Δευτέρα 18 Ιανουαρίου 2016

Ολοένα και διολισθαίνει η ανταγωνιστικότητα της ελληνικής ναυτιλίας. Χαρακτηριστικά παραδείγματα

Αποκαλυπτικά παραδείγματα για τη διολίσθηση της ελληνικής ναυτιλίας (ποντοπόρος, ακτοπλοΐα, κρουαζιέρα, ναυπηγοεπισκευή, σκάφη αναψυχής) παρέθεσε ο πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, Γιώργος Γράτσος, στην ετήσια εκδήλωση του ΝΕΕ. Ειδικότερα:
-«Κάποτε η ναυπηγοεπισκευή έσφυζε, δημιουργώντας πολλές χιλιάδες θέσεις εργασίας και πλούτο. Από τη δεκαετία του ‘70 άρχισε ο κατήφορος.
Τη δεκαετία του ‘70 τα περισσότερα κρουαζιερόπλοια της Μεσογείου ήταν ελληνικά. Ταξίδευαν και αλλού. Σήμερα δεν υπάρχει κανένα. Διώχναμε και τα ξένα. Ευτυχώς ο καταστρεπτικός αυτός νόμος αντικαταστάθηκε το 2010 με τον νόμο 3872/2010, ο οποίος έτυχε συντριπτικής πλειοψηφίας στη Βουλή και βελτιώθηκε 2 χρόνια μετά με τον νόμο 4072/2012.
Εκτοτε προσεγγίζουν την Ελλάδα πολλά κρουαζιερόπλοια, δημιουργώντας έτσι χιλιάδες νέες έμμεσες θέσεις εργασίας», υπογράμμισε ο κ. Γράτσος.

-Το 2000 περί τα 22 ελληνικής σημαίας οχηματαγωγά, μόνα, συνέδεαν Ελλάδα με Ιταλία. Σήμερα περί τα 13 λειτουργούν, αλλά μόνον τα 5 έχουν ελληνική σημαία! Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες «αγκομαχούν» και πολλές έχουν πλέον περιέλθει στα χέρια ξένων.
-Η Ελλάδα, με περίπου 16.000 χιλιόμετρα ακτογραμμή, τις ωραιότερες παραλίες, νησιά και θάλασσες, φιλοξενεί λιγότερα από 20.000 σκάφη αναψυχής, ενώ η Ιταλία 110.000, η Γαλλία 220.000, και οι δύο με σημαντικά μικρότερες ακτογραμμές.
-Το 2007, η ναυτιλία μικρών αποστάσεων αριθμούσε περίπου 1.000 ελληνικής σημαίας πλοία. Τώρα, απομένουν μόνο 400 πλοία.
-Στα τέλη της δεκαετίας του 1970, η ελληνόκτητη ποντοπόρος ναυτιλία, υπό ελληνική σημαία, αντιπροσώπευε τη συντριπτική πλειονότητα του στόλου, ενώ σήμερα ζήτημα να αντιπροσωπεύουν το 21% του συνόλου των ελληνόκτητων, ενώ τα υπόλοιπα αναπτύσσονται, γιατί είναι ανταγωνιστικότερα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνολικές προβολές σελίδας