Τετάρτη 13 Ιουλίου 2016

Σύννεφα πάνω από το Θριάσιο Ε/Κ. Σε μια κλωστή ο διαγωνισμός

Σε μια κλωστή κρέμεται ο διαγωνισμός για την κατασκευή και εκμετάλλευση του Θριάσιου Εμπορευματικού Κέντρου.
Στην αγορά των logistics ακούγεται ότι οι Κινέζοι της Cosco δεν θα καταθέσουν δεσμευτική πρόταση, εάν ο διαγωνισμός μείνει ως έχει, δηλαδή εάν δεν ενταχθεί στην παραχώρηση και το σιδηροδρομικό terminal.  
Η ΓΑΙΑΟΣΕ έχει προκηρύξει διεθνή διαγωνισμό για την παραχώρηση, για 60 έτη, του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο, έκτασης 590 στρεμμάτων.
Από τον εν λόγω διαγωνισμό έχει εξαιρεθεί το σιδηροδρομικό terminal  και λοιπά κτίρια/ εκτάσεις, 1.450 στρεμμάτων, ιδιοκτησίας ΟΣΕ. Πρόκειται για τη «λειτουργική φάση» του Θριάσιου, η οποία συγχρηματοδοτείται από την ΕΕ.  
Παράλληλα, ακούγεται ότι και ο έτερος μεγάλος διεκδικητής του Θριάσιου κάνει «δεύτερες σκέψεις».  
Τα σενάρια για το διαγωνισμό ποικίλα. «Εάν κηρυχθεί άγονος, ίσως να μην… δυσαρεστηθούν κι όλοι», σχολιάζει στέλεχος της εγχώριας αγοράς logistics.
Oι προσφορές έχουν οριστεί για την 1η Αυγούστου. 

Η Cosco εγκαταλείπει το λιμάνι της Νάπολης και επικεντρώνεται στον Πειραιά

«Πάση δυνάμει» για το λιμάνι του Πειραιά πλέει ο κινεζικός ναυτιλιακός όμιλος Cosco, ο οποίος προκειμένου να μετατρέψει τον ΟΛΠσε «maritime city» «εγκαταλείπει» την πρώτη βάση που απέκτησε στην Ευρώπη, το λιμάνι της Νάπολης.
Ειδικότερα, κύκλοι του κινεζικού ομίλου τόνισαν στη «Ναυτεμπορική» ότι αυτή την περίοδο εστιάζουν την προσοχή τους αποκλειστικά στο μεγαλύτερο λιμάνι της Ελλάδας, το οποίο φιλοδοξούν να μετατρέψουν στο μεγαλύτερο της Μεσογείου και ένα από τα κορυφαία της Ευρώπης.
Οι ίδιοι κύκλοι υπογράμμισαν επίσης στη «Ν» ότι αυτή την περίοδο γίνεται σκληρή προετοιμασία, προκειμένου στις αρχές Αυγούστου (μετά το πρώτο δεκαήμερο υπολογίζεται) ο κινεζικός όμιλος να αναλάβει και επίσημα το «πηδάλιο» στο λιμάνι του Πειραιά.  
Αποχώρηση
Η Cosco αποχώρησε από τη Νάπολη πουλώντας το 50% της συμμετοχής της στο Conateco, στη Mediterranean Shipping Company, η οποία κατείχε και το υπόλοιπο 50%.
Την ίδια στιγμή οι Κινέζοι δεσμεύονται να κάνουν επενδύσεις ύψους 600 εκατ. ευρώ στον ΟΛΠ, ενώ παράλληλα τρέχει το επενδυτικό πρόγραμμα της ΣΕΠ (θυγατρική της Cosco που διαχειρίζεται τους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων) αξίας άνω των 400 εκατ. ευρώ.
«Ο ΟΛΠ θα αποτελέσει το μοναδικό hub λιμάνι για τους Κινέζους στη Μεσόγειο», υπογραμμίζουν κύκλοι της Ακτής Μιαούλη στη «Ν».  
Οι επενδύσεις
Επενδύσεις συνολικού ύψους 600 εκατ. ευρώ σχεδιάζει να κάνει η Cosco στο λιμάνι του Πειραιά προκειμένου να το αναδείξει σε πρώτη φάση στο μεγαλύτερο της Μεσογείου.
Παράλληλα, σύμφωνα με τη πληροφόρηση της «Ν», ο κινεζικός όμιλος σχεδιάζει να συμμετάσχει σε έναν διεθνή διαγωνισμό για το Θριάσιο Πεδίο, υπό την προϋπόθεση ότι θα περιλαμβάνει το σύνολο της έκτασης - και αν στο μεταξύ καταστεί άγονος ο διαγωνισμός που είναι τώρα σε εξέλιξη.
Οι Κινέζοι στην περιοχή θέλουν να στήσουν το εμπορευματικό τους κέντρο αντάξιο του κέντρου που έχουν δημιουργήσει στο Ντουμπάι, ενώ παράλληλα θα αναπτυχθεί και ένα κέντρο ελαφράς μεταποίησης για προϊόντα που θα έρχονται σε sparts από την Ασία.
Για να πετύχουν τους στόχους τους είναι διατεθειμένοι να επενδύσουν περισσότερα από τα 350 εκατ. ευρώ που περιελάμβανε η πρόταση που κατέθεσαν για τη διεκδίκηση του 67% των μετοχών της εταιρείας στον διαγωνισμό που έκανε το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ). Οι Κινέζοι σχεδιάζουν να αναβαθμίσουν το λιμάνι ώστε να δέχεται και τα μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια του κόσμου.
Στόχος είναι να αυξηθεί στα 3 εκατομμύρια ο αριθμός των τουριστών κρουαζιέρας (διπλασιασμός σε σχέση με το 2015), ενώ η επένδυση αυτή έχει προϋπολογισμό 200 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται ότι η πρώτη φάση, αξίας 120 εκατ. ευρώ, αναμένεται να χρηματοδοτηθεί από την Ε.Ε. σε ποσοστό 95%.
Δεύτερη προτεραιότητα της Cosco είναι η αναβάθμιση των υποδομών του λιμανιού στον πρώτο προβλήτα για τη διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων. Με την επένδυση αυτή θα μπορούν να διακινηθούν συνολικά 7 εκατ. κοντέινερ σε ετήσια βάση (και στους τρεις προβλήτες του Σ.ΕΜΠΟ), ενώ στο μέλλον αναμένεται να φτάσουν τα 10 εκατομμύρια.
Επίσης, θα γίνουν επενδύσεις 200 εκατ. ευρώ στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη (από 100 εκατ. ευρώ που προβλέπεται στον αρχικό σχεδιασμό), ενώ στο Car Terminal θα γίνουν έργα που θα υπερδιπλασιάσουν τη χωρητικότητά του ώστε να μπορεί να αποθηκεύσει 20.000 αυτοκίνητα σε ημερήσια βάση από 9.000 που είναι η δυναμικότητα σήμερα. Για τον σκοπό αυτό αναμένεται να κατασκευαστούν μεταλλικές υποδομές πάρκινγκ.
Σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν», στα σχέδια των Κινέζων εντάσσεται ακόμα και η κατασκευή πολυτελούς ξενοδοχειακής μονάδας, αλλά και εκθεσιακού κέντρου.  
Conateco
H διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στο ιταλικό τέρμιναλ Conateco έχει πέσει τα τελευταία χρόνια, κυρίως λόγω της ανάπτυξης της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά, αλλά και κάποιων προβλημάτων που αντιμετωπίζει σε έργα, όπως η απουσία εργασιών βυθοκόρησης για να μεγαλώσει το βύθισμα του λιμανιού.

Σε 1 ώρα και 30 λεπτά η διαδρομή Λαμία - Εγνατία Οδός με την ολοκλήρωση του Ε 65

Μερικοί μήνες απομένουν για τη λειτουργική ολοκλήρωση του τμήματος Ξυνιάδα – Τρίκαλα και την απόδοση αυτού στην κυκλοφορία (Μάρτιος 2017). Ήδη, η πρόοδος των εργασιών ανέρχεται στο 77,83%. 
Η «Οδός Κεντρικής Ελλάδος» ή «Κεντρική Οδός»είναι η εταιρία που έχει αναλάβει τη μελέτη, κατασκευή και εκμετάλλευση του έργου παραχώρησης «Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος - Ε65». Το έργο των 231 χλμ., συνολικά, θεωρείται στρατηγικής σημασίας για την ανάπτυξη των οδικών μεταφορών της χώρας.
Αφορά στην κατασκευή του αυτοκινητόδρομου κεντρικής Ελλάδος (Ε65) από ημικόμβο με Π.Α.Θ.Ε., στο ύψος του Α/Κ Θερμοπυλών, έως τον ανισόπεδο κόμβο με Εγνατία οδό (συνολικό μήκος 174 χλμ.), καθώς και στη διαχείριση και συντήρηση του τμήματος του Π.Α.Θ.Ε. από τη Σκάρφεια μέχρι τις Ράχες (συνολικό μήκος 57 χλμ.)
Ο αυτοκινητόδρομος Ε65 διαθέτει την αναγκαία χωρητικότητα ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου 2 λωρίδων κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και διασχίζει τον κάμπο της Φθιώτιδας, την οροσειρά της Όθρυος, το Θεσσαλικό κάμπο και τον Πηνειό ποταμό, περνώντας πλησίον των πόλεων Καρδίτσας, Τρικάλων, Καλαμπάκας μέχρι τους πρόποδες των Αντιχασίων, τον Ίωνα ποταμό και την οροσειρά των Χασίων για να ενωθεί τελικά με την Εγνατία Οδό, δυτικά των Γρεβενών. Κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου σε νέα χάραξη και επί της ουσίας συνδέει την Ανατολική με τη Δυτική Ελλάδα.  
Με την ολοκλήρωσή του, το ταξίδι από Λαμία έως και Εγνατία θα διαρκεί 1 ώρα και 30 λεπτά, αντί των 2 ωρών και 30 λεπτά σήμερα. Στα σημαντικότερα τεχνικά χαρακτηριστικά περιλαμβάνει:
•             15 Κόμβους,
•             6  Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών,
•             3 Σταθμούς Πυροσβεστικής Και Τροχαίας,
•             7 Σήραγγες διπλού κλάδου (Συνολικό Μήκος 18,3 χλμ),
•             146 Γέφυρες, Άνω και Κάτω Διαβάσεις,
•             88  Διαβάσεις Πανίδας.
Η κατασκευή του οδικού άξονα Κεντρικής Ελλάδος:
•             συνεισφέρει στην περιφερειακή ανάπτυξη και οικονομική συνοχή,
•             ολοκληρώνει το σύστημα μεταφορών σε περιφερειακό και τοπικό επίπεδο,
•             βελτιώνει τις κυκλοφοριακές ταχύτητες, τις συνθήκες ασφαλείας και περιορίζει τα ατυχήματα,
•             συνδέει την κεντρική Ελλάδα με τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα,
•             συνδέει τους λιμένες Ηγουμενίτσας και Βόλου.

Συνολικές προβολές σελίδας