Παρασκευή 15 Απριλίου 2016

Σε πορεία αποκρατικοποίησης η Εγνατία Οδός

Η υπογραφή της Κοινής Υπουργικής Απόφασης με την οποία θα τεθεί σε λειτουργία ο σταθμός διοδίων στον Προμαχώνα Σερρών, ένα χιλιόμετρο πριν τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα, καθώς και η έγκριση της συμφωνίας αναδιάρθρωσης δανεισμού μεταξύ της Εγνατία Οδός ΑΕ και της Τράπεζας Πειραιώς περιλαμβάνονται στα προαπαιτούμενα της νέας συμφωνίας με τους δανειστές, σύμφωνα με την τελευταία έκδοση του σχετικού κειμένου.
Μπορεί το υπουργείο Υποδομών να σφυρίζει αδιάφορα, αλλά τόσο οι δανειστές, όσο και το Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) προωθούν τις διαδικασίες παραχώρησης της Εγνατίας Οδού σε ιδιώτη.
Η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ προχώρησε προ εβδομάδων στην προκήρυξη τριών διαγωνισμών για την πρόσληψη τριών συμβούλων (χρηματοοικονομικού, τεχνικού και νομικού), που θα συμβάλουν στον σχεδιασμό της παραχώρησης της Εγνατίας Οδού καθώς και τριών κάθετων οδικών αξόνων (Σιάτιστα - Κρυσταλλοπηγή, Θεσσαλονίκη - Σέρρες - Προμαχώνας και Θεσσαλονίκη - Εύζωνοι). Οι προθεσμίες εκδήλωσης ενδιαφέροντος λήγουν στις 19 Απριλίου για τον νομικό σύμβουλο και στις 26 Απριλίου για τον χρηματοοικονομικό και τεχνικό σύμβουλο.
Με βάση τις προσκλήσεις εκδήλωσης ενδιαφέροντος, στον οδικό άξονα των 680 χιλιομέτρων προβλέπεται η κατασκευή έξι πρόσθετων σταθμών διοδίων, ενώ πέντε νέοι σταθμοί διοδίων θα λειτουργήσουν στους τρεις κάθετους άξονες που προαναφέρθηκαν. Και οι 11 νέοι σταθμοί διοδίων πρέπει να λειτουργούν μέχρι το τέλος του 2016, με βάση το χρονοδιάγραμμα που είχε εγκρίνει το διοικητικό συμβούλιο της Εγνατία Οδός ΑΕ τον περασμένο Αύγουστο.
Προβλέπεται, επίσης, η κατασκευή, συντήρηση και λειτουργία υβριδικού συστήματος συλλογής διοδίων (χειροκίνητου και ηλεκτρονικού) σε τρεις από τους νέους σταθμούς διοδίων που θα κατασκευαστούν στον κύριο οδικό άξονα, με στόχο να γίνουν οι σχετικές δοκιμές. Θα ακολουθήσει η εγκατάσταση του ηλεκτρονικού συστήματος διοδίων σε ολόκληρη την Εγνατία Οδό και στους τρεις κάθετους άξονες εντός του 2017, με στόχο τη χρέωση των οδηγών ανάλογα με την απόσταση που διανύουν.
Για να προχωρήσει, όμως, το συγκεκριμένο σύστημα δεν χρειάζονται μόνο επενδύσεις σε τεχνολογία αλλά και μεταβολές στο ισχύον θεσμικό πλαίσιο των διοδίων. Η διάρκεια της παραχώρησης της Εγνατίας Οδού δεν αποσαφηνίζεται στα σχετικά κείμενα.
Ωστόσο στο ΤΑΙΠΕΔ έχει μεταφερθεί το δικαίωμα παραχώρησης του οδικού άξονα για χρονική περίοδο μέχρι και 40 χρόνια.

Πηγή: Φώτης Κόλλιας - euro2day.gr, http://ypodomes.com/index.php/autokinitodromoi/uperastikoi/egnatia-odos/item/34497-se-poreia-apokratikopoiisis-i-egnatia-odos

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις μακράς διάρκειας στη θέση Συκιά Ξυλοκάστρους της Ολυμπίας Οδού

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις μακράς διάρκειας θα ισχύσουν στη Ν.Ε.Ο. Κορίνθου-Πατρών μεταξύ των Χ.Θ.115,950 και Χ.Θ.118,800, από 18.04.2016 έως 14.11.2016, κατά τη διάρκεια των οποίων η κυκλοφορία των οχημάτων, σε όλο το μήκος της ρύθμισης, θα διεξάγεται σε μια λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση πλάτους 3,25 μ.
Ειδικά κατά τις περιόδους υψηλού κυκλοφοριακού φόρτου θα δίδονται δύο λωρίδες κυκλοφορίας στην κατεύθυνση αιχμής.
Οι ανωτέρω ρυθμίσεις είναι απαραίτητες προκειμένου να εκτελεστούν εργασίες κατασκευής τεχνικού της ΕΡΓΑΟΣΕ που βρίσκεται στην θέση Συκιά Ξυλοκάστρου από την εταιρεία ΜΕΤΚΑ, καθώς και του νότιου κλάδου του νέου αυτοκινητοδρόμου από τον αρμόδιο Κατασκευαστή (ΟΛΥΜΠΙΑ JV, μέλος της Κ/Ξ ΑΠΙΟΝ ΚΛΕΟΣ).


Στα 17,6 εκατ. τα έσοδα από τους φόρους πλοίων και 45,4 εκατ. από την εθελούσια συνεισφορά εφοπλιστών

Στα 17,6 εκατ. ανήλθαν, το 2015, τα έσοδα από τους φόρους πλοίων και στα 45,4 εκατ. από την εθελούσια συνεισφορά εφοπλιστών, σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών.   
Ειδικότερα, το 2013 οι εισπράξεις από τον φόρο πλοίων ανήλθαν σε 14,01 εκατ. ευρώ, το 2014 σε 13,15 εκατ. ευρώ και το 2015 σε 17,62 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με στοιχεία που διαβίβασε ο Τρ.Αλεξιάδης στη Βουλή, έπειτα από αίτημα βουλευτών του ΚΚΕ.
Το 2015 παρουσιάστηκε, επιμέρους επιπρόσθετη αύξηση στα 45,43 εκατ., εξαιτίας της φορολόγησης των εφοπλιστών, με βάση το συνυποσχετικό οικειοθελούς φορολόγησης.
Ειδικότερα, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφων Αλεξιάδης διαβίβασε στη Βουλή τα στοιχεία που αφορούν στην είσπραξη φόρων πλοίων, αλλά και τα ποσά που έχουν καταβληθεί από τους εφοπλιστές με βάση το συνυποσχετικό οικειοθελούς φορολόγησης.
Τα στοιχεία διαβιβάστηκαν μετά από Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων που είχε υποβληθεί από τους βουλευτές του ΚΚΕ Χρήστο Κατσώτη, Νίκο Καραθανασόπουλο, Διαμάντω Μανωλάκου και Μανώλη Συντυχάκη, με την οποία ζητούσαν να ενημερωθούν τι φόρους έχουν πληρώσει οι εφοπλιστές το 2013, 2014 και 2015 για πλοία με ελληνική σημαία πρώτης κατηγορίας του Ν. 27/1975, καθώς και για πλοία δεύτερης κατηγορίας άνω των 500 ΚΟΧ του ιδίου νόμου.

Οι βουλευτές είχαν ζητήσει να ενημερωθεί η Βουλή και πόσες ναυτιλιακές εταιρείες και τι ποσό έχουν καταβάλει το 2013, το 2014 και το 2015 με βάση το συνυποσχετικό σύμφωνο οικειοθελούς φορολόγησης των εφοπλιστών.
Ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, σε απάντηση της Αίτησης Κατάθεσης Εγγράφων διαβιβάζει έγγραφο στις 5 Απριλίου 2016, σύμφωνα με το οποίο, το 2013 οι εισπράξεις από τον φόρο πλοίων ανήλθαν σε 14.013.519,90 ευρώ, το 2014 ανήλθαν σε 13.154.712,39 ευρώ και το 2015 σε 17.617.781,18 ευρώ.
Η εθελούσια συνεισφορά
Επίσης, με βάση το συνυποσχετικό οικειοθελούς φορολόγησης εφοπλιστών το 2014 οι εισπράξεις ανήλθαν σε 40.546.161,35 ευρώ και το 2015 ανήλθαν σε 45.430.869,71 ευρώ.
Οι βουλευτές του ΚΚΕ είχαν ζητήσει να διαβιβαστούν στη Βουλή και τα στοιχεία για τα φορολογικά έσοδα από ναυτιλιακές εξωχώριες εταιρείες off shore στην Ελλάδα από το 2009 έως το 2015, αλλά και ποιες είναι οι βεβαιωμένες ανεξόφλητες οφειλές των εφοπλιστών προς τη ΔΟΥ Πειραιά.
Ως προς τις εξωχώριες, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών απαντά ότι στο φορολογικό μητρώο καταγράφονται και παρακολουθούνται, σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις, οι επιχειρήσεις με Έδρα την Αλλοδαπή, προκειμένου να συναλλαχθούν ή να δραστηριοποιηθούν επιχειρηματικά στην ελληνική επικράτεια ανάλογα με τον σκοπό ή τη δραστηριοποίησή τους και κατηγοριοποιούνται κατά περίπτωση σε αντίστοιχες Νομικές Μορφές.

Προκειμένου λοιπόν να απαντήσει στο ερώτημα, το υπουργείο Οικονομικών πρέπει να λάβει περαιτέρω διευκρινίσεις σχετικά με τα κριτήρια στα οποία ανταποκρίνεται ο χαρακτηρισμός off shore για τις επιχειρήσεις των συγκεκριμένων Αλλοδαπών Νομικών Προσώπων και Οντοτήτων, όπως επισημαίνει στο έγγραφό του ο αναπληρωτής υπουργός.
Ως προς το αίτημα να κατατεθούν στοιχεία για τις βεβαιωμένες και ανεξόφλητες οφειλές των εφοπλιστών στη ΔΟΥ Πειραιά, το υπουργείο απαντά ότι δεν μπορεί να αντληθούν να στοιχεία με μόνο το συγκεκριμένο κριτήριο.
Στους βουλευτές απαντά εγγράφως και ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θοδωρής Δρίτσας και τους ενημερώνει ότι στην Οικειοθελή Παροχή της Ναυτιλιακής Κοινότητας συμμετέχουν 524 εταιρείες (κατά προσέγγιση ποσοστό της τάξεως πλέον του 90% επί της συνολικής χωρητικότητας, μετρούμενη σε χωρητικότητα επί των διαχειριζόμενων πλοίων). 

Συνολικές προβολές σελίδας