληνόκτητη ποντοπόρος ναυτιλία, υπό ελληνική σημαία, αντιπροσώπευε τη συντριπτική πλειονότητα του στόλου, ενώ σήμερα ζήτημα να αντιπροσωπεύουν το 21% του συνόλου των ελληνόκτητων, ενώ τα υπόλοιπα αναπτύσσονται, γιατί είναι ανταγωνιστικότερα.

Αισιοδοξία ΤΑΙΠΕΔ για βελτιωμένη προσφορά της Cosco για τον ΟΛΠ

Την αισιοδοξία του ότι η Cosco θα καταθέσει βελτιωμένη προσφορά για το 67% του ΟΛΠ εξέφρασε ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, Στέργιος Πιτσιόρλας, σε εκδήλωση του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης.
Ο κ. Πιτσιόρλας ανέφερε ότι αναμένει μία βελτιωμένη προσφορά για τον ΟΛΠ, που, όπως είπε, θα ανοίξει νέα σελίδα για τα λιμάνια της χώρας, καθώς θα ακολουθήσει ο ΟΛΘ, η διαδικασία πώλησης του οποίου θα ολοκληρωθεί τον Απρίλιο, με την κατάθεση δεσμευτικών προσφορών.
Μεταξύ ΤΑΙΠΕΔ - Cosco έχουν ενταθεί οι διαπραγματεύσεις για τη βελτίωση του εφάπαξ τιμήματος.
Φαίνεται ότι η Cosco δεν έχει ενστάσεις για τις προβλεπόμενες επενδύσεις, ύψους 300 εκατ. σε βάθος 5ετίας + 50 εκατ. τα επόμενα 5 χρόνια, ήτοι 350 εκατ. στο σύνολο. Απόσταση χωρίζει τις δυο πλευρές στο εφάπαξ τίμημα για το 67%.
Την Τετάρτη, εάν η Cosco δεν αιτηθεί παράτασης, θα συνεδριάσει το δ.σ. του ΤΑΙΠΕΔ, με αντικείμενο τυχόν νέα προσφορά της κινεζικής εταιρείας. 

Συνολικές προβολές σελίδας