Κυριακή 13 Οκτωβρίου 2013

Αττική Οδός: Νέος 4ψήφιος αριθμός έκτακτης ανάγκης

Το 1024 είναι ο νέος τετραψήφιος αριθμός έκτακτης ανάγκης που ισχύει για την Αττική Οδό. Έως τέλος του έτους θα λειτουργεί και ο παλιός αριθμός 1866.
Οι οδηγοί που κινούνται στην Αττική Οδό και αντιμετωπίζουν κάποια έκτακτη ανάγκη, καλούν πλέον στο νέο τετραψήφιο αριθμό έκτακτης ανάγκης 1024 που έχει τεθεί ήδη σε ισχύ.
Για την καλύτερη εξυπηρέτηση των οδηγών, έως και το τέλος τους έτους θα ισχύει παράλληλα και ο παλιός αριθμός 1866. Από 1/1/2014 όμως θα ισχύει πλέον μόνον το 1024.
Στην κλήση τους απαντά το Τηλεφωνικό Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας, ώστε να γίνει η δρομολόγηση της αντιμετώπισης του κάθε συμβάντος.
Η εταιρία Vodafone προσφέρει τις κλήσεις από τα κινητά της προς το 1024 δωρεάν, ενώ οι κλήσεις από τα κινητά άλλων εταιριών κινητής τηλεφωνίας έχουν χρέωση βάσει τιμοκαταλόγου του συμβολαίου του πελάτη τους.
Οι περιπτώσεις κατά τις οποίες ο οδηγός μπορεί να καλεί το 1024 στην Αττική Οδό είναι οι ακόλουθες:
• Αν εμπλακεί σε ατύχημα
• Αν γίνει αυτόπτης μάρτυρας κάποιου ατυχήματος
• Αν ακινητοποιηθεί το αυτοκίνητό του λόγω βλάβης
• Αν παρατηρήσει κάτι επικίνδυνο στο οδόστρωμα (πεσμένο φορτίο, σκασμένο λάστιχο φορτηγού, ζώο κ.λπ.)
• Αν νιώσει αδιαθεσία κατά την οδήγηση
• Για πληροφορίες προορισμών
Για κάθε άλλη πληροφορία οι οδηγοί μπορούν να καλούν στο 210 6682222, την Τηλεφωνική Εξυπηρέτηση Πελατών της Αττικής Οδού.
Τέλος, υπενθυμίζεται ότι, βάσει του ΚΟΚ, η χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση επιτρέπεται μόνο όταν αυτό είναι τοποθετημένο σε ειδική θέση για ανοικτή ακρόαση ή όταν χρησιμοποιείται με ακουστικό ασύρματης επικοινωνίας.
 
Πηγή:  http://www.euro2day.gr/news/highlights/article/1144185/attikh-odos-neos-4pshfios-arithmos-ektakths-anagkhs.html

Στη Βουλή, εκ νέου, η σύμβαση 994 του Προαστιακού με Άκτωρ–Τέρνα-Siemens

Τη Βουλή θα απασχολήσει, για ακόμη μία φορά, η περιβόητη σύμβαση 994 του προαστιακού σιδηροδρόμου που υπογράφτηκε μεταξύ του ΟΣΕ και της κοινοπραξίας Ακτωρ - Τέρνα - Siemens.
Η εν λόγω σύμβαση, παρά τις 12 παρατάσεις που δόθηκαν για την υλοποίησή της, διεκόπη το 2011, οδηγώντας την κοινοπραξία σε ένα γαϊτανάκι διεκδικήσεων δεκάδων εκατ. ευρώ κατά του ΟΣΕ, όπως έχει αποκαλύψει η «Ελευθεροτυπία». Η ανάθεση έγινε το 2003, καθώς το εν λόγω έργο είχε χαρακτηριστεί «ολυμπιακό», με ορίζοντα ολοκλήρωσης τους 8 μήνες! Ωστόσο η σύμβαση υπογράφτηκε στις 26 Απριλίου 2005, δηλαδή μετά την τέλεση των Ολυμπιακών Αγώνων, με χρονοδιάγραμμα υλοποίησης στα τέλη του ίδιου έτους.
Οι Αγώνες του 2004 πέρασαν, αλλά η περιβόητη σύμβαση, παρά τις 12 παρατάσεις, ουδέποτε κατάφερε να ολοκληρωθεί. Σαν να μην έφτανε αυτό, η κοινοπραξία αιτείται δεκάδες εκατομμύρια ευρώ, αμφισβητώντας (μεταξύ άλλων) την τελική επιμέτρηση του έργου και το πρωτόκολλο προσωρινής παραλαβής, διεκδικώντας παράλληλα αποζημιώσεις για επιπλέον συμβατικές και εξωσυμβατικές εργασίες.
Σχετική ερώτηση κατέθεσε, εκ νέου, στη Βουλή ο βουλευτής Αχαΐας Νίκος Νικολόπουλος, παρέχοντας πρόσθετες πληροφορίες και επισημάνσεις. Μεταξύ άλλων, οι συναρμόδιοι υπουργοί, κυρίως ο υπουργός Μεταφορών, ερωτώνται τα ακόλουθα:
-Θα γίνει έλεγχος όλων των μηνιαίων λογαριασμών πληρωμής, για να διαπιστωθεί πώς προκύπτει η διαφορά που υπάρχει στην τελική επιμέτρηση που εγκρίθηκε από την προϊσταμένη αρχή σε σχέση με αυτή που υποβλήθηκε από τον ανάδοχο;
-Μπορεί να υπάρχει εμπιστοσύνη στους διαχειριστές της σύμβασης για τις ποσότητες και το είδος των εργασιών που αυτοί πιστοποιούσαν και πλήρωναν στον ανάδοχο;
-Πώς εκτελέστηκαν οι κατονομαζόμενες στο Πρωτόκολλο Προσωρινής Παραλαβής «εξωσυμβατικές» εργασίες;
-Θα ελεγχθεί αν αυτές πληρώθηκαν από κονδύλια άλλων συμβατικών εργασιών και μεθοδεύτηκε, ώστε να μη συμπεριληφθούν στην τελική επιμέτρηση και να παρουσιαστούν σαν «εξωσυμβατικές» και σαν «αιτήματα» του αναδόχου;
-Θα δώσει ο αρμόδιος υπουργός εντολή ελέγχου στο ΣΔΟΕ για να ελεγχθούν το ιδιωτικό συμφωνητικό μεταξύ της κοινοπραξίας Siemens - Τέρνα - Ακτωρ και της εταιρείας J&Ρ για την εκχώρηση μέρους του έργου; 

Sensor Project: Ξεκίνησε η αξιολόγηση του oδικού δικτύου στην Ελλάδα

Στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού συγχρηματοδοτούμενου έργου South East Neighbourhood Safe Routes ή αλλιώς SENSOR , συντονιστής του οποίου είναι η «Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία Make Roads Safe Hellas», ξεκίνησε στην Ελλάδα η επιθεώρηση και αξιολόγηση 3.600 km του διευρωπαϊκού οδικού δικτύου σε 10 Περιφέρειες της χώρας.
Η αξιολόγηση θα γίνει με την εφαρμογή της διεθνώς αναγνωρισμένης μεθοδολογίας RAP, η οποία έχει εφαρμοστεί σε περισσότερες από 90 χώρες παγκοσμίως για την ανάλυση πλέον των 650.000 Km οδών.

Κατά την επιθεώρηση, η Μake Roads Safe Hellas, με ειδικά εξοπλισμένο όχημα, θα συλλέξει πληροφορίες από το οδικό δίκτυο σε αποστάσεις βήματος 100 μέτρων. Οι πληροφορίες αυτές θα αναλυθούν στη συνέχεια σε εργαστήριο και με βάση ένα πολύ-παραγοντικό σύστημα θα διαπιστωθεί η επικινδυνότητα του δρόμου και θα απονεμηθούν Αστέρια Επίδοσης (Star Rating).
Με τον τρόπο αυτό θα καταστεί δυνατή η αντικειμενική σύγκριση της επικινδυνότητας των οδών, όχι μόνο σε εθνικό αλλά και σε ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο.
Στη συνέχεια οι εταίροι του έργου SENSOR θα καταστρώσουν τα πλέον αποδοτικά σχέδια επενδύσεων, τα οποία θα παρουσιάσουν σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο (π.χ. Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Τράπεζες Επενδύσεων), προκειμένου να προωθηθούν χρηματοδοτήσεις για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας που θα μεγιστοποιούν το όφελος σε σχέση δαπανώμενο κόστος.

Το έργο South East Neighbourhood SafeRoutes (SENSOR) έχει ως στόχο τη συνεργασία ενός μεγάλου αριθμού φορέων της Νοτιοανατολικής Ευρώπης σχετικών με την οδική ασφάλεια (λέσχες αυτοκινήτου, πανεπιστήμια και δημόσιες αρχές) για τη μέτρηση και αποτύπωση του επιπέδου ασφάλειας των δρόμων.
Το έργο συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Πρόγραμμα «Νοτιοανατολική Ευρώπη» - SEE Programme) και είναι το μεγαλύτερο παγκοσμίως στην κατηγορία του. Το ευρύτερο σχήμα συνεργασίας περιλαμβάνει 14 χώρες και θα επιθεωρήσει μέχρι 15.000 km οδών υψηλής προτεραιότητας στη Ν.Α. Ευρώπη.
Το έργο, υλοποιείται από 8 εταίρους, καθοδηγούμενους από το Συντονιστή Εταίρο, Make Roads Hellas και 16 ακόμα φορείς υποστήριξης (π.χ. FIA Foundation, iRAP, Υπουργεία χωρών της Ν.Α. Ευρώπης κ.τ.λ.) που συνεισφέρουν για τη μεγιστοποίηση του παραγόμενου οφέλους. 

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/aftokinitodromoi/item/5473-sensor-project-ksekinise-i-aksiologisi-tou-odikoy-diktyou-stin-ellada.html

Προς συγχώνευση Ιόνια Οδός και Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος

Προς συγχώνευση οδηγούνται, σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, η Ιόνια Οδός και ο Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος (Ε-65). Τους 2 αυτοκινητοδρόμους, τους διαχειρίζεται η ίδια κοινοπραξία (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και οι ισπανικές ACS και Ferrovial) και η συγχώνευση τους έχει να κάνει με την οριστική επανεκκίνηση των εργασιών τους.
Η «Ιόνια Οδός» (φωτό), μήκους περίπου 196 χλμ., αρχίζει από το τέλος της γέφυρας «Χαρ. Τρικούπης» στο Αντίρριο και φτάνει έως την Εγνατία Οδό, στην περιοχή των Ιωαννίνων (Ανισόπεδος Κόμβος με Εγνατία Οδό).
Αντίστοιχα, ο Ε-65 ενώνει την Ανατολική με τη Δυτική Ελλάδα. Είναι τμήμα της Ευρωπαϊκής Οδού 65. Ξεκινά από τον Α/Κ Σκάρφειας επί της ΠΑΘΕ και τελειώνει στον Α/Κ Παναγιάς επί της Εγνατίας. 

Υπερψηφίστηκε το ν/σ για την απελευθέρωση της αγοράς των ΚΤΕΛ

Υπερψηφίστηκε στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, το σχέδιο νόμου για την απελευθέρωση των υπεραστικών συγκοινωνιών (ΚΤΕΛ)  που προωθεί επίσης την αποκρατικοποίηση του ΟΣΕ και το περαιτέρω άνοιγμα της αγοράς των ταξί.

Η Νέα Δημοκρατία και το ΠΑΣΟΚ, υπερψήφισαν το σύνολο των άρθρων.

Ο ΣΥΡΙΖΑ υπερψήφισε οκτώ από τα 123 άρθρα του νομοσχεδίου, ενώ δήλωσε «παρών» σε τριάντα ένα.

Ανάμεσα στα άρθρα που υπερψήφισε, είναι το άρθρο 38 που επιτρέπει την υπό προϋποθέσεις ανάληψη του επιβατικού έργου από τοπικές αρχές ή ανεξάρτητους εγχώριους φορείς ελεγχόμενους από το Δημόσιο - όπως επίσης και το άρθρο 75 που αναθέτει στην υπό ίδρυση Ρυθμιστική Αρχή Επιβατικών Μεταφορών (ΡΑΕΜ) να επιλαμβάνεται καταγγελιών για παραβίαση των δικαιωμάτων των επιβατών.

Πηγή: http://www.tanea.gr/news/greece/article/5042837/yperpshfisthke-to-n-s-gia-thn-apeleytherwsh-ths-agoras-twn-ktel/#externaldisquss_div

Συνολικές προβολές σελίδας