Τρίτη 4 Μαρτίου 2014

CarPlay: iOS στο αυτοκίνητο

Τη δυνατότητα στον χρήστη να συνδέει την iOS συσκευή του στο αυτοκίνητό του παρέχει το CarPlay που ανακοίνωσε η Apple: πρόκειται για ένα σύστημα infotainment για αυτοκίνητο, το οποίο στην ουσία αποτελεί την νέα «έκδοση» του συστήματος «iOS in the Car» της εταιρείας.
Το CarPlay, το οποίο προορίζεται να παρουσιαστεί στο Geneva Motor Show, από τις 6 ως τις 16 Μαρτίου, θα επιτρέπει στους χρήστες να κάνουν κλήσεις, να διαβάζουν μηνύματα, να ακούν μουσική ή να χρησιμοποιούν υπηρεσίες χαρτών, χρησιμοποιώντας φωνητικό έλεγχο μέσω του Siri, αφή, ή κουμπιά στο αυτοκίνητο. Θα υποστηρίζονται επίσης εφαρμογές «τρίτων». Στη λίστα των εφαρμογών που υποστηρίζονται περιλαμβάνονται τα Podcasts, Beat Music, iHeartRadio, Spotify και Stitcher.
«Το CarPlay παίρνει τα πράγματα που θα θέλατε να κάνετε με το iPhone σας ενώ οδηγείτε και τα μεταφέρει στην οθόνη του αυτοκινήτου σας. Μπορείτε να λάβετε οδηγίες, να κάνετε κλήσεις, να στείλετε και να λάβετε μηνύματα, και να ακούσετε μουσική, όλα με τρόπο που σας επιτρέπει να μείνετε προσηλωμένος στον δρόμο. Απλά συνδέστε το iPhone σας και ξεκινήστε» αναφέρει η Apple στην ιστοσελίδα του Car Play.
Σύμφωνα με την Apple, μέσα στο 2014 το CarPlay θα είναι διαθέσιμο σε αυτοκίνητα της Ferrari, της Honda, της Hyundai, της Jaguar, της Mercedes Benz και της Volvo. Παράλληλα, στο μέλλον αναμένεται να ακολουθήσουν μοντέλα από το BMW Group, τη Chevrolet, την Ford, την KIA, τη Land Rover, τη Mitsubishi Motors, τη Nissan, την Opel, την PSA Peugeot Citroen, τη Subaru, τη Suzuki και την Toyota. Eιδικότερα, η Mercedes Benz, η Ferrari και η Volvo αναμένεται να παρουσιάσουν τα «συμβατά» με CarPlay οχήματά τους στο Geneva Motor Show.  
Ο τομέας των συστημάτων εφαρμογών για αυτοκίνητα είναι σχετικά νέος, ωστόσο αναμένεται να αποτελέσει χώρο έντονου ανταγωνισμού στο προσεχές μέλλον, ενώ το CarPlay θεωρείται ότι θα έχει δύο σημαντικούς ανταγωνιστές: ο ένας είναι το SYNC που αναπτύσσει η Ford (η οποία ωστόσο συμπεριλαμβάνεται στη λίστα των κατασκευαστών που συνεργάζονται με την Apple στο πλαίσιο του CarPlay). Δεύτερος θα μπορούσε να είναι το σύστημα που αναπτύσσει η Google με το Project Mode, το οποίο εικάζεται ότι θα «συνδέει» κινητά με Android στα συστήματα του αυτοκινήτου.

Πηγή: http://www.naftemporiki.gr/story/773087

Τρεις συμμαχίες δημιουργούνται στον κλάδο των ναυτιλιακών liners

Τη δημιουργία συμμαχιών, με στόχο τη μείωση του κόστους προχωρούν οι μεγάλες εταιρείες τακτικών θαλάσσιων γραμμών (liners), προκαλώντας έντονο προβληματισμό για την εικόνα του ανταγωνισμού.
Οπως επισημαίνει ο οίκος Drewry Maritime Research και αναδημοσιεύει η «Ναυτεμπορική», οι περισσότερες ναυτιλιακές εταιρείες θαλάσσιων μεταφορών είναι αποφασισμένες να ενταχθούν σε μία «μεγάλη συμμαχία» και φαίνεται να υιοθετούν την άποψη ότι οι ρυθμιστικές αρχές των κρατών δεν θα εκφράσουν στο τέλος αντίρρηση.
Ο οίκος, αναλύοντας την εικόνα των συμμαχιών, με αφορμή την ένταξη της Evergreen στη συμμαχία της CKYH (θα εξελιχθεί σε CHYHE), καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η αύξηση του μεριδίου, σε μια αγορά, δεν θα πρέπει να προβληματίζει τις ρυθμιστικές αρχές, όσο δεν αποδεικνύεται κατάχρηση της δεσπόζουσας θέσης.

Οπως αναφέρει ο οίκος αναλύσεων, από τα μέσα του τρέχοντος έτους, με βάση τις έως τώρα ανακοινώσεις θα λειτουργούν τρεις μεγάλες συμμαχίες. Πρόκειται για την πιο γνωστή ως Ρ3 που περιλαμβάνει τις τρεις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες liners του κόσμου, δηλαδή τις Maersk Line, MSC και CMA CGM.
Δεύτερη συμμαχία είναι η G6 στην οποία συμμετέχουν οι Hapag Lloyd, NYK. OOCL, HMM, APL και MOL και τρίτη συμμαχία είναι η CKYHE, στην οποία συμμετέχουν οι COSCON, Κ Line, Yang Ming, Hanjin και Evergreen.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παραθέτει ο Drewry, το μερίδιο αγοράς της συμμαχίας CKYHE στις γραμμές από την Ασία προς την Ευρώπη θα φθάσει το 26%, το οποίο είναι μικρότερο από το 30% που «υποχρεώνει» την Ε.Ε. να εξετάσει την υπόθεση σε βάθος και συνεπώς, είναι δύσκολο να δει κανείς πώς η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα μπορούσε να αντιπαρατεθεί στη συγκεκριμένη συμμαχία.
Από την άλλη πλευρά, όμως, το μερίδιο της Ρ3 στην ίδια γραμμή φθάνει το 45%, πολύ πάνω από το όριο του 30%. Επίσης, στις γραμμές της Ευρώπης προς την Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ και προς τον Κόλπο του Μεξικού (USEC, ISG) το μερίδιο της Ρ3 είναι 40%, της G6 37% και της CKYHE 17%.

Ολυμπία Οδός: Νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην Ευρεία Παράκαμψη Πάτρας

Ολιγόωρες νυχτερινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις θα ισχύσουν στην Ευρεία Παράκαμψη Πάτρας την Τρίτη 04.03.2014 και εφόσον απαιτηθεί και την Τετάρτη 05.03.2014 και την Πέμπτη 06.03.2014, από τις 22:00 το βράδυ μέχρι τις 06:30 το πρωί της επόμενης μέρας, κατά τη διάρκεια των οποίων το ρεύμα κυκλοφορίας με κατεύθυνση από Πύργο προς Αθήνα θα εκτρέπεται στο ύψος του Κόμβου Εγλυκάδας (Χ.Θ. 215+220) προς το τοπικό δίκτυο της πόλης της Πάτρας.

Ειδικότερα, η κυκλοφορία προς Αθήνα θα εξυπηρετείται, μέσω των οδών Ελευθερίου Βενιζέλου, Ακτής Δυμαίων, Αγίου Ανδρέα, Ηρώων Πολυτεχνείου, Κανελλοπούλου και Κορίνθου-Πατρών, σύμφωνα με την κατάλληλη πληροφοριακή σήμανση.

Κλειστός επίσης θα παραμείνει και ο κλάδος εισόδου του Κόμβου Εγλυκάδας με κατεύθυνση προς Αθήνα. Το ρεύμα κυκλοφορίας και η ράμπα εισόδου με κατεύθυνση προς Πύργο δεν επηρεάζονται και θα λειτουργούν κανονικά.

Οι ρυθμίσεις είναι απαραίτητες προκειμένου να εκτελεστούν από την Κ/Ξ ΑΠΙΟΝ ΚΛΕΟΣ εργασίες αναβάθμισης Ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού σηράγγων. Η Ολυμπία Οδός ευχαριστεί για την κατανόηση και παρακαλεί τους οδηγούς να συμμορφώνονται προς τη σχετική εργοταξιακή σήμανση και τις υποδείξεις της Τροχαίας, καθώς και να επιδείξουν αυξημένη προσοχή κατά τη διέλευσή τους από την εν λόγω περιοχή.

Πηγή: http://ypodomes.com/index.php/autokinitodromoi/uperastikoi/olumpia-odos/item/24051-%CE%BF%CE%BB%CF%85%CE%BC%CF%80%CE%AF%CE%B1-%CE%BF%CE%B4%CF%8C%CF%82-%CE%BD%CE%AD%CE%B5%CF%82-%CE%BA%CF%85%CE%BA%CE%BB%CE%BF%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CE%AD%CF%82-%CF%81%CF%85%CE%B8%CE%BC%CE%AF%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B5%CF%85%CF%81%CE%B5%CE%AF%CE%B1-%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%AC%CE%BA%CE%B1%CE%BC%CF%88%CE%B7-%CF%80%CE%AC%CF%84%CF%81%CE%B1%CF%82

Αυτοκινητόδρομος Μορέας: Η αναμονή για την νέα σύμβαση καθυστερεί την ολοκλήρωση των έργων

Εκεί που όλοι νομίζαμε ότι το σήριαλ με τους αυτοκινητόδρομους τελείωσε μας προέκυψε ένα θρίλερ της τελευταίας στιγμής. Όπως φάνηκε από την απάντηση που έδωσε ο Υπουργός Υποδομών σε ερώτηση στη Βουλή (από την Βουλευτή Λακωνίας κα Πατριανάκου) ο αυτοκινητόδρομος Μορέας έμεινε χωρίς νέα σύμβαση, σε αντίθεση με τους έτερους  οδικούς άξονες Ιόνια Οδός, Ολυμπία Οδός, Αιγαίου, Νέα Οδός.

Όπως είναι γνωστό η χρηματοδότηση για τον αυτοκινητόδρομο που ξεκινά από την Κόρινθο και μέσω Τρίπολης πάει Σπάρτη και Καλαμάτα έχει σταματήσει εδώ και καιρό λόγω μειωμένων διελεύσεων.

Σε αυτή τη χρονική είμαστε σε αναμονή της ολοκλήρωσης των διαπραγματεύσεων για την αποδέσμευση της χρηματοδότησης για να ολοκληρωθεί ο οδικός άξονας που ξεκίνησε να κατασκευάζεται από το τέλος του 2007.

Αν δεν έχουμε παρατράγουδα της τελευταίας στιγμής η νέα σύμβαση θα υπογραφεί στα μέσα Απριλίου αν και είναι άγνωστο με ποιους όρους. Το θετικό είναι πως τα εναπομείναντα έργα είναι ελάχιστα.

Το θρίλερ που παίζεται πάντως και σε αυτόν τον οδικό άξονα δείχνει πόσο έχει επηρεάσει η πτώση της ημερήσιας κίνησης στους αυτοκινητόδρομους μιας και από την μία η πανάκριβη βενζίνη, οι πολλοί και ακριβοί σταθμοί διοδίων αλλά και η οικονομική κρίση έφερε τα πάνω κάτω στους υπολογισμούς που είχαν γίνει προ δεκαετίας για τις καθημερινές διελεύσεις στους αυτοκινητόδρομους της χώρας.

Ο Μορέας ξεκίνησε να κατασκευάζεται πρώτος από όλους τους υπόλοιπους αυτοκινητόδρομους στα τέλη του 2007. Αντικείμενο της σύμβασης παραχώρησης ήταν η κατασκευή σε αυτοκινητόδρομο του τμήματος Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα, του κλάδου Λεύκτρο-Σπάρτη και του Περιμετρικού Καλαμάτας.

Το πρώτο σκέλος έχει ολοκληρωθεί τμηματικά από το 2010 μέχρι το 2012 ενώ σε κατασκευή παραμένουν τα τμήματα Λεύκτρο-Σπάρτη και ο Περιμετρικός Καλαμάτας. Αναφορικά με το Λεύκτρο-Σπάρτη έχει κολλήσει και στις αρχαιολογικές ανασκαφές αλλά και στην μειωμένη χρηματοδότηση.

Πάντως όπως όλα δείχνουν τα προβλήματα θα ξεπεραστούν και το αργότερο μέχρι το τέλος του 2014 θα λειτουργήσουν και τα τελευταία υπό κατασκευή τμήματα. Οι πιο αισιόδοξοι μιλούν για ολοκλήρωση στο τέλος του καλοκαιριού.

Ωστόσο με την νέα σύμβαση να εκκρεμεί η αγωνία όλων  των εμπλεκόμενων (εταιρεία παραχώρησης, Υπουργείο Υποδομών, Περιφέρεια, τοπικοί Δήμοι) είναι στο ζενίθ.


Πηγή: http://ypodomes.com/index.php/autokinitodromoi/uperastikoi/autokinitodromos-moreas/item/24047-%CE%B1%CF%85%CF%84%CE%BF%CE%BA%CE%B9%CE%BD%CE%B7%CF%84%CF%8C%CE%B4%CF%81%CE%BF%CE%BC%CE%BF%CF%82-%CE%BC%CE%BF%CF%81%CE%AD%CE%B1%CF%82-%CE%B7-%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CE%AE-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%BD%CE%AD%CE%B1-%CF%83%CF%8D%CE%BC%CE%B2%CE%B1%CF%83%CE%B7-%CE%BA%CE%B1%CE%B8%CF%85%CF%83%CF%84%CE%B5%CF%81%CE%B5%CE%AF-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%BA%CE%BB%CE%AE%CF%81%CF%89%CF%83%CE%B7-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CE%AD%CF%81%CE%B3%CF%89%CE%BD

Συνολικές προβολές σελίδας