Δευτέρα 14 Απριλίου 2014

Νέες συμφωνίες για Cosco–TΡΑΙΝΟΣΕ. Dell, Cisco και Sony προστίθενται στη λίστα

Η ΗΡ έδειξε τον δρόμο προς την Ευρώπη που περνά από τον Πειραιά και τις εγκαταστάσεις της Cosco και διοχετεύεται μέσω του ελληνικού σιδηρόδρομου στην ΝΑ Ευρώπη, και τώρα αρχίζουν να τον ακολουθούν σταδιακά ορισμένα από τα μεγαλύτερα ονόματα στον χώρο της τεχνολογίας και όχι μόνο, σύμφωνα με δημοσίευμα της «Ημερησίας».  
Πέρσι, ήταν δύο κινεζικοί κολοσσοί, η Huawei και η ZTE, φέτος έρχεται η σειρά των Ιαπώνων και άλλων Αμερικανών πολυεθνικών από τον χώρο των ψηφιακών τεχνολογιών.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η ιαπωνική Sony Electronics, μία από τις κορυφαίες εταιρείες παγκοσμίως στον χώρο των καταναλωτικών ηλεκτρονικών προϊόντων, αλλά και οι αμερικανικές Dell (ο τρίτος μεγαλύτερος κατασκευαστής προσωπικών υπολογιστών) και Cisco (ενός εκ των σημαντικότερων «παικτών» στον χώρο του τηλεπικοινωνιακού εξοπλισμού) έχουν ξεκινήσει τις επαφές και τις συζητήσεις με την Cosco, προκειμένου να αποτελέσει και γι' αυτές ο Πειραιάς μία από τις βασικές πύλες εισόδου των προϊόντων τους στην ευρωπαϊκή αγορά. 
Μάλιστα, η Sony φέρεται να έχει ήδη πραγματοποιήσει και δοκιμαστικά δρομολόγια προς τα εργοστάσιά της στην κεντρική Ευρώπη.
Τα πλεονεκτήματα της μεταφοράς με τρένο
Το μεγάλο πλεονέκτημα της μεταφοράς προϊόντων μέσω Πειραιά προς την κεντρική, ανατολική και νότια Ευρώπη είναι η μείωση του απαιτούμενου χρόνου. Όταν είχε ανακοινωθεί η συνεργασία Cosco - HP - ΤΡΑΙΝΟΣΕ τον Μάρτιο του 2013, τα στελέχη της αμερικανικής εταιρείας εκτιμούσαν ότι ο χρόνος μεταφοράς από την Κίνα προς την κεντρική Ευρώπη μειώνεται κατά περίπου 7 ημέρες.
Άλλες εκτιμήσεις κάνουν λόγο για μείωση κατά 10 ημέρες ή περίπου το ένα τρίτο του χρονικού διαστήματος που απαιτείται για τη μεταφορά από τα λιμάνια της ανατολικής Ασίας σε εκείνα του Ρότερνταμ και του Αμβούργου, την μέχρι τώρα κυριαρχία των οποίων απειλεί ο Πειραιάς.
Αξίζει να επισημανθεί ότι μία από τις εταιρείες που ήδη συνεργάζεται με την Cosco δοκίμασε να μεταφέρει προϊόντα από την Κίνα στη Μόσχα διά της επίγειας οδού και αποδείχθηκε ότι η θαλάσσια όδευση μέσω Πειραιά ήταν ταχύτερη! Τα οικονομικά οφέλη από τη μείωση είναι πολύ σημαντικά.
Όταν μία εταιρεία όπως η ΗΡ ή η Sony έχουν μέσα σε πλοία προϊόντα αξίας δισεκατομμυρίων δολαρίων και μόνο το γεγονός ότι απαιτείται μικρότερος χρόνος ασφάλισης των προϊόντων για τη μεταφορά τους είναι ένα εξαιρετικά μεγάλο όφελος.
Αυτός είναι άλλωστε και ένας από τους βασικούς λόγους που οι τεχνολογικοί κολοσσοί δείχνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον να προχωρήσουν σε συνεργασία με την Cosco, έχοντας δει πλέον ότι το μοντέλο που ξεκίνησε πρώτη η ΗΡ αποδίδει.
Είναι χαρακτηριστικό στη λίστα των ενδιαφερομένων πέραν των Sony, Dell και Cisco, φέρονται να περιλαμβάνονται και άλλα πολύ γνωστά ονόματα από τον χώρο των ψηφιακών τεχνολογιών όπως είναι, για παράδειγμα, οι κορεατικές Samsung και LG Electronics, όπως και η ιαπωνική Toshiba, και γενικότερα θεωρείται πολύ πιθανό να υπάρχουν αρκετές ακόμη εταιρείες που κοιτούν προς τον Πειραιά.
Μείωση τιμών έως και 15%
Τον δρόμο για νέες συμφωνίες με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ αλλά και το λιμάνι του Πειραιά ανοίγει το νομοσχέδιο για την ενίσχυση των logistics, που θα προσελκύσει επενδύσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα και παράλληλα θα συμβάλει στη μείωση των τιμών των προϊόντων έως και 15%.
Σύμφωνα με πηγές προσκείμενες στην ΗΡ, ο όγκος των εμπορευμάτων που περνά από τον Πειραιά αυξάνεται διαρκώς και όταν γίνει εφικτή και η μεταφορά τους εξ ολοκλήρου με τρένο μέχρι το εργοστάσιο της Τσεχίας θα υπάρξει περαιτέρω αύξηση.
Σημειωτέον ότι εντός των επόμενων εβδομάδων αναμένεται να φθάσει και το πρώτο φορτηγό πλοίο με προϊόντα της ΖΤΕ, ενώ αργότερα μέσα στο 2014 εκτιμάται ότι θα έρθει και η σειρά της Huawei.
Επίσης, υπενθυμίζεται ότι συμφωνία συνεργασίας με την Cosco έχει και η Procter & Gamble. Προϊόντα όπως το Ariel, το Pantene, τοFairy, η Gillette, και τα Pampers ταξιδεύουν ήδη με τον ελληνικό σιδηρόδρομο από την Αθήνα με τελικό προορισμό τα μεγάλα καταστήματα λιανικής της Θεσσαλονίκης, ενώ η συμφωνία αυτή θα επεκταθεί και στην Ευρώπη. Πρόκειται για μία συμφωνία η οποία θα ξεπεράσει σε όγκο αυτή της HP αποφέροντας σημαντικά έσοδα στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Η μεταφορά εκτός Ελλάδος
Ήδη για την υλοποίηση των μεταφορών αυτών ο ΟΣΕ έχει 50 ολοκαίνουρια βαγόνια τα οποία βρίσκονταν «παρκαρισμένα» σε διάφορα αμαξοστάσια της εταιρείας.
Η διαδρομή θα γίνεται ως εξής:
-Από το λιμάνι του Πειραιά τα εμπορεύματα θα φεύγουν με τρένο και θα φτάνουν μέσων του ΠΑΘΕΠ στην Ειδομένη.
-Από κει θα περνούν στα Σκόπια, στη Σερβία, την Ουγγαρία, την Αυστρία και τελικά την Τσεχία.
Πρόκειται για μια διαδρομή η οποία θα ολοκληρώνεται μέσα σε περίπου 4 ημέρες, όταν οι εναλλακτικές διαδρομές απαιτούν σήμερα 12 ολόκληρες ημέρες για να φτάσουν τα εμπορεύματα στην Τσεχία. 

Διπλασιασμό και αύξηση διοδίων φέρνει η ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας Οδού

Μέσα στο δεύτερο τρίμηνο του 2014, το ΤΑΙΠΕΔ θα προχωρήσει στην προκήρυξη της πρώτης φάσης της διαγωνιστικής διαδικασίας για την πολυετή (τουλάχιστον 30 χρόνια) παραχώρηση του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας Οδού και των τριών σημαντικότερων καθέτων αξόνων της σε ιδιώτες, υποστηρίζουν οι εργαζόμενοι, θέτοντας σωρεία ερωτημάτων.
Στην παραπάνω προοπτική, ο Σύλλογος Εργαζομένων της Εγνατίας Οδού (ΣΕΤΕΟ), εξαρχής έχει εναντιωθεί με διάφορα συνδικαλιστικά και νομικά μέσα (προσφυγή στο ΣΤΕ καθώς και αναφορά-καταγγελία στις αρμόδιες επιτροπές της Ευρωπαϊκής Ένωσης).
«Πιστεύουμε ακράδαντα, ότι, αυτή η παραχώρηση, δεν πρόκειται σε καμία περίπτωση να αποδειχθεί επωφελής ούτε για το Ελληνικό Δημόσιο (ακόμα και με στενά οικονομικούς όρους) ούτε για τους χρήστες της οδού και την ελληνική κοινωνία γενικότερα», υπογραμμίζουν.
Όπως λένε, η δρομολογούμενη παραχώρηση σε ιδιώτες θα έχουν τις εξής συνέπειες:
1) Οι σταθμοί διοδίων στον αυτοκινητόδρομο της Εγνατίας Οδού πρόκειται να πολλαπλασιαστούν ραγδαία και να φτάσουν τους 15 από 7 που είναι σήμερα.
2) Το αντίτιμο πρόκειται να φτάσει στο ύψος που προβλέπεται για τους υπόλοιπους παραχωρημένους αυτοκινητοδρόμους της χώρας, δηλαδή να υπερδιπλασιαστεί!
3) Εγκατάσταση 6 νέων σταθμών διοδίων και στους προς παραχώρηση 3 κυριότερους κάθετους άξονες που συνδέουν την χώρα μας με τα Βαλκάνια (Δερβένι-Σέρρες-Προμαχώνας, Σιάτιστα-Κρυσταλλοπηγή, Χαλάστρα-Εύζωνοι). Γεγονός που πέρα από την επιβάρυνση των χρηστών της οδού, είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα οδηγήσει στην αξίωση επιστροφής σημαντικού μέρους των κοινοτικών κονδυλίων που διατέθηκαν για την κατασκευή των έργων, καθώς αυτά χρηματοδοτήθηκαν από τα κοινοτικά ταμεία, με την παραδοχή ότι δεν θα τοποθετούνταν διόδια!
4) Μετακύλιση του ομολογιακού δανείου της Τράπεζας Πειραιώς στον παραχωρησιούχο, με πολύ πιθανή όμως την πριμοδότηση της Τράπεζας με μεγαλύτερα επιτόκια και εγγυήσεις προκειμένου να αποσύρει την προσφυγή της στο ΣΤΕ κατά της παραχώρησης (η προσφυγή έχει σαφή νομικά ερείσματα καθώς οι εισπράξεις των υπό παραχώρηση διοδίων είναι υποθηκευμένες για το συγκεκριμένο ομολογιακό δάνειο και αυτό δημιουργεί νομικά εμπόδια).
5) Μηδενική επένδυση από τον ιδιώτη, καθώς μιλάμε για ένα ολοκληρωμένο κατασκευαστικά έργο (σε ότι αφορά την Εγνατία ενώ και οι κάθετοι άξονες κατασκευάζονται και πρόκειται να ολοκληρωθούν ως δημόσια έργα) στο οποίο εκ της φύσεώς του ελάχιστες επενδύσεις μπορούν να γίνουν, κατά συνέπεια ούτε νέες θέσεις θα δημιουργηθούν, ενώ σε ότι αφορά την λειτουργία της εταιρείας «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε», αυτή γίνεται ήδη αξιόπιστα και με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια.
6) Εγκατάλειψη και απαξίωση του πάγιου καθώς ο ιδιώτης «επενδυτής» θα λειτουργήσει με κύριο γνώμονα το κέρδος, δεν θα ενδιαφερθεί για την διατήρηση του αυτοκινητοδρόμου σε καλή κατάσταση σε βάθος χρόνου, ενώ σε ότι αφορά τα εναλλακτικά οδικά δίκτυα, είναι προφανές ότι θα τα θεωρήσει ανταγωνιστικά με αποτέλεσμα να εγκαταλειφθούν στην τύχη τους, χωρίς ούτε την στοιχειώδη συντήρησή τους. 

Πρόοδος έργων: Αιγαίου 76,8%, Ολυμπία 48,1%, Ιόνια 30,2% και Ε-65 26,27%

Εντός χρονοδιαγράμματος θα ολοκληρωθούν τα έργα στους αυτοκινητοδρόμους, δηλαδή στα τέλη του 2015, σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών Μιχάλη Χρυσοχοίδη, στο πλαίσιο συνέντευξης τύπου για την πρόοδο των έργων.
Στον αυτοκινητόδρομο Αιγαίου, η ολοκλήρωση έχει φτάσει στο 76,8%, στην Ολυμπία Οδό στο 48,12%, στην Ιόνια Οδό στο 30,25% και στην Κεντρική Οδό (Ε-65) στο 26,27%.
Σήμερα, στους εν λόγω αυτοκινητοδρόμους λειτουργούν 16 εργοτάξια, απασχολώντας 4.142 εργαζομένους, οι οποίοι θα διπλασιαστούν το καλοκαίρι, σύμφωνα με εκτιμήσεις του υπουργείου Υποδομών.
Παράλληλα, ο υπουργός Υποδομών ανακοίνωσε ότι, εντός των επόμενων εβδομάδων, θα προκηρυχθεί διαγωνισμός για την κατασκευή, ως δημοσίου έργου, του άξονα Πάτρα – Πύργος, ύψους 340 εκατ., με στόχο η κατασκευή του να έχει ολοκληρωθεί ταυτόχρονα με τον άξονα Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα.
Επίσης, το τμήμα από το Καλό Νερό – Κυπαρισσία, μήκους 30 χλμ. και προϋπολογισμό 130 εκατ., θα δημοπρατηθεί μετά την ολοκλήρωση των υπολειπόμενων μελετών, προκειμένου να έχει περαιωθεί μέχρι το τέλος του 2016.



Συνολικές προβολές σελίδας