Τρίτη 28 Απριλίου 2015

Οι επενδύσεις και η στρατηγική του ΟΛΘ για την ενίσχυση των μεγεθών του

Αναλύοντας τα αποτελέσματα του 2014 - μέσω του λιμένα Θεσσαλονίκης - εξυπηρετήθηκαν 7.654.787 τόνοι εμπορευμάτων (+11,73%), 349.990 εμπορευματοκιβώτια (Teu’s), 2.097 πλοία και 44.586 επιβάτες.
Της Βάσως Βεγιάζη
Με τα δεδομένα αυτά, αύξηση σε σχέση με το 2013, η διακίνηση χύδην φορτίων (κυρίως μεταλλεύματα και scrap και άλλα ξηρά εμπορεύματα χύμα) εμφάνισε αύξηση κατά 14,97%, το γενικό φορτίο 12,41%, η κίνηση των πλοίων 15,28%, η κίνηση φορτίων RO-RO 8,89% και τα μοναδοποιημένα φορτία (Ε/Κ) 8,59% σε Teu’s, ενώ αντίθετα η επιβατική κίνηση παρουσίασε μείωση κατά 6,80%.
Βασική επιδίωξη, σύμφωνα με στελέχη του ΟΛΘ, είναι και η προσέλκυση νέων φορτίων και η παροχή υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας, σε συνδυασμό με την ασφάλεια και την ταχύτητα στη διακίνησή τους.

Γι’ αυτό και ο λιμένας βρίσκεται σε μια διαρκή προσπάθεια εκσυγχρονισμού και ανανέωσης του σχετικά νέου μηχανολογικού εξοπλισμού όπως και περαιτέρω ανάπτυξης των υποδομών που διαθέτει, χρηματοδοτώντας αυτά από τα χρηματικά διαθέσιμά της.
Έτσι προγραμματίζει:
- τον σταδιακό εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεων του συμβατικού φορτίου (υποδομών και ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού) με σκοπό την δυνατότητα εξυπηρέτησης περισσότερων τόνων φορτίου.
- Κατασκευή χώρου εναπόθεσης Ε/Κ στο μέτωπο του 6ου προβλήτα.
- Πλήρη ανακατασκευή και αποκατάσταση επιστρώσεων υπαίθριων χώρων εναπόθεσης containers στο ΣΕΜΠΟ (περιοχή κενών, parking κλπ).
- Κατασκευή νέας επίστρωσης όπισθεν του κρηπιδώματος 24 του 6ου προβλήτα.
- Διαμόρφωση τμήματος αποθήκης 27 για τη μεταφορά των συνεργείων.
- Προμήθεια καμερών και έλεγχο πρόσβασης ISPS.
- Κατασκευή ανοικτού αγωγού και διαμόρφωση χώρου για την απορροή όμβριων στη βάση του 6ου προβλήτα.
- Επέκταση σιδηροδρομικού δικτύου.
- Επισκευή και συντήρηση όψεων του Παραδοσιακού κτιρίου του Επιβατικού Σταθμού.
- Επιστρώσεις car terminal.
Η στρατηγική για την ενίσχυση μεγεθών
Σύμφωνα με στελέχη του ΟΛΘ, η πιθανότητα προσέλκυσης των φορτίων, που σήμερα εξυπηρετούνται από τους λιμένες Αλεξανδρούπολης, Καβάλας, Σταυρού, Ν. Μουδανιών και Βόλου είναι περιορισμένη, όσον αφορά δε τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων ο ανταγωνισμός είναι περιορισμένος, αφού κανένα άλλο λιμάνι της Β. Ελλάδος δεν διαθέτει τα μέσα που απαιτούνται για να διακινήσει εμπορευματοκιβώτια. Προβλέπεται, οι λιμένες της Αλεξανδρούπολης και της Καβάλας να διεκδικήσουν μικρό μερίδιο αγοράς με την ολοκλήρωση ή πραγματοποίηση των σχεδίων τους.
Η ένταξη στη ζώνη επιρροής του λιμένα Θεσσαλονίκης, περιοχών της Β. Βουλγαρίας, της Κεντρικής Σερβίας, της Ρουμανίας και της Αλβανίας θεωρείται εξαιρετικά δύσκολη, τουλάχιστον με την παρούσα μορφή λειτουργίας της ΟΛΘ ΑΕ (κανονιστικό πλαίσιο που είναι κατ’ ουσία συγγενές με αυτό του δημόσιου τομέα), σύμφωνα με στελέχη του οργανισμού, εξ αιτίας και της περαιτέρω ραγδαίας ανάπτυξης τοπικών λιμένων στις περιοχές αυτές, με τη χρήση ιδιωτικών κεφαλαίων.
Πρόθεση της Ο.Λ.Θ. ΑΕ είναι η προσέλκυση νέων μεγάλων πελατών από τη ΠΓΔΜ, ΝΔ Βουλγαρία και Ν. Σερβία, με την αναβάθμιση των έργων υποδομής και την προμήθεια του αναγκαίου εξοπλισμού.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνολικές προβολές σελίδας