Πέμπτη 1 Σεπτεμβρίου 2016

ΟΦΑΕ: "Δώρο" στους παραχωρησιούχους η απαγόρευση του παράπλευρου δικτύου, προσφυγή σε ευρωπαϊκά όργανα

Προσφυγή στα ευρωπαϊκά όργανα για την απαγόρευση χρήσης του παράπλευρου οδικού δικτύου από τα φορτηγά εξετάζει η ΟΦΑΕ.
Η ομοσπονδία, η οποία τάσσεται κατά της σχετικής απόφασης του υπουργού Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη, χαρακτηρίζει αυθαίρετο, πλήρως αναποτελεσματικό και καθαρά εισπρακτικό το μέτρο, υποστηρίζοντας ότι εξυπηρετεί τα συμφέροντα των παραχωρησιούχων εταιριών, που εκμεταλλεύονται τους εθνικούς αυτοκινητόδρομους.
Παράλληλα, η ΟΦΑΕ υπογραμμίζει ότι η εν λόγω απαγόρευση περιορίζει κατά πολύ την μεταφορική δραστηριότητα των Ελλήνων αυτοκινητιστών, αλλά και της εμπορικής δραστηριότητας εν γένει, ζητώντας αναστολή του μέτρου, ώστε να διεξαχθούν οι απαιτούμενες διαβουλεύσεις.
Η ανακοίνωση της ΟΦΑΕ
Την καρδιά του καλοκαιριού και των θερινών διακοπών επέλεξε ο υπουργός Μεταφορών, προκειμένου να δημοσιεύσει την ΥΑ, η οποία θέτει σε άμεση εφαρμογή τις απαγορεύσεις που περιγράφονται στο άρθρο 2 του Ν.4388/16.
Συγκεκριμένα, με την υπ´ αριθμόν ΔΝΣ γ/οικ. 53494/ΦΝ 393 (Φ.Ε.Κ. Β' 2481/11 Αυγούστου 2016) Απόφαση του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, με θέμα «Καθορισμός εξαιρέσεων από την απαγόρευση διέλευσης στο παράπλευρο οδικό δίκτυο», ορίζεται ρητά η άμεση εφαρμογή της απαγόρευσης διέλευσης οχημάτων άνω των 3,5t στο παράπλευρο οδικό δίκτυο της χώρας μας, καθώς επίσης και οι αυστηρές κυρώσεις που θα επιβάλλονται σε περίπτωση παραβίασης των απαγορευτικών αυτών μέτρων και την επιτόπου καταβολή προστίμου, κι όλα αυτά ενώ διανύουμε μια περίοδο σφοδρής οικονομικής κρίσης.
Είναι αδιανόητο που για την επιβολή ενός τέτοιου περιοριστικού και καταχρηστικού μέτρου, το Υπουργείο επικαλείται τη δήθεν διασφάλιση της Οδικής ασφάλειας και την ρύθμιση του φόρτου κίνησης από φορτηγά οχήματα στο παράπλευρο οδικό δίκτυο, χωρίς όμως να στοιχειοθετεί μια τέτοια άστοχη αιτιολογία, ώστε να δικαιολογήσει την απαγόρευση της διέλευσης των βαρέων οχημάτων και τον βίαιο εξαναγκασμό χιλιάδων Ελλήνων επαγγελματιών στην χρήση του ημιτελούς εθνικού οδικού δικτύου (ΠΑΘΕ, Ιονία οδός κλπ), κατά τις επιτρεπόμενες ημέρες και ώρες διέλευσης.
Με άλλα λόγια, το Υπουργείο και ο Υπουργός αποφασίζουν μονομερώς, και περιορίζουν κατά πολύ την μεταφορική δραστηριότητα των Ελλήνων αυτοκινητιστών, αλλά και της εμπορικής δραστηριότητας εν γένει, προσθέτοντας ένα ακόμα μεγάλο πρόβλημα στις πλάτες μας, αντί να δίνουν λύσεις στα χρόνια και σοβαρότατα προβλήματα βιωσιμότητας που ήδη αντιμετωπίζουμε.
Είναι δε προφανές, πως πρόκειται για ένα ακόμα αυθαίρετο, πλήρως αναποτελεσματικό και καθαρά εισπρακτικό μέτρο, το οποίο επιβάλλει ο Υπουργός μας, υπερασπιζόμενος τα συμφέροντα των παραχωρησιούχων εταιριών που εκμεταλλεύονται τους εθνικούς αυτοκινητόδρομους μας.
Οι ίδιες οι εταιρείες συντήρησης αυτοκινητοδρόμων είναι οι μοναδικές στην Ευρώπη που δεν παρέχουν καμία έκπτωση στα φορτηγά οχήματα, παρά τον διάλογο που είχαμε μαζί τους, ζητώντας την εφαρμογή αντίστοιχων εκπτωτικών πακέτων, όπως αυτά που ισχύουν σε όλη την υπόλοιπη Ευρωπαϊκή Ένωση.
Αντιθέτως όμως εμείς σήμερα καλούμαστε να δώσουμε διευκρινήσεις γι αυτό το νέο μέτρο που εφαρμόζεται κατά πρωτοτυπία στην χώρα μας, σε ξένους συναδέλφους που έρχονται έκπληκτοι και απορημένοι σε επικοινωνία με την ΟΦΑΕ για να ενημερωθούν σχετικά.

Κι ενώ κάθε επαγγελματίας που δραστηριοποιείται στην χώρα μας έρχεται αντιμέτωπος καθημερινά με προβλήματα βιωσιμότητας και επαγγελματικά αδιέξοδα, αντί η Πολιτεία να βρίσκει τρόπους ελάφρυνσης, επιβάλλει μέτρα τα οποία επιβαρύνουν ακόμη περισσότερο το κόστος της μεταφοράς στην χώρα μας.
Η ΟΦΑΕ είναι πλέον αποφασισμένη να χρησιμοποιήσει όλα τα νόμιμα μέσα για την αποκατάσταση της νομιμότητας και της... κοινής λογικής (!), προσφεύγοντας ακόμα και στα ευρωπαϊκά όργανα.
Οι θυσίες του κλάδου μας μέχρι τώρα αποδείχτηκαν αναποτελεσματικές και άσκοπες και αυτή η απόφαση δεν πείθει κανένα ως προς τους υποτιθέμενους σκοπούς της.
Ζητούμε σήμερα την άμεση αναστολή του μέτρου, προκειμένου να γίνουν οι απαραίτητες διαβουλεύσεις μεταξύ Υπουργείου και εκπροσώπων του κλάδου πριν την υιοθέτηση οποιουδήποτε άλλου μέτρου.
Υπάρχουν πολλές εναλλακτικές προτάσεις προς συζήτηση, προκειμένου να δώσει η Πολιτεία αληθινά κίνητρα στους Έλληνες Αυτοκινητιστές για την χρήση του εθνικού οδικού δικτύου, ξεκινώντας από την αυτονόητη εφαρμογή εκπτωτικών πακέτων προς τους αυτοκινητιστές.
Σε μια τόσο κρίσιμη και δύσκολη οικονομική συγκυρία για όλη την χώρα, και κατά συνέπεια για όλους τους επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται σε αυτήν, είναι τουλάχιστον θεμιτό και έντιμο η Πολιτεία πρώτον να συζητάει με τους εκπροσώπους των κλάδων και στην συνέχεια να τους δίνει κίνητρα για την εφαρμογή των απαραίτητων μέτρων, αντί να επιβάλλει μονομερώς και αυθαιρέτως αντικίνητρα που δεν οδηγούν στα επιθυμητά αποτελέσματα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνολικές προβολές σελίδας