Αποκαλυπτικά
παραδείγματα για τη διολίσθηση της ελληνικής ναυτιλίας (ποντοπόρος,
ακτοπλοΐα, κρουαζιέρα, ναυπηγοεπισκευή, σκάφη αναψυχής) παρέθεσε ο
πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, Γιώργος Γράτσος, στην ετήσια εκδήλωση του ΝΕΕ. Ειδικότερα:
-«Κάποτε
η ναυπηγοεπισκευή έσφυζε, δημιουργώντας πολλές χιλιάδες θέσεις εργασίας
και πλούτο. Από τη δεκαετία του ‘70 άρχισε ο κατήφορος.
Τη δεκαετία του ‘70 τα περισσότερα κρουαζιερόπλοια της Μεσογείου ήταν ελληνικά. Ταξίδευαν και αλλού. Σήμερα δεν υπάρχει κανένα.
Διώχναμε και τα ξένα. Ευτυχώς ο καταστρεπτικός αυτός νόμος
αντικαταστάθηκε το 2010 με τον νόμο 3872/2010, ο οποίος έτυχε
συντριπτικής πλειοψηφίας στη Βουλή και βελτιώθηκε 2 χρόνια μετά με τον
νόμο 4072/2012.
Εκτοτε
προσεγγίζουν την Ελλάδα πολλά κρουαζιερόπλοια, δημιουργώντας έτσι
χιλιάδες νέες έμμεσες θέσεις εργασίας», υπογράμμισε ο κ. Γράτσος.

-Το 2000 περί τα 22 ελληνικής σημαίας οχηματαγωγά, μόνα, συνέδεαν Ελλάδα με Ιταλία. Σήμερα περί τα 13 λειτουργούν, αλλά μόνον τα 5 έχουν ελληνική σημαία! Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες «αγκομαχούν» και πολλές έχουν πλέον περιέλθει στα χέρια ξένων.
-Η
Ελλάδα, με περίπου 16.000 χιλιόμετρα ακτογραμμή, τις ωραιότερες
παραλίες, νησιά και θάλασσες, φιλοξενεί λιγότερα από 20.000 σκάφη
αναψυχής, ενώ η Ιταλία 110.000, η Γαλλία 220.000, και οι δύο με σημαντικά μικρότερες ακτογραμμές.
-Το 2007, η ναυτιλία μικρών αποστάσεων αριθμούσε περίπου 1.000 ελληνικής σημαίας πλοία. Τώρα, απομένουν μόνο 400 πλοία.
-Στα
τέλη της δεκαετίας του 1970, η ελληνόκτητη ποντοπόρος ναυτιλία, υπό
ελληνική σημαία, αντιπροσώπευε τη συντριπτική πλειονότητα του στόλου,
ενώ σήμερα ζήτημα να αντιπροσωπεύουν το 21% του συνόλου των ελληνόκτητων, ενώ τα υπόλοιπα αναπτύσσονται, γιατί είναι ανταγωνιστικότερα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου