Πέμπτη 20 Νοεμβρίου 2014

Λιμάνι Πειραιά: Εντυπωσιακή αύξηση 20% τα εμπορευματοκιβώτια της COSCO



Συνεχίστηκε τον Οκτώβριο η επιβράδυνση του ρυθμού αύξησης της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων από τους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά, που διαχειρίζεται ο ΣΕΠ (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά), θυγατρική της Cosco. Σύμφωνα με τα σχετικά στοιχεία της Cosco, κατά τον προηγούμενο μήνα διακινήθηκαν συνολικά 251.000 εμπορευματοκιβώτια, έναντι 249,3 χιλιάδων κατά τον αντίστοιχο μήνα του 2013. Εν ολίγοις, η αύξηση σε ετήσια βάση περιορίστηκε σε μόλις 0,7%, ενώ ανάλογη εικόνα καταγράφηκε και τον Σεπτέμβριο, όταν η ετήσια μεταβολή δεν είχε ξεπεράσει το 2,2% (227,1 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια, έναντι 222,3 χιλιάδων εμπορευματοκιβωτίων).

Πάντως, κατά το φετινό 10μηνο, δηλαδή κατά το διάστημα Ιανουαρίου-Οκτωβρίου, ο ΣΕΠ έχει διακινήσει συνολικά 2,48 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, έναντι 2,05 εκατ. εμπορευματοκιβωτίων κατά το περυσινό 10μηνο και 2,51 εκατ. εμπορευματοκιβωτίων που είχε διακινήσει η εταιρεία στο σύνολο του 2013. Η φετινή αύξηση είναι της τάξεως του 20,5%, ωστόσο θα πρέπει να σημειωθεί ότι o ανάλογος ρυθμός τον Σεπτέμβριο άγγιζε το 23,3% και τον Αύγουστο το 26,2%, σε ένα ακόμα δείγμα της επιβράδυνσης που έχει σημειωθεί το τελευταίο δίμηνο.

Η εν λόγω εξέλιξη αποδίδεται στη σταδιακή εκμετάλλευση του 100% της δυναμικότητας του λιμανιού από την Cosco, καθώς όπως προκύπτει από τα σχετικά στοιχεία, συνολικά κατά το 2014 αναμένεται να διακινηθούν περίπου 3 εκατ. εμπορευματοκιβώτια. Η συνολική δυναμικότητα του λιμανιού, μαζί με την προβλήτα Ι που διαχειρίζεται ο ΟΛΠ αγγίζει τα 3,7 εκατ. εμπορευματοκιβώτια.

Αυτός είναι κι ένας από τους λόγους που πριν από λίγες εβδομάδες ο ΣΕΠ προχώρησε στην παραγγελία, αντί ποσού 14 εκατ. ευρώ, επιπλέον εννιά ηλεκτρικών γερανοφόρων οχημάτων (E-RTG), τα οποία και θα παραδοθούν εντός του 2015. Υπενθυμίζεται ότι ήδη πριν από ένα σχεδόν χρόνο, ο ΣΕΠ είχε αποκτήσει άλλα 12 αντίστοιχα γερανοφόρα οχήματα, με στόχο την αύξηση της δυναμικότητας του Προβλήτα ΙΙ κατά 600.000 εμπορευματοκιβώτια ετησίως.

Οι νέοι γερανοί είναι της εταιρείας Kalmar, θυγατρικής του ομίλου της Cargotec και προβλέπεται αφενός μεν να αυξήσουν την παραγωγικότητα στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ που διαχειρίζεται η εταιρεία, αφετέρου δε να συμβάλλουν και στη μείωση των λειτουργικών δαπανών. Σύμφωνα με σχετικές πληροφορίες, οι παραδόσεις των νέων μηχανημάτων θα γίνουν εντός του 2015.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η εν λόγω επένδυση δεν αποτελεί μέρος της συμφωνίας του φιλικού διακανονισμού με τον ΟΛΠ για την τροποποίηση της αρχικής σύμβασης εκμετάλλευσης του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων και την πραγματοποίηση νέων επενδύσεων ύψους 230 εκατ. ευρώ από την πλευρά της Cosco για την ανάπτυξη μιας ακόμα προβλήτας και την περαιτέρω αναβάθμιση του μηχανολογικού εξοπλισμού στις υφιστάμενες προβλήτες. Ανεξάρτητα πάντως από την έκβαση του φιλικού διακανονισμού, η ανάγκη περαιτέρω επενδύσεων είναι δεδομένη, καθώς όπως προκύπτει και από πρόσφατη έρευνα της Business Monitor International (BMI), μόνο με αυτές θα καταστεί εφικτή η περαιτέρω ανάπτυξη της δραστηριότητας διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων, καθώς ήδη φέτος η εταιρεία προβλέπει ότι θα διακινηθούν περίπου 3,7 εκατ. εμπορευματοκιβώτια και από τις τρεις προβλήτες.

Πηγή: http://ypodomes.com/index.php/alles-upodomes/endiaferouses-eidiseis/item/27665-%CE%BB%CE%B9%CE%BC%CE%AC%CE%BD%CE%B9-%CF%80%CE%B5%CE%B9%CF%81%CE%B1%CE%B9%CE%AC-%CE%B5%CE%BD%CF%84%CF%85%CF%80%CF%89%CF%83%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CE%AE-%CE%B1%CF%8D%CE%BE%CE%B7%CF%83%CE%B7-20-%CF%84%CE%B1-%CE%B5%CE%BC%CF%80%CE%BF%CF%81%CE%B5%CF%85%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%BF%CE%BA%CE%B9%CE%B2%CF%8E%CF%84%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CF%82-cosco

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνολικές προβολές σελίδας