Σάββατο 18 Οκτωβρίου 2014

Ολυμπία ή Ιόνια Οδός πιο σπουδαία;

Τα βέλη του προς τους υπουργούς Ανάπτυξης και Υποδομών στρέφει ο βουλευτής Ιωαννίνων της ΝΔ Σταύρος Καλογιάννης ο οποίος τους κατηγορεί ότι εφαρμόζουν «δύο μέτρα και δύο σταθμά» όσον αφορά την προώθηση των έργων υποδομών πρώτης προτεραιότητας.

Ο κ. Καλογιάννης βασίζει την κριτική του, η οποία αποτυπώνεται σε ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή, στο ότι το οδικό έργο «Ιωάννινα-Καλπάκι-Κακαβιά», το «ορφανό» τμήμα της Ιόνιας οδού που έμεινε εκτός σύμβασης παραχώρησης, δεν έχει την ίδια τύχη με το έργο «Πάτρα-Πύργος» που ναι μεν είχε μείνει εκτός  της σύμβασης παραχώρησης της Ολυμπίας οδού, αλλά βρέθηκε τρόπος χρηματοδότησής του.

Πρόσφατα ο υπουργός Υποδομών ανακοίνωσε την έναρξη της διαδικασίας δημοπράτησης του οδικού άξονα Πάτρα-Πύργος. Το έργο έχει ενταχθεί στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων εδώ και λίγους μήνες, γεγονός που επιτρέπει την άμεση δημοπράτησή του, ενώ παράλληλα προχωρούν οι διαδικασίες για την ένταξή του στο νέο ΕΣΠΑ, στο Σύμφωνο Εταιρικής Σχέσης 2014-2020. Ο προϋπολογισμός δε, είναι αρκετά υψηλός: 475 εκατομμύρια ευρώ.

Σημειωτέον ότι ως βασικότερη αιτία για τη μη υλοποίηση του οδικού άξονα «Ιωάννινα-Καλπάκι-Ιωάννινα» το υπουργείο Υποδομών επικαλείται τον υψηλό του προϋπολογισμό: 230 εκατομμύρια ευρώ. Εύλογα λοιπόν ο κ. Καλογιάννης αναρωτιέται γιατί το γιαννιώτικο έργο δεν εντάσσεται κι αυτό στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και στη συνέχεια στο υπό έγκριση νέο ΕΣΠΑ.

«Γιατί τα υπουργεία ακολουθούν δύο μέτρα και δύο σταθμά στην υλοποίηση αυτών των έργων υποδομής πρώτης προτεραιότητας, που αποτελούν και τα δύο τη συνέχεια αυτοκινητοδρόμων που υλοποιούνται με συμβάσεις παραχώρησης, αδικώντας το έργο Ιωάννινα-Κακαβιά, που είναι μείζονος σημασίας όχι μόνο για την Ήπειρο αλλά για ολόκληρη τη Δυτική Ελλάδα και την προώθηση της διασυνοριακής συνεργασίας;» ρωτά χαρακτηριστικά τους δύο αρμόδιους υπουργούς.

Ο βουλευτής Ιωαννίνων της ΝΔ ρωτά επίσης ποιοι είναι οι εκτιμώμενοι υπολειπόμενοι διαθέσιμοι πόροι του νέου ΕΣΠΑ για τις οδικές μεταφορές και ποια «ώριμα» έργα υποδομής της χώρας θα ενταχθούν στο νέο ευρωπαϊκό «πακέτο».

Τόσο ο οδικός άξονας Πάτρα-Πύργος όσο και ο οδικός άξονας Ιωάννινα-Καλπάκι-Κακαβιά είναι ενταγμένοι στα λεγόμενα διευρωπαϊκά δίκτυα μεταφορών. 

Πηγή: agon.gr

Το μεγάλο ψάρι τρώει το μικρό. Καταγγελίες ΣΑΤΕ για την συντήρηση της Εγνατίας

Δυο ακόμη έργα δημοπρατούνται , με αποκλεισμό των εκατοντάδων μικρομεσαίων επιχειρήσεων, αφού καλούνται να συμμετάσχουν μόνο οι μεγάλες κατασκευαστικές εταιρείες 7ης και 8ης τάξης, καταγγέλλει ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Τεχνικών Εταιρειών.

Αφορούν τη λειτουργία και συντήρηση της Εγνατίας Οδού για την επόμενη τριετία (2015-2018), η οποία χωρίστηκε σε δυο εργολαβίες, προϋπολογισμού 60.975.609.76 ευρώ η κάθε μια, τις οποίες προκήρυξε η Εγνατία Οδός Α.Ε. για τον επόμενο μήνα.

Και στις δυο προκηρύξεις αναφέρεται πως στον διαγωνισμό καλούνται να συμμετάσχουν μόνο εταιρείες 7ης τάξης ή κοινοπραξία τουλάχιστον δυο εταιρειών 8ης τάξης.

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/aftokinitodromoi/item/9176-to-megalo-psari-troei-to-mikro-kataggelies-sate-gia-tin-syntirisi-tis-egnatias.html



Συνολικές προβολές σελίδας