Τρίτη 28 Απριλίου 2015

Απαγόρευση κυκλοφορίας φορτηγών εν όψει Πρωτομαγιάς

Εν όψει Πρωτομαγιάς, στο οδικό δίκτυο θα ισχύσουν και οι απαγορεύσεις κίνησης φορτηγών αυτοκινήτων ωφέλιμου φορτίου άνω του 1,5 τόνου, και συγκεκριμένα ως εξής:

Την Πέμπτη 30 Απριλίου, για το ρεύμα εξόδου από 16.00-22.00 και την Παρασκευή 1 Μαΐου για το ρεύμα εξόδου από 08.00-13.00, θα ισχύουν οι απαγορεύσεις:

  • Στη Νέα Εθνική Οδό (Ν.Ε.Ο.) και στην Παλιά Εθνική Οδό (Π.Ε.Ο.) Αθηνών-Κορίνθου-Πατρών, από τα Διόδια Ελευσίνας μέχρι τα Διόδια Ρίου.
  • Στη Ν.Ε.Ο. Αθηνών-Θεσσαλονίκης, από τον κόμβο Αγ. Στεφάνου (Κρυονέρι) μέχρι τη διασταύρωση του Μπράλου, από τον κόμβο Λαμίας μέχρι τον κόμβο Ραχών Φθιώτιδας και από τη Λάρισα (365,4 χλμ) μέχρι την κάτω διάβαση περιοχής Σκοτίνας (410ο χλμ).
  • Στην Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης-Ν. Μουδανιών, από την αερογέφυρα Θέρμης μέχρι το 34ο χλμ.
  • Στην Εθνική Οδό Σχηματαρίου-Χαλκίδας, από τη διασταύρωσή της με τη Ν.Ε.Ο. Αθηνών-Θεσσαλονίκης μέχρι την υψηλή γέφυρα Χαλκίδας (12,3 χλμ).
  • Στην Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης-Καβάλας, από το 11ο χλμ έως το 97,6 χλμ (μέχρι τη γέφυρα του Στρυμόνα).

Την Κυριακή 3 Μαΐου, για το ρεύμα εισόδου στα αστικά κέντρα, από 15.00-21.00, θα ισχύουν οι απαγορεύσεις:

  • Στη Ν.Ε.Ο. και στην Π.Ε.Ο. Πατρών-Κορίνθου-Αθηνών, από τα Διόδια Ρίου μέχρι τα Διόδια Ελευσίνας.
  • Στη Ν.Ε.Ο. Θεσσαλονίκης-Αθηνών, στο ρεύμα προς Αθήνα, από την κάτω διάβαση περιοχής Σκοτίνας (410ο χλμ) μέχρι τη Λάρισα (365,4 χλμ), από τον κόμβο Ραχών Φθιώτιδας μέχρι τον κόμβο Λαμίας και από τη διασταύρωση του Μπράλου μέχρι τον κόμβο Αγ. Στεφάνου (Κρυονέρι).
  • Στην Εθνική Οδό Ν. Μουδανιών-Θεσσαλονίκης, από το 34ο χλμ μέχρι την αερογέφυρα Θέρμης.
  • Στην Εθνική Οδό Χαλκίδας-Σχηματαρίου, από την υψηλή γέφυρα Χαλκίδας (12,3 χλμ) μέχρι τη διασταύρωσή της με τη Ν.Ε.Ο. Αθηνών-Θεσσαλονίκης.
  • Στην Εθνική Οδό Καβάλας-Θεσσαλονίκης από τη γέφυρα Στρυμόνα μέχρι τη διασταύρωση Ρεντίνας.
Oι οδηγοί παρακαλούνται:

  • να ενημερώνονται για την κατάσταση του οδικού δικτύου.
  • να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί κατά την οδήγηση.
  • να ακολουθούν πιστά τις διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
  • να οδηγούν με χαμηλές ταχύτητες για να ελέγχουν καλύτερα το όχημά τους.
  • σε κάθε περίπτωση να συμμορφώνονται με τις υποδείξεις των τροχονόμων.
Υπενθυμίζεται ότι η σωστή οδική συμπεριφορά των οδηγών και η τήρηση των κανόνων οδικής κυκλοφορίας είναι βασικές προϋποθέσεις τόσο για την ασφαλή μετακίνηση, όσο και για την αποφυγή των τροχαίων ατυχημάτων.


Οι επενδύσεις και η στρατηγική του ΟΛΘ για την ενίσχυση των μεγεθών του

Αναλύοντας τα αποτελέσματα του 2014 - μέσω του λιμένα Θεσσαλονίκης - εξυπηρετήθηκαν 7.654.787 τόνοι εμπορευμάτων (+11,73%), 349.990 εμπορευματοκιβώτια (Teu’s), 2.097 πλοία και 44.586 επιβάτες.
Της Βάσως Βεγιάζη
Με τα δεδομένα αυτά, αύξηση σε σχέση με το 2013, η διακίνηση χύδην φορτίων (κυρίως μεταλλεύματα και scrap και άλλα ξηρά εμπορεύματα χύμα) εμφάνισε αύξηση κατά 14,97%, το γενικό φορτίο 12,41%, η κίνηση των πλοίων 15,28%, η κίνηση φορτίων RO-RO 8,89% και τα μοναδοποιημένα φορτία (Ε/Κ) 8,59% σε Teu’s, ενώ αντίθετα η επιβατική κίνηση παρουσίασε μείωση κατά 6,80%.
Βασική επιδίωξη, σύμφωνα με στελέχη του ΟΛΘ, είναι και η προσέλκυση νέων φορτίων και η παροχή υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας, σε συνδυασμό με την ασφάλεια και την ταχύτητα στη διακίνησή τους.

Γι’ αυτό και ο λιμένας βρίσκεται σε μια διαρκή προσπάθεια εκσυγχρονισμού και ανανέωσης του σχετικά νέου μηχανολογικού εξοπλισμού όπως και περαιτέρω ανάπτυξης των υποδομών που διαθέτει, χρηματοδοτώντας αυτά από τα χρηματικά διαθέσιμά της.
Έτσι προγραμματίζει:
- τον σταδιακό εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεων του συμβατικού φορτίου (υποδομών και ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού) με σκοπό την δυνατότητα εξυπηρέτησης περισσότερων τόνων φορτίου.
- Κατασκευή χώρου εναπόθεσης Ε/Κ στο μέτωπο του 6ου προβλήτα.
- Πλήρη ανακατασκευή και αποκατάσταση επιστρώσεων υπαίθριων χώρων εναπόθεσης containers στο ΣΕΜΠΟ (περιοχή κενών, parking κλπ).
- Κατασκευή νέας επίστρωσης όπισθεν του κρηπιδώματος 24 του 6ου προβλήτα.
- Διαμόρφωση τμήματος αποθήκης 27 για τη μεταφορά των συνεργείων.
- Προμήθεια καμερών και έλεγχο πρόσβασης ISPS.
- Κατασκευή ανοικτού αγωγού και διαμόρφωση χώρου για την απορροή όμβριων στη βάση του 6ου προβλήτα.
- Επέκταση σιδηροδρομικού δικτύου.
- Επισκευή και συντήρηση όψεων του Παραδοσιακού κτιρίου του Επιβατικού Σταθμού.
- Επιστρώσεις car terminal.
Η στρατηγική για την ενίσχυση μεγεθών
Σύμφωνα με στελέχη του ΟΛΘ, η πιθανότητα προσέλκυσης των φορτίων, που σήμερα εξυπηρετούνται από τους λιμένες Αλεξανδρούπολης, Καβάλας, Σταυρού, Ν. Μουδανιών και Βόλου είναι περιορισμένη, όσον αφορά δε τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων ο ανταγωνισμός είναι περιορισμένος, αφού κανένα άλλο λιμάνι της Β. Ελλάδος δεν διαθέτει τα μέσα που απαιτούνται για να διακινήσει εμπορευματοκιβώτια. Προβλέπεται, οι λιμένες της Αλεξανδρούπολης και της Καβάλας να διεκδικήσουν μικρό μερίδιο αγοράς με την ολοκλήρωση ή πραγματοποίηση των σχεδίων τους.
Η ένταξη στη ζώνη επιρροής του λιμένα Θεσσαλονίκης, περιοχών της Β. Βουλγαρίας, της Κεντρικής Σερβίας, της Ρουμανίας και της Αλβανίας θεωρείται εξαιρετικά δύσκολη, τουλάχιστον με την παρούσα μορφή λειτουργίας της ΟΛΘ ΑΕ (κανονιστικό πλαίσιο που είναι κατ’ ουσία συγγενές με αυτό του δημόσιου τομέα), σύμφωνα με στελέχη του οργανισμού, εξ αιτίας και της περαιτέρω ραγδαίας ανάπτυξης τοπικών λιμένων στις περιοχές αυτές, με τη χρήση ιδιωτικών κεφαλαίων.
Πρόθεση της Ο.Λ.Θ. ΑΕ είναι η προσέλκυση νέων μεγάλων πελατών από τη ΠΓΔΜ, ΝΔ Βουλγαρία και Ν. Σερβία, με την αναβάθμιση των έργων υποδομής και την προμήθεια του αναγκαίου εξοπλισμού.

Ο αυτοκινητόδρομος Πατρών – Πύργου στη συνάντηση Γρ.Αλεξόπουλου-Γ. Δέδε

Δύο πολύ σοβαρά αναπτυξιακά ζητήματα για την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας τέθηκαν στο επίκεντρο της συνάντησης του Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Αχαΐας Γρηγόρη Αλεξόπουλου με τον Γενικό Γραμματέα Υποδομών Γιώργο Δέδε (πρώην Δημοσίων Έργων του ΥΠΕΧΩΔΕ).
Αρχικά τέθηκε το ζήτημα της κατασκευής του αυτοκινητοδρόμου της Πατρών – Πύργου, μετά τις τελευταίες εξελίξεις, ένα έργο μείζονος σημασίας για την περιοχή μας, καθώς πέρα από τη σύνδεση των πρωτευουσών των δύο Περιφερειακών Ενοτήτων Αχαΐας και Ηλείας, συνδέεται και με την Βιομηχανική Περιοχή Πατρών, το αεροδρόμιο του Αράξου και τα λιμάνια Κυλλήνης και Κατακόλου.
Ο Αντιπεριφερειάρχης ζήτησε διαβεβαιώσεις πως θα υλοποιηθούν όλα αυτά, με τον Γενικό Γραμματέα να δεσμεύεται πως δεν αλλάζει κάτι από την προηγούμενη μελέτη που συμπεριελάμβανε τις εν λόγω συνδέσεις, σύμφωνα με ανακοίνωση της Περιφέρειας. 
Επιπλέον, προτάθηκε από τον κ. Αλεξόπουλο στον κ. Δέδε, από τη στιγμή που η Πατρών – Πύργου θα γίνει με περισσότερες εργολαβίες, πέραν της μίας που προβλεπόταν, να μειωθούν τα χρονοδιαγράμματος ολοκλήρωσης κατασκευής του έργου, με τον δεύτερο να σημειώνει πως θα εξετάσει την συγκεκριμένη πρόταση.
Παράλληλα, ζήτησε ενημέρωση για το θέμα της χάραξης του αυτοκινητοδρόμου, με τον Γενικό Γραμματέα Υποδομών να υπογραμμίζει πως παραμένει η δέσμευση του Υπουργού στην πρόσφατη συνάντηση που είχε ο κ. Σταθάκης με τον Περιφερειάρχη Απ. Κατσιφάρα, τους Αντιπεριφερειάρχες και τους φορείς της Δυτικής Ελλάδας, κατά την οποία τονίστηκε πως εξετάζεται αυτή τη περίπτωση από τα υπηρεσιακά στελέχη του Υπουργείου. Τέλος, επιβεβαιώθηκε η δέσμευση ότι άμεσα ξεκινούν οι διαδικασίες για τη δημοπράτηση των εργολαβιών.
Το δεύτερο θέμα που συζητήθηκε ήταν το ζήτημα της κατασκευής των Παραγλαύκιων Αρτηριών και των λοιπών εργασιών της Ευρείας Παράκαμψης Πατρών, το οποίο είναι προϋπολογισμού 11.100.000 ευρώ με εξασφαλισμένους πόρους από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας 2001-2013».
Μεταξύ άλλων, στο έργο περιλαμβάνονται η ολοκλήρωση Παραγλαύκιων αρτηριών από τον Α/Κ μέχρι την Πατρών-Κλάους, η ολοκλήρωση έργων στην περιοχή του κόμβου Κ1 (Ν.Ε.Ο και Π.Ε.Ο Πατρών-Κορίνθου, κόμβος διαμάντι) και το αποχετευτικό δίκτυο οδού Αρήτης κ.λπ.
Παράλληλα, προβλέπεται και η προσωρινή σύνδεση παραλιακής Πατρών-Πύργου με τους παρόχθιους του χειμάρρου Παναγίτσας στην περιοχή Παραλίας Πατρών που συνδέει την Ευρεία Παράκαμψη Πατρών στον κόμβο Οβρυάς (στο ύψος του Κόκκινου Μύλου).
«Πρόκειται για μία μεγάλη προσπάθεια που γίνεται από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας εδώ και ένα χρόνο περίπου, γιατί πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό έργο για την Πάτρα, καθώς σε συνδυασμό με την ολοκλήρωση των εργασιών στη Μικρή Περιμετρική, θα αποσυμφορήσει και θα αλλάξει το κέντρο της πόλης» δήλωσε ο Γρηγόρης Αλεξόπουλος.
Ο Γενικός Γραμματέας επεσήμανε πως πρόθεση του Υπουργείου είναι άμεσα να υπάρξει υπογραφή της σύμβασης και έναρξη εργασιών του εν λόγω έργου, για το οποίο αναγνώρισε τη σπουδαιότητά του για την Πάτρα και τις συνδέσεις της με την Περιμετρική της Οδό.

Συνολικές προβολές σελίδας