Σε
συζητήσεις για την πραγματοποίηση μεγάλου επενδυτικού σχεδίου στον χώρο
των διαμεταφορών φέρεται να βρίσκονται οι αρμόδιες υπηρεσίες του
υπουργείου Εξωτερικών με τον επενδυτικό βραχίονα του κινεζικού ομίλου
Sinotrans, σύμφωνα με την «Καθημερινή».
Πρόκειται
για τη στρατηγική συνεργάτιδα της Sinotrans, Elephant Alliance, η οποία
έχει εκφράσει το ενδιαφέρον της προς την ελληνική πλευρά σε ένα project
που αφορά το Θριάσιο και το οποίο χειρίζεται κυρίως η Γενική Γραμματεία
Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων του υπουργείου Εξωτερικών.
Το σχέδιο αφορά την ανάπτυξη ενός σύγχρονου κέντρου logistics
στη λογική των smart cities, μοντέλο που προωθείται και στο πλαίσιο της
ευρύτερης θεσμοθετημένης σινοευρωπαϊκής οικονομικής και επιχειρηματικής
συνεργασίας. Πρόκειται για υψηλής τεχνολογίας και καινοτομίας
συγκροτήματα, που εστιάζουν σε επιμέρους ή συνδυασμό κλάδων της
οικονομικής δραστηριότητας.

Το
συγκεκριμένο πλάνο, σύμφωνα με καλά πληροφορημένες διπλωματικές πηγές
από το Πεκίνο, εστιάζεται στα logistics. Το θέμα έρχεται στο προσκήνιο
τόσο λόγω της προόδου που φαίνεται πως έχει επιτευχθεί στις επαφές με
την ελληνική πλευρά όσο και, κυρίως, εν όψει των επικείμενων διαγωνισμών για τον ΟΛΠ αλλά και για το Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο.
Η κινεζική Cosco, που διαχειρίζεται ήδη τους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του
Πειραιά, συμμετέχει και στους δύο διαγωνισμούς και οι πληροφορίες θέλουν
τη Sinotrans να εξετάζει την ανάπτυξη του επενδυτικού της σχεδίου εντός
της παραχώρησης των περίπου 600 στρεμμάτων είτε αυτή περάσει στην Cosco
στο πλαίσιο της σχετικής διαγωνιστικής διαδικασίας είτε επικρατήσει
άλλο σχήμα.
Και
αυτό διότι, όπως αναφέρει η «Καθημερινή», ήδη βρίσκονται σε
προχωρημένες συζητήσεις οι άλλοι υποψήφιοι που έχουν ήδη εκδηλώσει
ενδιαφέρον για την παραχώρηση του Θριασίου, μεταξύ των οποίων ξεχωρίζει η
Grivalia Properties αλλά, σύμφωνα με πληροφορίες, και άλλος μεγάλος
ξένος όμιλος. Έτσι διαμορφώνονται δύο αντίπαλα ισχυρά σχήματα για το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο,
που αντιμετωπίζεται ως ο ζωτικός χώρος επέκτασης των δραστηριοτήτων του
λιμανιού του Πειραιά. Χώρος που μπορεί να φιλοξενήσει τόσο
αποθηκευτικούς χώρους όσο και κέντρα διανομής, αλλά και ελαφράς
μεταποίησης όπως είναι η τελική συναρμολόγηση.
