Παρασκευή 28 Αυγούστου 2015

Η κινεζική κρίση επηρεάζει αρνητικά το δείκτη BDI. Oι απόψεις αναλυτών

Επεσε και πάλι κάτω από τις 1.000 μονάδες, τις τελευταίες ημέρες, ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς (Baltic Dry Index - BDI), που χθες έκλεισε στις 918, καθώς οι εξελίξεις στην Κίνα δεν αφήνουν ανεπηρέαστη και τη ναυλαγορά, σύμφωνα με την «Ναυτεμπορική».

Αν και σύμφωνα με τους αναλυτές δεν έχουν γίνει ακόμη πλήρως εμφανή τα αποτελέσματα της πρόσφατης κρίσης στη ναυτιλιακή βιομηχανία, εντούτοις ο φόβος ότι θα σκάσει µία χρηματιστηριακή φούσκα όλο και αυξάνεται, ενώ αδύναμα παραμένουν και τα μακροοικονομικά στοιχεία της δεύτερης μεγαλύτερης οικονομίας του πλανήτη, με ό,τι αυτό μπορεί να συνεπάγεται για τη ναυτιλία και ειδικότερα για τα πλοία ξηρού φορτίου.



Η ναυλαγορά ξηρού φορτίου το τελευταίο διάστημα εμφάνισε και πάλι πτωτική πορεία μετά την ανάκαμψη που κατεγράφη από τις 600 μονάδες στις αρχές Ιουνίου μέχρι τις πρώτες ημέρες του Αυγούστου που έγραψε νέο ετήσιο υψηλό τις 1.222 μονάδες.

Η πτώση αποδίδεται εν μέρει στην εποχικότητα, αλλά «βοήθησε» και η αβεβαιότητα που γεννούν οι τελευταίες εξελίξεις στην Κίνα σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Megachart Γιάννη Παχούλη.

Από την πλευρά του, ο οικονομικός αναλυτής της G. Moundreas Γιώργος Λογοθέτης προσθέτει ότι θα χρειαστούν δυο με τρεις εβδομάδες για να διαπιστωθεί πόσο θα επηρεαστεί η ναυτιλία από τις πλέον πρόσφατες εξελίξεις στην Κίνα και εφόσον συνεχίζεται η πτώση των τιμών των εμπορευμάτων.

Πάντως, θετικό στοιχείο είναι το γεγονός ότι η εικόνα δεν είναι αρνητική σε όλα τα μεγέθη των πλοίων και σε όλες τις περιοχές. Κυρίως πέφτουν οι ναύλοι του μεγάλου μεγέθους πλοίων των capes.

Αντιθέτως τα «μικρά», όπως είναι τα handysize, δουλεύουν καλά αυτή την περίοδο, ενώ πολύ καλή είναι η εικόνα και στην περιοχή του Ατλαντικού δηλώνει ο κ. Παχούλης. Πεσμένη σε όλα τα μεγέθη πλοίων είναι η αγορά της Απω Ανατολής προσθέτει ο κ. Παχούλης.

Ο ίδιος θέτει και μία άλλη παράμετρο σε ό,τι αφορά τις επιπτώσεις που έχει αυτή η κατάσταση στην αγορά. Τα πετρέλαια είναι στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων ετών λίγο πάνω από τα 200 δολάρια ο τόνος, με θετικό αποτέλεσμα στο λειτουργικό κόστος των πλοίων ανά ταξίδι. Βέβαια, στο time charter δεν έχει κάποια επίπτωση, καθώς τα καύσιμα τα πληρώνει ο ναυλωτής.

Ανάσα οι εξαγωγές χάλυβα;

Πολλή συζήτηση γίνεται την ίδια στιγμή για το κατά πόσο η άνοδος των εξαγωγών χάλυβα από την Κίνα μπορεί να βοηθήσει τη ναυλαγορά.

Οπως αναφέρει η ναυτιλιακή οργάνωση Bimco, λόγω της πτώσης του ρυθμού ανάπτυξης της κινεζικής οικονομίας κατά το τρέχον έτος και της μείωσης της κατανάλωσης χάλυβα, αφού ο κλάδος των κατασκευών κατέβασε αναπτυξιακή ταχύτητα, πολλοί Κινέζοι παραγωγοί χάλυβα στράφηκαν στις εξαγωγές.

Στη διάρκεια των επτά πρώτων μηνών του τρέχοντος έτους οι εξαγωγές, σύμφωνα με το Bloomberg, αυξήθηκαν κατά 27% στους 62,13 εκατ. τόνους.



Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η παγκόσμια παραγωγή χάλυβα για τους επτά πρώτους μήνες του 2015 ανήλθε στους 945,8 εκατ. τόνους, μειωμένη κατά 2,1% από την ίδια περίοδο του 2014, σύμφωνα με τη World Steel Association.

Η Κίνα καλύπτει το 50% της συνολικής παραγωγής. Ευτυχώς για τη ναυτιλία η πτώση της παραγωγής χάλυβα στην Κίνα είναι χαμηλότερη απ’ ό,τι στον υπόλοιπο κόσμο (1,8% στους 476 εκατ. τόνους από 482 εκατ. τόνους πέρυσι, έναντι πτώση 2,5% εκτός Κίνας).

Ο Chief Shipping Analyst της BIMCO Πίτερ Σαντ αναφέρει ότι η Κίνα για πρώτη φορά μετά το 1981 θα εμφανίσει σε ετήσια βάση μειωμένη παραγωγή χάλυβα.

Ωστόσο, δεδομένου ότι οι Κινέζοι παραγωγοί χάλυβα επιζητούν καλής ποιότητας εισαγόμενο σιδηρομετάλλευμα (iron ore) για να στηρίξουν τις εξαγωγές τους, τελικά οι κινεζικές εισαγωγές παραμένουν στο ίδιο επίπεδο με το προηγούμενο έτος, ενώ μειώθηκε κατά 10,1% η εγχώρια παραγωγή iron ore.

Καθώς η παραγωγή χάλυβα στην Κίνα έφτασε στο απόγειο της το 2014 το ερώτημα εάν θα συνεχίσει να παραμένει σε ικανοποιητικά επίπεδα ή θα υπάρξει μία μείωση λόγω πτώσης της εσωτερικής κατανάλωσης.

Προς το παρόν, πάντως, η βιομηχανική παραγωγή κοντά στο Πεκίνο είναι κάπως περιορισμένη, καθώς η πρωτεύουσα φιλοξενεί το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Στίβου από τις 22 έως 30 Αυγούστου και ετοιμάζεται επίσης για τους εορτασμούς του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου στις 3 Σεπτεμβρίου και ως εκ τούτου θέλει να κρατήσει την ατμόσφαιρα καθαρή.

Εν κατακλείδι, σύμφωνα με τον αναλυτή της Bimco, το δεύτερο εξάμηνο του έτους δεδομένου ότι είναι εποχικά καλύτερο στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο iron ore, οι προσδοκίες για βελτίωση της κατάστασης στη ναυλαγορά ξηρού φορτίου παραμένουν θετικές, όμως η Bimco αναθεωρεί προς τα κάτω από το 3% στο 2,8% τον ρυθμό ανάπτυξης του εμπορίου σιδηρομεταλλεύματος, λόγω και της αδυναμίας που εμφάνισε η αγορά το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους.

Η επίτευξη όμως αυτού του στόχου εξαρτάται από τη διατήρηση σε υψηλά επίπεδα των κινεζικών εξαγωγών χάλυβα.

Μειώνεται ο στόλος

Οι νέες παραγγελίες για πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου σημειώνουν σημαντική πτώση, η οποία τους επτά πρώτους μήνες του 2015 φτάνει το 90% σε σύγκριση με πέρυσι το ίδιο διάστημα, σύμφωνα με τους Clarksons Research.

Οι παραγγελίες που τοποθετήθηκαν στα ναυπηγεία για το πρώτο επτάμηνο ήταν 58, ο χαμηλότερος αριθμός από το 1999, όταν το 2013 στο σύνολο του έτους οι παραγγελίες αφορούσαν 1.200 πλοία bulkers.

Αυτό σημαίνει, λαμβανομένου υπόψη και του μεγάλου αριθμού παραδόσεων νεότευκτων το χρόνο αυτό, ότι το συνολικό βιβλίο παραγγελιών θα μειωθεί το 2015 κατά 20%.

Οι παραδόσεις νεότευκτων bulkers θα είναι πολλές βραχυπρόθεσμα αλλά η μείωση που παρατηρήθηκε το 2014 και το 2015 στις παραγγελίες θα οδηγήσει σε σοβαρή μείωση του υφιστάμενου στόλου από το 2016 σύμφωνα με τον αναλυτή των Clarksons Μπεν Τρέμιλ.

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/naftilia/item/12235-i-kineziki-krisi-epireazei-arnitika-to-deikti-bdi-oi-apopseis-analyton.html

Αυξήθηκαν τα εμπορευματοκιβώτια και τα έσοδα του ΟΛΘ, στο πρώτο μισό του έτους

Με πτώση καθαρών κερδών, αλλά αύξηση του κύκλου εργασιών έκλεισε το α' εξάμηνο για τον ΟΛΘ.

Αναλυτικότερα, τα κέρδη μετά από φόρους διαμορφώθηκαν στα 9.950.091€, έναντι των 10.467.551€ του 2014, καταγράφοντας πτώση 4,94% .Τα αποτελέσματα προ φόρων διαμορφώθηκαν σε 13.456.185€ έναντι των 13.756.713€ του 2014 (-2,18%).

Ο κύκλος εργασιών της εταιρίας, για το Α΄ εξάμηνο 2015, ανήλθε σε 26.609.944€, έναντι των 26.306.612€ του αντίστοιχου εξαμήνου 2014, με αύξηση 1,15%, σημειώνοντας αύξηση των πωλήσεων του ΣΕΜΠΟ κατά 1,62%, αύξηση στο Συμβατικό λιμάνι κατά 0,33% και αύξηση στην Εκμετάλλευση χώρων 1,63%, ενώ στο Επιβατικό λιμάνι μείωση 10,13%.



Στη περίοδο που έληξε στις 30/6/2015 διακινήθηκαν 168.589 Ε/Κ (σε TEUς), με αύξηση 4,30%, συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2014, μείωση στο γενικό συμβατικό φορτίο κατά 29,73% και αύξηση στο χύμα συμβατικό φορτίο κατά 6,67%.

Συνολικά τα έσοδα στο εξεταζόμενο Α΄ εξάμηνο 2015 μειώθηκαν κατά 2,32% από το αντίστοιχο του 2014, παρά την αύξηση των πωλήσεων αλλά με μείωση των χρηματ/κών εσόδων κατά 54,51%, λόγω σημαντικής πτώσης των επιτοκίων και των επενδυμένων διαθεσίμων της εταιρίας.

Το σύνολο των εξόδων μειώθηκε κατά 2,44% από το αντίστοιχο εξάμηνο του 2014, κυρίως από τη μείωση των αμοιβών του προσωπικού κατά 5,67%, λόγω αποχώρησης εργαζομένων για συνταξιοδότηση.

Το μικτό κέρδος διαμορφώθηκε σε 13.421.147€ έναντι των 12.378.261€ του 2014 (+8,43%). Τέλος, τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) για το Α΄ εξάμηνο 2015 διαμορφώθηκαν στα 14.599.250€ έναντι των 14.054.330 το αντίστοιχο διάστημα του 2014 (+3,88%).

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/naftilia/item/12237-afksithikan-ta-emporevmatokivotia-kai-ta-esoda-tou-olth-sto-proto-miso-tou-etous.html

Μετά το 2009, σε λειτουργικά κέρδη ο όμιλος Attica (BlueStar, Superfast) το πρώτο εξάμηνο

Το διοικητικό συμβούλιο της Attica Group (BlueStar, Superfast) θυγατρικής εταιρίας του Ομίλου Marfin Investment Group (MIG), ανακοίνωσε τα αποτελέσματα του α΄ εξαμήνου 2015, τα οποία παρουσιάζουν ενοποιημένες πωλήσεις 108,87 εκατ. ευρώ (104,23 εκατ. το α΄ εξάμηνο 2014) και Ενοποιημένα Κέρδη προ Φόρων, Χρηματοδοτικών, Επενδυτικών Αποτελεσμάτων και Αποσβέσεων (EBITDA) 19,03 εκατ., έναντι ζημιών 2,20 εκατ. το α΄ εξάμηνο του 2014. Για πρώτη φορά από τη χρήση 2009, ο Όμιλος παρουσιάζει θετικό EBITDA στο α΄ εξάμηνο έτους.

Τα Ενοποιημένα Κέρδη προ Φόρων, Χρηματοδοτικών και Επενδυτικών Αποτελεσμάτων (EBIT) ανήλθαν σε 7,28 εκατ. έναντι ζημιών 14,31 εκατ. το α΄ εξάμηνο 2014. Οι ζημίες μετά από φόρους του Ομίλου ανήλθαν σε 5,84 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 21,07 εκατ. το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.



Η σημαντική βελτίωση των αποτελεσμάτων του Ομίλου επετεύχθη μέσα σε ένα απαιτητικό οικονομικό περιβάλλον και οφείλεται κύρια στην αποτελεσματική διαχείριση των δρομολογίων των πλοίων και στην αναδιάταξη του στόλου, παραγόντων που οδήγησαν στη βελτίωση του μεταφορικού έργου ανά δρομολόγιο και στην εξοικονόμηση καυσίμων, η οποία σε συνδυασμό με την υποχώρηση των τιμών των καυσίμων, επέφερε μείωση του λειτουργικού κόστους.

Στις 30 Ιουνίου 2015, τα ταμειακά διαθέσιμα του Ομίλου ανέρχονταν σε 35,20 εκατ. (23,94 εκατ. την 31η Δεκεμβρίου 2014). Τα Πάγια Στοιχεία του Ομίλου ανήλθαν στις 30.6.2015 σε 574,99 εκατ. (581,01 εκατ. την 31η Δεκεμβρίου 2014).

Ο συνολικός δανεισμός του Ομίλου το α' εξάμηνο 2015 ανέρχεται σε 287,59 εκατ. (282,16 εκατ. την 31η Δεκεμβρίου 2014) από τα οποία 273,83 εκατ. ευρώ αφορούν μακροπρόθεσμες δανειακές υποχρεώσεις (270,80 εκατ. ευρώ την 31η Δεκεμβρίου 2014) και 13,76 εκατ. μακροπρόθεσμες υποχρεώσεις πληρωτέες στην επόμενη χρήση (11,36 εκατ. την 31η Δεκεμβρίου 2014).

Μεταφορικό έργο

Κατά το α΄ εξάμηνο του 2015 η Attica Group δραστηριοποιήθηκε μέσω των θυγατρικών της στην Αδριατική θάλασσα και στην Ελληνική Ακτοπλοΐα με δώδεκα ιδιόκτητα επιβατηγά-οχηματαγωγά πλοία από τα οποία τα τρία δρομολογήθηκαν στις διεθνείς γραμμές της Αδριατικής και τα εννέα στην Ελληνική Ακτοπλοΐα.

Επιπρόσθετα, στις αρχές Απριλίου ο Όμιλος παρέλαβε το πλοίο Blue Galaxy, στο πλαίσιο σύμβασης μακροχρόνιας ναύλωσης, το οποίο δρομολόγησε από 24.4.2015 στη γραμμή Πειραιάς-Χανιά Κρήτης.

Κατά την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουνίου 2015 διακινήθηκαν με τα πλοία του Ομίλου συνολικά 1,53 εκατ. επιβάτες, έναντι 1,48 εκατ. το α΄ εξάμηνο του 2014, 180,80 χιλ. Ι.Χ. οχήματα έναντι 175,85 χιλ. την αντίστοιχη περυσινή περίοδο και 131,63 χιλ. φορτηγά οχήματα έναντι 125,92 χιλ. το α΄ εξάμηνο του 2014.

Στην αγορά της Αδριατικής και ειδικότερα στις γραμμές Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Ανκόνα και Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Μπάρι, το μεταφορικό έργο των πλοίων Superfast XI, Superfast I και Superfast II (σε κοινοπραξία με την ΑΝΕΚ), μειώθηκε κατά 20,4% στους επιβάτες, κατά 23,5% στα Ι.Χ. οχήματα και κατά 3,5% στα φορτηγά οχήματα. Τα δρομολόγια των πλοίων στην Αδριατική εκτελέστηκαν με ένα πλοίο λιγότερο σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο και σημείωσαν μείωση κατά 12,9%.



Στην Ελληνική Ακτοπλοΐα και ειδικότερα στις γραμμές Πειραιάς-Κυκλάδες, Πειραιάς-Δωδεκάνησα, Πειραιάς-Ηράκλειο, Πειραιάς-Χίος-Μυτιλήνη και από 24 Απριλίου 2015 Πειραιάς-Χανιά, το α' εξάμηνο του 2015, εκτελώντας συνολικά 1,6% λιγότερα δρομολόγια από την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, το μεταφορικό έργο του Ομίλου αυξήθηκε σε όλες τις κατηγορίες εσόδων και ειδικότερα κατά 6,8% στους επιβάτες, κατά 9,2% στα Ι.Χ. οχήματα και κατά 9,8% στα φορτηγά οχήματα. Στις γραμμές Ηρακλείου και Χανίων τα πλοία του Ομίλου λειτουργούν κοινοπρακτικά με την ΑΝΕΚ.

Τα ανωτέρω δρομολόγια στην Ελληνική Ακτοπλοΐα εκτελέστηκαν μέχρι τα τέλη Απριλίου με ένα πλοίο λιγότερο σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο λόγω της πώλησης του πλοίου Blue Star Ithaki.

Τρέχουσες εξελίξεις

Καθ’ όλη τη διάρκεια του α΄ εξαμήνου παρατηρήθηκε ενίσχυση του μεταφορικού έργου του Ομίλου, τάση η οποία ανεκόπη στο τέλος του μηνός Ιουνίου με την ανακοίνωση της τραπεζικής αργίας στην οποία τέθηκαν τα πιστωτικά ιδρύματα που λειτουργούν στην Ελλάδα, καθώς και την ταυτόχρονη επιβολή περιορισμών στη κίνηση κεφαλαίων.

Αξιολογώντας σε διαρκή βάση το συνεχώς εξελισσόμενο οικονομικό περιβάλλον, η Διοίκηση του Ομίλου προβαίνει στις απαιτούμενες ενέργειες με σκοπό τη διασφάλιση των συμφερόντων του Ομίλου και την ελαχιστοποίηση τυχόν επιπτώσεων που μπορεί να υπάρξουν στην οικονομική του κατάσταση.

Στο πλαίσιο ενδυνάμωσης του στόλου της, η Attica Group ναύλωσε στις 8.4.2015 το επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο Blue Galaxy με σύμβαση μακροχρόνιας ναύλωσης. Το πλοίο ανακαινίστηκε πλήρως έτσι ώστε να ικανοποιούνται οι προδιαγραφές και τα υψηλά επίπεδα ποιότητας που χαρακτηρίζουν όλα τα πλοία της Attica Group και δρομολογήθηκε στη γραμμή Πειραιάς-Χανιά Κρήτης από τις 24.4.2015, στο πλαίσιο της κοινοπραξίας με την ΑΝΕΚ Α.Ε.

Το Blue Galaxy έχει ολικό μήκος 192 μέτρα, ταχύτητα 24 κόμβους και μεταφορική ικανότητα 1.740 επιβατών και 703 αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσεως ή 150 φορτηγών οχημάτων και 70 αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσεως.

Στις 22.5.2015 η SUPERFAST FERRIES γιόρτασε τα 20 χρόνια από το πρώτο της ταξίδι. Στα είκοσι χρόνια λειτουργίας της η SUPERFAST FERRIES μετέφερε πάνω από 12.000.000 επιβάτες, 2.500.000 φορτηγά και 2.500.000 Ι.Χ. σε Αδριατική, Βαλτική και Βόρειο Θάλασσα, με έδρα την Ελλάδα και υψωμένη την ελληνική σημαία. Επόμενος στόχος είναι η ανάπτυξη νέων προορισμών διατηρώντας σταθερή την παροχή υπηρεσιών υψηλής ποιότητας που χαρακτηρίζουν πάντα τα πλοία Superfast και συνολικά τον Όμιλο Attica.

Στις 8.7.2015 η Attica Group ανακοίνωσε τη λήψη ειδικής άδειας από το καθ’ ύλην αρμόδιο U.S Department of the Treasury’s Office of Foreign Assets Control (OFAC), για την παροχή υπηρεσιών μεταφορών με επιβατηγά πλοία ανάμεσα στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής και την Κούβα, μέσω της κατά 100% αμερικανικής θυγατρικής της Superfast Ferries (USA) LLC.

Η Attica Group έχει ήδη ξεκινήσει την απαιτούμενη διαδικασία προκειμένου να της χορηγηθούν οι απαραίτητες κανονιστικές και άλλες άδειες και από την κυβέρνηση της Κούβας.

Η Διοίκηση συνεχίζει να επεξεργάζεται σχέδια ενίσχυσης του κύκλου εργασιών του Ομίλου με νέους συνδυασμούς δρομολογίων καθώς και την ανάπτυξη σε νέες διεθνείς αγορές.

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/naftilia/item/12236-meta-to-2009-se-leitourgika-kerdi-o-omilos-attica-bluestar-superfast-to-proto-eksamino.html

Καθαρά κέρδη στο α΄ εξάμηνο για τη Minoan Lines, έπειτα από το… 2000

Οι Μινωικές Γραμμές, για πρώτη φορά από το 2000, παρουσίασαν καθαρή κερδοφορία στο α' εξάμηνο του έτους.

Ειδικότερα, το πρώτο εξάμηνο του 2015, οι ενοποιημένες πωλήσεις των Μινωικών Γραμμών ανήλθαν σε € 78,7 εκ., καταγράφοντας αύξηση 5,9 εκ., σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2014.

Τα λειτουργικά κέρδη προ φόρων τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε 15,2 εκ., παρουσιάζοντας αύξηση 9,2 εκ., ενώ τα καθαρά κέρδη, μετά από φόρους, ανήλθαν σε 5,8 εκ., σημειώνοντας βελτίωση 10,3 εκ., σε σχέση με το α' εξάμηνο του 2014.

Στα αποτελέσματα του α΄ εξαμήνου 2015 περιλαμβάνονται χρεωστικοί τόκοι και συναφή έξοδα € 1,4 εκ., έναντι € 2,7 εκ. το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους και συνολικές αποσβέσεις € 7,9 εκ. έναντι € 7,7 εκ. το α' εξάμηνο του 2014.



Επιπρόσθετα, κατά την 30/6/2015, τα συνολικά ίδια κεφάλαια της Εταιρείας σε ενοποιημένο επίπεδο ανέρχονταν σε € 247,7 εκ. (€ 2,32 ανά μετοχή).

Επίσης, ο τραπεζικός δανεισμός της Εταιρείας διαμορφώθηκε σε € 207,3 ε κ. ενώ τα ταμειακά διαθέσιμα ανήλθαν σε € 6,0 εκ.

Σημειώνεται ότι ο κλάδος της επιβατηγού ναυτιλίας χαρακτηρίζεται από έντονη εποχικότητα με το α' εξάμηνο παραδοσιακά να εμφανίζει χαμηλότερο επίπεδο κίνησης και εσόδων σε σχέση με το β' εξάμηνο του έτους.

Εντούτοις, οι Μινωικές Γραμμές, για πρώτη φορά από το 2000, παρουσίασαν καθαρή κερδοφορία στο α' εξάμηνο του έτους.

Οι θετικές οικονομικές επιδόσεις, όπως καταγράφηκαν στα αποτελέσματα του α' εξαμήνου, οφείλονται κυρίως στην αύξηση των εσόδων, στη μείωση του κόστους καυσίμων, συνέπεια της πτώσης των διεθνών τιμών πετρελαίου και στη μείωση των χρηματοοικονομικών εξόδων.

Επιπλέον, η Εταιρεία κατά την διάρκεια της οικονομικής ύφεσης έλαβε μια σειρά αποφάσεων με στόχο τον περιορισμό των εξόδων και την αποδοτικότερη εκμετάλλευση του στόλου της γεγονός που συνέβαλε σημαντικά στην διαμόρφωση της καθαρής κερδοφορίας το α' εξάμηνο του 2015.

Μεταφορικό έργο

Γραμμή Αγκώνα & Τεργέστη

Η Εταιρεία το α' εξάμηνο του 2015 δραστηριοποιήθηκε στη γραμμή της βόρειας Αδριατικής (Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Αγκώνα-Τεργέστη) ενισχύοντας περαιτέρω την θέση της επιτυγχάνοντας υψηλά μερίδια αγοράς σε μια πολύ ανταγωνιστική αγορά.

Συγκεκριμένα, η Εταιρεία διακίνησε 148 χιλ. επιβάτες, 33 χιλ. Ι.Χ. αυτοκίνητα και 41 χιλ. φορτηγά οχήματα. Τα μερίδια αγοράς στην αγορά της Αγκώνα ανήλθαν σε 58,3% για τους επιβάτες, 55,0% για τα Ι.Χ. αυτοκίνητα και 58,1% για τα φορτηγά αυτοκίνητα. Στο λιμάνι της Τεργέστης δεν δραστηριοποιείται άλλη εταιρεία.

Ελληνική Ακτοπλοΐα (Γραμμή Κρήτης)

Στη γραμμή «Ηράκλειο-Πειραιάς», οι Μινωικές Γραμμές διατήρησαν την ισχυρή θέση που παραδοσιακά κατέχουν στην αγορά αυτή. Το α' εξάμηνο του 2015, η Εταιρεία διακίνησε 308 χιλ. επιβάτες, 32 χιλ. Ι.Χ. αυτοκίνητα και 29 χιλ. φορτηγά αυτοκίνητα.

Τα μερίδια αγοράς στην εν λόγω γραμμή ανήλθαν σε 66,0% για τους επιβάτες, 61,0% για τα Ι.Χ. αυτοκίνητα και 44,9% για τα φορτηγά αυτοκίνητα.

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/naftilia/item/12240-kathara-kerdi-sto-a-eksamino-gia-ti-minoan-lines-epeita-apo-to-2000.html

Συνολικές προβολές σελίδας