Τρίτη 11 Φεβρουαρίου 2014

Αντίθετο στις αυξήσεις των διοδίων το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης

Το θέμα των υψηλών τελών διέλευσης από τα διόδια του εθνικού δικτύου της χώρας θίγει με επιστολή του προς τον πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά, την οποία κοινοποίησε στον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλη Χρυσοχοϊδη, το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης.
Στην επιστολή ο πρόεδρος του ΕΕΘ Μιχάλης Ζορπίδης επισημαίνει ότι οι υψηλές τιμές στα διόδια θίγουν ιδιαιτέρως τους επαγγελματίες του εμπορίου, των μεταφορών και του τουρισμού, αλλά και τους τελικούς καταναλωτές, στους οποίους επιμερίζονται οι δαπάνες. «Είναι χαρακτηριστικό ότι οι επαγγελματίες που χρησιμοποιούν καθημερινά το οδικό δίκτυο στη διαδρομή Θεσσαλονίκη - Αθήνα οφείλουν να σταματήσουν για πληρωμή σε 10 σημεία  διοδίων, ενώ σε πολλά τμήματα του συγκεκριμένου οδικού άξονα οι οδηγοί δεν έχουν τη δυνατότητα χρήσης εναλλακτικών διαδρομών», υπογραμμίζει ο κ. Ζορπίδης.
Ο ίδιος σημειώνει ότι «το μεταφορικό κόστος αντί να αποτελεί κίνητρο ανάπτυξης και ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για την χώρας μας εξελίσσεται σε υψηλό εμπόδιο για την ανάπτυξη της ελληνικής  οικονομίας και μάλιστα σε μια περίοδο που καταβάλλεται προσπάθεια  για τη δημιουργία αποδοτικών δικτύων μεταφορών».  
Επίσης, ο πρόεδρος του ΕΕΘ προβλέπει ότι «με τα υψηλά διόδια ο στόχος της είσπραξης περισσότερων εσόδων δεν θα επιτευχθεί, ενώ αντίθετα η πραγματική οικονομία θα δεχθεί ένα ακόμη σοβαρό πλήγμα» και ζητά την παρέμβαση του κ. Σαμαρά «για να διαμορφωθούν σε χαμηλότερα επίπεδα οι τιμές των διοδίων και η χρήση τους να επιβάλλεται αναλογικά με τη χρήση του δρόμου». 

CO-GISTICS: “πράσινες” εμπορευματικές μεταφορές στη Θεσσαλονίκη

Το ERTICO – ITS Europe, μαζί με 34 εταίρους, ξεκινάει το CO-GISTICS, ένα καινοτόμο έργο που θα συνδυάσει τις εμπορευματικές μεταφορές με τα συνεργατικά συστήματα κινητικότητας (C-ITS).
Είναι η πρώτη φορά που ένα έργο στοχεύει στον παραπάνω συνδυασμό.
Η εφαρμογή  συνεργατικών συστημάτων κινητικότητας είναι ζωτικής σημασίας για το μέλλον των μεταφορών και της αστικής κινητικότητας και το ERTICO έχει επενδύσει και συνεχίζει να επενδύει σε αυτό το νέο μοντέλο αναπτυξιακών έργων (όπως είναι και τα έργα FREILOT και COMPASS4D).
“Αυτό είναι ένα ακόμα βήμα για την εφαρμογή συνεργατικών συστημάτων, της οποίας ηγούμαστε σε πανευρωπαϊκό επίπεδο. Ο οργανισμός ERTICO προσφέρει το τέλειο περιβάλλον για την πρόοδο αυτού του είδους δραστηριοτήτων, χάρη στη μεγάλη και μακροχρόνια εμπειρία σε ευρωπαϊκά έργα”, δήλωσε ο Hermann Meyer, Διευθύνων Σύμβουλος του ERTICO, χαιρετίζοντας την έναρξη του έργου.
Το έργο CO-GISTICS αποτελεί μια πιλοτική δράση που εξετάζει τις ανάγκες της βιομηχανίας εμπορευματικών μεταφορών λαμβάνοντας υπόψη τις οικονομικές και περιβαλλοντικές προκλήσεις των πόλεων. Οι στόχοι του έργου είναι η βελτίωση της ενεργειακής αποδοτικότητας και οι βιώσιμες μεταφορές εμπορευμάτων στην Ευρώπη.
Για αυτούς τους λόγους, το CO-GISTICS θα συνδυάσει υφιστάμενα συστήματα εμπορευματικών μεταφορών με καινοτόμες λύσεις, όπως οισυνεργατικές υπηρεσίες και τα ευφυή φορτία. Η χρήση των υπηρεσιών θα συνεχιστεί και μετά το τέλος του έργου και θα αναπτυχθεί περαιτέρω για την μελλοντική τους εφαρμογή από τους εμπλεκόμενους φορείς.

LF Aerobody: Η νέα αεροδυναμική έκδοση της DAF

Την καινούρια της έκδοση «LF Aerobody» παρουσίασε η DAF Trucks με στόχο να προσφέρει στους πελάτες της το ιδανικό φορτηγό διανομών.

Συγκεκριμένα, ο σχεδιασμός του 12τονου φορτηγού της DAF είναι βασισμένος τόσο στο αμάξωμα όσο και τα μηχανικά μέρη της νέας γενιάς του LF. Εκείνο που το κάνει να ξεχωρίζει είναι η αεροδυναμική του γραμμή που προέρχεται μέσα από ένα πλήρες πακέτο αεροδυναμικών βοηθημάτων. Ο εξοπλισμός αυτός προσφέρεται standard με την αγορά του οχήματος.
Όπως είναι λογικό, η κατανάλωση καυσίμου του φορτηγού μειώνεται σε σημαντικό βαθμό και συγκεκριμένα παραπάνω από 4% σε σύγκριση με τις αντίστοιχες συμβατικές εκδόσεις του DAF LF. Επιπλέον, το LF Aerobody μειώνει και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα «CO2» σε ανάλογο βαθμό.
Το φορτηγό είναι διαθέσιμο με κιβωτάμαξα (6.75μ. ή 7.05μ.) ενώ φορά τους τελευταίους τεχνολογίας κινητήρες Euro 6, PACCAR PX-5 (4κύλινδρος, 4,5λτ.) και PX-7 (6κύλινδρος, 6,7λτ.) που αποδίδουν ισχύ από 152 – 253 ίππους.

Πηγή: http://youtruck.gr/index.php/market-news/item/1080-lf-aerobody-h-nea-aerodinamikh-ekdosi-tis-daf

Προσεχώς σε λειτουργία το transit and logistics hub της ZTE στον Πειραιά

Εντός του μήνα αναμένεται να τεθεί σε πλήρη λειτουργία το νέο διαμετακομιστικό κέντρο (transit and logistics hub) της ZTE Corporation στον Πειραιά, σύμφωνα με το capital.gr.
Ο κινεζικός όμιλος, τέταρτος μεγαλύτερος παγκοσμίως στην κατασκευή συσκευών κινητών τηλεφώνων και πέμπτος στην κατασκευή τηλεπικοινωνιακού υλικού, θα αξιοποιήσει τις υποδομές της Cosco στο λιμάνι, για να προωθήσει εν συνεχεία τα προϊόντα του, μέσω της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, στην ευρωπαϊκή αγορά.
Το logistics center της ΖΤΕ στον Πειραιά θα εξυπηρετεί αρχικά την περιοχή των Βαλκανίων, αλλά σταδιακά στόχος είναι να αποτελέσει το κέντρο διακίνησης για ολόκληρη την Ευρώπη. Σήμερα η ZTE χρησιμοποιεί ως διαμετακομιστικό κέντρο το λιμάνι του Ρότερνταμ στην Ολλανδία.

Το κέντρο στον Πειραιά βρίσκεται ήδη σε πιλοτική λειτουργία, θα τεθεί σε πλήρεις ρυθμούς μέχρι το τέλος του μήνα, ενώ στις αρχές Μαρτίου προγραμματίζεται να πραγματοποιηθούν τα επίσημα εγκαίνια, παρουσία της πολιτικής ηγεσίας.
Παράλληλα, η ΖΤΕ σχεδιάζει τη δημιουργία στον Πειραιά και ενός κέντρου συντήρησης και επισκευής (maintenance center) για όλες τις συσκευές που κατευθύνονται στην ευρωπαϊκή αγορά, απόφαση που ενδέχεται να οδηγήσει μελλοντικά και στη λειτουργία γραμμής παραγωγής.
Ελπίδες για 400-600 θέσεις εργασίας
Η επένδυση του κινεζικού ομίλου, σε συνέχεια μνημονίου συνεργασίας που υπεγράφη με το Ελληνικό Δημόσιο, «κλείδωσε» τον περασμένο Οκτώβριο κατά την συνάντηση του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά με τον Hou Weigui, πρόεδρο της ZTE, παρουσία των κ.κ. Χατζηδάκη και Μηταράκη, υπουργού και υφυπουργού Ανάπτυξης αντίστοιχα.
Οι επενδύσεις του κινεζικού κολοσσού με την ολοκλήρωσή τους εκτιμάται πως θα δημιουργήσουν 400 με 600 νέες θέσεις εργασίας, όπως είχε τότε ανακοινωθεί.
Η ΖΤΕ αποτελεί σήμερα τον πέμπτο μεγαλύτερο κατασκευαστή τηλεπικοινωνιακού εξοπλισμού παγκοσμίως, συνεργάζεται με περισσότερους από 500 τηλεπικοινωνιακούς παρόχους ανά τον κόσμο και διαθέτει παρουσία σε 140 και πλέον χώρες.
Στην Ελλάδα συνεργάζεται με το σύνολο των μεγάλων τηλεπικοινωνιακών εταιρειών της αγοράς, κατέχει σημαντικό κομμάτι στην αγορά των τερματικών κινητής τηλεφωνίας και smartphones, ενώ εμφανίζεται να ενδιαφέρεται να διεκδικήσει μέσω κοινοπραξίας το έργο του Rural Broadband (εγκατάσταση και λειτουργία ευρυζωνικής δικτυακής υποδομής σε αγροτικές και νησιωτικές περιοχές), προυπολογισμού 161 εκατ.ευρώ.
Σημειώνεται, τέλος, πως στα μέσα του περασμένου Δεκεμβρίου η επίσης κινεζική τηλεπικοινωνιακή εταιρεία Huawei ανακοίνωσε ότι ξεκίνησε την πιλοτική λειτουργία του νέου κέντρου διανομής της στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (ΣΕΠ).

Χατζηδάκης: Τέλος του 2015 έτοιμη η Ιόνια Οδός

Την Περιφέρεια Ηπείρου επισκέφθηκε το Σάββατο και την Κυριακή ο Υπουργός Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Κωστής Χατζηδάκης

Ο κ. Χατζηδάκης με τον Περιφερειάρχη Ηπείρου Αλέξανδρο Καχριμάνη επισκέφθηκαν μια σειρά επιχειρήσεων της περιοχής, ιδιαίτερα επιχειρήσεις που καινοτομούν και έχουν σημαντική εξαγωγική δραστηριότητα. Συγκεκριμένα επισκέφθηκαν στα Ιωάννινα τις επιχειρήσεις Ζαγόρι, Βίκος, Spider και Πτηνοτροφική Ιωαννίνων και στην Άρτα τις επιχειρήσεις Καράλης και Λιούσιας.

Ο υπουργός συμμετείχε επίσης σε σύσκεψη στην Περιφέρεια Ηπείρου με αντικείμενο το ΕΣΠΑ και στη συνέχεια απηύθυνε σύντομο χαιρετισμό στην εκδήλωση για την κοπή πίτας του Επιμελητηρίου Ιωαννίνων.

Αμέσως μετά τη σύσκεψη στην Περιφέρεια ο κ. Χατζηδάκης έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Παρά την κρίση, παρά τις δυσκολίες η Ήπειρος πάει μπροστά. Και πάει μπροστά χάρη στις προσπάθειες της Περιφέρειας, του Περιφερειάρχη, των Ηπειρωτών αλλά και χάρη στη στήριξη της Πολιτείας. Δεν θα αναφερθώ στην Εγνατία οδό και στη θετική της συμβολή για ολόκληρη την Περιφέρεια. Θα αναφερθώ σε κάποιες εξελίξεις των τελευταίων μηνών.

Πρώτα απ’ όλα η Ιονία Οδός. Τα έργα έχουν ξεκινήσει. Στο τέλος του 2015 η Ιονία Οδός θα είναι πραγματικότητα και θα έχει αλλάξει σημαντικά την εικόνα της Ηπείρου. Από την άλλη πλευρά, έχουμε τον Ε – 65, ένα έργο που κινδύνευε με ολοκληρωτική κατάρρευση και στον οποίο μπήκαν τα θεμέλια. Θα γίνει ένα σημαντικό τμήμα σε πρώτη φάση και αμέσως μετά στη δεύτερη φάση το έργο θα ολοκληρωθεί. Επειδή το παρακολούθησα στενά, μαζί με τον Σταύρο Καλογιάννη τόσο αυτό το έργο όσο την Ιονία Οδό, χαίρομαι που ξεπεράστηκαν τα προβλήματα και τα έργα αυτά έχουν μπει σε μια τροχιά.

Επίσης, συζητήσαμε για το σχεδιαζόμενο έργο, το δρόμο Ιωάννινα-Κακκαβιά. Είναι ένα μεγάλο έργο το οποίο απαιτεί αρκετά χρήματα. Είμαστε σε συνεννόηση με το ΥΠΟΜΕΔΙ προκειμένου να βρούμε την καλύτερη μέθοδο για την χρηματοδότησή του. Υπάρχει οικονομική στενότητα. Έχουμε στρέψει λοιπόν την προσοχή μας σ ‘ένα Ευρωπαϊκό Ταμείο που έχει δημιουργηθεί για έργα διασυνοριακού χαρακτήρα και το οποίο ονομάζεται “Connecting Europe Facility”. Θα αντιμετωπίσουμε το θέμα και ελπίζω ότι πολύ σύντομα θα μπορούμε να πούμε ακόμη περισσότερο θετικά νέα γι’ αυτό το έργο.

Παράλληλα, πριν από μερικούς μήνες στο πλαίσιο της διϋπουργικής επιτροπής για τα έργα ΣΔΙΤ εγκρίθηκε το έργο για την ολοκληρωμένη διαχείριση των απορριμμάτων της Περιφέρειας Ηπείρου. Χαίρομαι που το έργο αυτό πάει πάρα πολύ γρήγορα. Δεν θα αργήσει η ανακήρυξη του αναδόχου στο έργο αυτό. Η Ήπειρος έχει ένα ενιαίο πλάνο διαχείρισης των απορριμμάτων και δεν έχει προβλήματα χωροθέτησης. Άρα είναι σημαντικό ότι είναι μεταξύ των Περιφερειών της χώρας που προχωρούν γρήγορα στη διαχείριση των απορριμμάτων.

Ως προς το νέο ΕΣΠΑ: η Ήπειρος θα πάρει, παρά τη μείωση του συνολικού προϋπολογισμού του ΕΣΠΑ, 34 εκατομμύρια ευρώ περισσότερα χωρίς να λογιαριάσουμε τα χρήματα που θα έρθουν από το Γεωργικό Ταμείο. Η κατεύθυνση της κυβέρνησης είναι το 30% των πόρων του Γεωργικού Ταμείου (Αγροτική ανάπτυξη) να δοθούν στις Περιφέρειες προκειμένου οι Περιφερειάρχες να έχουν ένα σφαιρικό πρόγραμμα που να αναφέρεται και σε τεχνικά έργα και σε έργα κοινωνικού περιεχομένου και σε έργα για την αγροτική ανάπτυξη.

Αυτά όλα, αν συνδυαστούν με την εικόνα που είδα σε επιχειρήσεις σήμερα της Ηπείρου, στα Ιωάννινα και την Άρτα, εμένα με κάνουν αισιόδοξο γιατί η Ήπειρος μπορεί να καλύψει το χαμένο έδαφος. Την είχαμε ταυτίσει σε περασμένες δεκαετίες με οικονομικά προβλήματα και με οικονομική καθυστέρηση. Δεν θέλω να πω ότι με ένα μαγικό τρόπο τα πράγματα αλλάζουν. Βλέπω όμως ότι υπάρχουν από τη μια Ηπειρώτες αποφασισμένοι να το παλέψουν και από την άλλη ένας Περιφερειάρχης και μια διοίκηση της Περιφέρειας που κάνουν ότι καλύτερο μπορούν για να καλυφθεί το χαμένο έδαφος και να περάσει η Ήπειρος μπροστά.

Η κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να σταθεί δίπλα σε αυτή την προσπάθεια. Και προσωπικά ο ίδιος ο Πρωθυπουργός μας έχει δώσει την κατεύθυνση να είμαστε δίπλα στους ανθρώπους της Περιφέρειας. Σε όλους αυτούς που προσπαθούν να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα, με ένα πνεύμα πρακτικό γιατί σήμερα δεν μετρούν τα λόγια αλλά τα έργα. Δεν μιλάω λοιπόν για θαύματα. Μιλάω για συγκεκριμένο και μετρήσιμο έργο το οποίο είναι εδώ και αφήνει το αποτύπωμά του».

Εγνατία Οδός: Προετοιμάζει έργα 2,4 δις ευρώ για τα επόμενα χρόνια

Η «Εγνατία Οδός  Α.Ε.», που έχει σε εκτέλεση έργα συνολικού συμβατικού προϋπολογισμού 723 εκατ. ευρώ,  υπέβαλε προς το υπoυργείο Υποδομών, Μεταφορών και  Δικτύων προτάσεις για χρηματοδότηση έργων αρμοδιότητάς της από το Σύμφωνο Εταιρικής Σχέσης (2014-2020), συνολικού προϋπολογισμού περίπου 2,4 δις ευρώ.

Σε σχετικό απολογιστικό σημείωμα της εταιρείας, αναφέρεται ότι έχουν εκδοθεί Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις με τις οποίες μεταφέρονται στην «Εγνατία Οδός Α.Ε.» οι αρμοδιότητες διαχείρισης και διοίκησης μελετών και κατασκευών και λοιπών αναγκαίων υποστηρικτικών δράσεων για την υλοποίηση στο εξής των έργων:

1. Κάθετος άξονας Δράμα – Αμφίπολη.

2. Οδικός Άξονας Γιαννιτσά – Αλεξάνδρεια – Α/Κ Νησελίου επί της Εγνατίας Οδού.

3. Νιγρίτα – Σοχός – Ασκός – Α/Κ Βαϊοχωρίου επί της Εγνατίας Οδού.


Υπό έγκριση βρίσκονται δύο ακόμη Κ.Υ.Α. σχετικά με τη μεταφορά αρμοδιοτήτων για την υλοποίηση των έργων:

1. Οδικός Άξονας Ηγουμενίτσα – Σαγιάδα – Μαυρομάτι / Παράκαμψη Ηγουμενίτσας.

2. Έργα επεμβάσεων βελτίωσης οδικής ασφάλειας.
 

Σημειώνεται ότι στις 31/12/2013, η Ε.Ο.Α.Ε. είχε υπό εκτέλεση 35 έργα, σε όλη τη χώρα, συνολικού συμβατικού προϋπολογισμού 723 εκατ. ευρώ, μαζί με το ΦΠΕ.   Μάλιστα, μέσα στον προηγούμενο χρόνο, υπογράφηκαν 11 συμβάσεις εκτέλεσης νέων έργων με συμβατική αμοιβή περίπου 100 εκατ. Ευρώ (με ΦΠΑ).

Πέραν των ανωτέρω, ολοκληρώθηκαν οι διαδικασίες δημοπράτησης και δρομολογήθηκε η υπογραφή της σύμβασης 6 έργων με συμβατική αμοιβή περίπου 23,4 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ). Επιπροσθέτως, σε διαδικασία δημοπράτησης που θα περατωθεί εντός των επόμενων λίγων μηνών, βρίσκονται 4 έργα προϋπολογισμού περίπου 22,4 εκατ. Ευρώ (με ΦΠΑ).  Εάν στις αρχές του 2014,  δημοπρατηθούν άλλα 9 έργων προϋπολογισμού 34,7 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ), όπως προγραμματίζει η εταιρεία, τότε μέσα στη φετινή χρονιά πιθανότατα να προστεθούν στο χαρτοφυλάκιό της έργα συνολικού προϋπολογισμού άνω των 80 εκατ. ευρώ. 

Πηγή: http://ypodomes.com/index.php/autokinitodromoi/uperastikoi/egnadia-odos/item/23685-%CE%B5%CE%B3%CE%BD%CE%B1%CF%84%CE%AF%CE%B1-%CE%BF%CE%B4%CF%8C%CF%82-%CF%80%CF%81%CE%BF%CE%B5%CF%84%CE%BF%CE%B9%CE%BC%CE%AC%CE%B6%CE%B5%CE%B9-%CE%AD%CF%81%CE%B3%CE%B1-24-%CE%B4%CE%B9%CF%82-%CE%B5%CF%85%CF%81%CF%8E-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B1-%CE%B5%CF%80%CF%8C%CE%BC%CE%B5%CE%BD%CE%B1-%CF%87%CF%81%CF%8C%CE%BD%CE%B9%CE%B1

Συνολικές προβολές σελίδας