Πέμπτη 6 Φεβρουαρίου 2014

Αυξήθηκαν και τα διόδια Αθηνών- Λαμίας!

Σύμφωνα με τα όσα ανακοινώθηκαν, αυξάνεται το κόμιστρο των διοδίων σε πέντε σταθμούς της Εθνικής Οδού ακόμη και παραπάνω από 1 ευρώ!
Ειδικότερα, ένα φορτηγό θα πρέπει να πληρώσει πλέον στα μετωπικά διόδια στις Αφίδνες 8,45€ ενώ τα φορτηγά με 4 άξονες και παραπάνω 11.85€.
Στο σταθμό της Θήβας αλλά και τον μετωπικό στην Τραγάνα το κόστος για τα φορτηγά είναι 9.85€. Για τις νταλίκες στη Θήβα είναι 13.85€ ενώ στην Τραγάνα 13.75€. Στα πλευρικά διόδια της Μαλακάσας τα φορτηγά θα καταβάλλουν πλέον 3.65€ ενώ οι νταλίκες 5.10€.
Δείτε αναλυτικά όλες τις νέες τιμές των διοδίων



Πηγή: http://youtruck.gr/index.php/news-in-greece/item/1062-auksithikan-kai-ta-diodia-ahtinon-lamias

Εγνατία Οδός ΑΕ: Σε εξέλιξη έργα 723 εκατ. και μελέτες 170 εκατ.

Εργα κόστους 723 εκατ. ευρώ είναι σε εξέλιξη από την Εγνατία Οδό Α.Ε., σε συνέχεια της περσινής περιόδου, ενώ εκπονούνται 170 μελέτες συμβατικής αμοιβής περίπου 41 εκατ. ευρώ
Είναι 35 έργα που κατασκευάζονται από την εταιρεία σε όλη την Ελλάδα και αφορούν την ολοκλήρωση των κάθετων αξόνων της Εγνατίας Οδού, έργα οδοποιίας στην περιοχή Θεσσαλονίκης και Χαλκιδικής, καθώς και σε όλη τη Βόρειο Ελλάδα και την κατασκευή της ενισχυμένης υπερυψηλής περίφραξης για την προστασία της αρκούδας στον κάθετο Άξονα Σιάτιστα-Κρυσταλλοπηγή, καθώς και πολλά έργα στις νήσους του Βορείου και Νοτίου Αιγαίου. Αυτά περιγράφει η Εγνατία Οδός Α.Ε., σε απολογιστικό σημείωμα, που εξέδωσε χθες για τις δραστηριότητες του 2013.
Εντός του 2013, όπως αναφέρεται, έγινε επανεκκίνηση έργων, των οποίων η κατασκευή είχε αδρανήσει για μεγάλα χρονικά διαστήματα, όπως η σύνδεση του 6ου προβλήτα του Λιμένα Θεσσαλονίκης με την ΠΑΘΕ (με υποκατάσταση του αρχικού αναδόχου) και η ολοκλήρωση του οδικού τμήματος Κάτω Αμπέλα - Πετριτσίου στον κάθετο άξονα Θεσσαλονίκης - Σερρών - Προμαχώνα (με νέο διαγωνισμό για την εκτέλεση υπολειπόμενων εργασιών)
Στις 31 Δεκεμβρίου 2013, περιγράφει η εταιρεία, σε εξέλιξη βρισκόταν η εκπόνηση 170 μελετών συμβατικής αμοιβής περίπου 41 εκατ. ευρώ.
Επίσης, σε εξέλιξη βρίσκεται και το μεγάλο πρόγραμμα μελετών οδικής ασφάλειας στο εθνικό και επαρχιακό οδικό δίκτυο της χώρας (για οδικά τμήματα συνολικού μήκους περίπου 15.000 χλμ.), με στόχο τη μείωση των ατυχημάτων και την ασφαλή χρήση των οδών. Οι μελέτες αναμένεται να ολοκληρωθούν μέσα στο πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους.

Έσοδα 1,3 δις. είχαν οι αυτοκινητόδρομοι από τα διόδια την περίοδο 2008-13

Το ποσό των 1,3 δισ. ευρώ φτάνουν τα έσοδα από τα διόδια την περίοδο 2008 – 2013, ουσιαστικά δηλαδή την περίοδο που τα έργα στους αυτοκινητοδρόμους ήταν "παγωμένα", όπως τονίζει ο υπουργός Υποδομών Μ. Χρυσοχοΐδης σε γραπτή απάντησή του σε ερώτηση του ανεξάρτητου βουλευτή Ν. Νικολόπουλου.
Συγκεκριμένα τα συνολικά έσοδα (με ΦΠΑ) από το 2008 έως και τον Οκτώβριο 2013, έχουν ως εξής:
-Ολυμπία Οδός (Ελευσίνα- Κόρινθος- Πάτρα- Πύργος-Τσακώνα): 435.623.473,07 ευρώ.
-Νέα Οδός (Αντίρριο- Ιωάννινα, Αθήνα- Μαλιακός και Σχηματάρι- Χαλκίδα): 441.841.638,94 ευρώ.
-Μορέας (Κόρινθος- Τρίπολη- Καλαμάτα & κλάδος Λεύκτρο- Σπάρτη): 149.249.153,61 ευρώ.
-Κεντρική Οδός (Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος Ε65): 31.508.913,30 ευρώ.
-Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου (Μαλιακός- Κλειδί): 315.362.259,74 ευρώ.
Στην απάντησή του, ο υπουργός Υποδομών επικαλείται τεχνική έκθεση του υπουργείου Οικονομικών της Μ. Βρετανίας, του 2010, για το μέσο κόστος κατασκευής ενός χιλιομέτρου οδικής υποδομής σε κράτη μέλη της Ε.Ε. και εκτιμά ότι «ειδικά η Ελλάδα και η Ισπανία εμφανίζουν το χαμηλότερο μέσο κόστος (περίπου 7 εκατ. δολάρια ανά χιλιόμετρο, δηλαδή, περίπου 5,5 εκατομμύρια ευρώ ανά χιλιόμετρο).

Πολλά τα «αγκάθια», κυρίως χωροταξικά, γύρω από το νομοσχέδιο για τα logistics

Σε λεπτομέρειες που αφορούν θέματα χωροταξίας και λειτουργίας των υφιστάμενων επιχειρήσεων διαμεταφοράς και logistics, φαίνεται ότι "σκοντάφτει" το σχέδιο νόμου για την εφοδιαστική αλυσίδα στη χώρα μας, το οποίο θα στηρίζεται στο σχέδιο της Μόνιμης Επιτροπής Logistics.
Το νομοσχέδιο, το οποίο αποτελείται από 19 άρθρα, θα έχει αλλαγές, μετά την αντίδραση φορέων, κυρίως για την διευθέτηση ορισμένων λεπτομερειών που αφορούν θέματα χωροταξίας.
Επίσης, και οι οδικοί μεταφορείς, όπως η ΟΦΑΕ, αντιδρούν, θεωρώντας ότι με τον εν λόγω νομοσχέδιο ενισχύονται σημαντικά οι logisticians, αφήνοντας στο… περιθώριο τον κλάδο τους.
Σύμφωνα με τον προγραμματισμό η Επιτροπή Logistics του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων έπρεπε να είχε ολοκληρώσει το τελικό πόρισμα, με αποτέλεσμα να μετατίθεται η κατάθεση του νομοσχεδίου και η έκδοση στην συνέχεια ερμηνευτικών εγκυκλίων για την Άνοιξη.    
Ο καθορισμός ενός ξεκάθαρου θεσμικού πλαισίου, σε συνδυασμό με τον εκσυγχρονισμό των υποδομών, δηλαδή των λιμανιών, των σιδηροδρομικών δικτύων και των χώρων μεταφόρτωσης είναι βασικές προϋποθέσεις, ώστε η χώρα μας, να μπορέσει, αξιοποιώντας τη θέση της να αναδειχθεί πραγματικά το σημαντικότερο κέντρο logistics στη Νοτιο-Ανατολική Ευρώπη και ταυτόχρονα να ενισχυθεί η εφοδιαστική της αλυσίδα.
Καλός ο Πειραιάς, αλλά δεν φτάνει…
Oπως σχολιάζουν στελέχη του κλάδου, σίγουρα δεν μπορεί να παραγνωρίσει κανείς την αναβάθμιση της σημασίας του λιμανιού του Πειραιά, σε συνδυασμό και με την παρουσία της κινεζικής Cosco και των παράλληλων συμφωνιών που έχει υπογράψει η τελευταία για τη διακίνηση προϊόντων εταιρειών-κολοσσών, όπως είναι οι κινεζικές Huawei Technologies και ZTE Corporation και η Hewlett-Packard, ωστόσο, απομένουν να γίνουν πολλά ακόμα, ειδικά όταν ο ανταγωνισμός από τις γείτονες χώρες είναι ισχυρός.

Εξίσου σημαντική κρίνεται και η αναβάθμιση του εμπορικού σιδηροδρομικού δικτύου και η μεταφορά προϊόντων, όπως για παράδειγμα αυτοκινήτων από την Ιαπωνία και την Κορέα προς την Κεντρική Ευρώπη (μέσω επιλιμένιου σταθμού αυτοκινήτων, ΟΛΠ και Θριασίου Πεδίου), καθώς και η συμφωνία συνεργασίας μεταξύ ΣΕΒ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τη μεταφορά εμπορευμάτων, αρχικά στον κεντρικό άξονα Αθήνα - Θεσσαλονίκη (μέσω Ικονίου - Θριασίου και Κεντρικού σταθμού Θεσ/νίκης - Σίνδου).
Όμως η ολοκλήρωση του σιδηροδρομικού δικτύου δεν αναμένεται νωρίτερα από το 2017, γεγονός που δυσχεραίνει την σημαντική μείωση του χρόνου μεταφοράς των εμπορευμάτων μέσω του σιδηροδρόμου.
Οι παθογένειες του κλάδου
Σήμερα, σύμφωνα με την Παγκόσμια Τράπεζα, η αποτελεσματικότητα και η ανταγωνιστικότητα του δικτύου των Ελληνικών Logistics είναι χαμηλότερη από τις γειτονικές της χώρες, καταλαμβάνοντας την 71η θέση, όταν η Τουρκία είναι στη 29η και η Ρουμανία στη 50η.
Τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζει η ελληνική εφοδιαστική αλυσίδα είναι, μεταξύ άλλων, η πολυνομία που έχει δημιουργήσει πολλές γκρίζες ζώνες, οι οποίες επιδέχονται διαφορετικής ερμηνείας, μεταξύ των υπηρεσιών και των δημόσιων λειτουργών, ο χαμηλός βαθμός outsourcing, αφού σύμφωνα με την Παγκόσμια Τράπεζα μόλις το 18% των μεταφερόμενων τόνων το 2012 μεταφέρθηκε με ΔΧ φορτηγά, όταν ο μέσος όρος στην Ευρώπη αγγίζει το 80%, ο κατακερματισμός των εταιρειών Logistics, αλλά και η έλλειψη στρατηγικού χωροταξικού σχεδιασμού.

Πως διαμορφώνονται οι τιμές των διοδίων από Αφίδνες έως Θεσσαλονίκη

Υψηλότερα διόδια σε πέντε σταθμούς συναντούν από τα μεσάνυχτα οι οδηγοί που πραγματοποιούν τη διαδρομή «Αθήνα-Θεσσαλονίκη» με Ι.Χ. αυτοκίνητο, σύμφωνα με το ΑΠΕ.
Δύο εταιρείες -Νέα Οδός και Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου- έθεσαν σε εφαρμογή τις νέες τιμές στα διόδια των Αφιδνών, των Θηβών, της Τραγάνας, της Πελασγίας και του Μοσχοχωρίου. Αν προστεθούν και οι υπόλοιποι σταθμοί στους οποίους το τίμημα δεν αλλάζει (Αγία Τριάδα, Μακρυχώρι, Πυργετός, Λεπτοκαρυά, Κλειδί, Μάλγαρα), το συνολικό τίμημα διαμορφώνεται πλέον στα 29,15 ευρώ.
Ήδη από τα ξημερώματα ισχύουν οι νέες τιμές στο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου που διαχειρίζεται η Νέα Οδός (είναι το τμήμα από τη Μεταμόρφωση έως τη Σκάρφεια). Σε αυτό το τμήμα, λειτουργούν τρεις μετωπικοί σταθμοί, στους οποίες οι τιμές για την απλή διέλευση αναπροσαρμόζονται ως εξής:
1.  Στις Αφίδνες οι οδηγοί των ΙΧ θα πληρώνουν  3,35 ευρώ αντί για 2,1 ευρώ που κατέβαλαν μέχρι και χθές
2.  Στη Θήβα, το τίμημα θα είναι 3,95 ευρώ από 2,55 ευρώ μέχρι σήμερα
3.  Στην Τραγάνα, η νέα τιμή ορίστηκε στα 3,9 ευρώ από 2,45 ευρώ μέχρι σήμερα.
Πλέον,  το ταξίδι μέχρι και μετά τα διόδια της Τραγάνας, θα κοστίζει 11,2 ευρώ από 7,1 ευρώ μέχρι και χθες. Η «Νέα Οδός» ανακοίνωσε εκπτωτική πολιτική για όσους χρησιμοποιούν τους ηλεκτρονικούς ποπμποδέκτες. Οι εκπτώσεις ισχύουν για τα διόδια των Αφιδνών αλλά και για τους πλευρικούς σταθμούς του Καπανδριτίου (όπου το νέο διόδιο ορίστηκε στα 2,05 ευρώ), της Μαλακάσας (1,45 ευρώ η νέα τιμή) και των Οινοφύτων (0,65 ευρώ). Οι εκπτώσεις κυμαίνονται από 5% για όσους κάνουν από 11 έως 20 διελεύσεις τον  μήνα, και φτάνουν στο 50% για όσους κάνουν από 51-60 διελεύσεις τον μήνα.
Στα διόδια της Αγίας Τριάδας τα οποία διαχειρίζεται η Κεντρική Οδός, προς το παρόν, δεν έχει ανακοινωθεί κάποια αλλαγή οπότε η τιμή παραμένει στα 1,65 ευρώ.
Η 3η εταιρεία, Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, έχει ανακοινώσει τα νέα αυξημένα διόδια από προχθές ενώ οι αυξημένες τιμές έχουν ήδη τεθεί σε ισχύ. Στα διόδια της Πελασγίας, οι οδηγοί θα πληρώνουν 3,5 ευρώ (από 2,7 ευρώ), στο Μοσχοχώρι 4 ευρώ (από 3,1 ευρώ). Και στους δύο αυτούς σταθμούς, δεν θα υπάρξουν αυξήσεις μόνο για όσους περνούν κάνοντας χρήση του πομποδέκτη. Στα διόδια του Μακρυχωρίου (1,4 ευρώ) του Πυργετού (2 ευρώ) της Λεπτοκαρυάς (2 ευρώ) και του Κλειδιού (2,2 ευρώ), οι τιμές παραμένουν αμετάβλητες. Σταθερές παραμένουν και στα Μάλγαρα (1,2 ευρώ).
Το τίμημα για τα 11 διόδια που προαναφέρθηκαν, διαμορφώνεται πλέον στα 29,15 ευρώ για κάποιον που θα θελήσει να περάσει χωρίς να κάνει χρήση των εκπτώσεων με τους πομποδέκτες. Μέχρι και χθες το βράδυ, η διέλευση από τους ίδιους σταθμούς κόστιζε 23,35 ευρώ.

Συνολικές προβολές σελίδας