Σάββατο 9 Φεβρουαρίου 2019

Νέο ρεκόρ στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων από το λιμάνι του Πειραιά

Στα 4,908 εκατ. teu έφτασε το 2018 η συνολική διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων από το λιμάνι του Πειραιά που ελέγχεται από την COSCO, επίδοση η οποία συνιστά νέο ρεκόρ.
Στην πρώτη θέση αλλά σε απόσταση αναπνοής πλέον από τον Πειραιά βρίσκεται το λιμάνι της Βαλένθια, ενώ ο ΟΛΠ κέρδισε μία θέση αφήνοντας τρίτο το επίσης ισπανικό λιμάνι της Algeciras.
Ο Πειραιάς διακίνησε το 2018 4,908 εκατ. teu σημειώνοντας άνοδο 18,4% σε σύγκριση με το 2017.Ειδικότερα, οι δύο προβλήτες της ΣΕΠ διακίνησαν 4,410 εκατ. teu έναντι 3,692 εκατ. teu το 2017, ενώ ο προβλήτας του ΟΛΠ διακίνησε 499 χιλιάδες teu έναντι 454 χιλιάδες teu έναν χρόνο πριν.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο ρυθμός ανάπτυξης που πέτυχε ο Πειραιάς είναι ο υψηλότερος των άλλων δύο ισπανικών ανταγωνιστικών λιμανιών, καθώς και η Βαλένθια που φαίνεται να διατηρεί την πρώτη θέση στη Μεσόγειο το ενδεκάμηνο του 2018 έτρεχε με μία άνοδο κατά 5,08%, ενώ το λιμάνι της Algeciras κινήθηκε ανοδικά με έναν ρυθμό της τάξης του 8,72% και διακίνησε το 2018 περί τα 4,772 εκατ. teu.

Πηγή: http://www.supply-chain.gr/%ce%bd%ce%ad%ce%bf-%cf%81%ce%b5%ce%ba%cf%8c%cf%81-%cf%83%cf%84%ce%b7-%ce%b4%ce%b9%ce%b1%ce%ba%ce%af%ce%bd%ce%b7%cf%83%ce%b7-%ce%b5%ce%bc%cf%80%ce%bf%cf%81%ce%b5%cf%85%ce%bc%ce%b1%cf%84%ce%bf%ce%ba/

Τη συγκρότηση παρατηρητηρίου κομίστρων και την εφαρμογή ελάχιστου κόστους μεταφοράς ζητούν τα ΦΔΧ

Επιστολή στην οποία περιγράφονται τα τέσσερα βασικά αιτήματα του κλάδου των Φορτηγών Δημοσίας Χρήσης απέστειλε ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδικάτου Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών (ΠΣΧΕΜ) Πέτρος Σκουλικίδης στον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη.
Στην επιστολή αυτή, αφού πρώτα παρουσιάζεται η τρέχουσα δύσκολη οικονομική και επιχειρησιακή κατάσταση του κλάδου, ο πρόεδρος του ΠΣΧΕΜ προτείνει την υιοθέτηση συγκεκριμένων δράσεων από πλευράς της Πολιτείας.
Ειδικότερα, ο πρόεδρος του ΠΣΧΕΜ καλεί σε συνάντηση τον υπουργό Μεταφορών, προκειμένου να αναπτύξει τα ακόλουθα αιτήματα του κλάδου:
  1. Την συγκρότηση του παρατηρητηρίου κομίστρων και την εφαρμογή του ελάχιστου κόστους που έχει ήδη νομοθετήσει το υπουργείο Μεταφορών.
  2. Την πλήρη εφαρμογή του κανονισμού 561/2006 που αφορά τις ώρες εργασίας και ανάπαυσης των οδηγών.
«Γνωρίζουμε βεβαίως ότι δεν είναι θέμα του υπουργείου Μεταφορών, όμως εσείς ως προϊστάμενο υπουργείο με τις μελέτες που έχουν εκπονηθεί για το συγκεκριμένο θέμα, γνωρίζετε την ιδιαιτερότητα και την μη κανονικότητα του επαγγέλματός μας και θα μπορούσατε να λειτουργήσετε καταλυτικά για την λύση του προβλήματος», αναφέρεται στην επιστολή.
  1. Εξεύρεση και προώθηση χρηματοδοτικών εργαλείων που θα ενισχύσουν την ρευστότητα, θα βελτιώσουν τις υποδομές και θα βοηθήσουν την ανανέωση του στόλου των ΦΔΧ.
  2. Την αναστολή της υπ’ αριθμόν ΔΝΣγ/οικ. 708 49/ΦΝ 393/ 2017 υπουργικής απόφασης (ΦΕΚ αρ. φύλλου 3769 ΤΕΥΧΟΣ Β 26-10-2017), περί απαγορεύσεως διελεύσεων από το παραλλαγμένο παράπλευρο οδικό δίκτυο, μέχρι της εφαρμογής του ελάχιστου κόστους μεταφοράς.
Οι οδικοί μεταφορείς, με στόχο τον καλύτερο συντονισμό των ενεργειών τους και τη λήψη αποφάσεων για τον τρόπο διεκδίκησης των αιτημάτων τους, πρόκειται να πραγματοποιήσουν πανελλαδική συνέλευση στο Επιμελητήριο Τρικάλων στις 17 Φεβρουαρίου 2019.

Πηγή: http://www.supply-chain.gr/%CF%84%CE%B7-%CF%83%CF%85%CE%B3%CE%BA%CF%81%CF%8C%CF%84%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%B1%CF%84%CE%B7%CF%81%CE%B7%CF%84%CE%B7%CF%81%CE%AF%CE%BF%CF%85-%CE%BA%CE%BF%CE%BC%CE%AF%CF%83%CF%84/

Συνολικές προβολές σελίδας