Δευτέρα 27 Απριλίου 2015

Πάνω από 1 δισ. ευρώ ο χαμένος ετήσιος όγκος εργασιών ναυπηγοεπισκευής

Συγκεκριμένες προτάσεις, με στόχο την ... «ανάσταση» της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας στη χώρα μας κατέθεσαν, στον υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού Γιώργο Σταθάκη, τα μέλη της διοίκησης του Επιχειρηματικού Πάρκου Σχιστού, σύμφωνα με την «Ναυτεμπορική».
Οπως υπολογίζεται, χάνονται ετησίως εργασίες ύψους άνω του 1 δισ. ευρώ, καθώς τόσο αποτιμάται ο ετήσιος συνολικός όγκος των επισκευαστικών εργασιών των πλοίων της ελληνικής εμπορικής Ναυτιλίας.
Ειδικότερα, από τη ΒΙΠΑΣ Α.Ε. κατά τη διάρκεια της συνάντησης που έγινε στο υπουργείο, τονίστηκε στον υπουργό ότι η κρίση έχει δημιουργήσει τεράστια προβλήματα στον κλάδο και έγινε ανάλυση των αιτιών που οδήγησαν στην οικονομική κατάρρευση των Ναυπηγείων (Ναυπηγεία Σκαραμαγκά - Ελευσίνας - Σύρου). Υπογράμμισαν ότι είναι πλέον αναγκαιότητα να ληφθούν άμεσα αποφάσεις για την ανάπτυξη της ναυπηγοεπισκευής και την προσέλκυση επενδύσεων.
Η διοίκηση της ΒΙΠΑΣ Α.Ε. ανέφερε ότι βλέπει θετικά την περίπτωση ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ, προκειμένου να γίνουν οι απαραίτητες επενδύσεις στη Ζώνη, η οποία τα τελευταία χρόνια έχει εγκαταλειφθεί. Και τόνισαν πως η βιωσιμότητα της Ζώνης και του Επιχειρηματικού Πάρκου Σχιστού εξαρτάται από τη λειτουργία των Ναυπηγείων.
«Αρκεί», όπως σημείωσε ο πρόεδρος Γιάννης Πολυχρονόπουλος, «να μη γίνει καμία αλλαγή χρήσης στις ναυπηγοεπισκευαστικές δραστηριότητες». Ο κ. Πολυχρονόπουλος αναφέρθηκε επίσης στα εμπόδια που αντιμετωπίζουν οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον χώρο.

Πιο συγκεκριμένα, χαρακτήρισε ως αντικίνητρα την έλλειψη υποδομών, το υψηλό κόστος των τελών, ειδικά στα απόβλητα των πλοίων που έρχονται για επισκευή, αλλά και τη γραφειοκρατία. Ως παράδειγμα έφερε την έκδοση αδειών επισκευής επί των πλοίων οι οποίες γίνονται με απαρχαιωμένο τρόπο αντί μέσω διαδικτύου, όπως στις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης.
Ο αντιπρόεδρος της ΒΙΠΑΣ Α.Ε. Αγγελος Πλατής έκανε αναφορά σε ένα από τα πιο βασικά προβλήματα που έχει οδηγήσει τη ναυπηγική Ζώνη στην κρίση, δηλαδή τα Ναυπηγεία. «Η μόνη σωτηρία είναι η πλήρης επαναλειτουργία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά και η εύρυθμη λειτουργία των Ναυπηγείων Ελευσίνας και Σύρου. Χωρίς Ναυπηγεία δεν υπάρχει αύριο», τόνισε χαρακτηριστικά.
Από την πλευρά τους τα μέλη της διοίκησης Θόδωρος Πιτσιρίκος και Θανάσης Καλαμπόκας υποστήριξαν ότι «θα πρέπει να γίνουν επενδύσεις στη Ζώνη» και ότι «ο νέος φορέας διαχείρισης που θα συσταθεί πρέπει να είναι υγιής και να μπορούν να συμμετέχουν όλες οι επιχειρήσεις που πληρούν τις νόμιμες προϋποθέσεις λειτουργίας τους με κύριο στόχο την εξυγίανση της ναυπηγικής βιομηχανίας».
Ποιες είναι οι προτάσεις
Σε υπόμνημα που κατέθεσε η διοίκηση του ΒΙΠΑΣ αναφέρεται χαρακτηριστικά ότι η πολιτικοοικονομική κρίση που ξέσπασε στην Ελλάδα από το 2009 και μετά έχει πλήξει και τον τομέα της ναυπηγοεπισκευαστικής και ναυπηγικής βιομηχανίας της χώρας, η οποία περιλαμβάνει τη Ναυπηγοεπισκευα-στική Ζώνη Περάματος, η οποία έχει υποβαθμιστεί, τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, τα οποία παραμένουν κλειστά, τα Ναυπηγεία Ελευσίνας, τα οποία υπολειτουργούν, όπως και τα Ναυπηγεία Σύρου και τέλος τα Nαυπηγεία Χαλκίδας τα οποία διαθέτουν μικρό χώρο και εξοπλισμό.
Πρέπει επίσης να αναφερθεί ότι πέραν των προαναφερθέντων Ναυπηγείων, υπήρχαν περίπου 400 επιχειρήσεις εγγεγραμμένες στο Ειδικό Μητρώο του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Πειραιά, οι οποίες είχαν ως αντικείμενο εργασιών τη ναυπηγοεπισκευαστική δραστηριότητα και απασχολούσαν άνω των 10 χιλιάδων μονίμων, αλλά και εκτάκτων εργαζομένων, οι οποίοι σήμερα πλήττονται από την υψηλότερη ανεργία.
Επίσης, να σημειωθεί ότι από το 2009 μέχρι και το 2013 που υπάρχουν στοιχεία, παρατηρείται μια συνεχής μείωση των δεξαμενισθέντων πλοίων στις δεξαμενές του ΟΛΠ.
Ειδικότερα, το 2009 δεξαμενίστηκαν 143 πλοία, το 2010 154 πλοία, το 2011 μειώθηκαν στα 112 πλοία, το 2012 στα 90 και το 2013 δεξαμενίστηκαν μόλις 83 πλοία.
Ενδεικτικός των εσόδων που χάνει η ελληνική ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία είναι ο ετήσιος συνολικός όγκος των προγραμματισμένων (special survey) επισκευαστικών εργασιών της ελληνικής εμπορικής Ναυτιλίας, ο οποίος αποτιμάται σε περίπου 600.000.000 ευρώ, ενώ οι μη προγραμματισμένες επισκευές πλοίων ανέρχονται στα περίπου 440.000.000 ευρώ.
Αυτά τα στοιχεία είναι αρκετά για να γίνει επιτέλους κατανοητό ότι πρέπει η κατάσταση αυτή να αλλάξει σύντομα και ριζικά, τονίζει η διοίκηση του ΒΙΠΑΣ.
Η πρότασή της για την εξυγίανση και ανάπτυξη της ναυπηγικής και ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας στη χώρα μας συνοψίζεται στα ακόλουθα:
-Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος: Προτείνεται η δημιουργία μίας πρότυπης και ανταγωνιστικής Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης στο Πέραμα, περιλαμβανομένου του Μώλου Δραπετσώνας-Γ1, η οποία είναι υλοποιήσιμη εφόσον θεσπιστεί ένα σύγχρονο, ξεκάθαρο και ασφαλές πλαίσιο λειτουργίας υποχρεωτικό για όλους τους χρήστες.
Επιπλέον πρέπει να βελτιωθούν, αναβαθμιστούν και ανανεωθούν οι υλικοτεχνικές υποδομές, να ανασυγκροτηθούν όλες οι παρεχόμενες υπηρεσίες, ώστε να αυξηθεί η ανταγωνιστικότητα και να οργανωθεί σύγχρονο marketing με στόχο την προσέλκυση πελατών.
Οι χρήστες δεν έχουν καμία αντίρρηση στην ιδιωτικοποίηση εφόσον εξασφαλιστεί αμετάκλητα η χρήση των συγκεκριμένων χώρων (Πέραμα, Μώλου Δραπετσώνας-Γ1) ως Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη και υπάρξει και δέσμευση για επενδύσεις.
-Ναυπηγεία Σκαραμαγκά (Ελληνικά Ναυπηγεία Α.Ε.): Στο υπόμνημα χαρακτηρίζεται ως «ατυχής» ο χειρισμός του θέματος των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά από τις ελληνικές κυβερνήσεις, ο οποίος έχει οδηγήσει τα ναυπηγεία σε αδιέξοδο. Εκτιμάται πάντως ότι λύσεις υπήρχαν και υπάρχουν ακόμη.
Η πλέον πρόσφορη πρόταση είναι ο διαχωρισμός του εμπορικού τμήματος και η εκποίηση αυτού, όπως νομικά προβλέπεται με την υποχρέωση του νέου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης να διατηρήσει τη δραστηριότητα της ναυπηγοεπισκευής, συνεργαζόμενος με τις ιδιωτικές ναυπηγοεπισκευαστικές επιχειρήσεις της περιοχής.
-Ναυπηγεία Ελευσίνας και Σύρου: Η συνεχιζόμενη δυσάρεστη κατάσταση της υπολειτουργίας και των δύο Ναυπηγείων πρέπει να λάβει τέλος. Η εξυγίανση των Ναυπηγείων αυτών, όπως και του Σκαραμαγκά, είναι απαραίτητη, διότι έχουν τις δυνατότητες για ναυπηγοεπισκευαστικές και ναυπηγικές δραστηριότητες. Τα Ναυπηγεία Ελευσίνας έχουν τις υποδομές να οριοθετήσουν σε ξεχωριστή έκταση τη ναυπηγική και τη ναυπηγοεπισκευαστική δραστηριότητα.
-Ναυπηγεία Χαλκίδας: Λόγω του μικρού μεγέθους τα Ναυπηγεία Χαλκίδας μπορούν να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο σε περιόδους αιχμής. Ετσι μακροπρόθεσμα θα αποκτήσουν τις δυνατότητες για επέκταση και ανάπτυξη.

Εγνατία: Υπεγράφη και ξεκινή το έργο ολοκλήρωσης του κάθετου άξονα Κομοτηνή-Σύνορα

Ολοκληρώθηκε η διαγωνιστική διαδικασία για το σημαντικό έργο ολοκλήρωσης του κάθετου άξονα Κομοτηνή-Σύνορα.  Ανάδοχος του έργου είναι η εταιρεία ΕΡΓΟΜΠΕΤΟΝ ΑΒΕΤΕΘ με ποσοστό έκπτωσης 38,21%.  Στα έργα περιλαμβάνεται  η ολοκλήρωση του δρόμου και περιλαμβάνει την ανατολική χάραξη (ΧΘ.0-ΧΘ.6.3). Φορέας Υλοποίησης του έργου είναι η Εγνατία Οδός ΑΕ. Η ημερομηνία υπογραφής ήταν στις 7 Απριλίου 2015.

Το κόστος του έργου ανέρχεται σε 21εκ.ευρώ (ποσό με ΦΠΑ) και η ημέρα δημοπράτησης ήταν στις 25 Νοεμβρίου 2014. Το έργο χρηματοδοτείται (ως ένα από τα τελευταία) από το ΕΣΠΑ 2007-2013 μέσω του επιχειρησιακού προγράμματος Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας και από το ΕΤΠΑ.

Σύμφωνα με τη προκήρυξη το έργο πρέπει να ολοκληρωθεί σε 12 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης. Αυτό σημαίνει πως το έργο πρέπει να ολοκληρωθεί μέχρι τις 7 Απριλίου 2016. Το έργο τράβηξε το ενδιαφέρον αρκετών εταιρειών καθώς θεωρείται εύκολο καθώς δεν περιλαμβάνει σημαντικά τεχνικά έργα.




ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Βασικό αντικείμενο του έργου είναι η κατασκευή της ανατολικής χάραξης της οδού Κομοτηνή – Νυμφαία – Ελληνοβουλγαρικά σύνορα από χθ. 0+000 ως χθ. 6+300.

Συγκεκριμένα περιλαμβάνεται η πλήρης κατασκευή της αρτηρίας μήκους 6,28 χλμ., του ισόπεδου κόμβου σύνδεσης περί τη Χ.Θ. 0+000 του άξονα επί της παλαιάς Εθνικής Οδού Κομοτηνής Αλεξανδρούπολης με τον Κάθετο Άξονα Κομοτηνή – Νυμφαία – Ελληνοβουλγαρικά σύνορα, του ανισόπεδου κόμβου Καρυδιάς - Κάλχα περί τη χ.θ. 4+652 του άξονα, η κατασκευή της γέφυρας του ρέματος Τρελοχείμαρρου, 2 άνω διαβάσεων, μίας. κάτω διάβασης για την εξυπηρέτηση των τοπικών κινήσεων, η κατασκευή μικρών τεχνικών έργων, και του παράπλευρου και κάθετου οδικού δικτύου.

Επίσης στην παρούσα εργολαβία περιλαμβάνεται η αντιολισθηρή στρώση σε όλο το μήκος του κάθετου άξονα συνολικού μήκους 22,35μ. περίπου και η προστασία των πρανών από Χ.Θ. 6+430 έως Χ.Θ. 8+960.

Περιλαμβάνονται εργασίες χωματουργικών, τεχνικών, , οδοστρωσίας, ασφαλτικών, σήμανσης – ασφάλειας, οδοφωτισμού, εργασίες εγκατάστασης φωτεινής σηματοδότησης στον κόμβο σύνδεσης του Κάθετου Άξονα με τον Α/Κ Ανατολικής Κομοτηνής και την Π.Ε.Ο. Κομοτηνής – Αλεξανδρούπολης, η κατασκευή ενός αμφίπλευρου χώρου στάθμευσης και εργασίες επένδυσης πρανών με φυτική γη και υδροσποράς αυτών.

Νίκος Καραγιάννης - ypodomes.com

Συνάντηση Χρ. Σπίρτζη - Violeta Bulc για την επίσπευση έργων μεταφορών-υποδομών

Ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης συναντήθηκε - την Παρασκευή 24 Απριλίου 2015 - στις Βρυξέλλες με την Επίτροπο Μεταφορών της ΕΕ, Violeta Bulc και αξιωματούχους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, έχοντας συνεργασία για θέματα πολιτικής Μεταφορών, καθώς και για τρέχοντα θέματα συντονισμού εργασιών Ε. Επιτροπής και Συμβουλίου.
Ο κ. Σπίρτζης ανέπτυξε τις ελληνικές θέσεις για την στρατηγική ανάπτυξης των Δικτύων Μεταφορών στην Νοτιοανατολική Ευρώπη, καθώς και για το σχεδιαστικό και χρηματοδοτικό πλαίσιο, τα χρονοδιαγράμματα και τους άξονες για την υλοποίηση έργων υποδομής στις Μεταφορές. Παρουσίασε επίσης τις ελληνικές προτάσεις για τα έργα μεταφορών στη χώρα μας, για τα οποία έχουν υποβληθεί προτάσεις χρηματοδότησης  από τα Κοινοτικά Ταμεία.
Στη συνέχεια, οι δύο πλευρές είχαν την ευκαιρία να ανταλλάξουν απόψεις για τα τρέχοντα θέματα κοινοτικής πολιτικής που συζητούνται στο Συμβούλιο, όσον αφορά σε αεροπορικές, οδικές και σιδηροδρομικές μεταφορές, ανάπτυξη του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών κλπ.
Τέλος, ο κ. Σπίρτζης είχε την ευκαιρία να αναφέρει τις ελληνικές προτάσεις για τους μελλοντικούς σχεδιασμούς της Ε. Ένωσης, όπως είναι η νησιωτική παράμετρος στον σχεδιασμό των μεταφορών, η ανάπτυξη όλων των βασικών δικτύων και μεταφορικών αξόνων που ενδιαφέρουν την χώρα μας, η σημασία των αεροπορικών και λιμενικών υποδομών και η ανάγκη συνεργασίας μεταξύ τους στο πλαίσιο συνολικού σχεδίου συνδυασμένων μεταφορών.
Η συζήτηση διεξήχθη σε ιδιαίτερα καλό κλίμα, για την προώθηση σημαντικών και αναγκαίων αναπτυξιακών υποδομών και προγραμμάτων στη νέα περίοδο και έδωσε την ευκαιρία στις δύο πλευρές να υπογραμμίσουν την διάθεση και ετοιμότητα τους για περαιτέρω συνεργασία.

Car terminal ΟΛΠ: Πτώση 28,7% η μεταφόρτωση, άνοδος 35,9% το εγχώριο φορτίο

Κέρδη 2,3 εκατ. παρουσίασε το car terminal του ΟΛΠ, παρά τη σημαντική μείωση μεταφορτώσεων. Ειδικότερα, το car terminal του ΟΛΠ είχε, πέρσι, έσοδα 11,9 εκατ. και κέρδη 2,3 εκατ.
Του Φώτη Φωτεινού
Ωστόσο, η συνεχιζόμενη οικονομική κρίση των χωρών της ευρωπαϊκής Μεσογείου, η κρίση στην Κριμαία, που αποτελεί σημαντικό τελικό προορισμό οχημάτων μεταφόρτωσης, μέσω του Πειραιά και η μείωση της μέσης τιμής του καυσίμου, που μειώνει το κόστος παρέκκλισης, επέδρασαν αρνητικά στη διακίνηση οχημάτων μεταφόρτωσης, η οποία κινήθηκε καθοδικά κατά 28,7%.
Αντίθετα, συνεχίστηκε η θετική πορεία της εξέλιξης του εγχωρίου φορτίου, με αύξηση κατά 35,9%, σε συνέχεια αύξησης κατά 12,8% που είχε καταγραφεί το 2013.
Η διεθνής συγκυρία
Στον τομέα των αυτοκινήτων, το διεθνές εμπόριο οχημάτων, μεταξύ 2003-2008, κατέγραψε μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης 13%, με μέγιστο το 2007. Η παγκόσμια οικονομική κρίση το 2008-2009 μείωσε τις διεθνείς μεταφορές οχημάτων και παρά την αύξηση από το 2010, οι όγκοι δεν έχουν φτάσει ακόμα το 2007.
Κατ’ αντιστοιχία, η οικονομική ύφεση που καταγράφεται σε όλη την ευρωπαϊκή Μεσόγειο, αλλά και οι πολιτικές αναταραχές σε άλλες μη ευρωπαϊκές χώρες της Μεσογείου, επιδρούν αρνητικά στις πωλήσεις αυτοκινήτων, με αποτέλεσμα η διακίνηση οχημάτων να μην έχει επανέλθει, πλήρως, στα επίπεδα προ κρίσης.
Σύμφωνα με τους Clarksons, η παγκόσμια διακίνηση οχημάτων, δια θαλάσσης το 2013, αυξήθηκε κατά 5%, λόγω αύξησης των ευρωπαϊκών εξαγωγών κατά 11%.
Για το 2014 εκτιμάται ότι, παρόλο που η αύξηση συνεχίστηκε, ο ρυθμός ανάπτυξης ήταν σημαντικά μικρότερος και ανήλθε στο 2%, χωρίς ωστόσο οι όγκοι να φτάσουν ακόμα τους όγκους του 2010, που ήταν η χρονιά ρεκόρ.
Η επιμέρους ανάλυση
Σε ότι αφορά τα οχήματα εισαγωγής, σύμφωνα με στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, το 2014, οι ταξινομήσεις ΙΧ επιβατικών αυτοκινήτων σημείωσαν σημαντική αύξηση της τάξης του 21,3%, σε σχέση με το 2013. Η εν λόγω αύξηση, μετά από τη σημαντική μείωση από το 2009, αντικατοπτρίστηκε και στη διακίνηση εγχωρίου φορτίου του ΟΛΠ, που κατέγραψε αύξηση 35,9%.
Παρά το γεγονός ότι, αυτή η αύξηση είναι σημαντική, θα πρέπει να υπογραμμιστεί ότι τα οχήματα εισαγωγής το 2014 ανήλθαν σε 84.017 και υπολείπονται περισσότερο από 50% από τα οχήματα εισαγωγής του 2009, που αποτέλεσε τη χρονιά ρεκόρ!
Σε αντίθεση με τη διακίνηση των οχημάτων για την εγχώρια αγορά, η μεταφόρτωση οχημάτων στον ΟΛΠ κατέγραψε μείωση 28,7%, έναντι του 2013 (275.648, έναντι 386.865), με αποτέλεσμα το συνολικό φορτίο να καταγράψει μείωση 19,8%, σε σχέση με το 2013 (359.665, έναντι 448.682).
Η μείωση στο διαχειριζόμενο φορτίο μεταφόρτωσης, οφείλεται στην πολιτική αστάθεια σε πολλές μεσογειακές χώρες, στη κρίση της Κριμαίας, καθώς η εν λόγω περιοχή αποτελεί σημαντικό, από πλευράς όγκου διακίνησης, τελικό προορισμό οχημάτων μεταφόρτωσης μέσω του ΟΛΠ, στις χαμηλές τιμές καυσίμων που ενισχύουν ανταγωνιστικά τερματικά, με μεγαλύτερη απόκλιση από ότι ο Πειραιάς και στην επιθετική πολιτική των ανταγωνιστικών αυτών τερματικών.
Παρά την αρνητική συγκυρία, ο «Σταθμός Αυτοκινήτων» του ΟΛΠ, σύμφωνα με στελέχη του οργανισμού, διατηρεί ηγετική θέση στην ανατολική Μεσόγειο και πλέον μέσω των νέων δυνατοτήτων, που παρουσιάζονται από τη σιδηροδρομική σύνδεση, έχει θετικές προοπτικές.
Ταυτόχρονα όμως, δημιουργούνται και νέες προκλήσεις για την περαιτέρω ανάδειξη του σταθμού αυτοκινήτων ο οποίες απαιτούν ένα σταθερό καθεστώς λειτουργίας, καθώς η ανάπτυξη της σιδηροδρομικής σύνδεσης, θα πρέπει να εφαρμοστεί με γνώμονα ανταγωνιστική τιμολογιακή πολιτική, σε σχέση με άλλα τερματικά με καλύτερη γεωγραφική θέση, σε σχέση με τα κέντρα παραγωγής.

Και δίκτυο διανομών από την Cosco στον Πειραιά. Προς νέες αποθήκες

Στρατηγικές κινήσεις για την προσέλκυση και άλλων μεγάλων πολυεθνικών, που θα χρησιμοποιούν τον Πειραιά ως εναλλακτική διαδρομή τροφοδοσίας των αγορών στις οποίες δραστηριοποιούνται, πραγματοποιεί, σύμφωνα με πληροφορίες, η Cosco, σύμφωνα με την «Καθημερινή».  
Ετσι, ενώ η διαδικασία του διαγωνισμού για την πώληση πλειοψηφικού ποσοστού του μετοχικού κεφαλαίου της ΟΛΠ Α.Ε. αναμένεται να ξεκινήσει στις αρχές του επόμενου μήνα, ο κινεζικός όμιλος ήδη αναπτύσσει περαιτέρω το μοντέλο συνδυασμένων μεταφορών που έχει συγκροτήσει με τους ελληνικούς σιδηροδρόμους και το διευρύνει με οδικές και αεροπορικές μεταφορές.
Η διαδικασία αυτή ξεκίνησε με τη διαχείριση φορτίων της Hewlett Packard, ακολούθησαν η GREE, η ZTE, η Sony, η Huawei και η DELL και τώρα οι προσπάθειες επικεντρώνονται, σύμφωνα με καλά ενημερωμένες πηγές, στην προσέλκυση, μεταξύ άλλων, εταιρειών ηλεκτρονικών, αυτοκινητοβιομηχανιών με εργοστάσια στη Βαλκανική και στην Κεντρική Ευρώπη, αλλά και μεγάλων εταιρειών καταναλωτικών αγαθών.
Για τον σκοπό αυτό προγραμματίζεται και η δημιουργία νέων αποθηκευτικών χώρων στον Πειραιά, ικανών να εξυπηρετήσουν την προσδοκώμενη αύξηση φορτίου. Εχει μάλιστα δρομολογήσει την επέκταση των υπαρχουσών εγκαταστάσεων και του εξοπλισμού που θα χρειαστεί ώστε οι στεγασμένοι χώροι του κέντρου διαχείρισης να προσεγγίσουν τα 100.000 τ.μ.

Ελληνικό δίκτυο
Η Cosco αναπτύσσει δίκτυο μεταφορών στην ελληνική επικράτεια με συνεργαζόμενες στον χώρο των διανομών εταιρείες, με σκοπό την παράδοση των προϊόντων των πελατών της στον τελικό προορισμό, προσφέροντας ανταγωνιστικές τιμές και αξιόπιστες υπηρεσίες. Παράλληλα, μέσω της θυγατρικής της στην Ελλάδα, ΣΕΠ Α.Ε., συνεχίζει να αναπτύσσει τη συνεργασία της με τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) και ετοιμάζεται να κλείσει συμφωνία με μεγάλη γερμανική εταιρεία ταχυμεταφορών με διεθνή παρουσία και ισχυρότατο εμπορικό σήμα για την οδική διασύνδεση Πειραιά - Ευρώπης.

Η ΣΕΠ Α.Ε. και ο ΔΑΑ έχουν συστήσει την κοινοπραξία «seanairgy», που εξασφαλίζει απευθείας οδική σύνδεση μετά την εκφόρτωση από το πλοίο, με ευνοϊκούς όρους κόστους και εξυπηρέτησης για την εμπορευματική σύνδεση.
Οσον αφορά στην κυοφορούμενη συνεργασία με τη γερμανική πολυεθνική ταχυμεταφορική, σκοπεύει στην ανάπτυξη του δικτύου που οικοδομεί ο κινεζικός όμιλος στην ευρύτερη περιφέρεια και στην προσθήκη μιας ακόμα εναλλακτικής για τους πελάτες της.
Κύκλοι της αγοράς σημειώνουν πως εφόσον προχωρήσει η αξιοποίηση του ΟΛΠ με πρωταγωνίστρια την Cosco και αρθούν οι ανησυχίες για τον ευρωπαϊκό προσανατολισμό της χώρας, θα πραγματοποιηθεί και το δεύτερο βήμα μεγάλων πολυεθνικών που έχουν επιλέξει τον Πειραιά ως πύλη εισόδου για τα προϊόντα τους την Ευρώπη, αλλά και νέων στην Ελλάδα διεθνών ομίλων που θέλουν να υιοθετήσουν την ίδια στρατηγική: την εδώ ίδρυση και λειτουργία γραμμών συναρμολόγησης προϊόντων για ολόκληρη την ευρωπαϊκή αγορά.
Την ίδια ώρα, ξένοι εξαγωγείς υπό τις παραπάνω προϋποθέσεις διερευνούν την προοπτική να φέρουν στην Ελλάδα τα κέντρα διανομής τους. Το θεσμικό πλαίσιο για τη ρύθμιση θεμάτων της εφοδιαστικής αλυσίδας που ψηφίστηκε πρόσφατα διευκολύνει με προβλέψεις –όπως της αναστολής καταβολής του ΦΠΑ κατά την εισαγωγή των αγαθών για μη εγκατεστημένες στην Ελλάδα πολυεθνικές– την όλη ανάπτυξη της βιομηχανίας αυτής.
Οι στρατηγικές εμπορικές συμφωνίες της Cosco με τη Hewlett Packard και την GREE για τη φορτοεκφόρτωση των προϊόντων τους ανέδειξαν στη διεθνή αγορά τα πλεονεκτήματα της δραστηριοποίησης στον Πειραιά.
Με την αύξηση της δυναμικότητας του λιμανιού στο πλαίσιο της νέας επένδυσης των 230 εκατ. ευρώ της Cosco στο δυτικό τμήμα του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων αναμένεται σημαντική αύξηση της σχετικής δραστηριότητας. Είναι χαρακτηριστικό πως στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναμένουν διπλασιασμό του μεταφορικού έργου για φορτία της Cosco από τον Πειραιά προς τα ευρωπαϊκά σιδηροδρομικά δίκτυα.

Συνολικές προβολές σελίδας