Πέμπτη 1 Σεπτεμβρίου 2016

ΟΦΑΕ: "Δώρο" στους παραχωρησιούχους η απαγόρευση του παράπλευρου δικτύου, προσφυγή σε ευρωπαϊκά όργανα

Προσφυγή στα ευρωπαϊκά όργανα για την απαγόρευση χρήσης του παράπλευρου οδικού δικτύου από τα φορτηγά εξετάζει η ΟΦΑΕ.
Η ομοσπονδία, η οποία τάσσεται κατά της σχετικής απόφασης του υπουργού Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη, χαρακτηρίζει αυθαίρετο, πλήρως αναποτελεσματικό και καθαρά εισπρακτικό το μέτρο, υποστηρίζοντας ότι εξυπηρετεί τα συμφέροντα των παραχωρησιούχων εταιριών, που εκμεταλλεύονται τους εθνικούς αυτοκινητόδρομους.
Παράλληλα, η ΟΦΑΕ υπογραμμίζει ότι η εν λόγω απαγόρευση περιορίζει κατά πολύ την μεταφορική δραστηριότητα των Ελλήνων αυτοκινητιστών, αλλά και της εμπορικής δραστηριότητας εν γένει, ζητώντας αναστολή του μέτρου, ώστε να διεξαχθούν οι απαιτούμενες διαβουλεύσεις.
Η ανακοίνωση της ΟΦΑΕ
Την καρδιά του καλοκαιριού και των θερινών διακοπών επέλεξε ο υπουργός Μεταφορών, προκειμένου να δημοσιεύσει την ΥΑ, η οποία θέτει σε άμεση εφαρμογή τις απαγορεύσεις που περιγράφονται στο άρθρο 2 του Ν.4388/16.
Συγκεκριμένα, με την υπ´ αριθμόν ΔΝΣ γ/οικ. 53494/ΦΝ 393 (Φ.Ε.Κ. Β' 2481/11 Αυγούστου 2016) Απόφαση του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, με θέμα «Καθορισμός εξαιρέσεων από την απαγόρευση διέλευσης στο παράπλευρο οδικό δίκτυο», ορίζεται ρητά η άμεση εφαρμογή της απαγόρευσης διέλευσης οχημάτων άνω των 3,5t στο παράπλευρο οδικό δίκτυο της χώρας μας, καθώς επίσης και οι αυστηρές κυρώσεις που θα επιβάλλονται σε περίπτωση παραβίασης των απαγορευτικών αυτών μέτρων και την επιτόπου καταβολή προστίμου, κι όλα αυτά ενώ διανύουμε μια περίοδο σφοδρής οικονομικής κρίσης.
Είναι αδιανόητο που για την επιβολή ενός τέτοιου περιοριστικού και καταχρηστικού μέτρου, το Υπουργείο επικαλείται τη δήθεν διασφάλιση της Οδικής ασφάλειας και την ρύθμιση του φόρτου κίνησης από φορτηγά οχήματα στο παράπλευρο οδικό δίκτυο, χωρίς όμως να στοιχειοθετεί μια τέτοια άστοχη αιτιολογία, ώστε να δικαιολογήσει την απαγόρευση της διέλευσης των βαρέων οχημάτων και τον βίαιο εξαναγκασμό χιλιάδων Ελλήνων επαγγελματιών στην χρήση του ημιτελούς εθνικού οδικού δικτύου (ΠΑΘΕ, Ιονία οδός κλπ), κατά τις επιτρεπόμενες ημέρες και ώρες διέλευσης.
Με άλλα λόγια, το Υπουργείο και ο Υπουργός αποφασίζουν μονομερώς, και περιορίζουν κατά πολύ την μεταφορική δραστηριότητα των Ελλήνων αυτοκινητιστών, αλλά και της εμπορικής δραστηριότητας εν γένει, προσθέτοντας ένα ακόμα μεγάλο πρόβλημα στις πλάτες μας, αντί να δίνουν λύσεις στα χρόνια και σοβαρότατα προβλήματα βιωσιμότητας που ήδη αντιμετωπίζουμε.
Είναι δε προφανές, πως πρόκειται για ένα ακόμα αυθαίρετο, πλήρως αναποτελεσματικό και καθαρά εισπρακτικό μέτρο, το οποίο επιβάλλει ο Υπουργός μας, υπερασπιζόμενος τα συμφέροντα των παραχωρησιούχων εταιριών που εκμεταλλεύονται τους εθνικούς αυτοκινητόδρομους μας.
Οι ίδιες οι εταιρείες συντήρησης αυτοκινητοδρόμων είναι οι μοναδικές στην Ευρώπη που δεν παρέχουν καμία έκπτωση στα φορτηγά οχήματα, παρά τον διάλογο που είχαμε μαζί τους, ζητώντας την εφαρμογή αντίστοιχων εκπτωτικών πακέτων, όπως αυτά που ισχύουν σε όλη την υπόλοιπη Ευρωπαϊκή Ένωση.
Αντιθέτως όμως εμείς σήμερα καλούμαστε να δώσουμε διευκρινήσεις γι αυτό το νέο μέτρο που εφαρμόζεται κατά πρωτοτυπία στην χώρα μας, σε ξένους συναδέλφους που έρχονται έκπληκτοι και απορημένοι σε επικοινωνία με την ΟΦΑΕ για να ενημερωθούν σχετικά.

Κι ενώ κάθε επαγγελματίας που δραστηριοποιείται στην χώρα μας έρχεται αντιμέτωπος καθημερινά με προβλήματα βιωσιμότητας και επαγγελματικά αδιέξοδα, αντί η Πολιτεία να βρίσκει τρόπους ελάφρυνσης, επιβάλλει μέτρα τα οποία επιβαρύνουν ακόμη περισσότερο το κόστος της μεταφοράς στην χώρα μας.
Η ΟΦΑΕ είναι πλέον αποφασισμένη να χρησιμοποιήσει όλα τα νόμιμα μέσα για την αποκατάσταση της νομιμότητας και της... κοινής λογικής (!), προσφεύγοντας ακόμα και στα ευρωπαϊκά όργανα.
Οι θυσίες του κλάδου μας μέχρι τώρα αποδείχτηκαν αναποτελεσματικές και άσκοπες και αυτή η απόφαση δεν πείθει κανένα ως προς τους υποτιθέμενους σκοπούς της.
Ζητούμε σήμερα την άμεση αναστολή του μέτρου, προκειμένου να γίνουν οι απαραίτητες διαβουλεύσεις μεταξύ Υπουργείου και εκπροσώπων του κλάδου πριν την υιοθέτηση οποιουδήποτε άλλου μέτρου.
Υπάρχουν πολλές εναλλακτικές προτάσεις προς συζήτηση, προκειμένου να δώσει η Πολιτεία αληθινά κίνητρα στους Έλληνες Αυτοκινητιστές για την χρήση του εθνικού οδικού δικτύου, ξεκινώντας από την αυτονόητη εφαρμογή εκπτωτικών πακέτων προς τους αυτοκινητιστές.
Σε μια τόσο κρίσιμη και δύσκολη οικονομική συγκυρία για όλη την χώρα, και κατά συνέπεια για όλους τους επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται σε αυτήν, είναι τουλάχιστον θεμιτό και έντιμο η Πολιτεία πρώτον να συζητάει με τους εκπροσώπους των κλάδων και στην συνέχεια να τους δίνει κίνητρα για την εφαρμογή των απαραίτητων μέτρων, αντί να επιβάλλει μονομερώς και αυθαιρέτως αντικίνητρα που δεν οδηγούν στα επιθυμητά αποτελέσματα.

Συνθήκες εργασιακού μεσαίωνα στις γραμμές Πάτρας – Ιταλίας, καταγγέλλει η ΠΝΟ

Συνθήκες εργασιακού μεσαίωνα στις γραμμές Πάτρας – Ιταλίας, καταγγέλλει η ΠΝΟ. Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση «η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, η οποία συνήλθε χθες, εξέτασε, μεταξύ  άλλων, και την όλη κατάσταση που επικρατεί στις  εσωτερικές  δρομολογιακές γραμμές (ακτοπλοΐας  και  πορθμείων), καθώς  και στις  γραμμές  Πάτρας  - Ιταλίας.
Και  όσο μεν  αφορά τις  τελευταίες  αυτές  γραμμές (Πάτρας -  Ηγουμενίτσας  - Ιταλίας),   όπως   επανειλημμένως ήδη έχει  καταγγελθεί, οι συνθήκες εργασίας  και απασχόλησης  των  πληρωμάτων  στα Ε/Γ-Ο/Γ πλοία  των εν  λόγω  γραμμών και  ιδιαίτερα των πλοίων με ξένη σημαία, ταυτίζονται με συνθήκες εργασιακού  μεσαίωνα, με  την όλη αυτή ζοφερή κατάσταση συνεχώς  να  διογκώνεται, εξαιτίας της αυξανόμενης ασυδοσίας των εφοπλιστών, οι  οποίοι  εκμεταλλευόμενοι  την οξυμμένη ανεργία που  επικρατεί στον  κλάδο και την  ως  εκ  τούτου ιδιαίτερη ανάγκη  εργασίας  των  πληρωμάτων  τους,  καθώς  και  την έλλειψη  ουσιαστικών  ελέγχων  εκ  μέρους  της  Πολιτείας, προσπαθούν  και επιδιώκουν με  κάθε τρόπο  να ανατρέψουν  και  αυτά ακόμη τα  βασικά και πάγια εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα των ναυτεργατών.
Αυτό, με τα εξοντωτικά  ωράρια απασχόλησης, λόγω   των  ελλειμματικών   και  ολιγάριθμων συνθέσεων,  ενάντια  και  κατά  παράβαση των ισχυόντων,  για  τις  ώρες  εργασίας  και  ανάπαυσης,   τόσο  από  την εσωτερική  νομοθεσία  όσο και  των  επιβαλλομένων περιορισμών   από  τις Διεθνείς  Συμβάσεις Εργασίας, στις  οποίες  έχει  προσχωρήσει  η  Χώρα  μας,  με  ευνόητες  τις  εντεύθεν άμεσες  επιπτώσεις στα  επίπεδα  ασφαλείας των πλοίων, των  επιβατών  αλλά  και  του  ιδίου  του  πληρώματος.
Η  συνεχής  και εσκεμμένη  παραβίαση  και η άρνηση  εφαρμογής  των  Συλλογικών  Συμβάσεων  Εργασίας  του  κλάδου  και  η απλήρωτη εργασία και  υπερεργασία  είναι  καθημερινό  πλέον  φαινόμενο, το  οποίο και επιβάλλει  την χωρίς  καθυστέρηση  παρέμβαση  της Πολιτείας  για  την μη συνέχιση και την άμεση ανατροπή του.
Η Χώρα   μας,  μέλος  της  Ευρωπαϊκής  Ενώσεως,   κατέχει προεξέχουσα θέση στην παγκόσμια  ναυτιλία  και  σε  καμία  περίπτωση   βέβαια  δεν  είναι  σημαία  ευκαιρίας. Ας  μην  προσπαθούν  λοιπόν  κάποιοι,  στο βωμό  του  κέρδους και  του  εύκολου πλουτισμού,  να  την  μετατρέψουν, από πλευράς εργασιακών σχέσεων, σε  τριτοκοσμική  Χώρα.
Ζοφερή είναι  και  η κατάσταση που επικρατεί στις εσωτερικές ακτοπλοϊκές και πορθμειακές γραμμές της Χώρας  όπου,  για  να  «βγει  η  δουλειά»,   οι ναυτεργάτες απασχολούνται καθημερινά με εξαντλητικά ωράρια,  κάτω από την  καταπίεση των πλοιοκτητών   και  με  την ευθεία απειλή της  απόλυσής τους. Η  απλήρωτη  εργασία είναι  πάγια  κατάσταση   και  η  μαύρη  ανασφάλιστη  εργασία   πραγματικά  οργιάζει.
Ποιος  πραγματικά  σώφρων πιστεύει  ότι  η  όλη  αυτή  κατάσταση  δεν δημιουργεί  και δεν  ενέχει  πλείστους  όσους  κινδύνους  σε  βάρος  όχι  μόνον της  ασφάλειας του  πλοίου αλλά και σε  βάρος  της   ψυχοσωματικής  υγείας  των  πληρωμάτων; Πρέπει  επιτέλους η  Πολιτεία να ορθώσει  το ανάστημα της και  να  βάλει φραγμό  στην  απαράδεκτη  αυτή  κατάσταση».

Συνολικές προβολές σελίδας