Σάββατο 10 Ιουνίου 2017

Αντίθετος στην απελευθέρωση των ενδομεταφορών (cabotage) ο υπουργός Μεταφορών

Την 8η Ιουνίου πραγματοποιήθηκε, στο Λουξεμβούργο, το Συμβούλιο Υπουργών Μεταφορών, υπό την Προεδρία της Μάλτας. Η Ελλάδα εκπροσωπήθηκε από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστο Σπίρτζη.
Μεταξύ των θεμάτων της ημερήσιας διάταξης, ως ιδιαίτερου ενδιαφέροντος για την Ελλάδα καταγράφονται οι νέες νομοθετικές προτάσεις της Επιτροπής για το «Οδικό Πακέτο» και η έγκριση της Διακήρυξης της Βαλέτα για την οδική ασφάλεια, με σκοπό την ενίσχυση της ασφάλειας  των μεταφορών.
Εγκρίνοντας τη Διακήρυξη για την Οδική Ασφάλεια, ο Υπουργός στην τοποθέτησή του έδωσε έμφαση στη μείωση σε μηδενικό επίπεδο των τροχαίων ατυχημάτων στις πρόσφατες μεγάλες εξόδους εκδρομέων στη χώρα μας, την οποία και απέδωσε στην παράδοση σε χρήση  των νέων ασφαλών δικτύων οδικών υποδομών και τόνισε ότι αυτές θα πρέπει να αποτελούν ύψιστη προτεραιότητα για όλες τις χώρες της Ε.Ε. και ως τέτοια θα πρέπει να αντιμετωπίζεται από τους χρηματοδοτικούς μηχανισμούς της Ένωσης.
Σε αυτό το πλαίσιο ο Υπουργός ζήτησε να υπάρξει επιπλέον χρηματοδότηση για το εθνικό οδικό μας δίκτυο και ειδικά για τις τουριστικές περιοχές.
Επί των νομοθετικών προτάσεων για το «Οδικό Πακέτο», ο Υπουργός εξήρε τη σπουδαιότητα των νομοθετικών προτάσεων τις οποίες στηρίζει η Ελλάδα και επεσήμανε την αναγκαιότητα ρύθμισης αμφιλεγόμενων ζητημάτων, όπως οι κανόνες για την ασφάλεια των εργαζομένων και την προστασία των δικαιωμάτων τους, οι έξυπνοι ταχογράφοι, η υποχρεωτικότητα εγκατάστασης και χρήσης GPS για βαριά οχήματα μεγαλύτερα των 3,5 τόνων για να αντιμετωπιστεί το λαθρεμπόριο, η παράνομη μετακίνηση προσφύγων ή τα φαινόμενα trafficking.
Όπως τόνισε ο Υπουργός, αυτά τα επίμαχα θέματα οδικών μεταφορών θα πρέπει να τύχουν ενιαίας ρύθμισης.
Ζήτησε να θεσμοθετηθεί τοποθέτηση ηλεκτρονικών αναλογικών διοδίων παντού, ωστόσο, η χρέωση χρήσης του οδικού δικτύου αποτελεί εθνική αρμοδιότητα,  καθώς το κάθε κράτος θα πρέπει να αποφασίζει με βάση την απόσταση, το χρόνο χρήσης της υποδομής ή με συνδυασμό των δυο.
Ωστόσο, o Υπουργός διαφώνησε με την απελευθέρωση των ενδομεταφορών (cabotage) και της απόσπασης εργαζομένων, σημεία που ιδιαίτερα προβληματίζουν τον κλάδο στην Ελλάδα.
Τόνισε πώς εφόσον υπήρχε ενιαία φορολόγηση, ενιαία επιτόκια δανεισμού επιχειρήσεων και ενιαίες αμοιβές δε θα υπήρχε λόγος να θεσπισθούν τέτοιες νομοθετικές προτάσεις.
«Αυτά για πολλούς ίσως να θεωρούνται ουτοπία, θα έπρεπε όμως να είναι το όραμα μιας ενιαίας και δίκαιης Ευρώπης», κατέληξε ο Υπουργός.

Πηγή: https://www.metaforespress.gr/logistics/%ce%b1%ce%bd%cf%84%ce%af%ce%b8%ce%b5%cf%84%ce%bf%cf%82-%cf%83%cf%84%ce%b7%ce%bd-%ce%b1%cf%80%ce%b5%ce%bb%ce%b5%cf%85%ce%b8%ce%ad%cf%81%cf%89%cf%83%ce%b7-%cf%84%cf%89%ce%bd-%ce%b5%ce%bd%ce%b4%ce%bf/

Συνολικές προβολές σελίδας