Παρασκευή 29 Μαΐου 2015

Γυρίζουν την πλάτη στην Εγνατία Οδό τα φορτηγά

Ανενόχλητη φαίνεται πως συνεχίζεται η καθημερινή “παρέλαση” δεκάδων φορτηγών από το Εθνικό Δίκτυο Κομοτηνής-Ξάνθης, με τους οδηγούς να γυρίζουν την πλάτη στον αυτοκινητόδρομο της  Εγνατίας Οδού για να αποφύγουν την καταβολή διοδίων γεγονός που έχει προκαλέσει την οργή των κατοίκων ενώ παράλληλα το επαρχιακό οδικό δίκτυο βρίσκεται σήμερα κυριολεκτικά σε άθλια κατάσταση λόγω της επιβάρυνσης που δέχεται.

Πρόκειται για πρόβλημα χρόνων και το οποίο συνοψίζεται στην πρακτική που ακολουθούν οδηγοί φορτηγών, κυρίως από την Τουρκία, που στην προσπάθειά τους να μην καταβάλλουν διόδια επιλέγουν να κινηθούν από το Επαρχιακό Οδικό Δίκτυο, αναπτύσσοντας μάλιστα μεγάλες ταχύτητες και εγκυμονώντας σοβαρούς κινδύνους τόσο για τους κατοίκους των πεδινών οικισμών Ξάνθης και Κομοτηνής όσο και για τους διερχόμενους οδηγούς.

Προβλήματα στους δρόμους
Η διέλευση των φορτηγών έχει επιβαρύνει, όπως είναι άλλωστε λογικό, το Ε.Ο. Δίκτυο που θυμίζει περισσότερο σουρωτήρι καθώς είναι γεμάτος λακκούβες, ενώ δεν είναι λίγα τα ατυχήματα που έχουν καταγραφεί στην Ε.Ο. Κομοτηνής-Ξάνθης τους τελευταίους μήνες με πρωταγωνιστές νταλίκες από τη γειτονική χώρα.

“Η Εγνατία Οδός αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα αναπτυξιακά έργα που υλοποιήθηκαν στη Βόρειο Ελλάδα, συμβάλλοντας αποφασιστικά στην εμπορική, βιομηχανική και τουριστική ανάπτυξη της περιοχής. Επιπλέον, η διέλευση των Δ.Χ. και Ι.Χ. οχημάτων έγινε ασφαλέστερη και αποσυμφορήθηκαν οι παράπλευρες τοπικές οδοί από τη διέλευση βαρέων οχημάτων.

Εκτός αυτού, από το Φθινόπωρο του 2013 που δόθηκε σε λειτουργία ο κάθετος άξονας της Εγνατίας Οδού Κομοτηνή – Μακάζα και τέθηκε σε λειτουργία ο μεθοριακός σταθμός στα ελληνοβουλγαρικά σύνορα, υπολογίζεται ότι διέρχονται περισσότερα από 1.500 οχήματα την ημέρα, αριθμός που διπλασιάζεται τα Σαββατοκύριακα” επισημαίνει σε ερώτηση που κατέθεσε προσφάτως στη Βουλή ο κ. Ευριπίδης Στυλιανίδης, βουλευτής ΝΔ Ροδόπης, τονίζοντας μάλιστα ο ίδιος πως “με την έναρξη λειτουργίας των σταθμών διοδίων παρατηρήθηκε το φαινόμενο βαρέα οχήματα, κυρίως από την Τουρκία, να παρακάμπτουν τα διόδια, κάνοντας χρήση των παράπλευρων οδών προκειμένου να αποφύγουν την καταβολή του αντιτίμου.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την επιβάρυνση του παλιού οδικού δικτύου, που χρησιμοποιείται κυρίως από τους κατοίκους της περιοχής για να μεταβούν στη δουλειά τους ή στις αγροτικές τους εργασίες, αυξάνοντας το κίνδυνο πρόκλησης ατυχημάτων και προκαλώντας σημαντικές φθορές στο οδόστρωμα”.

Όπως τονίζει μάλιστα ο ίδιος,  “η χρήση από βαρέα οχήματα της Ε.Ο. Κομοτηνής – Ξάνθης μέσω Λάγους και μέσω οικισμού Ιάσμου προκειμένου να παρακαμφθούν τα διόδια του κόμβου Ιάσμου, έχει ως αποτέλεσμα τη ραγδαία αύξηση των τροχαίων ατυχημάτων ιδίως κατά τους καλοκαιρινούς μήνες που αυξάνουν οι μετακινήσεις προς το παραλιακό μέτωπο της Ροδόπης.

Επιπλέον, η Εγνατία Οδός χάνει σημαντικά έσοδα από τα φορτηγά τα οποία παρακάμπτουν τους σταθμούς διοδίων, τα οποία κατά μεγάλο ποσοστό προέρχονται από το εξωτερικό, ενώ ο Έλληνας φορολογούμενος επιβαρύνεται επιπρόσθετα τη φθορά των παρακαμπτήριων οδών”.

Ζητείται λύση!
Το πρόβλημα χρήζει άμεσης λύσης, και μάλιστα δραστικής, από πλευράς των αρμόδιων Υπουργείων και δη το Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού ώστε να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο της παράκαμψης των σταθμών διοδίων από βαρέα φορτηγά αλλοδαπής προέλευσης. Από την πλευρά του ο κ. Στυλιανίδης, θέτει ερώτημα σχετικά με το εάν υπάρχει πρόθεση να επιβληθεί “βινιέττα (ενιαίο εισιτήριο χρήσης του οδικού δικτύου που εκδίδεται στα σύνορα), κατά τα πρότυπα άλλων χωρών, η οποία θα λειτουργεί αποτρεπτικά για την παράκαμψη της Εγνατίας Οδού, διασφαλίζοντας παράλληλα τα προσδοκώμενα έσοδα και μειώνοντας τον κίνδυνο πρόκλησης ατυχημάτων”.

Πηγή: thrakitoday.com

Ράβε-ξήλωνε για το Εμπορευματικό Κέντρο Θεσπρωτίας

Την ριζική αλλαγή του μέχρι πρόσφατα γνωστού σχεδιασμού του έργου Εμπορευματικού Κέντρου Θεσπρωτίας πέτυχε η Re.De-Plan AE Consultants αντλώντας πρότυπα και παραδείγματα από το σχεδιασμό αντίστοιχων επενδύσεων που η ίδια έχει μελετήσει.

Η εταιρεία ως Leader της ένωσης εταίρων διενήργησε τις αναγκαίες Τεχνικές Μελέτες (τοπογραφική, κυκλοφοριακή, πολεοδομική, κ.λπ.) κατόπιν διεθνούς διαγωνισμού της Ο.Λ.ΗΓ. ΑΕ

Σύμφωνα με τη μελέτη που ήδη έχει παραληφθεί από την Ο.Λ.ΗΓ. ΑΕ προσδιορίστηκαν, για πρώτη φορά για λογαριασμό του Οργανισμού, όλες οι τεχνικές και οικονομικές παράμετροι του έργου με τρόπο, μεγέθη και διαδικασίες που το καθιστούν πλέον συγκεκριμένο, εφικτό και υλοποιήσιμο σε προβλεπτό χρόνο.

Το Επιχειρησιακό Σχέδιο που πρότεινε η εταιρεία αποτελεί πλέον το πλαίσιο κοινής αποδοχής των τοπικών φορέων της Θεσπρωτίας και της Ηπείρου και απασχολεί τους θεσμούς της περιοχής σε διάφορες εκδηλώσεις και συζητήσεις μεταξύ των οποίων και η συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στις 25/05/2015 με θέμα «Ο ρόλος του Λιμένα Ηγουμενίτσας στο Πανευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών – Ευκαιρίες χρηματοδότησης από Ευρωπαϊκά Προγράμματα».

Με το Εμπορευματικό Κέντρο Θεσπρωτίας η Re.De-Plan AE Consultants συνεχίζει την επιτυχημένη διαδρομή της στην ανάπτυξη Εμπορευματικών Κέντρων (Επιχειρηματικά Πάρκα Επιχειρήσεων Εφοδιαστικής Αλυσίδας/ Logistics Parks) σύμφωνα με τις πρόσφατες ρυθμίσεις του ν.4302/2014 αντλώντας δύναμη από την εμπιστοσύνη με την οποία την περιβάλει η ενδιαφερόμενη αγορά της ιδιωτικής οικονομίας και εμπειρία από τις ανάλογες εφαρμογές επενδύσεων Επιχειρηματικών Πάρκων για τη μεταποίηση, του ν.3982/2011 που η ίδια έχει διαχειριστεί, ενώ έχει εκδηλώσει το ενδιαφέρον της να εργαστεί στο πλαίσιο της υλοποίησης του Εμπορευματικού Κέντρου του Θριασίου Πεδίου.

Πηγή: http://ypodomes.com/index.php/alles-upodomes/endiaferouses-eidiseis/item/30485-%CF%81%CE%AC%CE%B2%CE%B5-%CE%BE%CE%AE%CE%BB%CF%89%CE%BD%CE%B5-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%BF-%CE%B5%CE%BC%CF%80%CE%BF%CF%81%CE%B5%CF%85%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CE%BA%CE%AD%CE%BD%CF%84%CF%81%CE%BF-%CE%B8%CE%B5%CF%83%CF%80%CF%81%CF%89%CF%84%CE%AF%CE%B1%CF%82

Τα Logistics έλαμψαν στα 2α Transport & Logistics Awards

Σε μια λαμπρή τελετή που κράτησε αμείωτο το ενδιαφέρον των παρευρισκόμενων, η αγορά Logistics γιόρτασε την Δευτέρα 25 Μαίου, στο Balux Prive, την 2η διοργάνωση των Transport & Logistics Awards, με σημαντικές βραβεύσεις και δυνατές συγκινήσεις.
Οι δυνατοί του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα, αυτοί που διέπρεψαν σε μια από τις 6 κατηγορίες που είχε επιλέξει η κριτική επιτροπή για τους βραβευθέντες, ανέβηκαν στο βάθρο, αποδεικνύοντας ότι η ελληνική αγορά έχει λόγο και όραμα. Ιδιαίτερα συγκινητική η στιγμή των Τιμητικών Βραβεύσεων, όπου έλαμψαν με την σοβαρότητα και τη μετριοπάθεια που τους χαρακτηρίζει οι βραβευθέντες κ.κ. Αθ. Ζηλιασκόπουλος, καθ. Γεωρ. Γιαννόπουλος, Βασ. Φουρλής, Γιάννης Παράσχης και Αν. Παρταλίδης, ο οποίος παράλληλα βραβεύθηκε και ως Manager of the Year, από τα Βραβεία Αριστείας του Ινστιτούτου Logistics Ελλάδος (ILME), που εφέτος φιλοξενήθηκαν από τα Transport & Logistics Awards.
Οι πάνω από 40 βραβευθέντες έλαμψαν ο καθένας στην κατηγορία του, ενώ αρκετές ήταν οι εταιρείες που έλαβαν περισσότερα του ενός βραβεία σε διαφορετικές κατηγορίες, με αδιαφιλονίκητο ηγέτη τη Sarmed που έλαβε συνολικά 5 βραβεία, μαζί με το βραβείο «Μέγας Αλέξανδρος » του ILME, και θα εκπροσωπήσει την ελληνική αποστολή στα Διεθνή Βραβεία Αριστείας European Gold Medal in Logistics & Supply Chain – Project of the Year 2016 του ELA.
Tα Transport & Logistics Awards διοργανώθηκαν από την Boussias Communications και το Supply Chain Institute, με στόχο την ανάδειξη της αριστείας και της καινοτομίας στον χώρο της Εφοδιαστικής Αλυσίδας και των Μεταφορών. Στην τελετή απονομής, παρευρέθηκαν περισσότερα από 350 υψηλόβαθμα στελέχη από τις μεγαλύτερες εταιρείες και φορείς του κλάδου στην χώρα μας και βραβεύθηκαν τα έργα και οι πρωτοβουλίες που διακρίθηκαν από την αρμόδια κριτική επιτροπή των βραβείων, μέσω αδιάβλητης διαδικασίας που θεσμοθέτησαν οι διοργανωτές.
Χορηγός τίτλου των βραβείων ήταν η εταιρεία ΠΑΕΓΑΕ, χορηγός ο ΔΑΑ, η εκδήλωση τέλεσε υπό την αιγίδα του ΣΕΒ, ενώ την υποστήριξαν οι εταιρείες: ΕΥ και Jungheinrich. Η διοργάνωση είχε την τιμητική υποστήριξη των φορέων: ΣΥΝΔΔΕ&L, Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, ITS Hellas και ΟΦΑΕ. Μεταξύ των χορηγών επικοινωνίας ήταν φυσικά το Supply Chain & Logistics και το supply-chain.gr

Πηγή: http://www.supply-chain.gr/articles.php?artic=5034#.VWgeJEa2TuM

Συνολικές προβολές σελίδας