Σάββατο 9 Μαΐου 2015

Διετής Παράταση για τις άδειες ΕΔΥΜ στα EURO III

Ακόμα μια σημαντική επιτυχία για τους Έλληνες αυτοκινητιστές στην ετήσια συνεδρίαση του Διεθνούς Οργανισμού Μεταφορών (International Transport Forum-ITF) που είναι αρμόδιο για την κατανομή των αδειών ΕΔΥΜ.
Συγκεκριμένα η αντιπροσωπεία του Υπουργείου Μεταφορών πέτυχε την διετή παράταση (2016-2017) για την παραμονή των οχημάτων τύπου EURO III στο σύστημα ΕΔΥΜ, καθώς η συντριπτική πλειοψηφία των ελληνικών οχημάτων ανήκουν στην κατηγορία αυτή.

Η ΟΦΑΕ σε στενή συνεργασία με το Υπουργείο μας αλλά και με την Διεθνή Ένωση Οδικών Μεταφορών (IRU), που τελικά στήριξε την θέση της ελληνικής αντιπροσωπείας στην συνεδρίαση αυτή, είχε τονίσει την ανάγκη να δοθεί τουλάχιστον αυτή παράταση, καθώς επίσης έχει καταθέσει σειρά επιπλέον προτάσεων και αιτημάτων, έτσι ώστε το σύστημα πολυμερών αδειών ΕΔΥΜ, να διασφαλίζει τον δίκαιο και υγιή ανταγωνισμό και για τους Έλληνες αυτοκινητιστές μέσα στην διεθνή αγορά.
Δεσμευόμαστε να συνεχίσουμε τις εντατικές προσπάθειές μας προς αυτόν τον στόχο και ευελπιστούμε σε νέες θετικές εξελίξεις για την χώρα μας.


Πηγή: http://www.ofae.gr/Item.aspx?iid=1286&lang=el&Page=1

Στο 90,95% αυξήθηκε το ποσοστό της Altana στο μετοχικό κεφάλαιο της ΝΕΛ

Η ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΛΕΣΒΟΥ Α.Ε. (η «Εταιρεία») γνωστοποιεί σύμφωνα με τον Ν.3556/2007 και βάσει αντίστοιχης ενημέρωσης που έλαβε από τους μετόχους ALTANA NAVIGATION LTD, I.S.F.I-SQUARE FUND και ERCOLANA HOLDINGS LTD ότι στα πλαίσια της εφαρμογής του προγράμματος εξυγίανσης δυνάμει της υπ' αριθμ. 124/12.12.2013 απόφασης του Εφετείου Μυτιλήνης έγινε η εξωχρηματιστηριακή μεταβίβαση αριθμού μετοχών 75.001.954 από την I.S.F.I-SQUARE FUND και αριθμού μετοχών 62.520.812 από την ERCOLANA HOLDINGS LTD προς την ALTANA NAVIGATION LTD.
Ύστερα από τις παραπάνω πράξεις μεταβίβασης η ALTANA NAVIGATION LTD διαθέτει πλέον συνολικά 232.332.265 μετοχές και αντίστοιχων δικαιωμάτων ψήφου, οι οποίες αντιστοιχούν σε ποσοστό 90,95% επί του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας. Έτσι οι μετοχές που κατέχουν πλέον οι I.S.F.I-SQUARE FUND και ERCOLANA HOLDINGS LTD είναι 0.

Στο ΣτΕ συζητήθηκε προσφυγή κατά της έκτακτης φορολόγησης των εφοπλιστών

Στην Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας συζητήθηκε η αίτηση Λιβεριανής εταιρείας που εκμεταλλεύεται στην Ελλάδα επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο με ελληνική σημαία άνω των 3.000 κόρων και ζητεί να αναιρεθεί η επιβολή έκτακτης εφάπαξ εισφοράς κοινωνικής ευθύνης που επιβλήθηκε, το 2010, με το πρώτο Μνημόνιο (νόμος 3825/2010) στους εφοπλιστές (πλοιοκτήτες), όπως επίσης να ακυρωθεί η έκτακτη εφάπαξ εισφορά κοινωνικής ευθύνης (περίπου 300.000 ευρώ) που της επιβλήθηκε από τον Δ.Ο.Υ. Πλοίων, όπως μετέδωσε το ΑΠΕ.
Αναλυτικότερα, στο Διοικητικό Πρωτοδικείο και Εφετείο Πειραιά η Λιβεριανή εταιρεία έχασε τη δικαστική μάχη και άσκησε αναίρεση στο Συμβούλιο της Επικρατείας η οποία συζητήθηκε την Παρασκευή, υπό τον πρόεδρο της Σωτήρη Ρίζο.
Η εταιρεία υποστηρίζει ότι η επιβολή της έκτακτης εισφοράς είναι αντισυνταγματική και παράνομη. Κατά την ακροαματική διαδικασία ο εισηγητής της υπόθεσης, σύμβουλος Επικρατείας Ηρακλής Τσακόπουλος, υπενθύμισε ότι με παλαιότερη απόφασή του το ΣτΕ (1984) έχει κρίνει ότι είναι επιτρεπτή η επιβολή έκτακτης εισφοράς στους πλοιοκτήτες. 
Συγκεκριμένα το ΣτΕ έχει κρίνει ότι η επιβολή έκτακτης εισφοράς δεν αντιβαίνει σε ευρωπαϊκούς και ελληνικούς νομοθετικούς κανόνες, καθώς δεν πλήττει το εισόδημα από την εκμετάλλευση πλοίου, αφού το τελευταίο (πλοίο) «χρησιμοποιείται απλώς ως βάση υπολογισμού του φόρου και ως δείκτης της φοροδοτικής ικανότητας των πλοιοκτητών, οι οποίοι καλούνται να συνεισφέρουν και αυτοί στην υπέρβαση της οικονομικής κρίσης».
Παράλληλα, ο εισηγητής επισήμανε ότι αν δεχθούμε την νομολογία (παλαιότερες αποφάσεις) του δικαστηρίου του 1984, τότε θα πρέπει να δεχθούμε το ίδιο και για την προσφυγή της λιβεριανής εταιρείας. Το δικαστήριο επιφυλάχθηκε να εκδώσει την απόφασή του.

Συνολικές προβολές σελίδας