Δευτέρα 1 Φεβρουαρίου 2016

Απεργία διαρκείας, από τις 4/2, αποφάσισαν τα φορτηγά διεθνών μεταφορών

Απεργία διαρκείας, από τις 4/2, αποφάσισαν τα φορτηγά διεθνών μεταφορών. Η ΟΦΑΕ πραγματοποίησε έκτακτη Γενική Συνέλευση στην Θεσσαλονίκη, την Κυριακή 31 Ιανουαρίου 2016 και τα μέλη της αποφάσισαν ομόφωνα την κάθοδο του κλάδου των αυτοκινητιστών που εκπροσωπεί, σε απεργία διαρκείας, αρχής γενομένης από την ημέρα της πανεργατικής απεργίας 4/2/2016 και σε συντονισμό με τους αγρότες, επαγγελματίες, εργαζόμενους και όλους όσους μετέχουν στην κινητοποίηση, ενάντια στο ασφαλιστικό νομοσχέδιο.
Αιτήματα της απεργίας είναι:
-Άμεση απόσυρση του ασφαλιστικού νομοσχεδίου και έναρξη ουσιαστικών διαβουλεύσεων και διαλόγου με τους φορείς των ασφαλισμένων.
-Η εφαρμογή του άρθ. 21 του Ν.4321/2015
-Η δημιουργία Μικτών Κλιμακίων Ελέγχου για την πάταξη της παράνομης μεταφοράς
-Η κατάργηση των τριγωνικών αδειών τρίτων χωρών, και η σημαντική μείωση των διμερών αδειών ανάλογα με τον όγκο μεταφοράς, καθώς και η σημαντική μείωση των αδειών ΕΔΥΜ.

«Είναι προφανές πως η κυβέρνηση, φτιάχνοντας σχέδια επί χάρτου που δεν έχουν την παραμικρή σχέση με την σημερινή οικονομική πραγματικότητα, επιβάλλει ασφαλιστικές εισφορές που ξεπερνούν το 38% του ετήσιου εισοδήματός μας.
Αν υπολογίσει κανείς και το φόρο με συντελεστή 29%, και 33%, καθώς και την προκαταβολή φόρου επομένου έτους 100%, το τέλος επιτηδεύματος 650 €, η Πολιτεία επιχειρεί να μας υποχρεώσει να επιβιώσουμε με ένα ποσοστό που είναι λιγότερο και από το 10% του εισοδήματος που παράγουμε με σκληρή καθημερινή εργασία.
Με το ποσό αυτό καλούμαστε να ζήσουμε εμείς και οι οικογένειές μας, αλλά και κάποιοι από εμάς να προσφέρουμε  εργασία σε συναδέλφους μας και να συμβάλουμε στην ανάπτυξη της χώρας μας.
Συνεπώς το ασφαλιστικό νομοσχέδιο βρίσκεται εκτός οικονομικοκοινωνικής πραγματικότητας», αναφέρει η ομοσπονδία.
Εκτός του ασφαλιστικού, οι αυτοκινητιστές απεργούν και για τη θέσπιση σειράς μέτρων για την προστασία τους από τον αθέμιτο ανταγωνισμό και την παράνομη μεταφορά, προβλήματα συνδεόμενα άρρηκτα με την κατάρρευση των ασφαλιστικών ταμείων.

«Χρόνια ολόκληρα ο χώρος μας διαμαρτύρεται σε όλες τις κυβερνήσεις που πέρασαν από τη χώρα για την λεηλασία που υφίσταται από τον αθέμιτο ανταγωνισμό μεταφορικών εταιριών, συχνά Ελληνικών συμφερόντων που εδρεύουν τυπικά στον «φορολογικό παράδεισο» της Βουλγαρίας, της Κύπρου, και τρίτων χωρών, για την ελλιπή φορολόγηση και υποχρέωση καταβολής ασφαλιστικών εισφορών των εταιριών αυτών προς ζημιά του Ελληνικού Δημοσίου και των ασφαλιστικών ταμείων.
Η απάντηση όλων ήταν έχετε δίκιο, θα το δούμε», αλλά κανείς δεν έκανε τίποτα. Αντίθετα η φορολογική μεταχείριση των επιχειρήσεων αυτών επιβράβευε τις επιλογές τους, ζημίωνε το Δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία ενθάρρυνε τη φυγή κεφαλαίων και ευνοούσε την παράνομη μεταφορά, την υποβάθμιση των Ελλήνων αυτοκινητιστών και οδηγών και την υφαρπαγή του έργου τους. Και όλα αυτά σε περίοδο οξύτατης οικονομικής και κοινωνικής κρίσης», συμπληρώνει η ομοσπονδία. 

Τραβούν χειρόφρενο οι ιδιοκτήτες βυτιοφόρων στις 4 Φεβρουαρίου

Στην απεργία της 4ης Φεβρουαρίου θα συμμετάσχουν οι ιδιοκτήτες βυτιοφόρων αυτοκινήτων Δ.Χ. μεταφοράς υγρών καυσίμων και ασφάλτου.
Όπως σημειώνει η Ομοσπονδία, «σηκώνουμε το χειρόφρενο στα βυτιοφόρα μας την 4 Φεβρουαρίου 2016. Ο αφανισμός του κλάδου δεν θα περάσει.

Διαμαρτυρόμαστε:
-Για το ασφαλιστικό
-Για την ολιγοπωλιακή κατάσταση της αγοράς καυσίμων
-Για την έλλειψη ανταγωνισμού
-Για τις ιδεοληπτικές εμμονές που μας κρατάνε μη ανταγωνιστικούς
-Για την υπερφορολόγηση.
Αποφάσεις του κλάδου για το μέλλον των κινητοποιήσεων θα παρθούν στην πανελλαδική γενική συνέλευση την Πέμπτη 4 Φεβρουαρίου, καταλήγει η ανακοίνωση.

Μ. Σακέλλης, ΣΕΕΝ: Να ελαχιστοποιηθεί η κρατική παρέμβαση στην ακτοπλοΐα

Αιχμές εναντίον της Πολιτείας και του υπουργείου Ναυτιλίας, σχετικά με τον παρεμβατισμό τους στον ακτοπλοϊκό κλάδο, άφησε ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ, Μιχάλης Σακέλλης, σε ομιλία του σε ναυτιλιακό συνέδριο.  
Ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ επέκρινε το γεγονός ότι στις ακτοπλοϊκές μεταφορές επιβάλλονται, από την Πολιτεία, υποχρεώσεις δρομολογίων, εκπτώσεων και συνθέσεων προσωπικού.
«Είναι καιρός να επανεξετάσουμε το θεσμικό μας πλαίσιο, ούτως ώστε η κρατική παρέμβαση να περιοριστεί στον συντονιστικό της ρόλο, απαλλάσσοντας τον κλάδο από παράλογες παρεμβάσεις και την επιβολή υποχρεώσεων», ανέφερε ο κ. Σακέλλης, επισημαίνοντας τα ακόλουθα:

-Σε ότι αφορά στις υποχρεώσεις δρομολόγησης των συμβατικών πλοίων, προτείνουμε την κατάργηση της υποχρεωτικής δεκάμηνης δρομολόγησης και αντ’ αυτής, να συζητήσουμε τη δωδεκάμηνη δρομολόγηση, με την προϋπόθεση ότι η υποχρέωση αυτή αφορά την εταιρεία και όχι το πλοίο.
Επίσης, πρέπει να συζητήσουμε και τη δυνατότητα ανακοίνωσης δρομολογίων για περισσότερα από ένα χρόνια.
-Να βρεθούν λύσεις για τις εκπρόθεσμες ετήσιες δρομολογήσεις πλοίων, δηλαδή τις δρομολογήσεις που ανακοινώνονται μετά την 31η Ιανουαρίου κάθε χρόνου και οι οποίες κανονικά εγκρίνονται, μόνον εφ όσον διαπιστώνονται συγκοινωνιακές ανάγκες.
Τη διαπίστωση όμως των συγκοινωνιακών αναγκών υπεισέρχονται υποκειμενικοί παράγοντες. Για κάποιους συγκοινωνιακή ανάγκη δεν υπάρχει, όταν οι διαθέσιμες χωρητικότητες εξυπηρετούν την προβλεπόμενη κίνηση.
Αλλά αυτό αμφισβητείται, γιατί κανείς δεν μπορεί να προβλέψει την κίνηση. Εξάλλου έχει αποδειχτεί ότι οι νέες δρομολογήσεις πάντα συμβάλλουν στην αύξηση της κίνησης.
-Συγκοινωνιακή ανάγκη όμως είναι και η αναβάθμιση των υπηρεσιών, όπως και η κάλυψη νέων ωρών ή ημερών αναχώρησης,  κτλ.
Σύμφωνα με όλα αυτά, δεν είναι δυνατόν να ορίσουμε τη συγκοινωνιακή ανάγκη, συνεπώς πολλές φορές, μη εγκρίνοντας δρομολογήσεις, στερούμε τα νησιά από χρήσιμες υπηρεσίες παρεμβαίνοντας και στην ανάπτυξη των εταιρειών.  
-Η αλλαγή της νομοθεσίας για την αποδοχή των εκπρόθεσμων ετήσιων δρομολογήσεων, με κάποιους ίσως περιορισμούς, σε ότι αφορά στις ώρες αναχώρησης, σε σχέση με τα εμπρόθεσμα δρομολόγια είναι απαραίτητη.
-Ιδιαίτερα σημαντική είναι η λειτουργία του ΣΑΣ, η οποία πρέπει να αναβαθμιστεί με ταυτόχρονο περιορισμό των μελών, αλλά και συμμετοχής εξειδικευμένων συμβούλων νομικών ή άλλων.
-Τέλος είναι σημαντικό να απαλλαχθούν από ποινικές ευθύνες οι εταιρείες, αλλά και οι πλοίαρχοι από τυχόν καθυστερήσεις, χωρίς δική τους υπαιτιότητα (να εφαρμόζεται, δηλαδή, ότι ακριβώς ισχύει και με τα άλλα μέσα μεταφοράς, π.χ. αερομεταφορές).
Η εξάρτηση της ακτοπλοΐας, σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΣΕΕΝ, από τον ιδιωτικό τομέα είναι μεγάλη, λαμβανομένου υπόψη ότι με τις ελεύθερες δρομολογήσεις καλύπτεται σχεδόν το 97% της συνολικής κίνησης.
Η παρέμβαση του κράτους για την εξυπηρέτηση 44 μικρών νησιών είναι μεγάλης εθνικής και οικονομικής σημασίας, αλλά αφορά το 3% της συνολικής ακτοπλοϊκής κίνησης. 

Θ. Σκαμάγκος: Επτά βήματα για την ανάπτυξη της εθνικής εφοδιαστικής αλυσίδας

Επτά βήματα μπορούν να αλλάξουν το τοπίο στα logistics και να δημιουργήσουν ένα εθνικό υπερεργαλείο για την ουσιαστική υποστήριξη μιας ενδογενούς παραγωγικής ανασυγκρότησης, σημειώνει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Metron Logistics κ. Θεόδωρος Σκαμάγκος, στην εφημερίδα «Το Βήμα».  
Το πρώτο είναι ο ΟΛΠ. Απαιτείται, όπως λέει, η δημιουργία μιας ρυθμιστικής αρχής για τη διευθέτηση των κανόνων του παιχνιδιού.
«Η σημερινή "τσαπατσουλιά" πρέπει να σταματήσει» σημειώνει και επισημαίνει ότι «ο κίνδυνος να βρεθεί η ακτοπλοΐα εκτός λιμένος λόγω αδυναμίας εξυπηρέτησης των υποχρεώσεών της είναι ορατός.
Θα πρέπει να δούμε την εναλλακτική λύση του Λαυρίου και να εξετάσουμε τη δημιουργία ακτοπλοϊκών ΣΔΙΤ. Τα υδροπλάνα είναι μια σοβαρή συμπληρωματική λύση επίσης», σχολιάζει και συμπληρώνει ότι χρειάζεται «μελέτη και εκτέλεση ενός σοβαρού σχεδίου για την κρουαζιέρα» στον Πειραιά.

Το δεύτερο είναι το Θριάσιο. «Η ανυπαρξία στρατηγικού σχεδιασμού και η αναζήτηση απλώς ενός ενοικίου δείχνει και εδώ την Cosco.
Πιθανότατα θα υπάρξουν και consortia με συμμετοχή ελληνικών επιχειρήσεων. Θα είναι όμως μια άνιση μάχη», σημειώνει και επισημαίνει ότι θα πρέπει να εξεταστεί η δημιουργία ενός εθνικού κέντρου μεταφορών στο Θριάσιο.
Το τρίτο είναι ο Σιδηρόδρομος. Οπως λέει, απαιτείται η ηλεκτροδότηση της γραμμής, η δημιουργία ενός σύγχρονου terminal στη Θεσσαλονίκη, η ολοκλήρωση των έργων στα σύνορα και η κατασκευή διπλής γραμμής, καθώς τα προϋπολογιζόμενα 6 εκατ. container θα υπερφορτώσουν την υφιστάμενη. 
«Η πρόσφατη περιπέτεια στην Ειδομένη - με το by-pass της ΗΡ μέσω Κόπερ - πρέπει να συνετίσει τους πάντες. Το συγκριτικό πλεονέκτημα του Πειραιά πρέπει να διαφυλαχθεί σαν κόρη οφθαλμού», επισημαίνει ο κ. Σκαμάγκος και υπογραμμίζει ότι οι ξένες επενδύσεις στα logistics μπορούν να δημιουργήσουν περισσότερες από 25 χιλιάδες θέσεις εργασίας.
Το τέταρτο είναι το Train-Terminal και ο εμπορευματικός σταθμός Θεσσαλονίκης, καθώς υπάρχει η ανάγκη «συμμαζέματος» είτε με την ανάπτυξη του στρατοπέδου Γκόνου είτε της ΒΙΠΑ Σίνδου.
Το πέμπτο είναι τα περιφερειακά Logistics Parks και ο συνδυασμός τους με Agro-Logistics Parks. «Η αναγκαία διέξοδος της παραγωγικής ανασυγκρότησης θα σκοντάψει στην ανυπαρξία υποδομών.

Οταν φτάσουμε στο σημείο να μπορεί να εξαχθεί έστω και μια παλέτα γρήγορα και φθηνά, τότε θα μπορούμε να μιλάμε για εργαλείο ανάπτυξης» τονίζει.
Το έκτο είναι οι επενδύσεις εθνικού σκοπού, όπως η σιδηροδρομική «Εγνατία» και η σιδηροδρομική διασύνδεση του λιμένα Αλεξανδρούπολης με τον Corridor 9.
Το έβδομο είναι τα City Logistics - Πράσινα Logistics. «Ο αστικός ιστός πρέπει να καθαρίσει από μεσαία και μεγάλα φορτηγά. Στο μέλλον θα πρέπει να προχωρήσουμε με ηλεκτρικά ή υβριδικά.
Η λογική ενός αστικού εμπορευματικού κέντρου με 3-4 περιφερειακά hubs στις παρυφές της πόλεως είναι η ζητούμενη επόμενη ημέρα», καταλήγει.

Συνολικές προβολές σελίδας