Παρασκευή 31 Ιουλίου 2015

Θεσσαλική Εγνατία: Με ενθουσιασμό μιλάνε για την πρόταση Περιφέρεια και φορείς

Όταν δημοσιεύθηκε πριν από 2 εβδομάδες το άρθρο για τη Θεσσαλική Εγνατία, μία νέα εμπορική δίοδο της χώρας, έκανε αίσθηση. Τόσο για την καινοτομική προσέγγιση μιας πρότασης η οποία μπορεί να ανοίξει πολλές επιχειρηματικές ευκαιρίες σε Θεσσαλία και Ήπειρο, όσο και να προβάλει το γεγονός πως ένα δίκτυο αυτοκινητόδρομων μπορεί να αποτελέσει βάση για πιο περίπλοκες διαδρομές που στο παρελθόν θα ήταν αδύνατον να συζητηθούν.

Η Θεσσαλική Εγνατία είναι μία τέτοια περίπτωση. Για να μπορέσει να λειτουργήσει η οδική σύνδεση των λιμανιών του Βόλου και της Ηγουμενίτσας χρειάζεται να χρησιμοποιηθούν 4 διαφορετικοί οδικοί άξονες: ο Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου στο τμήμα Βόλος-Λάρισα, ο οδικός άξονας Λάρισα-Τρίκαλα, το τμήμα του Ε65 Τρίκαλα-Γρεβενά (Εγνατία) και η Εγνατία Οδός στο τμήμα Γρεβενά-Ηγουμενίτσα.

Στην πρόταση για τη Θεσσαλική Εγνατία είναι απολύτως απαραίτητη η ύπαρξη ακτοπλοϊκης σύνδεσης μεταξύ Σμύρνης-Βόλου που σύμφωνα με μελέτη του ΟΛΒ αποτελεί και την πιο συμφέρουσα λύση για την μεταφορά εμπορευμάτων στη Δυτική Ευρώπη και τα Δυτικά Βαλκάνια.

Το ypodomes.com θεώρησε σκόπιμο να απευθυνθεί στους φορείς της περιοχής και συνομίλησε με τον Περιφερειάρχη Θεσσαλίας Κώστα Αγοραστό, τον βουλευτή Λάρισας με Το Ποτάμι Κώστα Μπαργιώτα και τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο του Οργανισμού Λιμένος Βόλου Ιωάννη Πρίγκο ενώ συνομίλησε και με το Γιάννη Πολύζο από ΕΜΠ.

Όλοι μίλησαν με θερμά λόγια για την αναγκαιότητα να δημιουργηθεί αυτή η νέα εμπορική οδός ενώ θετικά εκφράστηκαν στελέχη από τον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου αλλά και τον Ε65.

Ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός μιλώντας στο ypodomes.com ήταν απόλυτος. "Από την πλευρά μας κάνουμε αγώνα για να ενταχθεί και να κατασκευαστεί το βόρειο τμήμα του Ε65. Δεν θέλουμε ένα τυφλό δρόμο (μιλώντας για τον Ε65) αλλά να καταλήξει στην Εγνατία Οδό. Υπήρχε και στο παρελθόν ακτοπλοϊκή σύνδεση Βόλου-Σμύρνης αλλά δεν ευτύχησε καθώς δεν υπήρχαν οι απαραίτητες υποδομές για να την υποστηρίξουν. Αν υπάρξει ένας τέτοιος δρόμος ανοίγονται και άλλες προοπτικές τόσο εμπορικές όσο και τουριστικές".

Από την πλευρά του ο βουλευτής Λάρισας με Το Ποτάμι Κώστας Μπαργιώτας μίλησε θερμά λέγοντας στο ypodomes: «Η ανάπτυξη του οδικού άξονα Ηγουμενίτσα-Βόλος αποτελεί ένα έργο μεγάλης σημασίας. Η ολοκλήρωση του θα έχει για την τοπική και  εθνική οικονομία επιπτώσεις ανάλογες με αυτές της Εγνατίας. Η διασύνδεση Αιγαίου Ιονίου, η διασύνδεση δύο μεγάλων θαλάσσιων δρόμων με ένα σύγχρονο οδικό άξονα ανοίγει τεράστιες επενδυτικές και αναπτυξιακές ευκαιρίες. Απομένουν πολύ λίγα για την ολοκλήρωση της, το βόρειο τμήμα της Ε65 και η ολοκλήρωση της νότιας παράκαμψης Λάρισας για την ολοκλήρωση ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου κυριολεκτικά από λιμάνι σε λιμάνι. Τα έργα που υπολείπονται είναι στο σύνολό τους της Περιφέρειας Θεσσαλίας και οφείλουμε όλοι με πρώτη την ίδια την περιφέρεια να κάνουμε ό,τι μπορούμε για την προώθηση τόσο του οδικού άξονα όσο και για τη μελέτη και  το σχεδιασμό της διασύνδεσης του Βόλου με τη Σμύρνη καταρχήν, αλλά και άλλα λιμάνια της ανατολικής Μεσόγειου».



Ένα από τα σημεία κλειδιά για την ύπαρξη αλλά και επιτυχία για να μπορέσει να σταθεί η "Θεσσαλική Εγνατία" είναι ο Οργανισμός Λιμένος Βόλου. Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος Ιωάννης Πρίγκος ήταν αρκετά συνεσταλμένος μιλώντας στο ypodomes.com: "Εμείς παρουσιάσαμε μία συνεκτική πρόταση βασισμένη σε επιστημονικά στοιχεία για την ωφελιμότητα και την εμπορική αξία της ακτοπλοϊκής σύνδεσης Βόλου-Σμύρνης. Τα αποτελέσματα της τα παρουσιάσαμε σε συνέδριο που έγινε στη Χίο πριν από λίγους μήνες. Θα ήταν ένα ενδιαφέρον εγχείρημα όμως  αυτό αποτελεί απόφαση της ηγεσίας του Υπουργείου Ναυτιλίας. Εμάς μας ενδιαφέρει ως πλάνο".

Διαφωτιστικός υπήρξε και ο Γιάννης Πολύζος Αρχιτέκτων - Πολεοδόμος Καθηγητής Σχ. Αρχιτεκτόνων του ΕΜΠ καθώς όπως είπε: "καταρχάς θα πρέπει να υπάρξει σίγουρα μία διακρατική συμφωνία που να επιτρέπει κάτι τέτοιο. Να δουμε δηλαδή αν ενδιαφέρει και την Τουρκία μία τέτοια σύνδεση. Σαν ιδέα πάντως φαίνεται ιδιαιτέρως ενδιαφέρουσα αλλά θα πρέπει να τεκμηριωθεί από την μελέτη του ΟΛΒ".

Το πλάνο μίας σύνδεσης Βόλου-Ηγουμενίτσας μέσω της "Θεσσαλικής Εγνατίας" αποτελεί σίγουρα μία πρόκληση για την δύσκολη εποχή που διανύει η χώρα. Είναι όμως και μία ευκαρία για να αποδείξουμε πως τα χρήματα που έχουμε επενδύσει για να δημιουργήσουμε υποδομές, όπως λιμάνια και αυτοκινητόδρομους μπορουν συνδυαστικά να δώσουν πολλες νέες ευκαιρίες για ανάπτυξη σε περιοχές που σήμερα είναι εκτός προγραμματισμού.

Απο την άλλη δείχνει και πόσο κομβική είναι η θέση της χώρας στο γεωγραφικό χάρτη της Ευρώπης, τόσο πολύ που μπορεί να παίξει σημαντικό ρόλο στις μεταφορές του μέλλοντος. Θα μπορέσει σε αυτό το μέλλον να παίξει ρόλο και η Θεσσαλική Εγνατία;

Νίκος Καραγιάννης - ypodomes.com

Συνολικές προβολές σελίδας