Τετάρτη 22 Ιουλίου 2015

Αυτόματο Μηχανισμό Έγκρισης Συναλλαγών Εξωστρεφών Επιχειρήσεων ζητεί ο ΠΣΕ

Σε σημαντική αναθεώρηση στοιχείων για το εξωτερικό εμπόριο της χώρας κατά την περίοδο 2002-2014 προχώρησε πρόσφατα η ΕΛ-ΣΤΑΤ, δημιουργώντας νέα δεδομένα σχετικά με την εξέλιξη τόσο των εισαγωγών, όσο και των εξαγωγών της χώρας στα χρόνια που ακολούθησαν την επίσημη υιοθέτηση του ευρώ ως επίσημου νομίσματος της Ελλάδας.
Σύμφωνα με ανάλυση του Πανελληνίου Συνδέσμου Εξαγωγέων (ΠΣΕ) και του Κέντρου Εξαγωγικών Ερευνών και Μελετών (ΚΕΕΜ), επί των στοιχείων αυτών προκύπτει αύξηση της συνολικής αξίας των εξαγωγών κατά 124,5% την εν λόγω περίοδο, που σωρευτικά διαμορφώθηκε στα 256,6 δις ευρώ (866 εκατ. ευρώ περισσότερα από τις αρχικές εκτιμήσεις).
Όπως τόνισε η Πρόεδρος του ΠΣΕ, κυρία Χριστίνα Σακελλαρίδη «στα 13 χρόνια του ευρώ στην Ελλάδα, οι Έλληνες Εξαγωγείς έχουν εισφέρει στην ελληνική οικονομία περισσότερα από 256 δις ευρώ, ήτοι ποσά που ξεπερνούν όλες τις δόσεις των δανείων που εκταμιεύθηκαν για τη χώρα μας με τα 2 πρώτα Μνημόνια.
Καθίστανται λοιπόν κάτι παραπάνω από σαφείς η κρισιμότητα και η σημαντικότητα των εξαγωγών και της εξωστρέφειας για τη χώρα συνολικά και την ανάπτυξή της.
Την ίδια ώρα, νέα στοιχεία δείχνουν ότι πριν ακόμη την επιβολή capital controls είχαν αρχίσει να φρενάρουν οι ρυθμοί αύξησης των φετινών εξαγωγών και να περιορίζονται τα έσοδα από το εξωτερικό εμπόριο, γεγονός που επιτείνει την ανησυχία των Ελλήνων Εξαγωγέων για το αμέσως προσεχές διάστημα.
Ο ΠΣΕ έχει ζητήσει επισήμως άμεση συνάντηση με τον αρμόδιο Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών, κ. Δημ. Μάρδα, αλλά και με την Πρόεδρο της Ένωσης Ελληνικών Τραπεζών, κυρία Λούκα Κατσέλη, προκειμένου να αναζητηθούν λύσεις στο πλαίσιο των κεφαλαιακών ελέγχων και να αρθούν τα εμπόδια που καθηλώνουν τις εξαγωγές και τις εισαγωγές, με βραχυπρόθεσμες, αλλά και μακροπρόθεσμες αρνητικές συνέπειες.
Η εξωστρεφής επιχειρηματικότητα συνεισφέρει ετησίως το 30% του ΑΕΠ της χώρας και η εμφάνιση αρνητικών προσήμων στις εξαγωγές θα σημάνει επιστροφή στην ύφεση και ακύρωση προοπτικών οικονομικής ανάκαμψης».
Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τα στοιχεία της Τραπέζης της Ελλάδος, τον περασμένο Μάιο σημειώθηκε μείωση κατά 7,2% των συνολικών εσόδων από εξαγωγές αγαθών ( 1,76 δις ευρώ έναντι 1,9 δις ευρώ του Μαΐου του 2014).
Μείωση κατά 3,6% προκύπτει και στα έσοδα από εξαγωγές ακόμη κι αν εξαιρεθούν τα πετρελαιοειδή. Σε επίπεδο 5μηνου 2015, τα συνολικά έσοδα από εξαγωγές εμφανίζονται μειωμένα κατά 7,8% σε σχέση με πέρυσι (στα 8,49 δις ευρώ από 9,2 δις ευρώ το 2014). Ωστόσο, αν εξαιρεθούν τα πετρελαιοειδή προκύπτει οριακή αύξηση κατά 0,6% (στα 5,76 δις έναντι 5,72 δις ευρώ στο 5μηνο του 2014).
Χαρακτηριστικό των πιέσεων που ασκούνται στους Έλληνες παραγωγούς και εξαγωγείς από τους ξένους προμηθευτές τους για αμεσότερες εξοφλήσεις ή και προκαταβολές παραγγελιών, είναι και το γεγονός ότι οι συνολικές πληρωμές για εισαγωγές (εκτός πετρελαιοειδών) στο 5μηνο του 2015 αυξήθηκαν κατά 7,8%, λόγω κυρίως της μεγάλης αύξησης του περασμένου Μαΐου (+5,2%).
Στο πλαίσιο αυτό, ο ΠΣΕ έχει υποβάλλει συγκεκριμένες προτάσεις προς την Κυβέρνηση, αλλά και την Ένωση Ελληνικών Τραπεζών προκειμένου:
-Να εφαρμοστεί Αυτόματος Μηχανισμός Έγκρισης Συναλλαγών Εξωστρεφών Επιχειρήσεων με ξένους προμηθευτές τους, μέσω των Εμπορικών Τραπεζών στα πρότυπα του παραδείγματος της Κύπρου.
-Να επιτρέπεται η αξιοποίηση εμβασμάτων που εισρέουν στην Ελλάδα από το εξωτερικό, στα πρότυπα εξαγγελιών του αρμόδιου Υπουργού κ. Δημ. Μάρδα (δυνατότητα ανάληψης ποσοστού 80% των εμβασμάτων), για τη διεκπεραίωση συναλλαγών εντός των συνόρων.
-Να επανακαθοριστούν τα όρια αναλήψεων από λογαριασμούς όψεως των εξωστρεφών επιχειρήσεων (παραγωγοί, εξαγωγείς, μεταφορείς κτλ) για διευθέτηση καθημερινών αναγκών και κάλυψη επιχειρηματικών εξόδων στο εξωτερικό (επιχειρηματικές αποστολές, συναντήσεις, Εκθέσεις κτλ.)
-Να διευθετηθεί το ζήτημα με τις επιταγές που έληξαν ή λήγουν τις αμέσως επόμενες ημέρες.
-Να διευθετηθεί το ζήτημα με τα χιλιάδες κοντέινερς που παραμένουν στα Λιμάνια της χώρας και επιβαρύνονται με αποθήκευτρα.
Τα ρεκόρ των Εξαγωγών
Σε ότι αφορά την αναθεώρηση στοιχείων από την ΕΛ-ΣΤΑΤ για το εξωτερικό εμπόριο της χώρας, η ανάλυση του ΠΣΕ και του ΚΕΕΜ δείχνει ότι οι κυριότερες μεταβολές αφορούν αυξήσεις επί της συνολικής αξίας των εξαγωγών σε 8 από τα 13 εξεταζόμενα έτη.
Οι μεγαλύτερες αυξήσεις εντοπίζονται στα έτη 2009 (+431 εκατ. ευρώ έναντι των αρχικών εκτιμήσεων), 2014 (+321 εκατ. ευρώ) και το 2010 (+217 εκατ. ευρώ). Με άλλα λόγια, αποδεικνύεται ότι οι ελληνικές εξαγωγές πιέστηκαν λιγότερο το 2009, έτος της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, ενώ ανέκαμψαν ταχύτερα των εκτιμήσεων την αμέσως επόμενη χρονιά (2010).
Σημαντικό είναι και το γεγονός ότι το 2014, έτος οριακών μεταβολών, οι συνολικές εξαγωγές διατηρήθηκαν πάνω από το φράγμα των 27 δις ευρώ, που πρωτοκατακτήθηκε το 2012, οπότε και καταγράφεται το ιστορικό ρεκόρ των 27,57 δις ευρώ (αν και οριακά χαμηλότερο από την προηγούμενη εκτίμηση των 27,61 δις ευρώ).
Αντίθετα, αναθεωρήθηκαν πτωτικά τα στοιχεία ολόκληρης της 4ετίας 2005-2008, κατά σχεδόν 460 εκατ. ευρώ λιγότερα σε σχέση με τις προηγούμενες εκτιμήσεις.
Συνολικά, την περίοδο 2002-2014 η συνολική αξία των εξαγωγών διαμορφώθηκε στα 256,6 δις ευρώ, έναντι προηγούμενων εκτιμήσεων για συνολική αξίας 255,7 δις ευρώ.
Σε όλη αυτή την περίοδο, οι ελληνικές εξαγωγές κινήθηκαν ανοδικά σε ετήσια βάση με εξαίρεση τα έτη 2009, 2013 και 2014.
Μεγάλες μεταβολές στις εισαγωγές
Ακόμη μεγαλύτερες είναι οι αναθεωρήσεις στοιχείων που αφορούν τις εισαγωγές της χώρας για την περίοδο 2002-2014. Συνολικά, οι εισαγωγές αυτές ήταν 9,36 δις περισσότερες από ότι οι προηγούμενες εκτιμήσεις και αφορούν κυρίως τις κατηγορίες “Μηχανήματα και υλικό μεταφορών” (πλοία, βαγόνια και συρμοί τρένων) και “Είδη και συναλλαγές μη ταξινομημένα κατά κατηγορίες” (προϊόντων μονοπωλίων, προϊόντα ευρεσιτεχνίας, προϊόντα που άπτονται τομείς εθνικής ασφάλειας).
Κυριότερες διαφοροποιήσεις εντοπίζονται στα έτη 2003 (+1 δις ευρώ), 2007 (+1,7 δις ευρώ), 2009 (+1,1 δις ευρώ), 2010 (+1,6 δις ευρώ) και 2014 (+1,2 δις ευρώ). Να σημειωθεί μόλις σε μία χρονιά καταγράφεται πτωτική αναπροσαρμογή εισαγωγών: το 2005 (-5,5 εκατ. ευρώ μόλις).
Συνολικά, την περίοδο 2002-2014 στην Ελλάδα εισήχθησαν προϊόντα συνολικής αξίας 652 δις ευρώ (έναντι εκτιμήσεων για εισαγωγές αξίας 642,7 δις ευρώ).
Να σημειωθεί ότι μετά τις αναθεωρήσεις των στοιχείων επί των ελληνικών εισαγωγών, πλέον μειώσεις σε ετήσια βάση εντοπίζονται μόλις σε 4 από τα 13 εξεταζόμενα έτη (2009, 2010, 2011 και 2013).
Το αποτέλεσμα αυτών των μεταβολών και αναθεωρήσεων είναι να προκύψουν και νέα δεδομένων για το εμπορικό ισοζύγιο της χώρας, με κυριότερο χαρακτηριστικό την ανακοπή κατά το 2014 της πορείας διαρκούς βελτίωσης που είχε καταγραφεί την 5ετία 2009-2013.
Διαχρονικά, το χαμηλότερο έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου εντοπίζεται πλέον στο έτος 2013 (στα 19,34 δις ευρώ). Πέρυσι το εν λόγω έλλειμμα αυξήθηκε κατά 7,2% λόγω των αυξημένων εισαγωγών.

Wall Street Journal: Η παλίρροια επιστρέφει για την ελληνική ναυτιλιακή βιομηχανία

Στη συμφωνία πιστωτών - ΣΥΡΙΖΑ για αύξηση της φορολόγησης των Ελλήνων εφοπλιστών εστιάζει δημοσίευμα της Wall Street Journal.
Όπως σημειώνει η αμερικανική εφημερίδα, η παγκοσμίως κορυφαία ελληνική ναυτιλιακή βιομηχανία τελεί, υπό συνεχή πίεση, για να συνεισφέρει περισσότερο στο πρόγραμμα διάσωσης.
Όπως τονίζεται, κατ 'εντολή των διεθνών πιστωτών της, η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ συμφώνησε να αυξήσει τους φόρους για τον προστατευμένο τομέα της ναυτιλίας, που απολαμβάνει φορολογικών ελαφρύνσεων, που κατοχυρώνονται από το Σύνταγμα.
«Η βιομηχανία κυριαρχείται από ένα μικρό κύκλο οικογενειακών επιχειρήσεων που ελέγχουν σχεδόν το ένα πέμπτο του στόλου παγκοσμίως», σημειώνει η Wall Street Journal και προσθέτει πως, τα τελευταία επίπονα χρόνια, έχει μεγαλώσει η καχυποψία μεταξύ πολλών Ελλήνων ότι οι εύποροι εφοπλιστές της χώρας δεν έχουν «δώσει το δικό τους μερίδιο».
Η Wall Street Journal σημειώνει πως τα στελέχη της ναυτιλιακής βιομηχανίας και οι υποστηρικτές τους τονίζουν πως οι υψηλότεροι φόροι απειλούν να διώξουν τις εφοπλιστικές επιχειρήσεις που απασχολούν περισσότερους από 200.000 ανθρώπους και συμβάλλουν περίπου στο 7,5% του ΑΕΠ της Ελλάδας, όταν ο τουρισμός συμβάλλει άμεσα περίπου με 600.000 θέσεις εργασίας και παράγει το 9% του ΑΕΠ.

Ολυμπία Οδός: Ολιγόωρες Κυκλοφοριακές Ρυθμίσεις στην Ευρεία Παράκαμψη Πάτρας

Νυχτερινές διακοπές κυκλοφορίας διάρκειας 8 ωρών θα πραγματοποιηθούν στην Ευρεία Παράκαμψη Πάτρας μεταξύ των κόμβων Κ1-Λιμάνι Πάτρας (ΧΘ 207,8) και Εγλυκάδας (ΧΘ 215,2) σύμφωνα με την κατάλληλη πληροφοριακή σήμανση ως εξής:

-      την Τετάρτη 22.07.2015 από τις 22:00 το βράδυ μέχρι τις 06:00 το πρωί της επόμενης μέρας το ρεύμα κυκλοφορίας με κατεύθυνση από Αθήνα προς Πύργο θα εκτρέπεται στο ύψος του Κόμβου Κ1-Λιμένος Πατρών προς το τοπικό δίκτυο της πόλης της Πάτρας, ενώ κλειστός θα παραμείνει και ο κλάδος εισόδου του Κόμβου Κ1 με κατεύθυνση προς Πύργο. Ειδικότερα, η κυκλοφορία προς Πύργο θα εξυπηρετείται, μέσω των οδών Κανελλοπούλου, Ηρώων Πολυτεχνείου, Ακτής Δυμαίων, Ελευθερίου Βενιζέλου και θα επανεισέρχεται στην Ευρεία Παράκαμψη Πάτρας μέσω του κλάδου εισόδου προς Πύργο του Κόμβου της Εγλυκάδας.

Το ρεύμα κυκλοφορίας με κατεύθυνση προς Αθήνα δεν επηρεάζεται και θα λειτουργεί κανονικά.

-      Την Πέμπτη 23.07.2015 από τις 22:00 το βράδυ μέχρι τις 06:00 το πρωί της επόμενης μέρας το ρεύμα κυκλοφορίας με κατεύθυνση από Πύργο προς Αθήνα θα εκτρέπεται στο ύψος του Κόμβου Εγλυκάδας προς το τοπικό δίκτυο της πόλης της Πάτρας, ενώ κλειστός θα παραμείνει και ο κλάδος εισόδου του Κόμβου Εγλυκάδας με κατεύθυνση προς Αθήνα. Ειδικότερα, η κυκλοφορία προς Αθήνα θα εξυπηρετείται, μέσω των οδών Ελευθερίου Βενιζέλου, Ακτής Δυμαίων, Τριών Ναυάρχων, Αγίου Ανδρέα, Νόρμαν, Ηρώων Πολυτεχνείου, και Κανελλοπούλου και θα επανεισέρχεται στην ΝΕΟ Κορίνθου-Πατρών.

Το ρεύμα κυκλοφορίας με κατεύθυνση προς Πύργο δεν επηρεάζεται και θα λειτουργεί κανονικά.

Οι ρυθμίσεις είναι απαραίτητες προκειμένου να εκτελεστούν εργασίες συντήρησης.

Καλό θα ήταν οι οδηγοί να συμμορφώνονται προς τη σχετική εργοταξιακή σήμανση και τις υποδείξεις της Τροχαίας, καθώς και να επιδείξουν αυξημένη προσοχή κατά τη διέλευσή τους από την εν λόγω περιοχή.

Σταύρος Καλογιάννης: Για το 2017 μεταφέρεται η Ιόνια Οδός λόγω της Κυβέρνησης

Δελτίο Τύπου εξέδωσε ο πρώην Υφυπουργός Ανάπτυξης Σταύρος Καλογιάννης όπου παρεμβαίνει για τα τεκταινόμενα στα έργα και αναφέρεται στα αποτελέσματα στον τομέα των έργων υποδομής κατά την εξάμηνη διακυβέρνηση της χώρας από Σύριζα – ΑΝΕΛ. Παρακάτω σας παραθέτουμε ολόκληρη την ανακοίνωση:

«Όταν πριν δύο χρόνια, τον Απρίλιο του 2013, επανεκκινούσαμε τις εργασίες στους μεγάλους αυτοκινητόδρομους που υλοποιούνται με συμβάσεις παραχώρησης, ουδείς φανταζόταν ότι θα καταλήγαμε στη σημερινή τραγική κατάσταση: πολλά εργοτάξια έκλεισαν, όποια παραμένουν ανοιχτά υπολειτουργούν, προσωπικό τέθηκε σε αναγκαστική άδεια ή απολύθηκε, αρχής γενομένης από τα εργοτάξια του Ε-65.

Όλα τα έργα είχαν επανεκκινήσει την άνοιξη του 2013, μετά από δυόμιση χρόνια πλήρους απραξίας. Απαιτήθηκε πολύ δουλειά σε βάθος, συνεργασία με όλους τους εμπλεκόμενους, ενημέρωση των πολιτών για κάθε βήμα επί των διαδικασιών που ακολουθούσαμε, απόλυτη διαφάνεια σε κάθε μας κίνηση. Έκτοτε κύλισε πολύ νερό στο αυλάκι, επιταχύνθηκαν οι ρυθμοί των έργων, απασχολήθηκαν αμέσως χιλιάδες εργάτες/τεχνίτες/χειριστές/μηχανικοί και εμμέσως χιλιάδες άλλοι, συναφών ειδικοτήτων.

Δεν πτοηθήκαμε από την τότε αντιπολίτευση των Σύριζα – ΑΝΕΛ, που υποστήριζε μετά μανίας το κίνημα «δεν πληρώνω», που υποσχόταν άμεση διαπραγμάτευση όλων των συμβάσεων «με καλύτερους όρους», που καταψήφισε χωρίς καν να αιτιολογήσει τις τροποποιημένες συμβάσεις των αυτοκινητοδρόμων στη Βουλή, τον Δεκέμβριο του 2013.

Χρειάστηκαν έξι μήνες διακυβέρνησης της χώρας από τους Σύριζα – ΑΝΕΛ και ιδού τα αποτελέσματα: τους αρχικούς λεονταρισμούς της πολιτικής ηγεσίας του αρμόδιου Υπουργείου, ακολούθησε η πλήρης απραξία, συνδυαζόμενη πολλές φορές με άγνοια αντικειμένου και πρωτοφανή ανευθυνότητα. Μοιραία, πολλά εργοτάξια οδηγήθηκαν για δεύτερη φορά σε κλείσιμο. Ως αποτέλεσμα, το ποσοστό υλοποίησης της Ιόνιας παραμένει στο 55%, ενώ εάν οι αρχικοί ρυθμοί δεν είχαν διακοπεί από τις εκλογές που προκάλεσε ο ΣΥΡΙΖΑ τον Ιανουάριο του 2015 και από την μετέπειτα απραξία, σήμερα τα έργα θα είχαν υλοποιηθεί σε ποσοστό 70% και η ολοκλήρωσή τους το 2016 ήταν απολύτως ρεαλιστική.

Η επαναλειτουργία τους πλέον είναι δύσκολη και, για να ξανανοίξουν, θα απαιτηθούν νέες μεγάλες οικονομικές θυσίες των Ελλήνων, ενώ η ολοκλήρωση της Ιόνιας οδού και του Ε-65 παραπέμπεται για το 2017!

Έχοντας αφοσιωθεί, με ατέλειωτες ώρες σκληρής δουλειάς μέρα και νύχτα, ως αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης και Υποδομών, στην επανεκκίνηση των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων, μεταξύ των οποίων της Ιόνιας οδού και του άξονα Ε-65 (τον οποίο, θυμίζω, θεωρούσαν σχεδόν όλοι, τότε, ξεγραμμένο!) και παρακολουθώντας στενά την πορεία τους από την υπογραφή των συμβάσεών τους μέχρι σήμερα, θλίβομαι και εξοργίζομαι για την κατάληξή τους.

Εάν δε συνυπολογιστεί ότι: και τα μικρότερα έργα, τα συγχρηματοδοτούμενα από το ΕΣΠΑ, είναι σταματημένα, καθώς από τον περασμένο Μάρτιο οι εργοληπτικές επιχειρήσεις δεν έχουν εισπράξει κανέναν εγκεκριμένο λογαριασμό λόγω στάσης πληρωμών, ενώ εξ αιτίας των κλειστών Τραπεζών οδηγήθηκαν υποχρεωτικά σε αναβολή και οι δημοπρατήσεις νέων έργων (καθώς οι εργολήπτες δεν μπορούσαν να προσκομίσουν εγγυητικές επιστολές), ο τομέας των κατασκευών μετά από μία δύσκολη πενταετία, οδηγείται από την Κυβέρνηση σε πλήρες αδιέξοδο.

Είναι πολύ ενδεικτική και η χθεσινή ανακοίνωση του Πανελλήνιου Συνδέσμου Τεχνικών Εταιρειών (ΣΑΤΕ) που επισημαίνει τον κίνδυνο να βρεθούν στην «μαύρη λίστα» του «Τειρεσία» χιλιάδες εργοληπτικές επιχειρήσεις, με ευθύνη του κράτους!

Η συμφωνία με τους ευρωπαίους εταίρους στην οποία κατέληξε προ δεκαημέρου η Κυβέρνηση, παρά τα δυσβάστακτα βάρη που αυτή συνεπάγεται, λόγω της πεντάμηνης απραξίας, της ανευθυνότητας και των ιδεοληψιών που ταλανίζουν πολλούς Υπουργούς, δίνει ένα αχνό φως στον ορίζοντα, μίαν ανάσα.

Με κόπο και θυσίες, θα ξαναφτιάξουμε όσα γκρεμίστηκαν και χάθηκαν τους τελευταίους μήνες, αφού βεβαίως αποκτήσουμε μία Κυβέρνηση που θα είναι αποφασισμένη να Κυβερνήσει με σοβαρότητα και υπευθυνότητα.».

Συνολικές προβολές σελίδας