Δευτέρα 27 Απριλίου 2015

Car terminal ΟΛΠ: Πτώση 28,7% η μεταφόρτωση, άνοδος 35,9% το εγχώριο φορτίο

Κέρδη 2,3 εκατ. παρουσίασε το car terminal του ΟΛΠ, παρά τη σημαντική μείωση μεταφορτώσεων. Ειδικότερα, το car terminal του ΟΛΠ είχε, πέρσι, έσοδα 11,9 εκατ. και κέρδη 2,3 εκατ.
Του Φώτη Φωτεινού
Ωστόσο, η συνεχιζόμενη οικονομική κρίση των χωρών της ευρωπαϊκής Μεσογείου, η κρίση στην Κριμαία, που αποτελεί σημαντικό τελικό προορισμό οχημάτων μεταφόρτωσης, μέσω του Πειραιά και η μείωση της μέσης τιμής του καυσίμου, που μειώνει το κόστος παρέκκλισης, επέδρασαν αρνητικά στη διακίνηση οχημάτων μεταφόρτωσης, η οποία κινήθηκε καθοδικά κατά 28,7%.
Αντίθετα, συνεχίστηκε η θετική πορεία της εξέλιξης του εγχωρίου φορτίου, με αύξηση κατά 35,9%, σε συνέχεια αύξησης κατά 12,8% που είχε καταγραφεί το 2013.
Η διεθνής συγκυρία
Στον τομέα των αυτοκινήτων, το διεθνές εμπόριο οχημάτων, μεταξύ 2003-2008, κατέγραψε μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης 13%, με μέγιστο το 2007. Η παγκόσμια οικονομική κρίση το 2008-2009 μείωσε τις διεθνείς μεταφορές οχημάτων και παρά την αύξηση από το 2010, οι όγκοι δεν έχουν φτάσει ακόμα το 2007.
Κατ’ αντιστοιχία, η οικονομική ύφεση που καταγράφεται σε όλη την ευρωπαϊκή Μεσόγειο, αλλά και οι πολιτικές αναταραχές σε άλλες μη ευρωπαϊκές χώρες της Μεσογείου, επιδρούν αρνητικά στις πωλήσεις αυτοκινήτων, με αποτέλεσμα η διακίνηση οχημάτων να μην έχει επανέλθει, πλήρως, στα επίπεδα προ κρίσης.
Σύμφωνα με τους Clarksons, η παγκόσμια διακίνηση οχημάτων, δια θαλάσσης το 2013, αυξήθηκε κατά 5%, λόγω αύξησης των ευρωπαϊκών εξαγωγών κατά 11%.
Για το 2014 εκτιμάται ότι, παρόλο που η αύξηση συνεχίστηκε, ο ρυθμός ανάπτυξης ήταν σημαντικά μικρότερος και ανήλθε στο 2%, χωρίς ωστόσο οι όγκοι να φτάσουν ακόμα τους όγκους του 2010, που ήταν η χρονιά ρεκόρ.
Η επιμέρους ανάλυση
Σε ότι αφορά τα οχήματα εισαγωγής, σύμφωνα με στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, το 2014, οι ταξινομήσεις ΙΧ επιβατικών αυτοκινήτων σημείωσαν σημαντική αύξηση της τάξης του 21,3%, σε σχέση με το 2013. Η εν λόγω αύξηση, μετά από τη σημαντική μείωση από το 2009, αντικατοπτρίστηκε και στη διακίνηση εγχωρίου φορτίου του ΟΛΠ, που κατέγραψε αύξηση 35,9%.
Παρά το γεγονός ότι, αυτή η αύξηση είναι σημαντική, θα πρέπει να υπογραμμιστεί ότι τα οχήματα εισαγωγής το 2014 ανήλθαν σε 84.017 και υπολείπονται περισσότερο από 50% από τα οχήματα εισαγωγής του 2009, που αποτέλεσε τη χρονιά ρεκόρ!
Σε αντίθεση με τη διακίνηση των οχημάτων για την εγχώρια αγορά, η μεταφόρτωση οχημάτων στον ΟΛΠ κατέγραψε μείωση 28,7%, έναντι του 2013 (275.648, έναντι 386.865), με αποτέλεσμα το συνολικό φορτίο να καταγράψει μείωση 19,8%, σε σχέση με το 2013 (359.665, έναντι 448.682).
Η μείωση στο διαχειριζόμενο φορτίο μεταφόρτωσης, οφείλεται στην πολιτική αστάθεια σε πολλές μεσογειακές χώρες, στη κρίση της Κριμαίας, καθώς η εν λόγω περιοχή αποτελεί σημαντικό, από πλευράς όγκου διακίνησης, τελικό προορισμό οχημάτων μεταφόρτωσης μέσω του ΟΛΠ, στις χαμηλές τιμές καυσίμων που ενισχύουν ανταγωνιστικά τερματικά, με μεγαλύτερη απόκλιση από ότι ο Πειραιάς και στην επιθετική πολιτική των ανταγωνιστικών αυτών τερματικών.
Παρά την αρνητική συγκυρία, ο «Σταθμός Αυτοκινήτων» του ΟΛΠ, σύμφωνα με στελέχη του οργανισμού, διατηρεί ηγετική θέση στην ανατολική Μεσόγειο και πλέον μέσω των νέων δυνατοτήτων, που παρουσιάζονται από τη σιδηροδρομική σύνδεση, έχει θετικές προοπτικές.
Ταυτόχρονα όμως, δημιουργούνται και νέες προκλήσεις για την περαιτέρω ανάδειξη του σταθμού αυτοκινήτων ο οποίες απαιτούν ένα σταθερό καθεστώς λειτουργίας, καθώς η ανάπτυξη της σιδηροδρομικής σύνδεσης, θα πρέπει να εφαρμοστεί με γνώμονα ανταγωνιστική τιμολογιακή πολιτική, σε σχέση με άλλα τερματικά με καλύτερη γεωγραφική θέση, σε σχέση με τα κέντρα παραγωγής.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνολικές προβολές σελίδας