Τρίτη 9 Φεβρουαρίου 2016

Τον φορολογικό οδηγό για τον κλάδο της ναυτιλίας δημοσίευσε η Deloitte

Tον φορολογικό οδηγό για τον κλάδο της ναυτιλίας δημοσίευσε η Deloitte.
Ο οδηγός επικεντρώνεται στις χώρες Ελλάδα, Αυστραλία, Βιετνάμ, Δανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ινδονησία, Ιταλία, Κύπρος, Λουξεμβούργο, Μάλτα, Σιγκαπούρη, Ταϊλάνδη, Φιλιππίνες, οι οποίες προσελκύουν το ενδιαφέρον των ναυτιλιακών εταιριών, λόγω της τεχνογνωσίας που έχουν αναπτύξει στο ναυτιλιακό κλάδο.
O οδηγός στο επισυναπτόμενο αρχείο.


Η Cosco έδωσε premium για τον ΟΛΠ ή τον πήρε τζάμπα; Τι έγινε στην Τουρκία...

Είναι πολλά τα 368,5 εκατ. ευρώ που έδωσε η Cosco για το 67% του ΟΛΠ; Το ΤΑΙΠΕΔ λέει «ναι», στηρίζοντας την επιχειρηματολογία του, κυρίως, στη χρηματιστηριακή αποτίμηση του οργανισμού. Ως γνωστόν, το ελληνικό χρηματιστήριο δεν διάγει και «ένδοξες μέρες».
Φώτης Φωτεινός 
Τελικά, είναι αρκετά τα 368,5 εκατ., όταν η ίδια εταιρεία, σε κοινοπραξία με άλλες κινεζικές, έδωσαν άνω των 900 εκατ. δολαρίων για να αποκτήσουν το 65% του λιμανιού Kumport, το οποίο βρίσκεται στη θάλασσα του Μαρμαρά;

Πόσω μάλλον, όταν ο Πειραιάς διακίνησε, το 2014, περίπου 3,6 εκατ. εμπορευματοκιβώτια και το Kumport έχει ετήσια δυνατότητα 1,84 εκατ. και, με τις κατάλληλες επενδύσεις, μπορεί να φτάσει έως τα 3,5 εκατ. teu!
Είναι πολλά τα 368,5 εκατ. για το 67% του ΟΛΠ, όταν η κινεζική εταιρεία θα διαχειρίζεται, έως το 2052, το σύνολο των δραστηριοτήτων του οργανισμού (ΣΕ.ΜΠΟ., κρουαζιέρα, car terminal, ακτοπλοΐα, κ.α.), όταν – μονάχα – με τη σύμβαση παραχώρησης μεταξύ ΟΛΠ - Cosco, το 2009, για την παραχώρηση των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ:
Πλήρωσε 50 εκατ. ευρώ, δεσμεύτηκε για επενδύσεις 320 εκατ.  και συμφώνησε να καταβάλλει, ως ετήσιο μίσθωμα, περίπου το 21,5% του τζίρου της στον ΟΛΠ.
Μάλιστα, όπως αναφέρει ο ΟΛΠ, στις οικονομικές καταστάσεις του 2014 «η διάρκεια της σύμβασης του Ν.3755/2009 προβλέπει για 35 χρόνια την παραχώρηση, με αντάλλαγμα, σε τρέχουσες τιμές, 4,3 δισ. ευρώ, 79% του οποίου είναι εγγυημένο, ενώ θα πραγματοποιηθούν και επενδύσεις συνολικού ύψους, 620 εκατ.».

Το 2014, με τον περιβόητο «φιλικό διακανονισμό», τροποποιήθηκαν κάποιοι όροι της σύμβασης του 2009, καθώς αυτός προέβλεπε, πλέον, την αναστολή του «Εγγυημένου Οικονομικού Ανταλλάγματος», το αργότερο έως την 31-12-2021, με την καταβολή αποκλειστικά «Μεταβλητού Οικονομικού Ανταλλάγματος», που προκύπτει βάσει ποσοστού επί των ενοποιημένων εσόδων της Cosco, από το αμέσως προηγούμενο συμβατικό έτος (24,5% επί του τζίρου). Για παράδειγμα, το 2014 το μίσθωμα αυτό έφτασε τα 36,3 εκατ., έναντι 34 εκατ. το 2013.
Παράλληλα, η Cosco δεσμευόταν για επενδύσεις, ύψους 230 εκατ., σχετικά με την κατασκευή και εκμετάλλευση της δυτικής προβλήτας III και την κατασκευή, για λογαριασμό του ΟΛΠ, του προβλήτα πετρελαιοειδών.
Με άλλα λόγια, η Cosco δίνει 368,5 εκατ. για το 67% του ΟΛΠ, όταν - μονάχα για το φιλικό διακανονισμό για το δυτικό τμήμα της προβλήτας ΙΙΙ - είχε δεσμευτεί για επενδύσεις 230 εκατ.
Επίσης, το ετήσιο μίσθωμα των 36,3 εκατ. για τη διακίνηση 3 εκατ. teu σημαίνει ότι, σε 10 περίπου χρόνια, χωρίς να υπολογίζεται αύξηση φορτίων, το συνολικό τίμημα θα έχει αποσβεστεί.
Χαρακτηριστικό είναι ότι, από το 2021 και έπειτα, το ενοίκιο/ετήσιο μίσθωμα υπολογιζόταν ότι θα ξεπεράσει τα 100 εκατ. ευρώ ετησίως, εξαιτίας της ανάπτυξης της κινεζικής εταιρείας.

Αναφορικά με τις υποχρεωτικές επενδύσεις, ύψους 350 εκατ. ευρώ, για την επόμενη δεκαετία, τα 114 εκατ. είναι από εξασφαλισμένα κονδύλια, της ΕΕ, για την κρουαζιέρα.
Τέλος, οι επικριτές της πώλησης αναφέρουν ότι, πλέον, τα έσοδα του δημοσίου θα ανέρχονται μόλις στο 3,5% επί του τζίρου του «κινεζικού» ΟΛΠ, όταν με τον φιλικό διακανονισμό ήταν κοντά στο 24%
Καταλήγοντας, το μεγάλο στοίχημα έγκειται, εάν οι Κινέζοι δώσουν πνοή στο λιμάνι, δηλαδή εάν, με τις επενδύσεις που θα κάνουν, δημιουργήσουν προστιθέμενη αξία και αναζωογονήσουν την οικονομία του Πειραιά και όχι μόνο. Στα εμπορευματοκιβώτια απέδειξαν ότι μπορούν, εάν και υπάρχουν γκρίνιες ότι δεν "άνοιξαν πολύ το παιχνίδι".  


Πηγή: http://www.metaforespress.gr/o-dragster/item/13806-i-cosco-edose-premium-gia-ton-olp-i-ton-pire-tzampa-ti-egine-stin-tourkia.html

Συνολικές προβολές σελίδας