Δευτέρα 25 Αυγούστου 2014

Πιθανή συνεργασία Ελλάδας - Κίνας στoν τομέα της ναυπηγικής βιομηχανίας

Την επιθυμία της εταιρείας του να διερευνήσει τις δυνατότητες συνεργασίας με ελληνικά ναυπηγεία, καθώς επίσης και με ελληνικές εταιρείες ναυτιλιακού εξοπλισμού, εξέφρασε ο πρόεδρος του κρατικού κινεζικού ναυπηγοκατασκευαστικού ομίλου Fujian Shipbuilding Industry Group κ. Ζάο Τζινγιέ, στο πλαίσιο της συνάντησής του με το γενικό γραμματέα Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων του ΥΠΕΞ, Παναγιώτη Μίχαλο, σύμφωνα με το tovima.gr.

Ο κ. Τζινγιέ αναφέρθηκε στη συνεργασία του με ναυτιλιακές εταιρείες της Ελλάδας και επεσήμανε την υψηλή ζήτηση, από πλευράς κινεζικών ομίλων, για εξειδικευμένο προσωπικό με την απαραίτητη τεχνογνωσία στο ναυπηγοεπισκευαστικό και ευρύτερα ναυτιλιακό κλάδο.

Ο κ. Μίχαλος τόνισε ότι οι Έλληνες επαγγελματίες του κλάδου χαίρουν διεθνούς αναγνώρισης και συμφώνησε ότι ένας από τους τομείς που παρουσιάζει ιδιαίτερες προοπτικές συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας και Κίνας είναι ο ναυπηγοεπισκευαστικός.

Όπως επεσήμανε, οι Έλληνες πλοιοκτήτες αποτελούν τους σημαντικότερους πελάτες των κινεζικών ναυπηγείων, καθώς πάνω από 200 πλοία ελληνικών συμφερόντων βρίσκονται υπό κατασκευή αυτήν την περίοδο στη Κίνα.

Δεδομένης αυτής της συνεργασίας, ο κ. Μίχαλος αναφέρθηκε σε δύο επιπλέον προτεινόμενους τρόπους προώθησης της διμερούς συνεργασίας. Καταρχάς, στην αξιοποίηση της χρηματοδότησης που προσφέρουν τα κινεζικά χρηματοπιστωτικά ιδρύματα στους Έλληνες πλοιοκτήτες για εργασίες που υλοποιούνται όχι μόνο στην Κίνα, αλλά και στα ελληνικά ναυπηγεία.

Επιπροσθέτως, αναφέρθηκε στην πρόταση της ελληνικής πλευράς να προστεθεί στο υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο και εξειδικευμένο Μνημόνιο Συνεργασίας σχετικά με τα κινεζικά ναυπηγεία και τους Έλληνες προμηθευτές εξοπλισμού.

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/naftilia/item/8609-pithani-synergasia-elladas-kinas-ston-tomea-tis-nafpigikis-viomixanias.html

Στην τελική φάση οκτώ οδικά έργα, σύμφωνα με τον γ.γ. Δημοσίων Έργων



Τους επόμενους μήνες πρόκειται να ολοκληρωθούν οκτώ σημαντικά οδικά έργα που ήταν βαλτωμένα εδώ και πολλά χρόνια και τα οποία καθιστούν τη χώρα μας κόμβο συνδυασμένων μεταφορών, δήλωσε, στην εφημερίδα «Καθημερινή», ο γενικός γραμματέας Δημοσίων Έργων Στράτος Σιμόπουλος.

«Στο Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, παραδίνουμε τους επόμενους μήνες ολοκληρωμένα σημαντικά έργα, τόσο σε περιφερειακό όσο και σε εθνικό επίπεδο. Πρόκειται για έργα βαλτωμένα εδώ και πολλά χρόνια τα οποία βελτιώνουν την καθημερινότητα των πολιτών και καθιστούν τη χώρακόμβο συνδυασμένων μεταφορών.

Οι πόροι από την Ευρωπαϊκή Ένωση και τα χρήματα του ελληνικού λαού πιάνουν τόπο. Η Ελλάδα και μέσα από τη δημιουργία υποδομών, αφήνει πίσω της την κρίση και κοιτάζει μπροστά», δήλωσε ο κ. Σιμόπουλος.

Ειδικότερα, τα οκτώ έργα που βρίσκονται στην τελική τους φάση και θα παραδοθούν στους επόμενους μήνες είναι:

• Το εναπομείναν κομμάτι της εθνικής οδού στο «πέταλο» του Μαλιακού. Πρόκειται για τα τμήματα Νέας Κοίτης Σπερχειού-κόμβου Ροδίτσας (παράκαμψη Λαμίας), μήκους 4,1 χλμ., και Στυλίδας-Ραχών, μήκους 19,2 χλμ.

• Ο οδικός άξονας Φλώρινας-Νίκης, μήκους 14,5 χιλιομέτρων. Πρόκειται για έργο αρμοδιότητας της Εγνατίας Οδού Α.Ε., το οποίο ολοκληρώνει τη σύνδεση του κόμβου Κοζάνης στην Εγνατία με τον μεθοριακό σταθμό Νίκης, στα σύνορα με την ΠΓΔΜ. Το έργο είχε προϋπολογισμό 80 εκατ. ευρώ.

• Η δεύτερη φάση του λιμένα Ηγουμενίτσας. Περιλαμβάνει δύο νέα τερματικά κτίρια (το ένα για την υποδοχή κρουαζιερόπλοιων) και νέες υποδομές, που θα αυξήσουν τις εμπορικές δυνατότητες του λιμένα. Το έργο έχει προϋπολογισμό 66,2 εκατ. ευρώ.

• Η γέφυρα της Τσακώνας, μήκους 390 μέτρων, με την οποία ολοκληρώνεται το τμήμα Παραδεισίων-Τσακώνας του άξονα Τρίπολης-Καλαμάτας.

• Το τμήμα Γορίτσα-Αγριά (3 χλμ.), με το οποίο παρακάμπτεται ο Βόλος στη διαδρομή προς τα παραθαλάσσια χωριά του Πηλίου.

• Το τμήμα Αγίου Νικολάου-Καλού Χωριού, του βόρειου οδικού άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ). Πρόκειται για τμήμα 10 χιλιομέτρων και προϋπολογισμού 54 εκατ. ευρώ, με το οποίο παρακάμπτεται (και συνεπώς ανακουφίζεται) η παραλιακή τουριστική περιοχή.

• Το νέο κτίριο του αεροδρομίου Σητείας, 9.000 τ.μ. και προϋπολογισμού 27 εκατ. ευρώ.

• Ο κόμβος Βελεστίνου, προϋπολογισμού 2,5 εκατ. ευρώ.

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/aftokinitodromoi/item/8613-stin-teliki-fasi-okto-odika-erga-symfona-me-ton-g-g-dimosion-ergon.html

Συνολικές προβολές σελίδας