Σάββατο 14 Φεβρουαρίου 2015

75 χρόνια συμπλήρωσε η Ένωση Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων

Η Ένωση Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων - ΕΕΝΜΑ - πραγματοποίησε , την κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας, στο Ναυτικό Όμιλο της Ελλάδας και παράλληλα τον εορτασμό για τη συμπλήρωση των 75 ετών από την ίδρυση της.
Ο Πρόεδρος της Ένωσης κ. Χαράλαμπος Σημαντώνης αναφέρθηκε, στον εναρκτήριο λόγο του, στην συμβολή της ΝΜΑ, ενώ έμφαση έδωσε στην αναγκαιότητα στήριξης και ενίσχυσης του κλάδου από την Ελληνική πολιτεία.
Ο κ. Θ. Δρίτσας Αν. Υπουργός Ναυτιλίας, κατά το χαιρετισμό του, αναγνώρισε την σπουδαιότητα της ΝΜΑ και αναφέρθηκε στην ανάγκη ενίσχυσης της συνεργασίας με την Ένωση.
Το πλήρες κείμενο της ομιλίας του προέδρου της ΕΕΝΜΑ
Η σημερινή εκδήλωση έχει ιδιαίτερη σημασία για εμάς, δεδομένου ότι το 2015 είναι η χρονιά συμπλήρωσης 75 ετών αδιάλειπτης και συνεχούς λειτουργίας της ένωσης μας, ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΕΦΟΠΛΙΣΤΩΝ ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΩΝ ΦΟΡΤΗΓΩΝ ΠΛΟΙΩΝ, όπως λεγόταν αρχικά , κατά την ίδρυση της.
Πρόκειται για την ένωση που εκπροσωπούσε για πολλές δεκαετίες τον Μεσογειακό στόλο, ΕΝΑΝ στόλο που αυτά τα 75 χρόνια πέρασε από διάφορες περιόδους, ανάπτυξης και ύφεσης , αλλά στη διάρκεια των ετών πάντα αποτελούσε το ρόλο του συνδετικού κρίκου ανάμεσα στη Μεσόγειο , την Ευρώπη , τη Μαύρη θάλασσα και τα Αφρικανικά παράλια.
ΕΝΑΝ στόλο που όλα αυτά τα χρόνια είχε , και συνεχίζει να έχει τεράστια συμβολή και προσφορά όχι μόνο στα μεγέθη της οικονομίας μας , αλλά και στην πραγματική ανάπτυξη και συνοχή της χώρας μας , δεδομένου ότι είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με την εθνική οικονομία , υπό την έννοια ότι μεταφέρει αποκλειστικά τα εθνικά μας φορτία, εισαγωγικά και εξαγωγικά.
ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ υπήρξε η ένωση όπου για δεκαετίες, εκτός των άλλων, αποτελούσε ΤΟ ΦΥΤΩΡΙΟ , μεγάλων μετέπειτα ονομάτων της Ναυτιλίας τόσο της πλοιοκτησίας όσο και της ναυτεργασίας .
Μέλη της ένωσης μας έχουν υπάρξει οικογένειες γνωστές στο χώρο της ναυτιλίας και έχουμε την τιμή σήμερα εδώ να φιλοξενούμε αρκετούς απόγονους από αυτές. Ονόματα όπως του κυρίου Λασκαρίδη, ο πατέρας του οποίου εγγράφηκε μέλος τη δεκαετία του 1960, και παραμένει ενεργό μέλος μας μέχρι και σήμερα, της οικογένειας του αείμνηστου Σταύρου Νταϊφά , του προέδρου της ΕΕΕ κ. Θεόδωρου Βενιάμη ,του καπετάν Παναγιώτη Τσάκου , του πρώην προέδρου της ΕΕΕ κ . Νίκου Ευθυμίου. του Μιλτιάδη Μαρινάκη , του Λουκά Νομικού, του Νίκου Μουνδρέα, του Δημήτρη Λεβεντάκη , ή όπως λίγοι γνωρίζουν του αείμνηστου Γιάννη Λάτση, και πολλές άλλες που καταδεικνύουν τον ρόλο που διαδραμάτισε η ένωση στο ναυτιλιακό γίγνεσθαι όλα αυτά τα χρόνια.
Στην διάρκεια των χρόνων η Μεσογειακή Ναυτιλία μετεξελίχθηκε , αναβαθμίστηκε , και πρόσφατα μετονομάστηκε σε Ναυτιλία Μικρών Αποστάσεων , προκειμένου να ανταποκριθεί στις νέες συνθήκες της ενοποιημένης αγοράς .
Έτσι κατά τον ίδιο τρόπο , η Ένωσή μας τα τελευταία χρόνια, ακολουθώντας την τάση της εποχής εκσυγχρονίστηκε , μετονομάστηκε , σε αυτό που πλέον εκπροσωπεί, σε ΕΝΩΣΗ ΕΦΟΠΛΙΣΤΩΝ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΜΙΚΡΩΝ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΝ. Απέκτησε εξειδικευμένους συνεργάτες, και ενεργοποιήθηκε με γνώμονα την εξωστρέφεια, προκειμένου να διαδραματίσει εκ νέου έναν δυναμικό ρόλο σε έναν δυναμικά αναπτυσσόμενο τομέα όπως είναι αυτός του EUROPEAN SHORTSEASHIPPING.
Στο πλαίσιο αυτό πετύχαμε να δημιουργήσουμε, όπως άλλωστε είχαμε ανακοινώσει πέρσι  από αυτόν ακριβώς τον χώρο, τη Μόνιμη Γραμματεία του Ευρωπαϊκού Δικτύου Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων, η οποία θα λειτουργεί από τα γραφεία της Ένωσης μας στον Πειραιά για τα επόμενα τρία χρόνια.
Το Ελληνικό Κέντρο Προώθησης ΝΜΑ συμμετέχει ενεργά στις δράσεις του Ευρωπαϊκού δικτύου με αντικείμενο τη περαιτέρω προώθηση των στόχων του κλάδου, ενώ ταυτόχρονα στοχεύει να επανακτήσει και να εδραιώσει τον ρόλο του στο Ευρωπαϊκό γίγνεσθαι.
Επιπροσθέτως η ένωση μας αντιλαμβανόμενη τις νέες συνθήκες που απορρέουν τόσο από τον διεθνή ανταγωνισμό όσο και από το διαρκώς μεταβαλλόμενο Ευρωπαϊκό πλαίσιο, κυρίως σε θέματα περιβαλλοντολογικής νομοθεσίας, έχει αναπτύξει τα τελευταία χρόνια σημαντική δραστηριότητα σε αυτό το κομμάτι προκειμένου να μπορεί να συμμετέχει στις εξελίξεις σε επίπεδο Ευρώπης.
Στο πλαίσιο αυτό συνεργάζεται στενά με τους Ευρωπαϊκούς φορείς , ΕΝΩ συμμετέχει ενεργά σε συνέδρια, και σε Ευρωπαϊκές επιτροπές όπως στο ESSF EUROPEAN SUSTAINABLE SHIPPING FORUM, επιτροπή για την βιωσιμότητα της Ναυτιλίας , μετά την αναγκαστική καύση από τα πλοία πετρελαίου με χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο.
Παράλληλα με αυτές τις δράσεις όμως, πρέπει να αναφερθώ και σε μια Ελληνική πολιτική επιτυχία ,η οποία προέκυψε από την στενή συνεργασία μας με τον πρώην Υπουργό και απέδωσε μια έντονη δυναμική στη ΝΜΑ
Αναφέρομαι στη «Διακήρυξη των Αθηνών» που έγινε τον περασμένο Μάιο στο Ζάππειο, στην άτυπη συνεδρίαση των υπουργών της Ευρωπαϊκής Ένωσης , με πρωτοβουλία του Έλληνα Υπουργού Ναυτιλίας κου Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη , η οποία έθεσε τις προτεραιότητες των κρατών μελών της ΕΕ για την υποστήριξη και βιωσιμότητα της Ευρωπαϊκής ναυτιλίας, δίνοντας έμφαση στον σημαντικό ρόλο της ναυτιλίας στην Ευρωπαϊκή οικονομία και ευημερία.
Είναι κάτι που καλείται, ο νέος Υπουργός κύριος Δρίτσας , που έχουμε την τιμή να παρευρίσκεται σήμερα μαζί μας ,να συνεχίσει , διότι αυτή η διακήρυξη είναι πρωτοβουλία της Ελλάδας, της Ελληνικής Ναυτιλίας και είναι υπόθεση όλων μας. Επίσης, θέλω να υπογραμμίσω ότι ο κ. Υπουργός, στην ομιλία του κατά τη διάρκεια της συζήτησης των προγραμματικών δηλώσεων της νέας Κυβέρνησης, συμπεριέλαβε στο στρατηγικό σχεδιασμό και την ενίσχυση της Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων και θέλω να τον συγχαρώ για αυτό.
Θα πρέπει όμως να τονίσω ότι οι στόχοι της Ένωσης διακρίνονται και σε εθνικό επίπεδο πέραν του Ευρωπαϊκού και επιγραμματικά θα πω ότι περιλαμβάνουν:
-τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του υπό Ελληνική σημαία πλοίου,
-τη βελτίωση της εικόνας του κλάδου και τη προσέλκυση ικανών νέων στο ναυτικό επάγγελμα,
-την ανάδειξη της αναγκαιότητας αναθεώρησης της τιμολογιακής πολιτικής των λιμένων καθώς και τη διάθεση συγκεκριμένων υποδομών για την εξυπηρέτηση των πλοίων ΝΜΑ,
-τη βελτίωση των γραφειοκρατικών διαδικασιών,
-την αναβάθμιση της περιβαλλοντικής απόδοσης των πλοίων μας.
Θα ήθελα να δώσω ιδιαίτερη έμφαση σε ένα γεγονός το οποίο προ τριετίας υπήρξε η απόλυτη προτεραιότητα του νεο-εκλεγέντος τότε διοικητικού συμβουλίου, ΤΗΝ ΕΠΙΔΙΩΞΗ συνεργασίας με όλους τους υπόλοιπους ναυτιλιακούς φορείς.
Επιδίωξη που έγινε πραγματικότητα και για αυτό πρέπει να ευχαριστήσω θερμά τον πρόεδρο της ΕΕΕ κ. Θ. Βενιάμη διότι με πρόσκληση του συμμετέχουμε στα διοικητικά συμβούλια της ΕΕΕ από τον περασμένο Οκτώβριο.
ΕΤΣΙ με αυτόν τον τρόπο όχι μόνο συνεργαζόμαστε , ενημερωνόμαστε για το σύνολο των θεμάτων με τον καλύτερο δυνατό τρόπο , ενώ προωθούμε και εμείς τα θέματα αρμοδιότητας μας , ΑΛΛΑ έχουμε πλέον κοινή ενιαία πολιτική χωρίς υποσημειώσεις.

Παράκαμψη Στυλίδας: Παράπονα & αιτήματα κατοίκων & επιχειρηματιών του Καραβομύλου

Αναστατωμένοι είναι οι κάτοικοι & οι επιχειρηματίες του Καραβομύλου σχετικά με μία σειρά προβλημάτων που διατείνονται ότι έχουν προκύψει από τη νέα χάραξη της Εθνικής Οδού Π.Α.Θ.Ε., τη λεγόμενη Παράκαμψη Στυλίδας.

Το stilida.com δημοσιεύει  παρακάτω το σχετικό τους υπόμνημα προς ΕΥΔΕ/ Αυτοκ/μος ΠΑΘΕ, , το οποίο έχει κοινοποιηθεί και στον Περιφερειάρχη Στερεάς και στον Δήμαρχο Στυλίδας.

"Σε συνέχεια των προηγουμένων άγονων υπομνημάτων μας, από 27 Ιανουαρίου 2014 και από 29 Οκτωβρίου 2014, τα οποία αφορούν μία σειρά σημαντικών προβλημάτων που έχουν προκύψει από τη νέα χάραξη της Εθνικής Οδού Π.Α.Θ.Ε., επανερχόμαστε εκ νέου.

Η ΕΥΔΕ/ Αυτοκ/μος ΠΑΘΕ δεν έχει λάβει υπόψη της όλες τις προτεινόμενες λύσεις και δεν έχει δείξει ούτε ένα δείγμα καλής θέλησης, ώστε και την ύστατη στιγμή να ικανοποιήσει έστω ένα από τα «δίκαια και εύλογα» αιτήματά μας, όπως προφορικά αναγνωρίζουν.

Και αναρωτιόμαστε, πώς γίνεται στον κόμβο που εξ αρχής έχει χαρακτηριστεί κόμβος Καραβόμυλου να μην υπάρχουν αντίστοιχες πινακίδες που να το επιβεβαιώνουν. Γιατί υπάρχει αυτή η αδιαφορία ή τί υπάρχει πίσω από το να προχωρήσετε στις απαραίτητες, όσο και απλές ενέργειες, που θα καταστήσουν επαρκή τη σήμανση που αφορά την Τ.Κ. Καραβομύλου;

Επισημαίνουμε με τον πλέον δραματικό τόνο, πως ο ιδιότυπος (όσο και ανεξήγητος) αυτός αποκλεισμός αφορά μια κοινότητα, που έχει ανακηρυχθεί επίσημα τουριστική περιοχή και έχει έντονο οικονομικό κύκλο, ο οποίος διαχέεται στην οικονομική ζωή ολόκληρου του Δήμου Στυλίδας.

Επιπλέον, η ανεπάρκεια στη σήμανση θα επιφέρει σύγχυση στους οδηγούς, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια και τη διευκόλυνση των ταξιδιωτών της Οδού.

Οι κάτοικοι, επιχειρηματίες και επισκέπτες του Καραβομύλου, ζητάμε να γίνουν οι απαραίτητες οκτώ (8) συμπληρώσεις στη σήμανση, ως παρακάτω:

Στην τωρινή υπάρχουσα Εθνική Οδό, στο ρεύμα προς Θεσσαλονίκη και πριν τον κόμβο Στυλίδας, υπάρχει μεγάλη πινακίδα, της οποίας η σήμανση επισημαίνει δύο βέλη, το ένα αριστερά δείχνει να οδηγεί προς την νέα ΠΑΘΕ και το άλλο ευθεία γράφει «ΡΑΧΕΣ», αφήνοντας όποιον το διαβάζει να σκέπτεται ότι το επόμενο χωριό που συναντάμε στο δρόμο μας είναι οι Ράχες. Δεδομένου ότι το επόμενο χωριό είναι ο Καραβόμυλος, αυτονόητα πρέπει να αντικατασταθεί η λέξη ΡΑΧΕΣ με την «ΚΑΡΑΒΟΜΥΛΟΣ».

Λίγα μέτρα μετά την παραπάνω πινακίδα, στο σημείο που ενώνεται ο παράδρομος με την τωρινή Ε.Ο, υπάρχουν δύο πινακίδες-βέλη, η μία πάνω στην άλλη: δεξιά «ΣΤΥΛΙΔΑ» και αριστερά «ΡΑΧΕΣ».

Οφείλετε να αντικαταστήσετε την πινακίδα που λέει «ΡΑΧΕΣ» και να γράψετε «ΚΑΡΑΒΟΜΥΛΟΣ», η δε πινακίδα «ΡΑΧΕΣ» να τοποθετηθεί επί της ίδιας Ε.Ο. μετά το χωριό Καραβόμυλος.

Στην υπό παράδοση ΠΑΘΕ με κατεύθυνση προς Αθήνα, υπάρχει πινακίδα με την ένδειξη «Στυλίδα 1000 μέτρα». Πρέπει συμπληρωθεί επίσης πινακίδα «ΚΑΡΑΒΟΜΥΛΟΣ», ώστε ο διερχόμενος οδηγός αν έχει περάσει την προηγούμενη έξοδο από λάθος, να γνωρίζει ότι υπάρχει έξοδος και εκεί προς Καραβόμυλο.

Επίσης πλησιάζοντας τα διόδια βλέπουμε πινακίδα με δύο βέλη στην ευθεία «ΑΘΗΝΑ ΛΑΜΙΑ» και δεξί βέλος «Στυλίδα 500 μέτρα». Επί της ίδιας πινακίδας να συμπληρωθεί η λέξη «Καραβόμυλος» «Karavomilos».

Αμέσως μετά συναντάμε επί στύλου Γ πινακίδα με σήμανση διοδίων και δεξί βέλος «Στυλίδα». Δίπλα ακριβώς και επί του στύλου πρέπει να μπει δεύτερη πινακίδα με ένδειξη «Καραβόμυλος». Το ίδιο πρέπει να γίνει αντίστοιχα και προς την κατεύθυνση της Θεσσαλονίκης, δηλ.

Στην ΠΑΘΕ με κατεύθυνση προς Θεσσαλονίκη και μετά τη Στυλίδα, υπάρχει πινακίδα με την ένδειξη «Στυλίδα 1000 μέτρα». Πρέπει να συμπληρωθεί επίσης πινακίδα «ΚΑΡΑΒΟΜΥΛΟΣ», διότι όταν περνάς την πόλη της Στυλίδας, αν βγεις σε αυτήν την έξοδο τότε η μόνη κατεύθυνση του οδηγού είναι «ΚΑΡΑΒΟΜΥΛΟΣ» και τα μετέπειτα χωριά, εκτός αν ο διερχόμενος οδηγός έχει προσπεράσει την προηγούμενη έξοδο από λάθος, οπότε βγαίνει σ’ αυτή την έξοδο, ώστε να επιστρέψει προς τα πίσω στην πόλη της Στυλίδας.

Στην ΠΑΘΕ με κατεύθυνση προς Θεσσαλονίκη, υπάρχει πινακίδα με δύο βέλη με ευθεία «ΛΑΡΙΣΑ» και δεξί βέλος με την ένδειξη «Στυλίδα 500 μέτρα». Επί της ίδιας πινακίδας να συμπληρωθεί η λέξη «Καραβόμυλος» «Karavomilos».
Αμέσως μετά συναντάμε επί στύλου Γ πινακίδα με σήμανση διοδίων και δεξί βέλος «Στυλίδα», δίπλα ακριβώς επί του στύλου πρέπει να μπει δεύτερη πινακίδα με ένδειξη «Καραβόμυλος».

Πέραν των παραπάνω, οφείλουμε να επισημάνουμε, ότι δεν υπάρχει ασφαλτοστρωμένος δρόμος, ο οποίος να συνδέει τον παράδρομο με τον Καραβόμυλο, τη στιγμή που αρκετοί κάθετοι, καθαρά αγροτικοί δρόμοι, έχουν πρόσφατα στρωθεί με ασφαλτόστρωση.

Παρακαλoύμε, να μην ισχυριστείτε ότι έχετε βάλει σημάνσεις επί του παράδρομου, διότι σ’ αυτόν τον παράδρομο για να τον χρησιμοποιήσεις πρέπει να είσαι μάντης, μιας και συνδέεται κατευθείαν με την πόλη της Στυλίδας. Από τα διόδια αν εξέλθεις δεν μπορείς να μπεις στον παράδρομο. Άρα ποιον εξυπηρετεί και τι έννοια έχει; Αν γίνει μια καραμπόλα λίγο πριν τον κόμβο του Καραβόμυλου, σημείο που υπάρχει έξοδος, θα προτρέψετε τους οδηγούς να διασχίσουν όλα τα χωριά για να παρακάμψουν το σημείο του ατυχήματος; Πως θα τους οδηγήσετε στον παράδρομο;

Οι κάτοικοι, επιχειρηματίες και επισκέπτες του Καραβομύλου, θεωρούμε, πως οι παραπάνω αυτονόητες συμπληρώσεις, οι οποίες έχουν ελάχιστο κόστος σε σχέση με ένα έργο τέτοιου μεγέθους, μπορούν να γίνουν ταχύτατα και πριν την παράδοση της Οδού στην κυκλοφορία. Σε κάθε περίπτωση, επιφυλασσόμαστε για τη χρήση κάθε έννομου μέσου, που θα άρει τον καταστροφικό αποκλεισμό του Τόπου μας.

Κοινοποίηση
1. Γραφείο Περιφερειάρχη Στερεάς Ελλάδας
2. Γραφείο Δημάρχου Δήμου Στυλίδας

Πηγή: stilida.com

Έργα Μαλιακού: Για τον Μάρτιο μετατίθεται η λειτουργία για τις Παρακάμψεις Λαμίας-Στυλίδας

Ένα μήνα ακόμα υπομονή πρέπει να κάνουν οι οδηγοί για να δουν σε λειτουργία τα 2 τελευταία έργα του Μαλιακού Κόλπου που αφορούν την παράκαμψη Λαμίας και το τμήμα Στυλίδα-Ράχες. Να θυμίσουμε πως τα έργα είναι έτοιμα εδώ και μήνες αλλά κυρίως για γραφειοκρατικούς λόγους δεν μπορούν να παραδοθούν στην κυκλοφορία. Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές από το Υπουργείο Υποδομών η καθυστέρηση αυτή θα είναι και η τελευταία.

Τα έργα έχουν ολοκληρωθεί εδώ και μήνες, ωστόσο όλο το τμήμα του Μαλιακού Κόλπου από τα Σκάρφεια μέχρι τις Ράχες θα παραδοθεί στον Αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδας που κατασκευάζει τον Ε65, καθώς είναι τμήμα της συγκεκριμένης παραχώρησης. Όταν λειτουργήσει το τμήμα του Μαλιακού θα εγκαινιαστούν και νέα διόδια στην περιοχή της Λαμίας.
ΠΑΘΕ = 6 ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ
Ο γνωστός μας ΠΑΘΕ που ξεκινά από την Πάτρα μέχρι την Αθήνα και καταλήγει στη Θεσσαλονίκη διαχειρίζεται από 4 διαφορετικές εταιρείες παραχώρησης. Στο τμήμα Πάτρα-Ελευσίνα από την Ολυμπία Οδό, στο τμήμα Ελευσίνα-Μεταμόρφωση από την Αττική Οδό, στο τμήμα Μεταμόρφωση-Σκάρφεια από την Νέα Οδό, στο τμήμα Σκάρφεια-Ράχες από την Κεντρική Οδό, στο τμήμα Ράχες-Κλειδί Ημαθίας από τον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου και στο τμήμα Κλειδί-Μάλγαρα από την Εγνατία Οδό.

Να θυμίσουμε πως σε κατασκευή βρίσκεται σημαντικό μέρος του ΠΑΘΕ που συμπυκνώνεται στο τμήμα Κόρινθος-Πάτρα και στο τμήμα Ευαγγελισμός-Σκοτίνα στα σύνορα Θεσσαλίας-Κεντρικής Μακεδονίας. Τα έργα αυτά αναμένεται να παραδοθούν στην κυκλοφορία σταδιακά μέσα στους επόμενους 12 μήνες.

Τα έργα του Μαλιακού Κόλπου έχουν ξεκινήσει περίπου 8 χρόνια πριν (!!) ολοκληρώνονται με τον πλέον επίσημο τρόπο και θα μειώσουν την χρονοαπόσταση μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης, περίπου κατά 15 λεπτά.

Νίκος Καραγιάννης - ypodomes.com

Συνολικές προβολές σελίδας