Παρασκευή 19 Φεβρουαρίου 2016

Η Watco ξεκίνησε διερευνητικές επαφές για την εξαγορά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Σύμφωνα με διπλωματικές πηγές, η αμερικανική Watco ξεκίνησε διερευνητικές επαφές για την εξαγορά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Η αμερικανική εταιρεία συλλέγει στοιχεία για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αλλά και για πιθανούς ενδιαφερόμενους, ενδεχομένως για την σύσταση κοινοπρακτικού σχήματος.
Σημαίνοντα ρόλο διαδραματίζουν και αμερικανικές εταιρείες τεχνολογίας και λιανεμπορίου, των οποίων τα εμπορεύματα διακινούνται στο λιμένα Ικονίου από την Cosco.
Oι εταιρείες αυτές είναι πελάτες της Watco στις ΗΠΑ, η οποία δεν έχει ξεκαθαρίσει, πάντως, εάν θα καταθέσει δεσμευτική προσφορά. 
Η σιδηροδρομική αγορά παρακολουθεί με ενδιαφέρον τις εξελίξεις, όπως και εάν η Cosco, πιθανότατα μέσω τρίτου, κατέβει στο διαγωνισμό για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όπως φημολογείται έντονα.
Με βάση το υπάρχον χρονοδιάγραμμα, στις 21 Μαρτίου θα πραγματοποιηθεί η εκδήλωση αρχικού ενδιαφέροντος και στις 26 Απριλίου οι δεσμευτικές προσφορές.
Φ.Φ. 


Εγκαίνια για το ναυτιλιακό κολοσσό της Κίνας: τον China Cosco Shipping Corporation

Στη δημιουργία ενός ναυτιλιακού κολοσσού από τη συγχώνευση των ναυτιλιακών China Ocean Shipping Company και China Shipping Group, υπό την China Cosco Shipping Corporation (COSCOCS) προχώρησε και επισήμως χθες, Πέμπτη, η Κίνα επιχειρώντας να ανταγωνιστεί τις Moller Maersk και Mitsui OSK Lines, που κυριαρχούν διεθνώς στον κλάδο της ναυτιλίας, σύμφωνα με την «Καθημερινή».
Δεδομένης, όμως, της αρνητικής συγκυρίας στην οποία εισέρχεται ο νέος κολοσσός στην αγορά, αναλυτές του κλάδου επισημαίνουν πως πρέπει πρωτίστως να μειώσει το προσωπικό του για να αντεπεξέλθει σε μία από τις χειρότερες κρίσεις του κλάδου.

Με 180.000 υπαλλήλους, υπερδιπλάσιους από το προσωπικό της Maersk, αλλά κι ένα στόλο 830 πλοίων, μεταξύ των οποίων πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ξηρού φορτίου και πετρελαιοφόρα, σχεδόν τα διπλάσια δηλαδή από το άθροισμα του στόλου των Maersk και Mitsui OSK Lines, θα είναι από τις ισχυρότερες ναυτιλιακές στον κόσμο.
Σύμφωνα, όμως, με την Drewry, συμβουλευτική του ναυτιλιακού κλάδου, οι συνθήκες είναι εξαιρετικά δυσμενείς, καθώς η παγκόσμια βιομηχανία θαλάσσιων μεταφορών εμπορευματοκιβωτίων θα εμφανίσει φέτος αθροιστικές ζημίες ύψους 5 δισ. δολαρίων, εξαιτίας της μείωσης των φορτώσεων, αλλά και της αύξησης του λειτουργικού κόστους. Οπως επισημαίνει ο Τσαρλς ντε Τρενκ, βετεράνος αναλυτής του ναυτιλιακού κλάδου, «χωρίς κάποια συρρίκνωση της νέας εταιρείας, θα συνεχισθεί η αιμορραγία».
Βέβαια, η China Cosco Shipping Corporation γεννήθηκε για να αποτελέσει τον εθνικό πρωταθλητή του Πεκίνου στις διεθνές αγορές και έτσι ενδεχομένως να έχει άλλες προτεραιότητες από την άμεση εμφάνιση κερδών και μερισμάτων, όπως οι δυτικές ανταγωνίστριές της.
Οι ναυτιλιακές εταιρείες έχουν, πάντως, πληγεί από ζημίες ετών, καθώς η παγκόσμια χρηματοπιστωτική κρίση έδωσε τέλος στην ανάπτυξη του κλάδου.

Εξάλλου, τα νέα πλοία που έχουν παραγγελθεί πριν από την ύφεση, δημιούργησαν πλεόνασμα προσφοράς και οδήγησαν σε μεγάλη μείωση των ναύλων.
Εγκαινιάζοντας την COSCOCS, ο πρόεδρος της νέας εταιρείας, Ξου Λιρόνγκ, αναγνώρισε ότι ο κλάδος διέρχεται τη χειρότερη κρίση του μετά το 2008 και χαρακτήρισε τις συγχωνεύσεις «κλειδί» για την αντιμετώπιση της κρίσης.
Καθησύχασε, πάντως, το προσωπικό της εταιρείας ότι δεν πρόκειται να μειωθούν μισθοί ούτε να γίνουν απολύσεις.

Στα 25 εκατ. τα λειτουργικά κέρδη της HSW το 2015. Στα 130 εκατ. τα έσοδα

Πωλήσεις 130 εκατ. και λειτουργικά κέρδη 25 εκατ. σημείωσε πέρσι η Hellenic Seaways, η οποία αποτελεί αντικείμενο πλειοψηφικής εξαγοράς από τη Minoan Lines.
Σύμφωνα με την HSW, η εταιρεία πέτυχε:
-Επιστροφή στην κερδοφορία μετά από 6 χρόνια,

-25% αύξηση αριθμού εισιτηρίων στα 3.500.000,

-Αναδιάρθρωση των δανείων, που εξασφαλίζει μακρύτερη περίοδο αποπληρωμής (η πρώτη ελληνική εταιρεία που κατάφερε να το επιτύχει την περσινή χρονιά),
-Αγορά ενός πλοίου και ριζική ανακατασκευή ακόμα δύο που δρομολογούνται το καλοκαίρι του 2016,

-Ανάπτυξη νέων δρομολογίων που συνδέουν Ηράκλειο – Κυκλάδες – Β. Αιγαίο,

-Δρομολόγηση, για το 2016, στη γραμμή Πειραιά – Μεστά Χίου – Μυτιλήνη – Λήμνος – Θεσσαλονίκη. Παράλληλα, γίνονται 7 συνδέσεις της Καβάλας με τη Λήμνο την εβδομάδα.

-Άνοιγμα νέων αγορών, με συζητήσεις σε προχωρημένο στάδιο για τη δημιουργία νέων δρομολογίων μεταξύ Σμύρνης – Θεσσαλονίκης και Νησιών Β. Αιγαίου.


Συνολικές προβολές σελίδας