Τρίτη 8 Σεπτεμβρίου 2015

Κάλεσμα σε ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες από το Ντουμπάι

Αλλο ένα διεθνές ναυτιλιακό κέντρο της ευρύτερης περιοχής μετά την Κύπρο, εκείνο του Ντουμπάι, επιχειρεί να εκμεταλλευτεί τις τάσεις φυγής από την Ελλάδα μιας μερίδας των Ελλήνων πλοιοκτητών, μετά τις νέες φορολογικές επιβαρύνσεις που προβλέπει η συμφωνία με τους δανειστές, σύμφωνα με την «Καθημερινή».  
Στο πλαίσιο αυτό, το αραβικό εμιράτο έχει αρχίσει να «φλερτάρει» τις ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες, διαφημίζοντας τα φορολογικά και θεσμικά πλεονεκτήματα που προσφέρει στον κλάδο.
Hδη την προηγούμενη εβδομάδα πραγματοποιήθηκε σχετικό σεμινάριο στην Αθήνα, με τη συνδρομή νομικών γραφείων που ειδικεύονται στη ναυτιλία, τόσο από την Ελλάδα, όσο και από τη Μέση Ανατολή.
Στόχος ήταν να προβληθούν τα πλεονεκτήματα που προσφέρει το Ντουμπάι στις εταιρείες του κλάδου, μέσω του ειδικού ναυτιλιακού κέντρου που έχει συσταθεί τα τελευταία χρόνια στο εμιράτο και λειτουργεί υπό την αιγίδα του Dubai Maritime City Authority, ενός κρατικού φορέα διαχείρισης των σχετικών δραστηριοτήτων.
Μεταξύ των ζητημάτων που τέθηκαν επί τάπητος ήταν οι βέλτιστες πρακτικές για τη σύσταση επιχειρήσεων στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και το πόσο αποτελεσματικά μπορούν να λειτουργήσει οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες στο Ντουμπάι, όπως επίσης και άλλα ζητήματα νομικής φύσεως.
Αυτό που φαίνεται να ανησυχεί κυρίως τους πλοιοκτήτες είναι το γεγονός ότι θα αναζητηθεί φόρμουλα για περιστολή των φορολογικών προνομίων που απολαμβάνει η ελληνική ναυτιλία επί σειρά δεκαετιών.

Η εξέλιξη αυτή έχει γίνει αιτία έντονων διεργασιών από την πλευρά των πλοιοκτητών, οι οποίοι αναζητούν εναλλακτικές διεξόδους, προκειμένου να «προλάβουν τα χειρότερα», καθώς καλούνται να λειτουργήσουν σε ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό περιβάλλον, εντάσεως κεφαλαίου, όπου κάθε οικονομικό πλεονέκτημα μετρά.
Αυτός είναι και ο λόγος που πολλές χώρες ανά τον κόσμο προσφέρουν φορολογικές ελαφρύνσεις στους πλοιοκτήτες, προκειμένου να προσελκύσουν τις ναυτιλιακές εταιρείες.
Υπενθυμίζεται ότι ήδη, κατά τη διάρκεια του τελευταίου διμήνου, έχουν πυκνώσει οι επαφές των Ελλήνων πλοιοκτητών με τις κυπριακές ναυτιλιακές αρχές, αλλά και ομολόγους τους από τη Μεγαλόνησο, προκειμένου να διαπιστώσουν κατά πόσον είναι συμφέρουσα και εύκολη η σύσταση θυγατρικών εταιρειών εκεί.
Μάλιστα, ήδη δεκάδες εταιρείες έχουν εγγραφεί στο Κυπριακό Επιμελητήριο, ένα από τα βασικά προαπαιτούμενα για να επιτραπεί το άνοιγμα τραπεζικού λογαριασμού. Η τάση αυτή κορυφώθηκε μετά την επιβολή κεφαλαιακών ελέγχων στην Ελλάδα.
Στο πλαίσιο αυτό, μεταξύ των εταιρειών που φέρονται να έχουν εγγραφεί στο Κυπριακό Επιμελητήριο περιλαμβάνονται τόσο εισηγμένες όσο και ιδιωτικές ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες, όπως, π.χ., η Star Bulk Shipmanagement, η Navios Shipmanagement, η Samos Steamships, η Laskaridis Shipping, Mantinia Shipping και η Neda Maritime Agency.
Σύμφωνα με τη σχετική ενημέρωση, οι κινήσεις αυτές γίνονται κυρίως για προληπτικούς λόγους και θεωρούνται ως η έσχατη δικλείδα ασφαλείας που επιθυμούν να έχουν οι πλοιοκτήτες, σε περίπτωση που η φορολογία των επιχειρήσεών τους στην Ελλάδα αυξηθεί κατακόρυφα.
Σε καμία περίπτωση δεν συνδέεται με κάποιο γενικευμένο σχέδιο εξόδου από την Ελλάδα, καθώς διαμηνύουν προς κάθε κατεύθυνση ότι δεν πρόκειται να αποχωρήσουν τώρα που οι συνθήκες έχουν δυσκολέψει, το αντίθετο μάλιστα. Πρόκειται όμως για την κατάρτιση των δικών τους plan B σε περίπτωση που κριθεί επιβεβλημένη η μετακίνηση δραστηριοτήτων και προσωπικού στην Κύπρο.

ΠΕΠΕΝ: Δώρο υπέρ των εφοπλιστών η κατάργηση του επίναυλου στην ακτοπλοΐα

Λίγες μέρες πριν την παραίτησή της, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ με την ψήφιση των νέων μνημονιακών προαπαιτούμενων και του 3ουμνημονίου για πολλοστή φορά έδειξε πώς εννοεί την στήριξη των αδύναμων κοινωνικών στρωμάτων, των εργαζομένων, και του Ναυτεργατικού κόσμου της χώρας μας, σύμφωνα με την ΠΕΠΕΝ.
Όπως επισημαίνει η ένωση, «συγκεκριμένα σε εφαρμογή του άρθρου 38 του νόμου 4052/2012 και της περίπτωσης 2 της υποπαραγράφου Ε2 του άρθρου 2 του νόμου 4336/2015 από 1/9/2015 αυξάνονται οι εισφορές υπέρ της επικουρικής ασφάλισης των Ναυτικών από 2% σε 3%!
Ταυτόχρονα η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ δείχνοντας κεκτημένη ταχύτητα στην υλοποίηση των συμφερόντων του μεγάλου κεφαλαίου που εξυπηρετεί υλοποίησε πριν την παραίτησή της την κατάργηση του επίναυλου που ίσχυε στα Ακτοπλοϊκά εισιτήρια και ο οποίος όλα τα τελευταία χρόνια διατίθετο υπέρ της επιδότησης για την ενίσχυση των άγονων γραμμών.
Το κυβερνητικό επιχείρημα ότι δήθεν η κατάργηση του επίναυλου θα οδηγήσει σε μείωση της τιμής των ναύλων είναι σαθρό, αβάσιμο και συνιστά εξαπάτηση της κοινής γνώμης, των χρηστών των Ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών και κυρίως των νησιωτών που χρησιμοποιούν τα Ακτοπλοϊκά πλοία σε ετήσια βάση.

Η σκανδαλώδης αυτή κυβερνητική απόφαση στέλνει στα ταμεία των Ακτοπλοϊκών εταιρειών 20 εκατομμύρια ευρώ ζεστό – ζωντανό χρήμα ενώ την επιβάρυνση θα την χρεωθεί ο κρατικός προϋπολογισμός και ο έλληνας φορολογούμενος που θα καλύψει για άλλη μια φορά την μαύρη τρύπα από τα 20 εκατομμύρια ευρώ υπέρ των εφοπλιστών για την ενίσχυση της επιδότησης των άγονων γραμμών.
Εξάλλου αυτό επιβεβαιώνεται και με την κατάργηση του ΚΑΕΟ το 2011 από την οποία καρπώθηκαν πάνω από 35 εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο οι Ακτοπλοϊκές ναυτιλιακές εταιρίες χωρίς να μειώσουν στο ελάχιστο τις τιμές των ναύλων και των εισιτηρίων.
Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ και οι συναρμόδιοι Υπουργοί έδειξαν ποικιλοτρόπως στην διάρκεια της θητείας τους πώς εννοούν και πώς αντιλαμβάνονται την στήριξη των ανθρώπων της εργασίας με τους οποίους ήταν σταθερά απέναντι στις δίκαιες διεκδικήσεις τους ενώ από την άλλη άφησαν αλώβητο και άθικτο το καθεστώς της επιχειρηματικής ασυδοσίας.
Δεν είναι τυχαίο ότι το εφοπλιστικό – τραπεζικό κεφάλαιο, οι βιομήχανοι και οι μεγάλοι κεφαλαιοκράτες συνεχίζουν να αποκομίζουν κέρδη και να ενισχύονται με νέα προνόμια στην επιχειρηματική τους δραστηριότητα».

Νέα Οδός: Κυκλοφοριακές Ρυθμίσεις στην περιοχή Αγ. Κωνσταντίνου και Καμένων Βούρλων

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις θα ισχύσουν στον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ το διήμερο 9 & 10 Σεπτεμβρίου, στην περιοχή του Αγίου Κωνσταντίνου και των Καμένων Βούρλων, με στόχο τη διενέργεια εργασιών συντήρησης και αποκατάστασης του ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού των τοπικών σηράγγων.

Ειδικότερα, την Τετάρτη 9 Σεπτεμβρίου από τις 08:00 έως τις 19:00, η κυκλοφορία προς Λαμία θα εκτρέπεται από τον Ανισόπεδο Κόμβο (Α/Κ) Λόγγου στην Περιφερειακή Οδό Αγ. Κωνσταντίνου - Καμένων Βούρλων έως τον ημικόμβο Καμένων Βούρλων από όπου τα οχήματα θα επανεισάγονται στον αυτοκινητόδρομο. Η κυκλοφορία  προς Αθήνα θα διεξάγεται κανονικά.

Tέλος, την Πέμπτη 10 Σεπτεμβρίου από τις 08:00 έως τις 19:00, η κυκλοφορία προς Αθήνα θα εκτρέπεται από τον ημικόμβο Καμένων Βούρλων στην Περιφερειακή Οδό Αγ. Κωνσταντίνου - Καμένων Βούρλων έως τον Ανισόπεδο Κόμβο (Α/Κ) Λόγγου, από όπου τα οχήματα θα επανεισάγονται στον αυτοκινητόδρομο. Η κυκλοφορία  προς Λαμία θα διεξάγεται κανονικά.

Η Νέα Οδός έχει λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα για την ασφάλεια και εξυπηρέτηση των οδηγών, ενώ σχετικές προσωρινές σημάνσεις θα τοποθετηθούν με στόχο την πλήρη ενημέρωση όλων των οδηγών.

Καλό θα ήταν οι οδηγοί να επιδείξουν προσοχή και να συμμορφώνονται πλήρως με τη σχετική σήμανση.

Πηγή: http://ypodomes.com/index.php/autokinitodromoi/uperastikoi/nea-odos/item/31570-%CE%BD%CE%AD%CE%B1-%CE%BF%CE%B4%CF%8C%CF%82-%CE%BA%CF%85%CE%BA%CE%BB%CE%BF%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CE%AD%CF%82-%CF%81%CF%85%CE%B8%CE%BC%CE%AF%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CF%80%CE%B5%CF%81%CE%B9%CE%BF%CF%87%CE%AE-%CE%B1%CE%B3-%CE%BA%CF%89%CE%BD%CF%83%CF%84%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%AF%CE%BD%CE%BF%CF%85-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%BA%CE%B1%CE%BC%CE%AD%CE%BD%CF%89%CE%BD-%CE%B2%CE%BF%CF%8D%CF%81%CE%BB%CF%89%CE%BD

Συνολικές προβολές σελίδας