Τετάρτη 17 Σεπτεμβρίου 2014

Ιόνια Οδός: Στο 40% η πρόοδος των έργων, σε 15 μήνες η ολοκλήρωση

Προχωρά με πολύ σημαντικούς ρυθμούς και με μειωμένα προβλήματα η κατασκευή της Ιόνιας Οδού. Για όσους δεν γνωρίζουν, Ιόνια Οδός είναι ο οδικός άξονας Αντίρριο-Ιωάννινα. Η Ιόνια Οδός αποτελεί το συνδετήριο άξονα μεταξύ της γέφυρας του Αντιρρίου και του κόμβου της Εγνατίας Οδού στα Ιωάννινα.

Τα μικρά θέματα του δρόμου συμπυκνώνονται περισσότερο στις απαλλοτριώσεις στο βόρειο τμήμα, από την Άρτα μέχρι τα Ιωάννινα με σημαντικότερο εκείνο του στρατοπέδου Αβγού στην περιοχή των  Ιωαννίνων. Γενικότερα στην κοινοπραξία κατασκευής υπάρχει η αισιοδοξία πως σε 15 μήνες οι οδηγοί θα μπορούν να κινούνται σε ένα ασφαλή και άνετο αυτοκινητόδρομο.

Ο δρόμος αυτός έχει τεράστια σημασία- κοινωνική και αναπτυξιακή, αφού συνδέει όλη τη Δυτική Ελλάδα αναβαθμίζοντας σημαντικά αστικά και αγροτικά κέντρα όπως τα Ιωάννινα, την Άρτα και το Αγρίνιο. Πρόκειται για ένα έργο που έρχεται να καλύψει μια απαίτηση πολλών ετών και να δώσει νέα ώθηση σε όλους τους νομούς της ευρύτερης περιοχής.

Το συνολικό μήκος του άξονα της Ιόνιας Οδού είναι περίπου 212 χιλιόμετρα, ενώ περιλαμβάνει και τις παρακάμψεις  Αγρινίου και Άρτας. Πέραν των 196 χλμ. νέου αυτοκινητοδρόμου,  θα κατασκευαστούν ανάμεσα σε άλλα: 24 γέφυρες, 4 σήραγγες, 74 κάτω διαβάσεις και 36 άνω διαβάσεις.

Σύμφωνα με τη νέα σύμβαση που υπεγράφη τον περασμένο Δεκέμβριο, η κατασκευή του έργου θα ολοκληρωθεί τέλη Δεκεμβρίου 2015  με μόνη εξαίρεση την ολοκλήρωση της κατασκευής της σήραγγας της Κλόκοβας, η οποία θα ολοκληρωθεί τον Αύγουστο του 2016. 

ΣΤΟ 40% Η ΠΡΟΟΔΟΣ
Σχεδόν 6 μήνες μετά την ενεργοποίηση όλων των εργοταξίων η πρόοδος στα έργα είναι εμφανή τόσο στις περιοχές που τα έργα είναι σε επαφή με την υπάρχουσα Εθνική Οδό, όσο και στα επίσημα νούμερα. Σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com  η συνολική πρόοδος των εργασιών αγγίζει πλέον το 40%, ποσοστό εντυπωσιακά βελτιωμένο με την προηγούμενη περίοδο. Να υπενθυμίσουμε πως τα εργοτάξια σε λειτουργία είναι ανά τμήμα τα εξής:

-0 χλμ.- 76,7 χλμ.: Εργοτάξιο Εύηνου

-76,6 χλμ. - 145,7 χλμ.: Εργοτάξιο Ανισοπέδου Κόμβου Αμβρακίας και εργοτάξια στην περιοχή Γέφυρας Μενιδίου και στην περιοχή Συκουλα. Τέλος στο 96χλμ, περιοχή Τούμπανο, βρίσκεται και λατομείο- συγκρότημα παραγωγής ασφαλτικών και σκυροδέματος.

-145,7 χλμ.– 170 χλμ: Εργοτάξιο Φιλιππιάδας

-170 χλμ.- 190 χλμ. : Εργοτάξιο Επισκοπικού

Στα εργοτάξια της Ιόνιας οδού απασχολούνται 1.640 άτομα, ενώ ο αριθμός αυτός αναμένεται να συνεχίσει να αυξάνεται έως τέλος του έτους. Τα μηχανήματα που χρησιμοποιούνται είναι ιδιόκτητα, αλλά και μισθωμένα από την τοπική αγορά.

Τα οφέλη στην τοπική οικονομία είναι πολλαπλά, ενώ με την ολοκλήρωσή της η Ιόνια Οδός θα προσφέρει σε όλους τους οδηγούς ασφάλεια, άνεση, ποιοτικές υπηρεσίες και μειωμένη κατά μία ώρα διάρκεια διαδρομής στο ταξίδι Αντίρριο – Ιωάννινα.

Νίκος Καραγιάννης - ypodomes.com

Οι μεγάλοι Έλληνες εφοπλιστές γίνονται μεγαλύτεροι (και καλύτεροι)



Οι μεγάλοι Έλληνες εφοπλιστές γίνονται μεγαλύτεροι, ενώ οι στόλοι τους απαρτίζονται πλέον από νεότερα ποντοπόρα πλοία. Σαράντα ελληνικές ναυτιλιακές επιχειρήσεις, με στόλο άνω των 25 πλοίων η κάθε μία ελέγχουν πλέον το 55% της συνολικής χωρητικότητας του ελληνόκτητου στόλου, σύμφωνα με το capital.gr

Αυτό είναι το αποτέλεσμα μιας μακράς περιόδου συγκέντρωσης του κλάδου που έρχεται ως απότοκο της μεγαλύτερης κρίσης στις ναυλαγορές των τελευταίων δεκαετιών, αλλά και του μαζικού επενδυτικού προγράμματος των Ελλήνων πλοιοκτητών για τον μοντερνισμό του στόλου με μεγαλύτερα και καλύτερα πλοία.

Έτσι 22 ελληνικές ναυτιλιακές επιχειρήσεις συγχωνεύτηκαν ή έκλεισαν φέτος διαμορφώνοντας τον συνολικό αριθμό των εν Ελλάδι ομίλων στις 668 από 690 το προηγούμενο έτος.

Τα στοιχεία αυτά, που περιλαμβάνουν τα δεδομένα έως και τον Αύγουστο του 2014, προκύπτουν από την ετήσια έρευνα της Petrofin Research, που προσμετρά μεγέθη όπως αυτά αλλά και οι τραπεζικές χρηματοδοτήσεις.

Από το 2011 εως το 2014, οι μεγάλες ναυτιλιακές με το στόλους άνω των 25 πλοίων αυξήθηκαν σε 40 από 34. Οι πέντε εξ’ αυτών ξεπέρασαν το όριο των 25 πλοίων κατά το τελευταίο έτος.

Στο ίδιο διάστημα όμως ο συνολικός αριθμός των ναυτιλιακών που δραστηριοποιούνται στην ναυτιλία μειώθηκε κατά 94. Σε ηλικία τα πλοία που είναι άνω των 20 ετών μειώθηκαν κατά 46 και από το 2011 εως σήμερα ο στόλος των παλαιότερων αυτών ποντοπόρων υποχώρησε από 411 ποντοπόρα στα 266.

Οι μικρότερες επιχειρήσεις, αυτές που ελέγχουν ένα ή δύο πλοία συνεχίζουν να εξαφανίζονται. Από το 2011 εως σήμερα έχουν μειωθεί στις 274 από 350. Tο μεγαλύτερο πλήθος μεταξύ των ελληνόκτητων ναυτιλιακών ομίλων εχουν εκείνες που ο στόλος τους αριθμεί μεταξύ 3 και 4 πλοία, καθώς ανέρχονται συνολικά στις 166.

Μεγάλο όμως είναι και το πλήθος των ομίλων με στόλους από 16 εως 24 πλοία καθώς ανέρχεται στις 26 ναυτιλιακές. Αθροιστικά, το σύνολο του ελληνόκτητου στόλου έχει αυξηθεί σημαντικά σε χωρητικότητα και έχει πλέον πολύ χαμηλότερο μέσο όρο ηλικίας.

«Παρά τις δύσκολες συνθήκες στις ναυλαγορές και την έλλειψη τραπεζικής χρηματοδότησης κατά τα τελευταία 6 έτη, ο ελληνικός εφοπλισμός έχει αξιοποιήσει σημαντικές ευκαιρίες που αναδύθηκαν στην αγορά και έχει επιδείξει ισχυρή δέσμευση στις προοπτικές της ελληνικής ναυτιλίας» σημειώνει ο επικεφαλής της Petrofin, Ted Petropoulos.
Οι παραπάνω ανακατατάξεις συμπίπτουν με την γιγάντωση του ελληνικού εφοπλισμού και την επάνοδο του στην κορυφή της ποντοπόρου παγκοσμίως.

Ειδικότερα η ελληνόκτητη ναυτιλία εκθρόνισε την Ιαπωνία ως η μεγαλύτερη πλοιοκτήτρια χώρα του κόσμου σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Clarksons, και περίελθε έτσι στην κορυφή της λίστας του 2014 προσπερνώντας την Ιαπωνία.

Η ελληνική πλοιοκτησία εμφανίζει σήμερα συνολική χωρητικότητα (Gross Tonnage) 164 εκατομμυρίων GT και 4.894 ποντοπόρα έναντι 159,4 εκατ. GT και 8.537, προφανώς μικρότερων, πλοίων της Ιαπωνίας ενώ στην τρίτη θέση βρίσκεται η Κίνα με 6.427 πλοία ολικής χωρητικότητας 116,7 εκατ. GT και τέταρτη η Γερμανία. 

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/naftilia/item/8842-oi-megaloi-ellines-efoplistes-ginontai-megalyteroi-kai-kalyteroi.html

Η οικονομία της ΕΕ χάνει ετησίως 100 δισ. ευρώ, λόγω κυκλοφοριακής συμφόρησης!



Πάνω από 2.000 ευρωπαϊκές πόλεις , αλλά και κωμοπόλεις θα συμμετάσχουν στην 13η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας , την ετήσια εκστρατεία της ΕΕ για την προώθηση της βιώσιμης μετακίνησης στις πόλεις.

Οι διοργανωτές της εκστρατείας σε εθνικό και τοπικό επίπεδο ξεκινούν από σήμερα διάφορες εκδηλώσεις. Στόχος της φετινής Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κινητικότητας, με σύνθημα "Οι δρόμοι μας, η επιλογή μας" είναι να παρακινηθούν οι πολίτες να "ανακτήσουν" τον αστικό χώρο και να δημιουργήσουν οι ίδιοι την πόλη στην οποία θέλουν να ζουν.

Ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και επίτροπος Μεταφορών Σιμ Κάλας, δήλωσε: "Εδώ και πολύ καιρό, τα ΙΧ καθόριζαν τον τρόπο με τον οποίο σχεδιάζαμε τις πόλεις. Έτσι, φθάσαμε σήμερα να χάνει η οικονομία μας κάθε χρόνο 100 δισ. ευρώ εξ αιτίας της κυκλοφοριακής συμφόρησης, για να μην αναφέρουμε την απώλεια χρόνου και τις επιπτώσεις στην υγεία.

Για τους λόγους αυτούς, είμαι πολύ ικανοποιημένος από την ενθουσιώδη αποδοχή της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κινητικότητας. Είμαι βέβαιος ότι υπάρχουν άπειρες καλές ιδέες για το πώς μπορούμε να βελτιώσουμε τον χώρο όπου ζούμε.

Ο επίτροπος Περιβάλλοντος Γιάνεζ Ποτότσνικ δήλωσε: "Η Εβδομάδα Κινητικότητας μάς υπενθυμίζει ότι, όσον αφορά την προσωπική μας μετακίνηση, έχουμε δυνατότητες επιλογής, και μια καλή επιλογή επηρεάζει αισθητά την υγεία και την ποιότητα ζωής μας. Ας κάνουμε λοιπόν μια προσπάθεια για καθαρότερο αέρα και για ανθρώπινους αστικούς χώρους. Οι πόλεις είναι για τους πολίτες – ας τις διατηρήσουμε έτσι!"

Κατά τη διάρκεια της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κινητικότητας, της ετήσιας αυτής εκδήλωσης που συντονίζει κοινοπραξία με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, οι πολίτες σε περισσότερες από 2.000 πόλεις σε 43 χώρες μπορούν να λάβουν μέρος σε δράσεις βιώσιμης μετακίνησης, ενημερωτικές εκστρατείες για την εργασία από το σπίτι, φλάσμομπ, εκδηλώσεις για ημέρες χωρίς αυτοκίνητο, δημιουργικούς διαγωνισμούς, φεστιβάλ και άλλες πολλές δραστηριότητες.

Πληροφορίες για τις κατά τόπους εκδηλώσεις μπορείτε να βρείτε στη διεύθυνση: http://www.mobilityweek.eu/cities?year=2014
Αθήνα, Ελλάδα – Athens Bike Festival

Το Athens Bike Festival, που διοργανώνεται από τις 19 ως τις 21 Σεπτεμβρίου 2014 στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων, αποτελεί τη μεγαλύτερη μαζική ποδηλατική εκδήλωση στην Ελλάδα. Με σεμινάρια, ομιλίες, παρουσιάσεις, θεματικές εκθέσεις και αρκετές εκπλήξεις, το Athens Bike Festival έχει καταφέρει, με τις 4 προηγούμενες διοργανώσεις του, να βγάλει το ποδήλατο από το «περιθώριο» και να το εντάξει στην καθημερινότητα των κατοίκων της χώρας.

Οι ευρωπαϊκές τοπικές αρχές καλούνται να υπογράψουν τον Χάρτη της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κινητικότητας και να δημοσιεύσουν τα προγράμματα δράσης τους στην ιστοσελίδα www.mobilityweek.eu.

Οι πόλεις που θα προγραμματίσουν μια ολόκληρη εβδομάδα εκδηλώσεων, από τις 16 έως τις 22 Σεπτεμβρίου, θα προτείνουν μόνιμα μέτρα και θα καθιερώσουν μια ημέρα χωρίς αυτοκίνητα, μπορούν να είναι υποψήφιες για το Βραβείο Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κινητικότητας , το οποίο έχουν λάβει κατά το παρελθόν η Λιουμπλιάνα (Σλοβενία), το Ζάγκρεμπ (Κροατία), η Μπολόνια (Ιταλία) και η Γκάβλε (Σουηδία).

Ιστορικό

Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας καθιερώθηκε το 1998 με τη γαλλική πρωτοβουλία για μια ημέρα "Στην πόλη χωρίς το αυτοκίνητό μου". H πρωτοβουλία αυτή επαναλαμβάνεται κάθε Σεπτέμβριο, προτρέποντας τις πόλεις να κλείνουν για μια ημέρα τους δρόμους τους στα μηχανοκίνητα οχήματα. Μέσα από την πρωτοβουλία αυτή, οι πολίτες έχουν την ευκαιρία να δουν μια διαφορετική όψη της πόλης τους, παρακινούνται να χρησιμοποιούν βιώσιμους τρόπους μετακίνησης και ευαισθητοποιούνται σχετικά με τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των επιλογών τους. Η επιτυχία της αρχικής γαλλικής πρωτοβουλίας οδήγησε στην καθιέρωση της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κινητικότητας το 2002.

Από τότε, ο αντίκτυπος αυτής της πρωτοβουλίας έχει λάβει μεγάλες διαστάσεις σε όλη την Ευρώπη αλλά και στον υπόλοιπο κόσμο. Το 2013, δήλωσαν συμμετοχή στην πρωτοβουλία 1.931 πόλεις με συνολικό πληθυσμό 176 εκατ. κατοίκους. Συνολικά έχουν υλοποιηθεί 8.623 μόνιμα μέτρα, που αφορούν κυρίως τις υποδομές για ποδηλασία και περπάτημα, την ελάφρυνση της κυκλοφορίας, τη βελτίωση της πρόσβασης στα μέσα μεταφοράς και την ευαισθητοποίηση για τις βιώσιμες συνήθειες μετακίνησης.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στηρίζει την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας με 300.000 ευρώ περίπου ετησίως, τα οποία διατίθενται κυρίως για τον συντονισμό των εκδηλώσεων σε ευρωπαϊκό επίπεδο καθώς και για το βραβείο της Εβδομάδας Κινητικότητας. Οι πόλεις που συμμετέχουν πρέπει να αναζητήσουν ιδίους πόρους χρηματοδότησης· προς τούτο, συνεργάζονται με δημόσιες αρχές, ΜΚΟ και άλλους φορείς. 

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/mmm/item/8841-i-oikonomia-tis-ee-xanei-etisios-100-dis-evro-logo-tis-kykloforiakis-symforisis.html

Συνολικές προβολές σελίδας