Τρίτη 19 Ιουλίου 2016

Ο Πειραιάς έχει πλέον αναβαθμίσει την οικονομική και γεωπολιτική σημασία του

Τις τεράστιες δυνατότητες και προοπτικές του λιμανιού του Πειραιά, απ' όπου περνάει ο θαλάσσιος δρόμος του μεταξιού και καταλήγει στη Βενετία, ανέδειξε η εκδήλωση, με θέμα «Πειραιάς και Νέες Ευκαιρίες Ανάπτυξης για την Ελλάδα», που συνδιοργανώθηκε από το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς και το Ευρωπαϊκό Ινστιτούτο "Centre International de Formation Europeenne" (CIFE) με την υποστήριξη του chinaandgreece.com. και πραγματοποιήθηκε, τη Δευτέρα 18 Ιουλίου 2016, στο Μέγαρο του ΕΒΕΠ.
Βασικό συμπέρασμα των εισηγήσεων ήταν πως ο Πειραιάς έχει πλέον αναβαθμίσει την οικονομική και γεωπολιτική σημασία του και πως μπορεί να αποτελέσει σημείο επαφής και επιχειρηματικό σύνδεσμο για πολλές χώρες σε διαφορετικές γεωγραφικές περιοχές. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν η Κίνα και τα κράτη της Λατινικής Αμερικής, όπως υπογραμμίστηκε χαρακτηριστικά κατά τη διάρκεια της ημερίδας.
Στον χαιρετισμό του, ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ κ. Β. Κορκίδης επισήμανε, μεταξύ άλλων: «...Οι τελευταίες εξελίξεις παραχώρησης του Ο.Λ.Π. στην Σ.Ε.Π. Α.Ε., ανοίγουν νέους ορίζοντες για το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας.
Η παρουσία ξένων επενδυτών στον Πειραιά, μας δίνει το πλεονέκτημα ανάπτυξης μιας υπερταχείας σιδηροδρομικής σύνδεσης, που θα φέρει πιο κοντά τον Πειραιά με τη Βουδαπέστη και το κέντρο της Ευρώπης, εξοικονομώντας 10 ημέρες στη μεταφορά εμπορευμάτων, σε σχέση με το χρόνο που θα απαιτούνταν για να φθάσουν διά θαλάσσης στα λιμάνια του Ρότερνταμ, του Αμβούργου ή του Κιέλου.
Αντίστοιχα, τα τρένα θα επιστρέφουν γεμάτα με ευρωπαϊκά προϊόντα στον Πειραιά, απ' όπου και θα μεταφέρονται, διά θαλάσσης, με κοντέινερ στην Ασία. Για τη χώρα μας ο νέος δρόμος του μεταξιού θα είναι μια χρυσή ευκαιρία για την ανάπτυξη μιας μακροχρόνιας αναπτυξιακής στρατηγικής, η οποία μπορεί να έχει τέτοια εμβέλεια, που ίσως, αν αξιοποιηθεί σωστά, να μπορέσει να βελτιώσει την οικονομική και τη στρατηγική θέση της Ελλάδας για πολλούς αιώνες.
Το όφελος θα πολλαπλασιαστεί, εάν η χώρα μας χρησιμοποιήσει αντίστροφα το δρόμο του μεταξιού για να εξαγάγει τα δικά μας προϊόντα και να προσελκύσει τουρίστες, τόσο από την Κίνα, όσο και από τις χώρες, που εμπλέκονται στο δρόμο του μεταξιού...».
Το επιχειρησιακό πλάνο του κινεζικού κολοσσού COSCO στη χώρα μας, καθώς επίσης και την μεγάλη συνεισφορά της εταιρίας στην τοπική και εθνική οικονομία, ανέπτυξε ο εμπορικός διευθυντής της Σ.E.Π. Α.Ε., κ. Τ. Βαμβακίδης, ο οποίος ανέφερε χαρακτηριστικά: «...Το βασικό στρατηγικό σχέδιο της Cosco προβλέπει την ένταξη της χώρας στον διεθνή χάρτη των συνδυασμένων μεταφορών, δεδομένου, άλλωστε, ότι ο Πειραιάς αποτελεί ήδη το προγεφύρωμα της Κίνας στην Ευρώπη.
Η Ελλάδα βρίσκεται στο κρισιμότερο από γεωπολιτικής πλευράς σημείο της ανατολικής Μεσογείου έχοντας μια στρατηγική θέση και αποτελώντας κομβικό σημείο ανάμεσα στη νοτιοανατολική Ευρώπη, την Ασία, και την Αφρική...».
Ο κ. Μ. Σαρλής, μέλος του Δ.Σ. του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, ο οποίος εκπροσώπησε τον πρόεδρο, κ. Γ. Πατέρα, επισήμανε: «...Η Ελληνική Ναυτιλιακή κοινότητα αναπτύχθηκε, χωρίς καμία χρηματοδότηση, κρατικές ενισχύσεις και εθνικά φορτία. Η ναυτική τέχνη και ο ναυτικός πολιτισμός συνιστούν τα κύρια στοιχεία της εν λόγω ανάπτυξης. Αυτή είναι η νοοτροπία που προσπαθούμε να περάσει στους Έλληνες, ως η μόνη διέξοδος από αυτή την μακροχρόνια κρίση.
Πολύ ενθαρρυντικό είναι το γεγονός, ότι μεγάλο άλμα προς την κατεύθυνση αυτή αποτελεί η επικείμενη ιδιωτικοποίηση του λιμανιού του Πειραιά, που εδώ και τουλάχιστον μία δεκαετία, στο Ελληνικό Ναυτικό Επιμελητήριο, υποστηρίζουμε σθεναρά...».
Την αναπτυξιακή προοπτική του Πειραιά, μέσω της γαλάζιας ανάπτυξης και καινοτομίας, παρουσίασε στο χαιρετισμό της η Αντιδήμαρχος Οικονομικών του Δήμου Πειραιά, κ. Α. Γλύκα- Χαρβαλάκου, τονίζοντας: «...Θέλουμε ο Πειραιάς, η ναυτιλιακή πρωτεύουσα της Ελλάδος, να εστιάσει και να γίνει γνωστή, ως ο τόπος στην Ελλάδα ή στην Ευρώπη ή στην νότια Ευρώπη, όπου πάει κανείς για να αναζητήσει καινοτομία στις θαλάσσιες μεταφορές. Έχουμε τις δεξιότητες, έχουμε την νοοτροπία που χρειάζεται και έχουμε και τους ανθρώπους που θα παράγουν καινοτομία...».
Ακολούθως, χαιρετισμό απηύθυνε ο Δρ Michael Meimeth, Διευθυντής των Θερινών Προγραμμάτων του CIFE, o οποίος περιέγραψε τα πανεπιστημιακά εκπαιδευτικά προγράμματα που προσφέρονται από το CIFE, τονίζοντας τη σημασία τους για την ακαδημαϊκή εκπαιδευτική συνεργασία Ευρώπης - Κίνας.
Κατά τη δεύτερη ενότητα της ημερίδας πέντε πρέσβεις από κράτη της Λατινικής Αμερικής -συγκεκριμένα του Μεξικού, της Ουρουγουάης, του Περού, της Χιλής και της Αργεντινής- μίλησαν για τις επενδυτικές ευκαιρίες που παρουσιάζονται στις χώρες τους.
Κατά σειρά πραγματοποίησαν εισηγήσεις ο πρέσβης του Μεξικού Α.Ε. Tarcisio Navarette-Montes de Oca, η πρέσβης της Ουρουγουάης Α.Ε. Adrianna Lissidini, o πρέσβης του Περού Α.Ε. Jorge Roman Morey, η πρέσβης της Χιλής Α.Ε. Maria Pia Busta και η πρέσβης της Αργεντινής Α.Ε Carolina Perez Colman.
Οι πρέσβεις έδωσαν ιδιαίτερη έμφαση στα ιδιαίτερα οικονομικά χαρακτηριστικά των χωρών τους, στους τομείς όπου δίδεται η δυνατότητα νέων επενδύσεων, καθώς επίσης και στο πολιτικό και επιχειρηματικό περιβάλλον.
Με τις μεγάλες προοπτικές για το μέλλον, συμφώνησε ο κ. Κωνσταντίνος Αντωνόπουλος, πρόεδρος του Επιχειρηματικού Συμβουλίου Ελλάδος-Λατινικής Αμερικής, αντιπρόεδρος της Intralot ΙΝΛΟΤ -0,11%, ο οποίος σχολίασε τις προαναφερθείσες ομιλίες των πρέσβεων όπως, επίσης, και ο αρθρογράφος του MACROPOLIS, κ. Νίκος Μαλκουτζής, ο οποίος συντόνισε την ημερίδα.
Η τρίτη ενότητα της ημερίδας περιεστράφη γύρω από «Το λιμάνι του Πειραιά στο Νέο Δρόμο του Μεταξιού». Βασικός ομιλητής ήταν ο Επιτετραμμένος της Πρεσβείας της Κίνας στην Ελλάδα, Α.Ε. Gao Wenqi.
Αρχικά, ο κ. Wenqi μίλησε για τη σημασία της επίσκεψης του Έλληνα πρωθυπουργού, κ. Αλέξη Τσίπρα, στο Πεκίνο και τη Σαγκάη και τις περαιτέρω δυνατότητες συνεργασίας των δύο πλευρών. Επίσης, υπογράμμισε πως, η επένδυση της COSCO στον Πειραιά εντάσσεται στο πλαίσιο της στρατηγικής «Μία Ζώνη και Ένας Δρόμος», και με τον τρόπο αυτό ο Πειραιάς εξελίσσεται σταδιακά στο πιο σημαντικό λιμάνι της Μεσογείου.

Στη συνέχεια, ο κ. Φώτης Προβατάς, πρόεδρος του Ελληνοκινεζικού Οικονομικού Συμβουλίου, περιέγραψε τις επενδυτικές ευκαιρίες που μπορεί να προκύψουν για τις δύο χώρες, μέσω της επένδυσης της Cosco, αλλά και τη σημασία της αλληλοκατανόησης των δύο πλευρών κατά τη διάρκεια των διμερών επαφών.
Στο τέλος, μίλησε ο Δρ Γεώργιος Τζογόπουλος, ιδρυτής του chinaandgreece.com., ο οποίος εστίασε στους βασικούς άξονες της στρατηγικής συνεργασίας Ε.Ε. - Κίνας, θεωρώντας πως η βελτίωση των σινοελληνικών σχέσεων εντάσσεται στο πλαίσιο, ευνοώντας τόσο την Αθήνα, όσο και το Πεκίνο.
Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους η Εντεταλμένη Δημοτική Σύμβουλος Πολιτισμού του Δήμου Πειραιά, κ. Ε. Νταϊφά, ο Δήμαρχος Περάματος, κ. Γ. Λαγουδάκης, διπλωμάτες, ξένοι καθηγητές πανεπιστημίων, εκπρόσωποι του επιχειρηματικού κόσμου, ενώ την παρακολούθησαν 30 Κινέζοι πανεπιστημιακοί φοιτητές από κινεζικά εκπαιδευτικά ιδρύματα, με αφορμή τη διοργάνωση του «Summer School» από το CIFE.

Σε Volvo / Renault, Daimler, Iveco και DAF πρόστιμο 2,92 δις., για καρτέλ, από την ΕΕ

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή διαπίστωσε ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες Volvo / Renault, Daimler, Iveco και DAF είχαν συστήσει καρτέλ, στην αγορά των φορτηγών, για 14 χρόνια.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη   
Η Επιτροπή επέβαλε πρόστιμο - ρεκόρ, ύψους 2,92 δις. Στη MAN δεν επιβλήθηκε πρόστιμο, επειδή ήταν η εταιρεία που αποκάλυψε την ύπαρξη του καρτέλ στην Επιτροπή, παρόλο που συμμετείχε σε αυτό.  
Όπως σημειώνει η ΕΕ, όλες οι εταιρείες αναγνώρισαν την συμμετοχή τους σε αυτό και συμφώνησαν να διευθετήσουν την υπόθεση.
Η Επίτροπος για τον Ανταγωνισμό, Margrethe VESTAGER, δήλωσε: «Συνολικά υπάρχουν πάνω από 30 εκατομμύρια οχήματα στους δρόμους της Ευρώπης, τα οποία αντιπροσωπεύουν περίπου τα 3/4 των χερσαίων μεταφορών εμπορευμάτων στην Ευρώπη, διαδραματίζοντας ζωτικό ρόλο στην ευρωπαϊκή οικονομία.
Δεν είναι αποδεκτό ότι η ΜΑΝ, η Volvo / Renault, η Daimler, η Iveco και η DAF, που από κοινού αντιπροσωπεύουν τα 9/10 μεσαίων και βαρέων φορτηγών, που παράγονται στην Ευρώπη, ήταν μέρος μιας συμπράξεως, αντί να ανταγωνίζονται μεταξύ τους.
Για 14 χρόνια συνεννοήθηκαν για την τιμολόγηση και για μετακύλυση του κόστους για την επίτευξη των περιβαλλοντικών προτύπων για τους πελάτες. Αυτό είναι επίσης ένα σαφές μήνυμα προς τις επιχειρήσεις ότι δεν γίνονται αποδεκτά τα φαινόμενα καρτέλ».
Στο πλαίσιο της έρευνας, η διαδικασία είναι ανοικτή σε σχέση με τη Scania. Η Scania δεν καλύπτεται από την παρούσα απόφαση διακανονισμού και, ως εκ τούτου, η έρευνα θα συνεχιστεί.
Τα πρόστιμα  Reduction under the Leniency Notice Reduction under the Settlement Notice Πρόστιμο (€)
MAN 100% 10% 0
Volvo/Renault 40% 10% 670. 448.000
Daimler 30% 10% 1.008.766.000
Iveco 10% 10% 494. 606.000
DAF
10% 752.679.000
Total

2.926.499.000

Συνολικές προβολές σελίδας