Δευτέρα 21 Δεκεμβρίου 2015

Στη παραγγελία 15 ηλεκτροκίνητων γερανογεφυρών (RTG) προχώρησε η ΣΕΠ

Στη παραγγελία 15 ηλεκτροκίνητων ρυμουλκούμενων γερανογεφυρών (RTG) προχώρησε η ΣΕΠ, που διαχειρίζεται τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του OΛΠ.
Η παραγγελία έγινε στην Cargotec’s Kalmar και υπολογίζεται ότι ανέρχεται σε 20 εκατομμύρια ευρώ. Η παράδοση των γερανογεφυρών, που θα χρησιμοποιηθούν στη προβλήτα ΙΙΙ, θα γίνει τμηματικά, με έναρξη το 2016 και ολοκλήρωση το 2017.
«Οι νέοι γερανοί, με μηδενικές εκπομπές καυσαερίων, θα μας βοηθήσουμε να επιτύχουμε τον στόχο για αύξηση της παραγωγικής ικανότητας, ενώ πληρούν όλες τις τελευταίες περιβαλλοντικές απαιτήσεις», δήλωσε ο αναπληρωτής γενικός διευθυντής της ΣΕΠ Li Jianchun.
Η ΣΕΠ είχε παραλάβει νωρίτερα, το 2013, 12 ηλεκτροκίνητες RTG και το 2015 άλλες 9 ηλεκτροκίνητες γερανογέφυρες από την Kalmar.
«Οι γερανογέφυρες, που έχουν δυνατότητα ανέλκυσης αντικειμένων βάρους 41 τόνων, θα κατασκευαστούν στην Κίνα στη βιομηχανία Rainbow-Cargotec, όπως και οι προηγούμενες  που έχουν παραδοθεί από τη Kalmar», δήλωσε ο αντιπρόεδρος της Kalmar Mika Virtanen.


Δεσμεύτηκαν 67,2 εκατ. για το πρώτο τμήμα του Πάτρα – Πύργος. Συνολικά, 8 οι εργολαβίες

Στη δέσμευση 67,2 εκατ., ώστε να προκηρυχτεί το πρώτο τμήμα του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος, προχώρησε το υπουργείο Υποδομών. Το πρώτο τμήμα του οδικού άξονα αναφέρεται στο «Δουναίικα – Πύργος».
Το υπουργείο Υποδομών αποφάσισε να προχωρήσει στην κατάτμηση του Πάτρα – Πύργος σε 8 εργολαβίες, ώστε σε αυτές να μπορούν να μετάσχουν και μικρότερες κατασκευαστικές εταιρείες.
Το τμήμα Πάτρα – Πύργος είναι μήκους 75 χλμ.   


«Ανάσα» για τους ναυτεργάτες της ΝΕΛ. Καταβολή 5,86 εκατ. από κατάπτωση εγγυητικών

Αναρτήθηκε στη «Διαύγεια» η Κοινή Υπουργική Απόφαση, με την οποία αποδίδεται το ποσό των 5,86 εκατ ευρώ σε ναυτικούς της Ναυτιλιακής Εταιρείας Λέσβου Α.Ε. και των εταιρειών που ανήκουν στον ίδιο όμιλο ή στην ίδια μητρική επιχείρηση ή σε άλλη ναυτική εταιρεία υπό κοινή διαχείριση.
Η απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών Γιώργου Χουλιαράκη και του υπουργού Ναυτιλίας Θοδωρή Δρίτσα, η οποία έχει τίτλο «Απόδοση εσόδων από κατάπτωση εγγυητικών επιστολών σε ναυτικούς», θα τεθεί σε ισχύ με τη δημοσίευση της στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης.
Σύμφωνα με ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού, στη συνάντηση που είχε το μεσημέρι της Παρασκευής ο υπουργός Ναυτιλίας με τους ναυτικούς της ΝΕΛ, ο κ. Δρίτσας «επικαλέστηκε ασθένεια του αρμόδιου υπουργού κ. Χουλιαράκη για την καθυστέρηση στην υπογραφή της ΚΥΑ, ενώ υποσχέθηκε ότι αυτήν την φορά θα ακολουθήσει έλεγχος από τις αρμόδιες εφορίες και ότι τα χρήματα θα καταβληθούν εντός του 2015».
Οι ναυτικοί της ΝΕΛ πραγματοποίησαν παράσταση διαμαρτυρίας στον υπουργό, ζητώντας να τους καταβληθούν τα υπόλοιπα οφειλόμενα χρήματα από την κατάπτωση των εγγυητικών επιστολών της ΝΕΛ που έχει κηρυχθεί έκπτωτη και βρίσκεται πλέον στην κατοχή του ελληνικού δημόσιου.

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/naftilia/item/13394-anasa-gia-tous-naftergates-tis-nel-katavoli-5-86-ekat-apo-kataptosi-eggyitikon.html

Εγκρίθηκαν τα δρομολόγια του «Νήσος Σάμος» στις γραμμές Πειραιάς-Μεστά Χίου-Μυτιλήνη-Λήμνος-Θεσσαλονίκη

Το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών ενέκρινε ομόφωνα το αίτημα της Hellenic Seaways για την δρομολόγηση του ΕΓ/ΟΓ «Νήσος Σάμος» (πρώην Ionian Queen) στις γραμμές Πειραιάς-Μεστά Χίου-Μυτιλήνη-Λήμνος-Θεσσαλονίκη.
Τα δρομολόγια θα ξεκινήσουν τον προσεχή Ιούνιο. Στη συνεδρίαση παρέστη ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης κ. Γ. Μπουτάρης, ο οποίος χαιρέτισε την πρόθεση της Hellenic Seaways για την έναρξη του νέου δρομολογίου, ως απαρχή της άρσης απομόνωσης του δεύτερου λιμανιού της χώρας από ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες.
Στο πλαίσιο της έγκρισης των νέων δρομολογίων, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Hellenic Seaways κ. Αντώνης Αγαπητός δήλωσε σχετικά: «Εκφράζω την ικανοποίησή μου προς την Πολιτική Ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την άμεση ανταπόκριση στη νέα επιχειρηματική προσπάθεια της Εταιρείας μας.
Είμαστε ιδιαίτερα ευτυχείς για την έναρξη των δρομολογίων του νέου αποκτήματος της εταιρείας, του «Νήσος Σάμος», που καλείται να διαδραματίσει κομβικό ρόλο στη διασύνδεση των νησιών του Βορείου Αιγαίου με το λιμάνι των Μεστών της Χίου και τη Θεσσαλονίκη.
Το δεύτερο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας αποκτά ξανά ακτοπλοϊκή συγκοινωνία, ενισχύοντας τις προοπτικές για τον τουρισμό, ενώ αναμένουμε την ανάλογη ανταπόκριση για την εμπορική αποτύπωση αυτής της πρωτοβουλίας και τη διατήρησή της».

Η χειρότερη χρονιά, όλων των εποχών, για την αγορά των bulk carriers (ξηρού φορτίου)

Τη χειρότερη χρονιά, όλων των εποχών, διανύει φέτος η αγορά των bulk carriers, κάνοντας μάλιστα και το χειρότερο δυνατό «finish», με τον δείκτη Baltic Dry Index να πέφτει στη διάρκεια ενός μήνα δύο φορές κάτω από τις 500 μονάδες, καταγράφοντας αντίστοιχα ιστορικά αρνητικά ρεκόρ, σύμφωνα με την "Ναυτεμπορική". 
Πλέον, κλείνει μια περίοδος 20 μηνών, με τα bulk carriers να μην καταφέρνουν να βγάλουν τα έξοδά τους (break even) και ανοίγει μια νέα, που δεν καλύπτουν ούτε τα λειτουργικά τους έξοδα.
Μετά τις 498 μονάδες στις 20 Νοεμβρίου 2015, την περασμένη εβδομάδα η ναυλαγορά έπεσε ακόμα πιο χαμηλά στις 484 μονάδες, εξαιτίας της κατρακύλας των πλοίων capes των 170.000 τόνων, των οποίων οι διακυμάνσεις καθορίζουν και τον βασικό δείκτη (BDI).
Πιο συγκεκριμένα, τα capes έχασαν 99 μονάδες και έφτασαν τις 623 μονάδες, με αποτέλεσμα και ο BDI να κάνει νέο αρνητικό ρεκόρ, πέφτοντας για πρώτη φορά κάτω από τις 490 μονάδες.

Είναι χαρακτηριστικό ότι η Rio Tinto εξασφάλισε δύο capes από την Diamer για ταξίδι στο Qingdao μόλις στα 3,65 και 3,45 δολάρια ανά τόνο. Συνολικά, οι ναύλοι στα capes διαμορφώθηκαν στα 4.242 δολάρια την ημέρα κατά μέσο όρο, χάνοντας 759 δολάρια μέσα σε μία ημέρα.
Σημειώνεται ότι, χωρίς καν να υπολογίζεται η πιθανότητα εξυπηρέτησης δανεισμού, τα έξοδα ενός cape υπολογίζονται περίπου στα 6.000 με 7.000 δολάρια την ημέρα.
Χαρακτηριστικές είναι και οι δηλώσεις του κ. Φώτη Γιαννακούλη της Morgan Stanley, ο οποίος επεσήμανε ότι η φετινή χρονιά είναι η χειρότερη για τα bulk carriers, λόγω αύξησης της χωρητικότητας, αλλά και της στασιμότητας στην αγορά χάλυβα της Κίνας, η οποία αναμένεται να διατηρηθεί στα ίδια επίπεδα μέχρι το 2017.
Οι ναύλοι στο ξηρό φορτίο είναι κάτω από το break even για περισσότερους από 20 μήνες, και τώρα δεν καλύπτουν ούτε καν τα λειτουργικά έξοδα, σημειώνει χαρακτηριστικά ο κ. Γιαννακούλης.
Ο συνδυασμός της υπερπροσφοράς χωρητικότητας από τη μια και της επιβράδυνσης στη ζήτηση για commodities από την άλλη, έχει κρατήσει την αγορά υπό πίεση, παρά τις προσπάθειες των εφοπλιστών να διαχειριστούν την κρίση, μέσω της αύξηση των πλοίων που στέλνουν για scrap και της απουσίας νέων παραγγελιών.

«Πιστεύουμε ότι η αγορά θα παραμείνει υπό πίεση τουλάχιστον μέχρι και το 2017, καθώς μέχρι τότε θα έχει παραδοθεί το μεγαλύτερο μέρος των υπό ναυπήγηση bulker, ενώ η αύξηση της ζήτησης θα κινείται σε μέτρια επίπεδα», αναφέρεται χαρακτηριστικά.
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου, το βιβλίο παραγγελιών βρίσκεται στους 130 εκατ. dwt και αφορά 1.598 πλοία, δηλαδή το 16,8% επί του παγκόσμιου στόλου, του οποίου η χωρητικότητα φτάνει τα 775,7 εκατ. dwt.
Σύμφωνα µε τις εκτιμήσεις, από τους 130,2 εκατ. dwt του βιβλίου παραγγελιών, το 2015 αναμένεται να «πέσει» στο νερό το 28,3%, το 73,6% το 2016 και το 2017 το 28,3%, γεγονός που αποδεικνύει ότι το 2016 θα είναι επιβαρυμένο από θέμα προσφοράς συγκριτικά µε φέτος, αλλά και σε σχέση µε το 2017.
Η πτώση επισημαίνουν οι αναλυτές οφείλεται στην αύξηση του στόλου των capes τα τελευταία χρόνια, ενώ η κύρια αγορά τους που είναι η μεταφορά σιδηρομεταλλεύματος είναι σε επιβράδυνση.
Πιο συγκεκριμένα, η ζήτηση σε σιδηρομετάλλευμα για το 2015, κυρίως από την Κίνα, έμεινε στα ίδια επίπεδα με το 2014, ενώ τα προηγούμενα χρόνια κατέγραφε αξιόλογη ανάπτυξη.
Σημειώνεται ότι, τον Οκτώβριο του 2014, οι εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος από την Κίνα ήταν αυξημένες κατά 110 εκατ. τόνους σε ετήσια βάση, αύξηση 16,4%, ενώ την αντίστοιχη φετινή περίοδο οι εισαγωγές είναι οριακά μειωμένες, κατά 4 εκατ. τόνους, δηλαδή κατά -0,5%. 

Συνολικές προβολές σελίδας