Δευτέρα 6 Οκτωβρίου 2014

Σε συνάντηση εργασίας ο ΟΛΠ για τον ανεφοδιασμό των πλοίων με LPG

Στην τεχνική συνάντηση εργασίας, με άλλους 17 εταίρους, για λογαριασμό του Ευρωπαϊκού Προγράμματος POSEIDON-MED, το οποίο είναι το πρώτο Ευρωπαϊκό – Διασυνοριακό έργο για ανεφοδιασμό των πλοίων με υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG Bunkering project) στη Μεσόγειο και την Αδριατική Θάλασσα, συμμετέχει, το διήμερο 6 και 7 Οκτωβρίου, ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιά.

Αναλυτικότερα, το POSEIDON MED συντονίζεται από την QENERGY Europe και αποτελεί το πρώτο Ευρωπαϊκό διασυνοριακό έργο το οποίο αποσκοπεί στην εισαγωγή του LNG ως κύριο καύσιμο για την ναυτιλιακή βιομηχανία και στην ανάπτυξη ενός επαρκούς δικτύου υποδομών ανεφοδιασμού LNG και Φυσικού Αερίου, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση.

Το έργο στοχεύει στο σχεδιασμό μιας ολοκληρωμένης αλυσίδας λιμανιών για τη χρήση LNG ως καύσιμο στα πλοία, συμπεριλαμβανομένης της ανάπτυξης ενός δικτύου για τη μεταφορά και διανομή LNG, καθώς και τη δημιουργία μιας σωστά οργανωμένης και βιώσιμης αγοράς. Το LNG είναι μια ελκυστική και οικονομικά αποδοτική εναλλακτική λύση σε σχέση με το MGO και το HFO, ενώ ταυτόχρονα μπορεί να συμβάλει σε μια βιώσιμη, οικονομικά αποδοτική, και φιλική προς το περιβάλλον ναυτιλιακή βιομηχανία.

Το POSEIDON-MED αρχικά επικεντρώνεται στα ευρωπαϊκά κράτη-μέλη που συμμετέχουν -Ελλάδα, Κύπρος, Ιταλία, Κροατία, Σλοβενία- και απώτερος στόχος του είναι να προετοιμάσει ένα λεπτομερές συνολικό σχέδιο εφαρμογής, ώστε να υιοθετηθεί ευρέως σε όλη την Αδριατική και την περιοχή της Μεσογείου.

Το POSEIDON-MED έχει στόχο τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου δικτύου στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου, την ανάπτυξη μιας βιώσιμης αγοράς για το LNG ως θαλάσσιου καυσίμου, την αναβίωση της ναυτιλίας στην περιοχή, την αύξηση της ανταγωνιστικότητας του στόλου, παρέχοντας ταυτόχρονα σημαντικά περιβαλλοντικά οφέλη, συμβαδίζοντας έτσι με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, και επιτρέποντας την εύκολη συμμόρφωση με τις πιο πρόσφατες οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Όπως τόνισε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Γιώργος Ανωμερίτης, «Το λιμάνι του Πειραιά, ως το μεγαλύτερο κέντρο της διεθνούς ναυτιλίας και ένα από τα κύρια λιμάνια ανεφοδιασμού deep-sea πλοίων, αναμένεται να λειτουργήσει ως η βάση (energy transit hub) για την ανάπτυξη του δικτύου της εφοδιαστικής αλυσίδας του έργου. Συμμετέχει σε ένα έργο με στόχο το 2020 με τη συμβολή όλων των Λιμενικών Αρχών της Μεσογείου, της Αδριατικής Θάλασσας, Ναυτιλιακών Εταιρειών και άλλων ενώ η πρώτη του φάση (τεχνική και οικονομική ανάλυση) έχει εγκριθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή (ΤΕΝ –Τ) για συγχρηματοδότηση στο πλαίσιο του προγράμματος MoS Multi- Annual work 2013.

Οι εταίροι του ΤΕΝ-Τ Ευρωπαϊκού Προγράμματος είναι:

1. QEΝERGY Europe (Coordinator)

2. OceanFinance Ltd.

3. Environmental Protection Engineering S.A.

4. Naval Architecture Progress Ultd.

5. Hellenic Lloyd's SA

6. Minoan Lines Shipping S.A.

7. Superfast Ferries S.A.

8. Anonimi Naftiliaki Eteria Kritis S.A.

9. Neptune Lines Shipping & Managing Enterprises S.A.

10. Hellenic Seaways Maritime S.A.

11. Hellenic Shortsea Shipowners Association

12. Piraeus Port Authority S.A. (main PORT HUB)

13. Contship Italia Spa S.A.

14. Autorità Portuale della Spezia

15. Port of Rijeka Authority

16. Luka Koper d.d.

17. Trieste Port Authority

18. Venice Port Authority

Όπως είναι γνωστό ο ΟΛΠ, μέσω της ΝΑΥΣΟΛΠ Α.Ε., συμμετέχει και στις πρωτοβουλίες που έχουν αναπτυχθεί για την προώθηση τεχνογνωσίας επί των θεμάτων μετατροπής των μηχανών πλοίων από πετρέλαιο σε LNG, ένα θέμα το οποίο παρά τις δυσκολίες του θα μπορούσε να ενισχύσει τις ναυπηγοεπισκευαστικές επιχειρήσεις του Πειραιά».

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/naftilia/item/9060-olp-synantisi-ergasias-gia-ton-anefodiasmo-ton-ploion-me-lpg.html

Στην ενδυνάμωση του κυπριακού νηολογίου στοχεύει ο Ν. Αναστασιάδης



Η περαιτέρω ενδυνάμωση του κυπριακού νηολογίου αποτελεί πρωταρχικό στόχο της κυβέρνησης, ανέφερε ο πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας Νίκος Αναστασιάδης, κατά τον χαιρετισμό του σε γεύμα εργασίας της Κυπριακής Ένωσης Πλοιοκτητών, στην Αθήνα.

Παράλληλα, ο κ. Αναστασιάδης αναφερόμενος στους άρρηκτους δεσμούς που δένουν Ελλάδα και Κύπρο, τις οποίες χαρακτήρισε «κυρίαρχες ναυτιλιακές δυνάμεις» στην Ευρώπη, υπογράμμισε ότι «η Κύπρος σε καμιά περίπτωση δεν θα ανταγωνιστεί την Ελλάδα ή το ελληνικό νηολόγιο».

Όπως σημείωσε ο ίδιος, αυτό επιβάλει την ανάγκη για συνεχή αναβάθμιση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών από τον κρατικό τομέα, των επιπέδων της ασφάλειας στα κυπριακά πλοία, την προβολή των πλεονεκτημάτων της σημαίας και της χώρας ως κέντρου εγκατάστασης ναυτιλιακών εταιρειών και πλοιοδιαχείρισης, αλλά και τη συνεχή παροχή κινήτρων, φορολογικών και άλλων, μέσα στα πλαίσια βέβαια που μας επιτρέπουν οι κανόνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ανέφερε στη συνέχεια ότι η κυπριακή ναυτιλία καλείται να διαδραματίσει ακόμα πιο σημαντικό ρόλο στο δρόμο της οικονομικής ανάκαμψης, αφού εκτός των άλλων «αποτελεί σημαντική πηγή εσόδων για την οικονομία και ίσως ένα από τους σημαντικότερους πυλώνες στήριξης της οικονομίας του τόπου».

Έθεσε ως μια από τις προτεραιότητες της κυβέρνησης τη βιώσιμη ανάπτυξη της κυπριακής ναυτιλίας, και προς τούτο επισήμανε ότι «τα παρεχόμενα κίνητρα στους επιχειρηματίες της ναυτιλίας θα συνεχίσουν να βελτιώνονται και να επικαιροποιούνται βάσει των αναγκών που προκύπτουν από τη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία και βάσει των ευρωπαϊκών κανονισμών και διεθνών συμβάσεων».

«Η πρόσφατη ανακάλυψη φυσικού αερίου στην ΑΟΖ της Κύπρου, δημιουργεί ακόμη μεγαλύτερες προοπτικές τόσο για τις ναυτιλιακές εταιρείες που εδρεύουν στην Κύπρο και δραστηριοποιούνται στον τομέα αυτό, όσο και για την κυπριακή ναυτιλία γενικότερα», συνέχισε ο κ. Αναστασιάδης, εκφράζοντας την πεποίθηση ότι η Κύπρος μπορεί να αναπτυχθεί σε ένα σημαντικό ενεργειακό κέντρο της Μεσογείου.

Δεν παρέλειψε να αναφερθεί στην «συνεχή πολεμική και τα περιοριστικά μέτρα από την μεριά της Τουρκίας, τα οποία όπως υπενθύμισε «επηρεάζουν δυσμενώς τόσο τη χώρα μας όσο και την ανάπτυξη της ναυτιλίας μας, όσο και τα ιδιωτικά και δημόσια συμφέροντα της ΕΕ». Τόνισε ότι η Κύπρος καταβάλλει «ιδιαίτερες και συνεχείς προσπάθειες» για άρση των απαγορεύσεων της Τουρκίας, κάτι που ως γνωστόν απαιτείται και από τις συμβατικές υποχρεώσεις έναντι της ΕΕ.

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/naftilia/item/9059-stin-endynamosi-tou-kypriakoy-niologiou-stoxeyei-o-n-anastasiadis.html

Στην 5άδα των μεγαλύτερων ελληνικών διαμεταφορικών εταιρειών η Seagull



Ανοδική είναι η πορεία της εταιρείας Seagull, η οποία κατατάσσεται στην πεντάδα των μεγαλύτερων ελληνικών διαμεταφορικών εταιρειών.

Όπως τονίζεται στη σχετική ανακοίνωση, με επενδύσεις, που συνολικά για το τρέχον έτος φθάνουν το 1 εκατ. ευρώ, η εταιρεία απέκτησε νέες εγκαταστάσεις logistics στη Μαγούλα αυξάνοντας τα κέντρα διανομής που διαθέτει σε όλη την επικράτεια σε 3 (Ασπρόπυργο, Μαγούλα, Θεσσαλονίκη). Επιπλέον, η εταιρεία έχει ήδη πραγματοποιήσει επενδύσεις ύψους 500.000 ευρώ για αγορά 10 νέων φορτηγών τεχνολογίας EURO 6, στοχεύοντας σε καλύτερες και ταχύτερες υπηρεσίες διανομής στα αστικά κέντρα, αλλά και επιμένοντας στη στρατηγική της με περιβαλλοντική συνείδηση.

Η Seagull διατηρεί 4 υποκαταστήματα στην Ελλάδα και εξυπηρετεί πάνω από 2.000 εταιρείες και 60.000 ιδιώτες ετησίως, καλύπτοντας όλων των ειδών τις μεταφορές, σε διεθνές και εθνικό επίπεδο. Στα σχέδια της Seagull, που φέτος αγγίζει τα 30 εκατ. ευρώ κύκλο εργασιών, με μηδενικό τραπεζικό δανεισμό, είναι η ανάπτυξη και το 2015.

Παράλληλα, σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Πειραιά, η εταιρεία έχει απορροφήσει πάνω από 10 τελειόφοιτους στις ναυτιλιακές σπουδές, στηρίζοντας τη νέα γενιά.

Αξίζει να αναφερθεί ότι η εταιρεία, πρόσφατα πιστοποιημένη σαν Ανεξάρτητος Οικονομικός Φορέας (ΑΕΟ), μπορεί να προσφέρει και διευκολύνσεις στον εκτελωνισμό φορτίων, αλλά και στη διαμετακόμιση αυτών. Η Seagull διατηρεί διεθνές δίκτυο πρακτόρων σε πάνω από 180 χώρες στον κόσμο και συμμετέχει ενεργά σε παγκόσμια συνέδρια.

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/logistics/item/9058-stin-5ada-ton-megalyteron-ellinikon-diametaforikon-etaireion-i-seagull.html

«Νίκη» της ΟΦΑΕ εναντίον των ΚΑΕ (Duty Free Shops), με διαιτητή την ΕΕ

Μια μεγάλη αδικία, εις βάρος των Ελλήνων μεταφορέων, οδηγείται στο τέλος της. Αυτό υποστηρίζουν στελέχη της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδας (ΟΦΑΕ), έπειτα από την παρέμβαση της ΕΕ να ζητήσει, από την Ελλάδα, την τροποποίηση της νομοθεσίας για τα πρατήρια καυσίμων αφορολόγητων ειδών στα χερσαία σύνορα.

Του Φώτη Φωτεινού

Η παρέμβαση της ΕΕ προέρχεται από καταγγελία της ΟΦΑΕ, η οποία διαμαρτύρονταν για τη διάθεση αφορολόγητων καυσίμων, σε φορτηγά τρίτων χωρών, από τα «Καταστήματα Αφορολόγητων Ειδών», στους μεθοριακούς σταθμούς Κήπων, Κακαβιάς και Ευζώνων.   

Πρόκειται για τα γνωστά Duty Free Shops, τα οποία ανήκουν σήμερα στον ελβετικό οίκο Dufry. Μάλιστα, εάν η Ελλάδα δεν λάβει τα απαραίτητα μέτρα για συμμόρφωση εντός δύο μηνών, η Επιτροπή μπορεί να την παραπέμψει στο Δικαστήριο της ΕΕ.

Ειδικότερα, η ΕΕ ζήτησε, από την Ελλάδα, να τροποποιήσει τη νομοθεσία, η οποία επιτρέπει, στα εν λόγω πρατήρια, την πώληση καυσίμων, χωρίς ειδικούς φόρους κατανάλωσης. Η Επιτροπή θεωρεί ότι, όταν ένα όχημα εφοδιάζεται με καύσιμα, το καύσιμο θα πρέπει να θεωρείται ότι έχει πωληθεί για κατανάλωση και, ως εκ τούτου, δεν μπορεί να παραμείνει υπό καθεστώς αναστολής φόρων.

Ως εκ τούτου, στην πώληση του εν λόγω καυσίμου, όπως υποστηρίζει η ΕΕ, θα πρέπει να χρεώνονται ειδικοί φόροι κατανάλωσης, σύμφωνα με την ευρωπαϊκή οδηγία για τους ειδικούς φόρους κατανάλωσης.

Όπως επισημαίνουν στελέχη της ΟΦΑΕ, η διάθεση αφορολόγητου πετρελαίου διευκολύνει την κυκλοφορία, μέσω του ελληνικού εδάφους, των φορτηγών τρίτων χωρών, δημιουργώντας αθέμιτο ανταγωνισμό στα ελληνικά φορτηγά. 

Αυτό, διότι τα ελληνικά φορτηγά, που εκτελούν εμπορευματικές μεταφορές και διέρχονται τα σύνορα της Ελλάδας με την Τουρκία, την Αλβανία και τα Σκόπια πληρώνουν ακριβότερα το πετρέλαιο, σε σχέση με τα ανταγωνιστικά ευρωπαϊκά φορτηγά και τα φορτηγά τρίτων χωρών.

«Με το μέτρο αυτό, το οποίο ελήφθη το 2010, το δημόσιο χάνει σημαντικά έσοδα, εξαιτίας της απώλειας φόρων, ενώ εικάζονται περιστατικά λαθραίας διάθεσης των αφορολόγητων καυσίμων στην ελληνική αγορά, με τη μεθοδευμένη επιστροφή των φορτηγών στην ελληνική επικράτεια», τονίζουν εκπρόσωποι της ομοσπονδίας.

Γενικότερα, το εν λόγω μέτρο θεωρείται ακόμα ένα «πλήγμα» στους Έλληνες αυτοκινητιστές, δεδομένης της μείωσης του μεταφορικού έργου. Υπολογίζεται ότι το 50%- 60% του στόλου είναι ακινητοποιημένο ή και υπολειτουργεί, με τα αλλοδαπά να έχουν υποκλέψει το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς.

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/logistics/item/9051-niki-tis-ofae-enantion-ton-kae-duty-free-shops-me-diaititi-tin-ee.html

Το κείμενο της καταγγελίας εδώ

Συνολικές προβολές σελίδας