Κυριακή 8 Φεβρουαρίου 2015

Από 11.793 μονάδες το 2008, κάτω από τις 600 ο δείκτης Baltic Dry Index

Ανησυχητικές διαστάσεις λαμβάνει, πλέον, η πτώση στις ναυλαγορές, καθώς ο δείκτης βαρόμετρο, ο Baltic Dry Index υποχωρεί σε – ιστορικά – χαμηλά.
Ο εν λόγω δείκτης παρακολουθεί τους ναύλους των θαλάσσιων μεταφορών πρώτων υλών και διαμορφώνεται, κυρίως, από την ισορροπία ζήτησης και προσφοράς πλοίων. Ωστόσο, χρησιμοποιείται, ως έμμεσο μέτρο, για την παγκόσμια ζήτηση.
Αν και οι διακυμάνσεις του Baltic Dry Index, που δημοσιοποιείται ημερησίως από το Baltic Exchange στο Λονδίνο, είναι ιστορικά από τις μεγαλύτερες μεταξύ όλων των αγορών, γεγονός παραμένει ότι, στην παρούσα φάση, τα ναύλα είναι πολύ χαμηλά.
Πλέον, ο δείκτης βρίσκεται κοντά στα χαμηλότερα επίπεδα όλων των εποχών, κάτω από τις 600 μονάδες. Ο δείκτης BDI τέθηκε σε ισχύ στις 4 Ιανουαρίου 1985 και ξεκίνησε από τις 1.000 μονάδες.
Στη συνέχεια ακολούθησε μία πτωτική πορεία, για να «γράψει» τα χαμηλότερα όλων των εποχών στις 5 Αυγούστου του 1986, ενώ το υψηλότερο, όλων των εποχών, σημειώθηκε στις 20 Μαΐου του 2008, στις 11.793 μονάδες.
Σύμφωνα με αναλυτές, η πτώση του BDI, σε τόσο χαμηλά επίπεδα, είναι ένας συνδυασμός της υπερπροσφοράς πλοίων και της παραδοσιακής στασιμότητας του εμπορίου που παρατηρείται, εν όψει της κινεζικής πρωτοχρονιάς, σε συνδυασμό με τη μειωμένη δραστηριότητα στις διαλύσεις παλαιών πλοίων. 


Η Opel κερδίζει το 2015 VDA Logistics Award

Εξαιρετική ενσωμάτωση παραγγελιών οχημάτων και προμήθειας υλικών εξασφαλίζει το ευφυές σύστημα logistics της Opel, για το οποίο η εταιρία απέσπασε το τιμητικό βραβείο του γερμανικού συνδέσμου αυτοκινητοβιομηχανιών (VDA).
του Κώστα Σκαρμαλιωράκη

Νέα διάκριση για το καινοτόμο πνεύμα της Opel. Στο θεσμό Third Forum Automotive Logistics στη Λειψία, ο πρόεδρος της επιτροπής Καθηγητής Δρ. Wolfgang Stölzle παρέδωσε στο Michael Scholl, Διευθυντή Αλυσίδας Προμηθειών της Opel τη διάκριση "2015 VDA Logistics Award". Είναι η όγδοη φορά που ο Γερμανικός Σύνδεσμος Αυτοκινητοβιομηχανιών (VDA) απονέμει το βραβείο σε μία εταιρία για το ευφυές σύστημα logistics το οποίο μπορεί να αποτελέσει πρότυπο για άλλους παίκτες της βιομηχανίας αυτοκινήτου.


"Το σύστημα μας βοηθά να ικανοποιούμε τις απαιτήσεις των πελατών σύμφωνα με το πρόγραμμα, παραμένοντας παράλληλα ευέλικτοι. Επίσης μας επιτρέπει να βελτιστοποιούμε την αλυσίδα αξιών και το πρόγραμμα παραγωγής. Μπορούμε να αντιδρούμε γρήγορα και ευέλικτα στις μεταβολές των συνθηκών, διατηρώντας απόλυτη διαφάνεια" δήλωσε ο Michael Scholl, Διευθυντής Αλυσίδας Προμηθειών της Opel, στην τελετή απονομής στη Λειψία.

Οι παραγγελίες οχημάτων και οι προμήθειες υλικών είναι οι δύο πρωταρχικοί τομείς ενδιαφέροντος για τους ειδικούς logistics της βιομηχανίας αυτοκινήτου. Η Opel κατάφερε να δημιουργήσει ένα κλειστό δίκτυο μεταξύ αυτών σε επίπεδο τόσο οργάνωσης όσο και διαδικασιών. Το πιο σημαντικό στοιχείο του νέου συστήματος είναι ότι οι εισερχόμενες παραγγελίες οχημάτων για τα εργοστάσια παραγωγής ελέγχονται ταυτόχρονα και σε πραγματικό χρόνο, λαμβάνοντας υπόψη τη διαθεσιμότητα υλικών – κυρίως τη ροή παραλαβών από τους προμηθευτές του εξωτερικού. Ο προγραμματισμός παραγγελιών δεν είναι πλέον σειριακός αλλά ενσωματωμένος, κάτι που επιτρέπει στην Opel να αντιδρά ταχύτερα στη μεταβολή συνθηκών.

Το νέο σύστημα προσφέρει αμέτρητα πλεονεκτήματα όπως, διαφάνεια, ευελιξία, χαμηλό στοκ υλικών και μείωση στις αποστολές ειδικών υλικών. Αλλά και ο πελάτης είναι ωφελημένος επειδή οι ημερομηνίες παράδοσης οχημάτων μπορούν να τηρούνται με ακόμα μεγαλύτερη ακρίβεια.

Το σύστημα δημιουργήθηκε από μία δια-τμηματική ομάδα Opel, στην οποία συμμετείχαν ειδικοί του τομέα logistics, διαχείρισης υλικών, διαχείρισης παραγγελιών και του ΙΤ σε συνεργασία με την πάροχο υπηρεσιών ΙΤ Flexis AG από τη Στουτγάρδη. Επιτρέπει μελλοντική πρόβλεψη 40 εβδομάδων και λαμβάνει υπόψη σχεδόν 45.000 κωδικούς ανταλλακτικών για 20 μοντέλα Opel που κατασκευάζονται σε επτά Ευρωπαϊκά εργοστάσια παραγωγής. 

Συνολικές προβολές σελίδας