Πέμπτη 20 Νοεμβρίου 2014

Λιμάνι Πειραιά: Εντυπωσιακή αύξηση 20% τα εμπορευματοκιβώτια της COSCO



Συνεχίστηκε τον Οκτώβριο η επιβράδυνση του ρυθμού αύξησης της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων από τους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά, που διαχειρίζεται ο ΣΕΠ (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά), θυγατρική της Cosco. Σύμφωνα με τα σχετικά στοιχεία της Cosco, κατά τον προηγούμενο μήνα διακινήθηκαν συνολικά 251.000 εμπορευματοκιβώτια, έναντι 249,3 χιλιάδων κατά τον αντίστοιχο μήνα του 2013. Εν ολίγοις, η αύξηση σε ετήσια βάση περιορίστηκε σε μόλις 0,7%, ενώ ανάλογη εικόνα καταγράφηκε και τον Σεπτέμβριο, όταν η ετήσια μεταβολή δεν είχε ξεπεράσει το 2,2% (227,1 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια, έναντι 222,3 χιλιάδων εμπορευματοκιβωτίων).

Πάντως, κατά το φετινό 10μηνο, δηλαδή κατά το διάστημα Ιανουαρίου-Οκτωβρίου, ο ΣΕΠ έχει διακινήσει συνολικά 2,48 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, έναντι 2,05 εκατ. εμπορευματοκιβωτίων κατά το περυσινό 10μηνο και 2,51 εκατ. εμπορευματοκιβωτίων που είχε διακινήσει η εταιρεία στο σύνολο του 2013. Η φετινή αύξηση είναι της τάξεως του 20,5%, ωστόσο θα πρέπει να σημειωθεί ότι o ανάλογος ρυθμός τον Σεπτέμβριο άγγιζε το 23,3% και τον Αύγουστο το 26,2%, σε ένα ακόμα δείγμα της επιβράδυνσης που έχει σημειωθεί το τελευταίο δίμηνο.

Η εν λόγω εξέλιξη αποδίδεται στη σταδιακή εκμετάλλευση του 100% της δυναμικότητας του λιμανιού από την Cosco, καθώς όπως προκύπτει από τα σχετικά στοιχεία, συνολικά κατά το 2014 αναμένεται να διακινηθούν περίπου 3 εκατ. εμπορευματοκιβώτια. Η συνολική δυναμικότητα του λιμανιού, μαζί με την προβλήτα Ι που διαχειρίζεται ο ΟΛΠ αγγίζει τα 3,7 εκατ. εμπορευματοκιβώτια.

Αυτός είναι κι ένας από τους λόγους που πριν από λίγες εβδομάδες ο ΣΕΠ προχώρησε στην παραγγελία, αντί ποσού 14 εκατ. ευρώ, επιπλέον εννιά ηλεκτρικών γερανοφόρων οχημάτων (E-RTG), τα οποία και θα παραδοθούν εντός του 2015. Υπενθυμίζεται ότι ήδη πριν από ένα σχεδόν χρόνο, ο ΣΕΠ είχε αποκτήσει άλλα 12 αντίστοιχα γερανοφόρα οχήματα, με στόχο την αύξηση της δυναμικότητας του Προβλήτα ΙΙ κατά 600.000 εμπορευματοκιβώτια ετησίως.

Οι νέοι γερανοί είναι της εταιρείας Kalmar, θυγατρικής του ομίλου της Cargotec και προβλέπεται αφενός μεν να αυξήσουν την παραγωγικότητα στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ που διαχειρίζεται η εταιρεία, αφετέρου δε να συμβάλλουν και στη μείωση των λειτουργικών δαπανών. Σύμφωνα με σχετικές πληροφορίες, οι παραδόσεις των νέων μηχανημάτων θα γίνουν εντός του 2015.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η εν λόγω επένδυση δεν αποτελεί μέρος της συμφωνίας του φιλικού διακανονισμού με τον ΟΛΠ για την τροποποίηση της αρχικής σύμβασης εκμετάλλευσης του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων και την πραγματοποίηση νέων επενδύσεων ύψους 230 εκατ. ευρώ από την πλευρά της Cosco για την ανάπτυξη μιας ακόμα προβλήτας και την περαιτέρω αναβάθμιση του μηχανολογικού εξοπλισμού στις υφιστάμενες προβλήτες. Ανεξάρτητα πάντως από την έκβαση του φιλικού διακανονισμού, η ανάγκη περαιτέρω επενδύσεων είναι δεδομένη, καθώς όπως προκύπτει και από πρόσφατη έρευνα της Business Monitor International (BMI), μόνο με αυτές θα καταστεί εφικτή η περαιτέρω ανάπτυξη της δραστηριότητας διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων, καθώς ήδη φέτος η εταιρεία προβλέπει ότι θα διακινηθούν περίπου 3,7 εκατ. εμπορευματοκιβώτια και από τις τρεις προβλήτες.

Πηγή: http://ypodomes.com/index.php/alles-upodomes/endiaferouses-eidiseis/item/27665-%CE%BB%CE%B9%CE%BC%CE%AC%CE%BD%CE%B9-%CF%80%CE%B5%CE%B9%CF%81%CE%B1%CE%B9%CE%AC-%CE%B5%CE%BD%CF%84%CF%85%CF%80%CF%89%CF%83%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CE%AE-%CE%B1%CF%8D%CE%BE%CE%B7%CF%83%CE%B7-20-%CF%84%CE%B1-%CE%B5%CE%BC%CF%80%CE%BF%CF%81%CE%B5%CF%85%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%BF%CE%BA%CE%B9%CE%B2%CF%8E%CF%84%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CF%82-cosco

Στα 6,11 εκατ. τα καθαρά κέρδη 9μηνου της Attica (BlueStar, Superfast)

Παρά την οριακή μείωση εσόδων, η Attica Group (BlueStar, Superfast) είδε τα καθαρά κέρδη να αυξάνονται στο 9μηνο της τρέχουσας χρήσης. Σημεία αναφοράς του εννεαμήνου αποτελούν η αύξηση του κύκλου εργασιών στις γραμμές του εσωτερικού, η οποία όμως αντισταθμίστηκε από τη μείωση του κύκλου εργασιών στην Αδριατική θάλασσα.

Ειδικότερα, τα αποτελέσματα του εννεαμήνου 2014 παρουσιάζουν ενοποιημένες Πωλήσεις Ευρώ 213,69 εκατ. (214,83 εκατ. το εννεάμηνο 2013) και Ενοποιημένα Κέρδη προ Φόρων, Χρηματοδοτικών, Επενδυτικών Αποτελεσμάτων και Αποσβέσεων (EBITDA) 36,19 εκατ., έναντι αντίστοιχων κερδών 32,39 εκατ. το εννεάμηνο του 2013 (αύξηση 12%).

Συνολικά τα κέρδη μετά από φόρους του Ομίλου ανήλθαν στα 6,11 εκατ., έναντι κερδών 4,15 εκατ. το εννεάμηνο του 2013 (αύξηση 47%). Στα κέρδη εννεαμήνου 2014 περιλαμβάνεται έκτακτη μη επαναλαμβανόμενη ζημία 1,45 εκατ. από συναλλαγματική διαφορά που προέκυψε από την εξόφληση του πλοίου Blue Star Patmos σε Δολάρια Η.Π.Α. ενώ αντιθέτως τα κέρδη του εννεαμήνου 2013 είναι ενισχυμένα κατά 0,92 εκατ. από θετική συναλλαγματική διαφορά.

Σημεία αναφοράς του εννεαμήνου αποτελούν η αύξηση του κύκλου εργασιών στις γραμμές του εσωτερικού, η οποία όμως αντισταθμίστηκε από τη μείωση του κύκλου εργασιών στην Αδριατική θάλασσα, καθώς και η ενίσχυση των Κερδών προ Φόρων, Χρηματοδοτικών, Επενδυτικών Αποτελεσμάτων και Αποσβέσεων (EBITDA) στα Ευρώ 36,19 εκατ., παρά τον υπερδιπλασιασμό τους (Ευρώ 32,39 εκατ.) την αντίστοιχη περυσινή περίοδο σε σχέση με το εννεάμηνο του 2012 (Ευρώ 13,79 εκατ.).

Μετά την επίτευξη συμφωνίας με το σύνολο των δανειστών του Ομίλου για την πλήρη και μακροπρόθεσμη αναχρηματοδότηση του υφιστάμενου δανεισμού, την 30η Σεπτεμβρίου, 2014 οι μακροπρόθεσμες δανειακές υποχρεώσεις του Ομίλου ανέρχονται σε Ευρώ 298,28 εκατ. (Ευρώ 68,45 εκατ. την 31η Δεκεμβρίου, 2013) και οι βραχυπρόθεσμες δανειακές υποχρεώσεις ανέρχονται σε Ευρώ 11,80 εκατ. (Ευρώ 221,49 εκατ. την 31η Δεκεμβρίου, 2013).

Το μεταφορικό έργο

Ο Όμιλος δραστηριοποιήθηκε κατά το εννεάμηνο του 2014 με δεκατρία (13) ιδιόκτητα επιβατηγά–οχηματαγωγά πλοία εκ των οποίων τα τέσσερα πλοία Superfast δρομολογήθηκαν στην Αδριατική θάλασσα και τα εννέα πλοία Blue Star στην Ελληνική Ακτοπλοΐα.

Κατά το εννεάμηνο του 2014 διακινήθηκαν με τα πλοία του Ομίλου συνολικά 3,46 εκατ. επιβάτες, έναντι 3,23 εκατ. την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, 448,26 χιλ. Ι.Χ. οχήματα έναντι 429,84 χιλ. το εννεάμηνο του 2013 και 198,85 χιλ. φορτηγά οχήματα έναντι 201,83 χιλ. αντίστοιχα.

Στην αγορά της Αδριατικής και ειδικότερα στις γραμμές Πάτρα–Ηγουμενίτσα–Ανκόνα και Πάτρα–Ηγουμενίτσα–Μπάρι, το μεταφορικό έργο των πλοίων Superfast XI, Superfast XII (σε κοινοπραξία με ένα πλοίο της ΑΝΕΚ), Superfast I και Superfast II, με 1,8% λιγότερα δρομολόγια από το εννεάμηνο του 2013, μειώθηκε κατά 2,6% στους επιβάτες, κατά 1,7% στα Ι.Χ. οχήματα και κατά 9,6% στα φορτηγά οχήματα.

Στις γραμμές εσωτερικού Πειραιάς–Κυκλάδες, Πειραιάς–Δωδεκάνησα, Πειραιάς–Ηράκλειο και Πειραιάς–Χίος–Μυτιλήνη, στους εννέα πρώτους μήνες του 2014, εκτελώντας συνολικά 5,7% περισσότερα δρομολόγια από το εννεάμηνο του 2013, το μεταφορικό έργο του Ομίλου αυξήθηκε κατά 8,8% στους επιβάτες, κατά 6,0% στα Ι.Χ. οχήματα και κατά 4,5% στα φορτηγά οχήματα. Στη γραμμή του Ηρακλείου ένα πλοίο του Ομίλου λειτουργεί κοινοπρακτικά με ένα πλοίο της ΑΝΕΚ ΑΝΕΚ +1,18%.

Σημαντικά νέα – τρέχουσες εξελίξεις

Τον Σεπτέμβριο του 2014 ο Όμιλος ολοκλήρωσε τη συμφωνία για την πλήρη και μακροπρόθεσμη αναχρηματοδότηση του υφιστάμενου δανεισμού καθώς και τη συμφωνία με επενδυτικά κεφάλαια υπό τη διαχείριση της Fortress Investment Group (εις το εξής «Fortress») για επένδυση ύψους Ευρώ 75 εκατ. στον Όμιλο Attica.

Στο πλαίσιο της ανωτέρω συμφωνίας, η Attica Α.Ε. Συμμετοχών ανακοίνωσε στις 05.09.2014 την έκδοση Μετατρέψιμου Ομολογιακού Δανείου Ευρώ 50 εκατ., το οποίο καλύφθηκε πλήρως από την Fortress. Αμέσως μετά την έκδοσή του το μετατρέψιμο ομολογιακό δάνειο επαναγοράστηκε στο σύνολό του από την Attica Α.Ε. Συμμετοχών έναντι τιμήματος ίσου με τη συνολική αξία των ομολογιών, ήτοι ποσού Ευρώ 50 εκατ., προκειμένου αυτές να είναι διαθέσιμες προς ανταλλαγή με τις ομολογίες της κατά 100% θυγατρικής εταιρίας Blue Star Ferries Ν.Α.Ε. στα πλαίσια της ευρύτερης συμφωνίας με τη Fortress.

Στις 29 Σεπτεμβρίου 2014 ο Όμιλος ανακοίνωσε τη διεύρυνση της συνεργασίας με την ΑΝΕΚ στα πλαίσια της Κοινοπραξίας «ΑΝΕΚ Α.Ε – SUPERFAST ENDEKA (HELLAS) INK & ΣΙΑ» για την εκτέλεση συνδυασμένων δρομολογίων από πλοία των δύο εταιριών στις διεθνείς γραμμές της Αδριατικής καθώς και στις ακτοπλοϊκές γραμμές της Κρήτης, από 1ης Νοεμβρίου 2014.

Στις 27 Οκτωβρίου 2014 ο Όμιλος ήρθε σε συμφωνία με την κυβέρνηση του Καναδά για την πώληση του Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου Blue Star Ithaki, έναντι συνολικού τιμήματος Ευρώ 31,2 εκατ. καταβλητέου τοις μετρητοίς. Το καθαρό κέρδος για τον Όμιλο εκτιμάται ότι θα ανέλθει σε Ευρώ 4 εκατ. περίπου και θα συμπεριληφθεί στα αποτελέσματα του 4ου τριμήνου 2014. Η ολοκλήρωση της πώλησης πραγματοποιήθηκε στις 7 Νοεμβρίου 2014 με την παράδοση του πλοίου στους αγοραστές.

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/naftilia/item/9544-sta-6-11-ekat-ta-kathara-kerdi-9minou-tis-attica-bluestar-superfast.html

Ολυμπία Οδός: Η αιχμή της τεχνολογίας στην υπηρεσία της οδικής ασφάλειας

Μια άλλη πλευρά του έργου, αυτή της εκτεταμένης χρήσης τεχνολογίας αιχμής, παρουσίασε η Ολυμπία Οδός, στο Διεθνές Συνέδριο, με θέμα «Ευφυή Συστήματα Μεταφορών και έξυπνες πόλεις», που πραγματοποιείται από 19-22 Νοεμβρίου στην Πάτρα, από το Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Πατρών, σε συνεργασία με την ITS Ελλάς και την υποστήριξη του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων.

Στελέχη της Λειτουργίας της Ολυμπίας Οδού πρόβαλαν την εικόνα του έργου στο άμεσο μέλλον, παρουσιάζοντας τα συστήματα που θα διαθέτει, με την ολοκλήρωσή του, ο νέος αυτοκινητόδρομος Αθηνών- Πατρών.

Συγκεκριμένα, ο αυτοκινητόδρομος θα διαθέτει Ευφυή Συστήματα Μεταφορών (Intelligent Transportation Systems) σε όλο το μήκος του, με σκοπό την καθημερινή διαχείριση της κυκλοφορίας και την άμεση μετάδοση πληροφοριών από τον δρόμο προς στα δύο Κέντρα Διαχείρισης  Κυκλοφορίας (ΚΔΚ).

Αντίστοιχα, από τα ΚΔΚ, προς τους οδηγούς και τις Υπηρεσίες Έκτακτης Ανάγκης Επιπλέον, οι 29 σήραγγες του έργου (συνολικού μήκους 25 χλμ με τη μεγαλύτερη εξ’ αυτών μήκους 4χλμ.) θα διαθέτουν πρόσθετο εξοπλισμό για την έγκαιρη ανίχνευση και ανταπόκριση σε περιστατικά, εντός και κατά μήκος, των προσεγγίσεων των σηράγγων, σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά πρότυπα. 

Η ενσωμάτωση του συνόλου του εξοπλισμού, ανοικτού δρόμου και σηράγγων, θα επιτυγχάνεται, μέσω ενός κεντρικού Συστήματος Διαχείρισης Αυτοκινητοδρόμου (Motorway Management System), με κύρια χαρακτηριστικά την υψηλή διαθεσιμότητα και την εκτεταμένη χρήση αυτοματισμών που επιτρέπουν τη συντομότερη και ολοκληρωμένη καταγραφή και επεξεργασία των δεδομένων, καθώς και την ταχεία ανίχνευση και αντίδραση σε περίπτωση συμβάντος.  

Σε ότι αφορά στον εξοπλισμό ανοικτού δρόμου, ενδεικτικά, αυτός περιλαμβάνει 257 τηλεφωνικές συσκευές έκτακτης ανάγκης, 50 κάμερες κλειστού κυκλώματος ανοικτού αυτοκινητοδρόμου, 14 πινακίδες μεταβλητών μηνυμάτων, επτά μετεωρολογικούς σταθμούς και 43 σταθμούς μέτρησης κυκλοφορίας με 324 επαγωγικούς βρόγχους.

Αντίστοιχα, οι συνολικά 29 σήραγγες του αυτοκινητόδρομου θα διαθέτουν 873 τηλεφωνικές συσκευές έκτακτης ανάγκης, 76 κάμερες μεταβλητής εστίασης, 300 κάμερες σταθερής εστίασης για αυτόματη ανίχνευση συμβάντων, 21 Πινακίδες Μεταβλητών Μηνυμάτων, 270 λοιπές ηλεκτρονικές πινακίδες διαχείρισης κυκλοφορίας (μεταβλητά όρια ταχύτητας, πολυπινακίδες, πινακίδες ένδειξης διαθεσιμότητας λωρίδας κλπ), καθώς και 30 κινητά φράγματα (μπάρες) αποκλεισμού της κυκλοφορίας σε περίπτωση συμβάντος.

Η Ολυμπία Οδός, πέρα από την ιδιαίτερη στρατηγική σημασία που έχει σε εθνικό και περιφερειακό επίπεδο για την ανάπτυξη της Πελοποννήσου και της Δυτικής Ελλάδας, αποτελεί ένα έργο τεχνολογίας αιχμής και περιλαμβάνει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο ITS, που στόχο έχει την διασφάλιση  υψηλών προδιαγραφών ασφάλειας για τους οδηγούς παράλληλα με την άνετη και γρήγορη μετακίνηση.

Στο συνέδριο, από πλευράς Ολυμπίας Οδού, παρουσιάστηκε επίσης, το σύστημα διαλειτουργικότητας διοδίων GRITS και τα συμπεράσματα από την μέχρι σήμερα εφαρμογή του σε πέντε αυτοκινητόδρομους παραχώρησης (Αττική Οδός, Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, Γέφυρα, Μωρέας και Ολυμπία Οδός).

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/aftokinitodromoi/item/9541-olympia-odos-i-aixmi-tis-texnologias-stin-ypiresia-tis-odikis-asfaleias.html

Aναγκαία για το λιμάνι Θεσσαλονίκης η έλευση μιας "Cosco", υποστηρίζει ο ΣΕΒΕ

Μόνο μέσω της συνεργασίας, με πάροχο διεθνούς βεληνεκούς θα μπει ο λιμένας Θεσσαλονίκης στις διεθνής ναυτιλιακές γραμμές, αλλάζοντας την οικονομική ιστορία της περιοχής, τόνισε κατά την ομιλία του στο 18ο Πανελλήνιο συνέδριο της Ελληνικής Εταιρείας Logistics ο δρ. Κυριάκος Λουφάκης, πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ)

Από το βήμα του συνεδρίου, ο πρόεδρος του ΣΕΒΕ τόνισε ότι το θέμα του λιμένα Θεσσαλονίκης είναι πολύ ψηλά στην ατζέντα του Συνδέσμου, καθώς διαδραματίζει ουσιαστικό ρόλο στην προσπάθεια της Βόρειας Ελλάδας, και δη της Θεσσαλονίκης, να εδραιωθεί ως οικονομικό σταυροδρόμι στην ανατολική Μεσόγειο και αποτελεί ένα από τα βασικά εργαλεία των επιχειρήσεων της περιοχής, εξαγωγικών και μη.

Συγκεκριμένα, βάσει εκτιμήσεων και μιας προμέτρησης που έχει κάνει ο ΣΕΒΕ, σε συνεργασία με τη Deloitte, εκτιμάται ότι η ανάπτυξη του λιμένα Θεσσαλονίκης ως διαμετακομιστικό κέντρο και η απορρόφηση φορτίου 1 εκατ. TEUs μπορεί μεσοπρόθεσμα να αποφέρει συνολικό οικονομικό όφελος της τάξης των 1,5-2,5 δισ. ευρώ, που ισοδυναμεί με το 6-10% του ΑΕΠ της Κεντρικής Μακεδονίας.

Ο δρ Λουφάκης τόνισε ότι πέρα από την επίδραση στο ΑΕΠ της Βόρειας Ελλάδας, η ανάπτυξη του λιμένα της Θεσσαλονίκης έχει τη δυνατότητα να αλλάξει την μελλοντική οικονομική ιστορία της περιοχής. Διότι δεν υπάρχει άλλο λιμάνι με τα γεωγραφικά πλεονεκτήματα και την ενδοχώρα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης που φτάνει στην ΝΑ και Κεντρική Ευρώπη. Σε βάθος χρόνου, η Θεσσαλονίκη για το transit μπορεί να αποκτήσει σημασία παρόμοια με αυτήν που έχουν τα λιμάνια της Βόρειας και Δυτικής Ευρώπης (πχ. Ρότερνταμ, Αμβέρσα, Αμβούργο).

Πέραν όμως του Σ.ΕΜΠΟ., σημασία για την αύξηση των εξαγωγών των επιχειρήσεων της περιοχής, έχει και η ανάπτυξη του συμβατικού λιμανιού καθώς πολλές εξαγωγικές επιχειρήσεις θα ωφεληθούν σημαντικά από την αποτελεσματική και αποδοτική λειτουργία του. Ακόμα, απαραίτητη κρίνεται η δημιουργία υποδομών στο λιμάνι για εξειδικευμένα φορτία, όπως για παράδειγμα για την αποθήκευση και διακίνηση χημικών προϊόντων.

Οι διαθέσιμες εγκαταστάσεις σήμερα είναι ελάχιστες. Η δημιουργία δεξαμενοστασίων θα μπορούσε να αποτελέσει ένα μεγάλο συγκριτικό πλεονέκτημα, βοηθώντας στη διακίνηση προϊόντων. Είναι χαρακτηριστικό ότι στην Τουρκία και μάλιστα στην Προποντίδα, υπάρχουν πολλές τέτοιες εγκαταστάσεις, τη στιγμή που στην Ελλάδα, τέτοιες εγκαταστάσεις υπάρχουν μόνο στην περιοχή της Αττικής. Η Θεσσαλονίκη όμως αποτελεί το φυσικό λιμάνι για μια ευρύτερη περιοχή που, αν έχει τις υποδομές, μπορεί να εξυπηρετήσει.

Η ταχύτητα υλοποίησης της όποιας αναπτυξιακής κίνησης είναι ιδιαίτερα κρίσιμη, καθώς οι επενδύσεις που πραγματοποιούνται σε ανταγωνιστικά λιμάνια της ευρύτερης περιοχής μπορεί να απαξιώσουν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της γεωγραφικής θέσης της Θεσσαλονίκης και να καθυστερήσουν τις ωφέλειες τις οποίες προσδοκούμε.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΣΕΒΕ «όλα τα παραπάνω για να γίνουν πραγματικότητα πρέπει το λιμάνι μας να μπει στις διεθνείς γραμμές. Και αυτό είναι εφικτό να συμβεί μόνο μέσω της συνεργασίας κάποιου διεθνούς παρόχου. Η καθυστέρηση που βλέπουμε ότι υπάρχει στη λύση του ζητήματος δείχνει ακριβώς τα προβλήματα που είχε η χώρα στο παρελθόν και την οδήγησαν στην κρίση που σήμερα βιώνουμε. Ο υδροκεφαλισμός του κέντρου και η προώθηση επενδύσεων αποκλειστικά σχεδόν στο λεκανοπέδιο της Αττικής έχουν δημιουργήσει σημαντικό οικονομικό χάσμα και ανισορροπία μεταξύ περιφέρειας και Αττικής.

Η αδιαφορία και η κωλυσιεργία στο να δοθεί λύση και να αρχίσει η εκμετάλλευση της μεγαλύτερης πλουτοπαραγωγικής πηγής της περιοχής - και κατά τη γνώμη μας μιας από τις μεγαλύτερες της Ελλάδας - είναι αποτέλεσμα τέτοιων νοοτροπιών του παρελθόντος. Νοοτροπιών τόσο βαθιά ριζωμένων, που καθυστερούν σημαντικές για τον τόπο αποφάσεις, με τις οποίες συμφωνεί το σύνολο των παραγωγικών φορέων της περιοχής. Η άποψη αυτή των φορέων της πόλης εκφράζει τις πραγματικές και επείγουσες ανάγκες της επιχειρηματικής κοινότητας και της ανάπτυξης για το γενικό καλό. Παρόλο που αποτελούν αποφάσεις της πολιτικής ηγεσίας της χώρας, τουλάχιστον κατά δήλωσή της, βλέπουμε ότι καθυστερούν να υλοποιηθούν».

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/naftilia/item/9533-loufakis-seve-i-elefsi-diethnoys-paroxou-katalytiki-gia-ton-limena-thessalonikis.html

Συνολικές προβολές σελίδας