Τρίτη 23 Δεκεμβρίου 2014

Επανέρχεται στην κυκλοφορία του ΒΟΑΚ η Σήραγγα Σταλίδας

Σύμφωνα με ανακοίνωση της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας Κρήτης από τις βραδινές ώρες της 24ης Δεκεμβρίου η σήραγγα της Σταλίδας, μετά την ολοκλήρωση αντικατάστασης φωτιστικών, δίνεται και πάλι στην κυκλοφορία.

Συγκεκριμένα στα πλαίσια της εργολαβίας «Βιώσιμη Ενεργειακή Ανάπτυξη σε Περιφερειακό, Διαπεριφερειακό και Διασυνοριακό Επίπεδο (ΕΝΕΡΓΕΙΝ)- Παρεμβάσεις για την Εξοικονόμηση Ενέργειας στους οδούς πρόσβασης Αεροδρομίων Χανίων, Ηρακλείου και στη σήραγγα Σταλίδας της Περιφέρειας Κρήτης» αναδόχου  «ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ & ΣΙΑ ΕΤΕ», μετά την αντικατάσταση όλων των φωτιστικών της σήραγγας με νέου τύπου φωτιστικά  για εξοικονόμηση ενέργειας, από το βράδυ (μετά τις 8μ.μ.) της Τετάρτης 24/12/2014 η σήραγγα δίδεται κανονικά σε κυκλοφορία.

Πηγή: http://ypodomes.com/index.php/autokinitodromoi/uperastikoi/voreios-odikos-axonas-kritis/item/28163-%CE%B5%CF%80%CE%B1%CE%BD%CE%AD%CF%81%CF%87%CE%B5%CF%84%CE%B1%CE%B9-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%BA%CF%85%CE%BA%CE%BB%CE%BF%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%AF%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%B2%CE%BF%CE%B1%CE%BA-%CE%B7-%CF%83%CE%AE%CF%81%CE%B1%CE%B3%CE%B3%CE%B1-%CF%83%CF%84%CE%B1%CE%BB%CE%AF%CE%B4%CE%B1%CF%82

Εγνατία Οδός: Ολοκληρώθηκε το νέο Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας στα Ιωάννινα

Από την "Εγνατία Οδός Α.Ε." (ΕΟΑΕ) ανακοινώνεται ότι στις 16 Δεκεμβρίου 2014 ολοκληρώθηκε η ενοποίηση και μεταφορά των Κέντρων Ελέγχου Κυκλοφορίας (ΚΕΚ) Δωδώνης και Δρίσκου στο νέο υπερσύγχρονο ΚΕΚ, που βρίσκεται εντός του Κέντρου Διοίκησης Αυτοκινητοδρόμων (ΚΔΑ) Ιωαννίνων.

Έτσι, το ΚΔΑ της Εγνατίας Οδού στα Ιωάννινα, αποκτά μία ιδιαίτερα δεσπόζουσα δραστηριότητα και σημασία, στα πλαίσια εποπτείας του αυτοκινητόδρομου της Εγνατίας Οδού στην Ήπειρο.

Το ΚΔΑ Ιωαννίνων ελέγχει και εποπτεύει το οδικό τμήμα Ηγουμενίτσα – Ιωάννινα – Α/Κ Αράχθου της Εγνατίας Οδού, ένα από τα πλέον σύνθετα υπεραστικά οδικά δίκτυα της Ελλάδας, συνολικού μήκους 91 χλμ., στο οποίου υπάρχουν:
•    30 σήραγγες μονού κλάδου (συνολικού μήκους ~30 χλμ ), εκ των οποίων οι 17 είναι μεγαλύτερες των 500 m, συμπεριλαμβανόμενης της σήραγγας Δρίσκου (Λορέντζου Μαβίλη) που είναι η μεγαλύτερη της Ελλάδας,
•    7 ανισόπεδοι κόμβοι και 4 ημικόμβοι,
•    Εγκαταστάσεις Σταθμών Διοδίων, Χώρων Στάθμευσης & Αναψυχής και Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (υπό κατασκευή),
•    240 κάμερες, εγκατεστημένες επί του αυτοκινητόδρομου (σήραγγες, ανισόπεδοι κόμβοι και επιλεγμένα τμήματα ανοικτής οδού) και 30 κάμερες στις διασυνδετήριες στοές ασφαλείας των σηράγγων.
•    συστήματα τηλεματικής της τάξης των 75.000 μεταβλητών στις εφαρμογές SCADA –TMS, για την παρακολούθηση των ηλεκτρονικών εξοπλισμών και την αυτοματοποιημένη διαχείριση της κυκλοφορίας.

Στο νέο Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας έχουν εγκατασταθεί δύο video walls με συνολική δυνατότητα απεικόνισης  180 βιντεολήψεων, ενώ υπάρχουν παράλληλα άλλες 12 οθόνες των work stations χειριστών, με συνολική δυνατότητα απεικόνισης 72 βιντεολήψεων. Το Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας είναι στελεχωμένο και λειτουργεί σε 24ωρη βάση με εξειδικευμένους χειριστές, οι οποίοι παρακολουθούν τον αυτοκινητόδρομο και τις σήραγγες και ενεργούν κατάλληλα σε περίπτωση έκτακτων συμβάντων.

Η βασική δομή των συστημάτων καθώς και η χωροταξική και εργονομική διάταξη της αίθουσας σχεδιάστηκαν και υλοποιήθηκαν με την άριστη συνεργασία της Περιφερειακής Υπηρεσίας Ιωαννίνων και της Δ/νσης Μελετών της "Εγνατία Οδός Α.Ε.", των αναδόχων κατασκευής ΤΕΚ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Α.Ε. και ΑΕΓΕΚ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ Α.Ε. καθώς και την απαραίτητη συμβολή του αναδόχου και του προσωπικού Λειτουργίας και Συντήρησης του τμήματος Ηγουμενίτσα – Παναγιά.

Το Κέντρο Διοίκησης Αυτοκινητοδρόμων της Εγνατίας Οδού στα Ιωάννινα είναι φυσικά ανοικτό και προσβάσιμο. Επισκέψεις ενδιαφερόμενων ομάδων, φορέων, σχολείων κτλ., μπορούν να προγραμματιστούν ύστερα από συνεννόηση με την Περιφερειακή Υπηρεσία Ιωαννίνων της "Εγνατία Οδός Α.Ε.", στο τηλ. 26510 91900.

Κεντρική Οδός Ε65: Προσπάθειες ένταξης του Τρίκαλα-Εγνατία στο Πακέτο Γιουνκέρ ή στο ΣΕΣ

Τελικά το βόρειο άκρο του Ε65 είναι (ή πρόκειται να μπει) στο νέο ΕΣΠΑ ή θα ενταχθεί στο Πακέτο Γιουνκέρ; Πριν από 2 εβδομάδες είχαν συναντηθεί ο Υπουργός Ανάπτυξης κος Σκρέκας με τον Υπουργό Υποδομών κο Χρυσοχοϊδη και είχαν μιλήσει για ένταξη του τμήματος Τρίκαλα-Εγνατία με την πρώτη ευκαιρία στο ΣΕΣ 2014-2020.

Προχθές από τις Βρυξέλλες συζητήθηκε μεταξύ άλλων και εγκρίθηκε το  επενδυτικό πρόγραμμα του Προέδρου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ζαν Κλοντ Γιούνκερ που έχει ως στόχο να αναζωογονήσει την οικονομία της Ε.Ε.

Όπως αναφέρει ο κ. Σκρέκας «Στο συγκεκριμένο "πακέτο", το αποκαλούμενο και "πακέτο Γιούνκερ" έχει περιληφθεί και το κομβικής σημασίας έργο για την Περιφέρεια της Θεσσαλίας και ιδιαίτερα του Νομού Τρικάλων, Βόρειο Τμήμα του αυτοκινητόδρομου Ε-65.

Πρόκειται για το Τμήμα που θα ενώνει τον Ε-65 με την Εγνατία Οδό και το οποίο θα αλλάξει άρδην τον χάρτη στην περιοχή, αναδεικνύοντας τον Νομό Τρικάλων ως σημαντικό επιχειρηματικό "κόμβο", δίνοντας μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης και προσέλκυσης νέων επενδύσεων».

Επί της ουσίας δεν έχουμε άλλο εργαλείο χρηματοδοτικό καθώς το ΣΕΣ 2014-2020 είναι "overbooked" δηλαδή έχει ενταγμένα έργα με προϋπολογισμό μεγαλύτερο από τον προβλεπόμενο και αναγκαστικά από εδώ και έπειτα όσα έργα θα βγαίνουν στην επιφάνεια θα οδηγούνται σε υλοποίηση μέσω του Πακέτου Γιουνκέρ που σε πρώτη φάση φιλοδοξεί να επενδύσει κεφάλαια 315εκ.ευρώ.

Η χώρα μας έστειλε έργα κόστους 42 δις ευρώ και αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον η επιλογή  των έργων που θα αποτελέσουν ένα ισχυρό κεφάλαιο στην ανάπτυξη που επιδιώκεται στην Ευρώπη για τα επόμενα χρόνια.

Νίκος Καραγιάννης - ypodomes.com

Αποσύρθηκε η τροπολογία για τα ειδικά τουριστικά λεωφορεία Δημοσίας Χρήσης

Με ανακούφιση υποδέχθηκε την απόφαση της υπουργού Τουρισμού Όλγας Κεφαλογιάννη η Γενική Πανελλαδική Ομοσπονδία Επιχειρήσεων Τουρισμού (ΓΕΠΟΕΤ) να αποσύρει -έστω και την ύστατη στιγμή- την επίμαχη τροπολογία στο σχέδιο νόμου του υπουργείου ΠΕΚΑ «Πράξεις εισφοράς σε γη και σε χρήμα - ρυμοτομικές απαλλοτριώσεις και άλλες διατάξεις» που άγγιζε τον πυρήνα του μεταφορικού έργου των ειδικών τουριστικών λεωφορείων δημοσίας χρήσης και θα δημιουργούσε βαρύτατες επιπλοκές στην ομαλή λειτουργία του τουρισμού.
Παράλληλα, η ΓΕΠΟΕΤ καλεί τους κ.κ. Χρυσοχοΐδη και Παπαδόπουλο, υπουργό και υφυπουργό Μεταφορών αντίστοιχα, να αποφύγουν μονομερείς ενέργειες που εξυπηρετούν συγκεκριμένες ομάδες και που μπορεί να λάβουν απρόβλεπτες διαστάσεις -όπως τυχόν προσπάθεια επαναφοράς της εν λόγω τροπολογίας σε οποιοδήποτε νομοσχέδιο της τρέχουσας περιόδου- έως ότου ξεκαθαρίσει το πολιτικό τοπίο.
Αυτό άλλωστε συνέβη πρόσφατα με τον αποκλεισμό των τουριστικών λεωφορείων από τη σύνθεση της Ρυθμιστικής Αρχής Επιβατικών Μεταφορών, ζήτημα το οποίο εκτιμάται ότι δεν έχει λήξει και επί του οποίου θα δρομολογηθούν εξελίξεις το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα
Η Ομοσπονδία εκτιμά ότι η απελευθέρωση των υπεραστικών γραμμών της χώρας αποτελεί θέμα που χρήζει εντατικής διαβούλευσης μεταξύ των εμπλεκομένων φορέων και των συναρμόδιων υπουργείων, που δεν εξαντλείται με την κατάθεση οποιασδήποτε τροπολογίας, και σε καμία περίπτωση δεν θα επιτρέψει να βρεθεί ο κλάδος των τουριστικών λεωφορείων -που αριθμεί πάνω από 7.500 οχήματα και μεταφέρει σχεδόν 20 εκατ. επιβάτες ετησίως, συμβάλλοντας σημαντικά στην ελληνική οικονομία- προ τετελεσμένων.


Συνολικές προβολές σελίδας