Πέμπτη 25 Φεβρουαρίου 2016

Στα 1.078 τα εν ενεργεία ελληνικά πλοία. Μείωση 2,8% στους Έλληνες ναυτικούς

Η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ) ανακοίνωσε τα αποτελέσματα της απογραφής πλοίων και πληρωμάτων, με στοιχεία του 2014.  
Έτσι, σύμφωνα με τα αποτελέσματα, επί συνόλου 1.387 πλοίων, 100 ΚΟΧ και άνω, που περιλαμβάνονταν στο μητρώο του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ),απογράφηκαν 1.273 πλοία, εκ των οποίων 1.186 ήταν ελληνικά και 87 ελληνόκτητα υπό ξένη σημαία συμβεβλημένα με το ΝΑΤ.
Από τα 1.186 ελληνικά πλοία 1.078 ήταν εν ενεργεία, 108 σε αργία ή παροπλισμό και 114 δεν απογράφηκαν για διάφορους λόγους, όπως πώληση, διάλυση, αλλαγή σημαίας κ.λπ. Από τα 87 ελληνόκτητα πλοία, συμβεβλημένα με το ΝΑΤ, τα 74 ήταν εν ενεργεία και 13 σε αργία ή παροπλισμό.

Στα πλοία που απογράφηκαν απασχολούνταν την ημέρα της απογραφής 22.925 Έλληνες και ξένοι ναυτικοί, ενώ κατά την προηγούμενη απογραφή της 20ής Σεπτεμβρίου 2012, απασχολούνταν 22.880, δηλαδή ο αριθμός των απασχολούμενων ναυτικών παρουσίασε αύξηση κατά 0,2%.
Εξ αυτών, οι 12.663 ήταν Έλληνες, αριθμός μειωμένος κατά 2,8% σε σύγκριση με την προηγούμενη απογραφή οπότε ήταν 13.026, ενώ οι 10.262 ήταν ξενοι (από 9.854).
Αναλυτικότερα, στα ελληνικά πλοία που απογράφηκαν απασχολούνταν 21.315 ναυτικοί, από τους οποίους το 55,4% ήταν Έλληνες και το 44,6% ξένης εθνικότητας.
Στα ελληνόκτητα πλοία με ξένη σημαία συμβεβλημένα με το ΝΑΤ απασχολούνταν 1.610 ναυτικοί, εκ των οποίων το 53,5% ήταν Έλληνες και το 46,5% ξένης εθνικότητας.
Από τη σύγκριση των στοιχείων της απογραφής του έτους 2014 με τα αντίστοιχα στοιχεία της απογραφής του έτους 2012, παρατηρείται ότι το σύνολο των Ελλήνων και ξένων ναυτικών στα ελληνικά πλοία που απογράφηκαν μειώθηκε κατά 1,2%, ενώ στα ελληνόκτητα πλοία με ξένη σημαία, συμβεβλημένα με το ΝΑΤ, το σύνολο των Ελλήνων και ξένων ναυτικών αυξήθηκε κατά 24%.

Παρατηρείται μείωση, κατά 3,3% των Ελλήνων ναυτικών που υπηρετούσαν σε ελληνικά πλοία και αύξηση, κατά 5,5%, αυτών που υπηρετούσαν σε ελληνόκτητα πλοία.
Αντίστοιχα, παρατηρείται αύξηση, κατά 1,5%, των ξένων ναυτικών που υπηρετούσαν σε ελληνικά πλοία και αύξηση, κατά 55,5%, αυτών που υπηρετούσαν σε ελληνόκτητα πλοία με ξένη σημαία συμβεβλημένα με το ΝΑΤ.
Η κατανομή του ναυτεργατικού δυναμικού μεταξύ των κατηγοριών των πλοίων δείχνει ότι 6.470 ναυτικοί (28,2%) υπηρετούσαν σε φορτηγά, 10.078 (44%) σε δεξαμενόπλοια, 5.813 (25,4%) σε επιβατηγά και τουριστικά και 564 (2,5%) σε λοιπά πλοία.
Από τα στοιχεία της απογραφής, παρατηρείται ότι, από το σύνολο των 21.315 Ελλήνων και ξένων ναυτικών που υπηρετούσαν σε ελληνικά πλοία, το ανώτερο προσωπικό αποτελούσε το 32,5% (6.933 άτομα), το κατώτερο προσωπικό το 59,9% (12.769 άτομα), οι δόκιμοι και το υγειονομικό προσωπικό το 7,4% (1.585 άτομα) και 28 άτομα (0,1%) δεν είχε ναυτική ειδικότητα.
Αντίστοιχα, από το σύνολο των 1.610 Ελλήνων και ξένων ναυτικών, στα συμβεβλημένα με το ΝΑΤ ελληνόκτητα πλοία, το ανώτερο προσωπικό αποτελούσε το 32,2% (519 ναυτικοί), το κατώτερο προσωπικό το 57,8% (931 ναυτικοί), οι δόκιμοι και το υγειονομικό προσωπικό το 5,9% (95 ναυτικοί) και χωρίς ναυτική ειδικότητα ήταν το 4% (65 ναυτικοί).

Αναλυτικά στοιχεία στο επισυναπτόμενο αρχείο.

MSC και… ιδιωτικοποίηση «πλήγωσαν» τις επιδόσεις της προβλήτας Ι του ΟΛΠ

Σημαντική επιδείνωση παρουσίασαν, πέρσι, τα οικονομικά και επιχειρησιακά μεγέθη της προβλήτας Ι του ΟΛΠ, η οποία έχει ετήσια δυναμικότητα 1 εκατ. εμπορευματοκιβωτίων (teu).
Σύμφωνα με εκτιμήσεις, η διακίνηση έφτασε τα 0,29 εκατ. teu, έναντι 0,6 εκατ. teuτο 2014, δηλαδή η πτώση ξεπέρασε το 50%.
Μάλιστα, το 2014 ήταν η πρώτη χρονιά με συρρίκνωση, έπειτα από 4 συνεχή χρόνια ανόδου.
Η μείωση του 2015 οφείλεται στην αποχώρηση μέρους του φορτίου της MSC από την Ελλάδα, αλλά και στο θρίλερ της αποκρατικοποίησης του ΟΛΠ, που οδήγησε δυνητικούς πελάτες του οργανισμού στη «γειτονική» Cosco και σε άλλα λιμάνια.   
H μείωση εμπορευματοκιβωτίων αντικατροπτίζεται και στην επιδείνωση των οικονομικών μεγεθών. Στο 9μηνο του 2015, τα έσοδα της προβλήτας Ι ήταν στα 9,8 εκατ. και οι ζημιές μετά φόρων στα 14,6 εκατ.
Αντίστοιχα, στο 12μηνο του 2014, τα έσοδα ήταν στα 23,3 εκατ. και οι ζημιές στα 17,7 εκατ., λόγω του μεγάλου λειτουργικού κόστους.
B. Bεγ.  


Συνολικές προβολές σελίδας