Παρασκευή 14 Μαρτίου 2014

Γιάννης Σκούφαλος: Η Ελλάδα κέντρο καινοτομίας για την P&G στα logistics

Γεωστρατηγικός στόχος έχει καταστεί η Ελλάδα για την Procter & Gamble, η οποία ως απώτερο σκοπό έχει μέσω της συνεργασίας της με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, την γρηγορότερη, οικονομικότερη και πιο οικολογική μεταφορά των προϊόντων της στην Κεντρική Ευρώπη.
Η εταιρεία επενδύει στην Ελλάδα στο πλαίσιο μιας στρατηγικής με επίκεντρο ανθρώπινο δυναμικό, τιμές και καινοτομία, δαπανώντας περισσότερα από 50 εκατ. ευρώ την τελευταία πενταετία για την ανάπτυξη Κέντρου Έρευνας και Καινοτομίας, καθώς και για την επέκταση του κέντρου διανομής που διαθέτει στον Ασπρόπυργο, το οποίο υιοθετεί την αιχμή της σύγχρονης τεχνολογίας.
Τα παραπάνω προκύπτουν από συνέντευξη που παραχώρησε στην "Ναυτεμπορική", ο Έλληνας Διευθύνων Σύμβουλος της Εφοδιαστικής Αλυσίδας για το παγκόσμιο δίκτυο της P&G (Global Product Supply Officer) κ. Γιάννης Σκούφαλος.
Στη συνέντευξή του ο κ. Σκούφαλος εξηγεί, γιατί ο μεγαλύτερος όμιλος καταναλωτικών προϊόντων στον κόσμο επέλεξε την Ελλάδα για να επενδύσει στην έρευνα και στην καινοτομία, δημιουργώντας το 3ο Κέντρο του μετά τη Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο.
Το Κέντρο αυτό αποτελεί ένα από τα πιο εξελιγμένα και υψηλών προδιαγραφών διανεμητικά κέντρα της P&G παγκοσμίως και χρησιμεύει σαν εργαστήρι καινοτομίας για το παγκόσμιο δίκτυο Logistics της εταιρείας.

Τεχνολογίες Bluetooth για την πρόβλεψη κυκλοφορίας στη Θεσσαλονίκη!

Νέο σύστημα πληροφόρησης των οδηγών, σχετικά με το χρόνο που χρειάζεται κάποιος για να κινηθεί εντός της πόλης αναπτύσσεται στη Θεσσαλονίκη, από το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ).
Το νέο αυτό σύστημα αποτελεί συνέχιση και αναβάθμιση του ήδη εγκατεστημένου, στην πόλη, συστήματος της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, το οποίο ανέπτυξε επίσης το ΙΜΕΤ. Στα πλαίσια του υπάρχοντος συστήματος στην πόλη είχαν εγκατασταθεί 10 ασύρματοι μετρητές κυκλοφορίας, σε 10 κεντρικούς κόμβους.
Οι μετρητές αυτοί χρησιμοποιούν την πρωτοποριακή τεχνολογία επικοινωνίας Bluetooth, μέσω της οποίας ανιχνεύουν την διέλευση των οχημάτων μέσα από την περιοχή εμβέλειάς τους.
Η νέα αυτή τεχνολογία καταγραφής της κυκλοφορίας είναι σημαντικά φθηνότερη συγκριτικά με παλαιότερες μεθόδους.Με τον τρόπο αυτό μπορεί εύκολα να υπολογιστεί ο χρόνος συγκεκριμένων διαδρομών ενός οχήματος μεταξύ δύο μετρητών με βάση τον ακριβή χρόνο ανίχνευσής του από τους μετρητές που βρίσκονται στα άκρα κάθε διαδρομής.

Όλες οι καταγραφές των μετρητών αποστέλλονται αυτόματα σε ένα κεντρικό υπολογιστή ο οποίος με τη βοήθεια λεπτομερούς κυκλοφοριακού μοντέλου της πόλης και στατιστικής επεξεργασίας των δεδομένων παράγει μέσους χρόνους διαδρομής για 22 διαδρομές στο κεντρικό ιστό της πόλης.
Η πληροφορία αυτή παρέχεται σε πραγματικό χρόνο στους οδηγούς μέσω πινακίδων μεταβλητών μηνυμάτων οι οποίες έχουν εγκατασταθεί σε κομβικά σημεία εισόδου στο κέντρο της Θεσσαλονίκης και μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας με χρήση του διαδικτύου.
Τοποθέτηση σε 25 κομβικά σημεία της πόλης
Το συγκεκριμένο σύστημα επεκτείνεται με την εγκατάσταση 25 ακόμα μετρητών σε κομβικά σημεία της πόλης. Με τον τρόπο αυτό θα καταστεί εφικτό να υπολογίζονται χρόνοι διαδρομής σε πολύ περισσότερες από τις 22 αρχικές διαδρομές σε όλο το πολεοδομικό συγκρότημα της πόλης αλλά και να δίνεται πληροφόρηση για χρόνους μετακίνησης μέσω εναλλακτικών διαδρομών για συγκεκριμένα σημεία αφετηρίας και προορισμού.
Τα αποτελέσματα αναμένεται να είναι θετικά όχι μόνο ως προς την καλύτερη και πιο αξιόπιστη πληροφόρηση των οδηγών για τις κυκλοφοριακές συνθήκες, αλλά και ως προς την καλύτερη κατανομή των οχημάτων σε ολόκληρο το δίκτυο. Το τελευταίο θα οδηγήσει στην μέγιστη εκμετάλλευση της χωρητικότητας των κεντρικών οδικών αξόνων και στην μείωση των σημείων κυκλοφοριακής συμφόρησης.
Η χρηματοδότηση του συγκεκριμένου συστήματος γίνεται μέσω του έργου “SEE-ITS: Intelligent Transport Systems in South East Europe” του χρηματοδοτικού προγράμματος “South East Transnational Cooperation Programme”.
Στα πλαίσια του ίδιου έργου θα υλοποιηθούν παρεμφερείς δράσεις σε άλλες 6 περιοχές των χωρών της νοτιανατολικής Ευρώπης (Πάτρα, Βιέννη, Σόφια, Τιμισοάρα και Παραδουνάβιες περιοχές στην Ρουμανία, Βουδαπέστη, Περιφέρεια της Εμίλια-Ρομάνια στην Ιταλία).
Συντονιστής του έργου είναι το ΙΜΕΤ, ενώ το έργο έχει διάρκεια μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2014. Περισσότερες πληροφορίες για το νέο σύστημα, αλλά και για το SEE-ITS γενικότερα παρέχονται μέσω της ιστοσελίδας του έργου (www.seeits.eu).

Ηλεκτροκίνηση του θεσσαλικού σιδηροδρόμου, μέσω ΕΣΠΑ 2014 - 2020

Την ηλεκτροκίνηση του θεσσαλικού σιδηροδρόμου από την Παλαιοφάρσαλο μέχρι την Καλαμπάκα και από τη Λάρισα μέχρι τον Βόλο, συμπεριέλαβε σε πακέτο εξαγγελιών νέων οδικών και σιδηροδρομικών έργων, που έκανε με την ευκαιρία της επίσκεψης του στη Θεσσαλία, ο υπουργός Υποδομών Μ. Χρυσοχοΐδης.
Σε συνάντηση του με τον περιφερειάρχη κ. Αγοραστό, ο υπουργός Υποδομών ανακοίνωσε ότι θα προωθηθεί ως δημόσιο έργο το «κομμένο», από τις συμβάσεις παραχώρησης τμήμα του άξονα κεντρικής Ελλάδας Ε-65 από τη Λαμία έως την Ξενιάδα.
Επίσης, ότι θα γίνουν μελέτες για να προωθηθεί «πολύ γρήγορα», όπως είπε το έργο «από τα Τρίκαλα μέχρι την Εγνατία, εκεί που κουμπώνει δηλαδή η κεντρική οδός της χώρας, προκειμένου να είναι και περιβαλλοντικά προσαρμοσμένη στα δεδομένα της περιοχής και το κόστος να είναι φθηνότερο».
Για τα έργα ηλεκτροκίνησης του θεσσαλικού σιδηροδρόμου, ο υπουργός παρέπεμψε για χρηματοδότηση στην επόμενη προγραμματική περίοδο του νέου ΕΣΠΑ 2014 - 2020. Επίσης, ο υπουργός ανακοίνωσε την κατασκευή συμπληρωματικού κόμβου, που δεν προβλεπόταν στην αρχική μελέτη, στη θέση Πυργετός, προκειμένου να διευκολυνθεί η πρόσβαση στο Δήμο Τεμπών από τον κεντρικό εθνικό δρόμο.
Το έργο κοστίζει 1 εκατομμύριο και θα προωθηθεί με συμπληρωματικές πιστώσεις προς τον παραχωρησιούχο, ενώ δήμος και περιφέρεια αναλαμβάνουν να προωθήσουν τις απαλλοτριώσεις. Επιπροσθέτως, προωθείται το τμήμα Λάρισα-Φάρσαλα που θα τελειώσει τον Οκτώβρη του 2014. Παράλληλα, προωθείται το έργο παράκαμψης της Ελασσόνας, με κόστος περίπου 25 εκατομμύρια, ώστε να επιτευχθεί η ολοκλήρωση της κατασκευής του νέου δρόμου της Παλαιάς Εθνικής Οδού Λάρισας-Κοζάνης.
Τέλος, ο υπουργός είπε ότι θα ολοκληρωθεί το έργο της Κάρλας, η αρμοδιότητα του οποίου μαζί με προσωπικό από την κεντρική διοίκηση και τους αναγκαίους πόρους, μεταφέρεται στην περιφέρεια.

Η 4η δέσμη μέτρων για τοv σιδηρόδρομο στο Συμβούλιο υπουργών Μεταφορών της ΕΕ

Συγκαλείται την Παρασκευή , 14 Μαρτίου 2014, στις Βρυξέλλες, το Συμβούλιο Υπουργών Μεταφορών, Τηλεπικοινωνιών και Ενέργειας, προεδρεύοντος του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλη Χρυσοχοΐδη.  Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης θα συζητηθούν:
τέταρτη δέσμη μέτρων για τους σιδηρόδρομους και ειδικότερα, η πρόταση κανονισμού σχετικά με τον Οργανισμό Σιδηροδρόμων της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
-Η πρόταση κανονισμού για τη σύσταση της κοινής σιδηροδρομικής επιχείρησης Shift2Rail. Πρόκειται για μια εξέλιξη, που θα κινητοποιήσει και θα ενεργοποιήσει την αγορά, τη βιομηχανία και την έρευνα των κρατών μελών στην κατεύθυνση ενός πρωτοπόρου και καινοτόμου σιδηροδρόμου για την Ευρώπη.
-Ο προσανατολισμός γύρω από τα ζητήματα της αστικής κινητικότητας, βασισμένος στην ανακοίνωση της Επιτροπής «Μαζί για ανταγωνιστική και αποδοτική από άποψη πόρων αστική κινητικότητα». Νέες τεχνολογίες, έρευνα, χρηματοδοτικοί μηχανισμοί, ολοκληρωμένα πλάνα, συνέργια πολιτικών, επιπέδων διακυβέρνησης και πολιτών μπορούν να δώσουν καίριες απαντήσεις.
-Η πρόοδος σε τρεις από τους τρέχοντες νομοθετικούς φακέλους και ειδικότερα: η κατάληξη των διαπραγματεύσεων με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο σχετικά με τον κανονισμό για το θόρυβο των αερολιμένων, οι εν εξελίξει με το συννομοθέτη διαπραγματεύσεις σχετικά με τον κανονισμό για τη μεταφορική ικανότητα των κοινοτικών στόλων, καθώς και η κατάσταση που διαμορφώνεται στο πλαίσιο των τριμερών διαλόγων σχετικά με την οδηγία για την ανάπτυξη υποδομών εναλλακτικών καυσίμων (καθαρή ενέργεια).
Τις εργασίες του Συμβουλίου θα απασχολήσουν κι άλλα ζητήματα όπως αυτά διατυπώθηκαν από άλλα κράτη μέλη και την Επιτροπή.

Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, σε 1,5 χρόνο έτοιμες οι σήραγγες στα Τέμπη

Ο αυτοκινητόδρομος Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου ξεκινά από το τέλος του Μαλιακού Κόλπου (Ράχες Φθιώτιδας) και περνά από τον Βόλο, τη Λάρισα και την Κατερίνη πριν καταλήξει στην περιοχή Κλειδί Ημαθίας σε σύνδεση με την Εγνατία Οδό.

Το έργο είναι με τη μέθοδο της παραχώρησης και προβλέπει εκμετάλλευση από ιδιωτικές εταιρείες για χρονική περίοδο 30 ετών και μερική χρηματοδότηση από το Κράτος και από την παραχωρησιούχο εταιρεία.

Είναι το πιο προχωρημένο από όλα τα έργα στους Αυτοκινητόδρομους με παραχώρηση καθώς τα έτοιμα τμήματα είναι σε μήκος 205χλμ.Το κυρίως έργο όμως είναι η μετατροπή σε κλειστό αυτοκινητόδρομο στις περιοχές Τέμπη και Πλαταμώνα με την κατασκευή 3 σηράγγων 2, 6 και 3 χιλιομέτρων ή συνολικού μήκους 11,5 χιλιομέτρων.

Το μήκος του έργου εκτίνεται σε 230 χιλιόμετρα διαιρούμενο σε 3 Περιφέρειες (Στερεάς Ελλάδας, Θεσσαλίας, Κεντρικής Μακεδονίας). Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 1,3 δις ευρώ και χρηματοδοτείται με  Ίδια Κεφάλαια, Δανεισμό, Κρατική Ενίσχυση και Εκμετάλλευση.

Το έργο δημοπρατήθηκε το 2005 και η σύμβαση υπογράφηκε στα μέσα του 2007. Ανάδοχο σχήμα είναι η κοινοπραξία των εταιριών Vinci, Hochtief,  ΑΕΓΕΚ, ΑΚΤΩΡ, ΑΘΗΝΑ, J&P ΑΒΑΞ. Τα πρώτα έργα ξεκίνησαν το Φθινόπωρο του 2007.

Το έργο αντιμετώπισε στην αρχή κάποια σοβαρά προβλήματα με φαινόμενα κατολίσθησης στα Τέμπη (το 2010 έμειναν κλειστά για διάστημα 5 μηνών), τις απαλλοτριώσεις που δεν ήταν ώριμες όταν ξεκίνησαν τα έργα και φυσικά την υποχρηματοδότηση που οδήγησε στην διακοπή των εργασιών τον Ιούνιο του 2011.

Κατά την περίοδο που το έργο ήταν επισήμως σταματημένο οι εργασίες συνεχίστηκαν με μειωμένους ρυθμούς, επι της ουσίας όμως το έργο δεν σταμάτησε ποτέ. Τον Δεκέμβριο του 2013 κυρώθηκε η νέα σύμβαση από την Βουλή των Ελλήνων και τα έργα ξεκίνησαν και πάλι με στόχο να ολοκληρωθούν τον Αύγουστο του 2015. Το έργο είναι αρκετά προχωρημένο (σε επίπεδο άνω του 80%).
Το μεγαλύτερο μέρος των έργων συμπυκνώνεται στο τμήμα Ευαγγελισμός-Σκοτίνα που περιλαμβάνει την παράκαμψη των Τεμπών και του Πλαταμώνα. Σε αυτό το τμήμα κατασκευάζονται 3 διπλές σήραγγες συνολικού μήκους 11 χιλιομέτρων ανά κατεύθυνση. Οι σήραγγες Τ1(2χλμ) και Τ2(6χλμ) να είναι διανοιγμένες και με τελική επένδυση ενώ στη σήραγγα Τ3(3χλμ) που καταλήγει στην Σκοτίνα Πιερίας  απαιτείται διάνοιξη για τα τελευταία 100 μέτρα στο ρεύμα προς Θεσσαλονίκη.

Με αυτά τα δεδομένα μιλάμε για ουσιαστική έναρξη των έργων και η ολοκλήρωση του εντυπωσιακού εργου σε περίπου 1,5 χρόνο από σήμερα.

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ- ΠΡΟΟΔΟΣ ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΔΙΑΚΟΠΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
Η Συνολική Πρόοδος του Έργου βρίσκεται στο 66% (Οκτώβριος 2011 και χωρίς να υπολογίζεται η πρόδος που έχει συντελεστεί από το καλοκαίρι του 2012), και αφορά νέα τμήματα αυτοκινητόδρομου: 33% (σήραγγες 86%), υφιστάμενα τμήματα αυτοκινητόδρομου: 100 %. Την καρδιά του Έργου αποτελούν οι τρεις σήραγγες. Η σήραγγα Τ2 θα είναι η μεγαλύτερη οδική σήραγγα στην Ελλάδα με μήκος 6 χιλιόμετρα.

Και οι τρεις σήραγγες κατασκευάζονται ταυτόχρονα από δύο μέτωπα (από βορρά και νότο) ενώ διανοίγονται παράλληλα και οι δύο κλάδοι κυκλοφορίας, με κάθε κλάδο να περιλαμβάνει δύο λωρίδες κυκλοφορίας και πλήρη λωρίδα έκτακτης ανάγκης, με συνολικό πλάτος οδοστρώματος 10,5 μέτρα.
  • Σήραγγα Τ1: διάνοιξη 100%- τελική επένδυση 100%
  • Σήραγγα Τ2: διάνοιξη 100%- τελική επένδυση 100%
  • Σήραγγα Τ1: διάνοιξη 74%- τελική επένδυση 33%

Αναβάθμιση Υφιστάμενων Τμημάτων
  • Η αναβάθμιση των υφιστάμενων τμημάτων του Αυτοκινητοδρόμου έχει ολοκληρωθεί σε όλο το μήκος του Έργου ως εξής:
  • Ασφαλτοστρώσεις άνω των 4.000.000 τ.μ.
  • Νέα διαγράμμιση σε όλο το μήκος της οδού (περί τα 300.000 τ.μ.)
  • 200.000 μ. στηθαία ασφαλείας έχουν αποκατασταθεί
  • 12.000 μ. περίφραξης έχουν τοποθετηθεί
  • Πλήρη αποκατάσταση του πρασίνου και του συστήματος άρδευσης
  • Πλήρη αποκατάσταση του φωτισμού της οδού
  • Εγκατάσταση τηλεφώνων έκτακτης ανάγκης ανά 2 χλμ.
  • Εγκατάσταση συστήματος κλειστού κυκλώματος τηλεόρασης που ελέγχει τους κόμβους του έργου
  • Λειτουργία συστήματος μέτρησης της κυκλοφορίας
  • Εγκατάσταση δικτύου οπτικών ινών
  • Εγκατάσταση συστήματος προστασίας από βραχοπτώσεις στα Τέμπη
  • Καθαρισμός και Αποκατάσταση της λειτουργίας του συστήματος αποχέτευσης – αποστράγγισης, καθώς και καθαρισμός και αποκατάσταση των φθορών σε 500 υφιστάμενους οχετούς απορροής ομβρίων σε όλο το μήκος του αυτοκινητόδρομου και της Παλαιάς Εθνικής Οδού
  • Αναβάθμιση 27 χώρων στάθμευσης μέσω της κατασκευής και λειτουργίας τουαλετών και της εγκατάστασης τηλεφώνων έκτακτης ανάγκης

Όλες οι εργασίες ανακατασκευής του υφιστάμενου οδικού δικτύου έχουν ολοκληρωθεί. (2,5 μήνες νωρίτερα του χρονοδιαγράμματος)

Το έργο περιλαμβάνεται στον Κατάλογο με τα Μεγάλα Υπό Κατασκευή Έργα στην Ελλάδα και η κατασκευή του έργου είναι σε εξέλιξη. Η χρονολογία τμηματικής και συνολικής ολοκλήρωσης του είναι για τον Αύγουστο του 2015.

Πηγή: http://ypodomes.com/index.php/alles-upodomes/afieromata/item/24014-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%AC%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%BF%CF%82-%CE%BC%CE%B5%CE%B3%CE%AC%CE%BB%CF%89%CE%BD-%CE%AD%CF%81%CE%B3%CF%89%CE%BD-%CE%BC%CE%B1%CF%81%CF%8414-%CE%B1%CF%85%CF%84%CE%BF%CE%BA%CE%B9%CE%BD%CE%B7%CF%84%CF%8C%CE%B4%CF%81%CE%BF%CE%BC%CE%BF%CF%82-%CE%B1%CE%B9%CE%B3%CE%B1%CE%AF%CE%BF%CF%85-%CF%83%CE%B5-15-%CF%87%CF%81%CF%8C%CE%BD%CE%BF-%CE%AD%CF%84%CE%BF%CE%B9%CE%BC%CE%B5%CF%82-%CE%BF%CE%B9-%CF%83%CE%AE%CF%81%CE%B1%CE%B3%CE%B3%CE%B5%CF%82-%CF%83%CF%84%CE%B1-%CF%84%CE%AD%CE%BC%CF%80%CE%B7

Nέα πινακίδα ομίχλης

Η καινούρια πινακίδα (Κ-42) συναντάται σε οδικό δίκτυο που παρατηρούνται συχνά φαινόμενα ομίχλης και σημαίνει «Κίνδυνος λόγω ομίχλης».
Δείτε την παρακάτω

Κατάργηση διοικητικών αδειών για parking, συνεργεία και σταθμών φορτηγών

Στην κατάργηση των διοικητικών αδειών (ίδρυσης , αλλά και λειτουργίας) σταθμών (στεγασμένων και υπαίθριων) αυτοκινήτων,  συνεργείων αυτοκινήτων, Σταθμών Υπεραστικών Λεωφορείων και σταθμών φορτηγών για φορτοεκφόρτωση εμπορευμάτων, προχωρεί με εγκύκλιο που υπέγραψε ο  υφυπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος το ΥπΥΜεΔι.
Στα πλαίσια της απλούστευσης των διαδικασιών το ΥπΥΜεΔι αντικαθιστά τις διοικητικές άδειες με την διαδικασία Αναγγελίας Έναρξης  Λειτουργίας, εάν η αρμόδια Υπηρεσία δεν απαντήσει αρνητικά εντός χρονικού διαστήματος ενός μηνός από την κατάθεση του ολοκληρωμένου φακέλου.
Συγχρόνως, απλουστεύεται η προβλεπόμενη διαδικασία με την κατάργηση ή ενοποίηση των προβλεπόμενων δικαιολογητικών.

Νομική Ημερίδα για τις ευρωπαϊκές ρυθμίσεις στα διεθνή τροχαία

Ημερίδα με νομικό χαρακτήρα συνδιοργάνωσαν η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος (ΕΑΕΕ) και το Γραφείο Διεθνούς Ασφάλισης με στόχο να αναλυθούν οι νομικοί τρόποι επίλυσης ζητημάτων των τροχαίων ατυχημάτων που γίνονται εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ειδικότερα, στην ημερίδα έδωσαν το «παρών» 140 μέλη μεταξύ των οποίων στελέχη και νομικοί ασφαλιστικών εταιρειών. Ο Λέκτορας της Νομικής Σχολής Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης κ. Α. Τσαβδαρίδης άνοιξε με την ομιλία του το κύριο μέρος της εκδήλωσης αναφερόμενος στις ευρωπαϊκές ρυθμίσεις για το συντονισμό των κανόνων διεθνούς δικαιοδοσίας, αναγνώρισης και εκτέλεσης των δικαστικών αποφάσεων εντός της Ε.Ε.
Επιπλέον, αναλύθηκαν βασικά θέματα για την προστασία των θυμάτων διεθνών τροχαίων, σύμφωνα με τα όσα ορίζουν οι νέες ευρωπαϊκές ρυθμίσεις.
Ο πρόεδρος του ΓΔΑ, Γ. Τζανής καθώς και η γενική Διευθύντρια της ΕΑΕΕ, κ. Μ. Αντωνάκη, αναφέρθηκαν κυρίως στη δικαιοσύνη για τα θύματα των τροχαίων.
Η κ. Αντωνάκη τόνισε μάλιστα την κοινωνική σημασία που φέρει ο κλάδος ασφάλισης αυτοκινήτων αφού αποτελεί βάσει στοιχείων, το 35% της συνολικής παραγωγής ασφαλίστων, καταβάλλοντας αποζημιώσεις της τάξεως των 758 εκατ. ευρώ.
Είναι λογικό ότι σε ένα περιβάλλον κινητικότητας, όπως το σύγχρονο, οι μετακινήσεις πολιτών μεταξύ κρατών της Ε.Ε αποτελεί καθημερινό φαινόμενο. Για αυτόν ακριβώς το λόγο χρήζει απαραίτητη η θεσμοθέτηση ενός πλήρους νομικού και αντιληπτού πλαισίου.

Το στρατηγικότερο έργο στην Ελλάδα η παράκαμψη Τεμπών και Πλαταμώνα

Τα έργα στα Τέμπη προχωρούν και η αλήθεια είναι πως είναι πολύ εντυπωσιακά. Ειδικά τα έργα στις σήραγγες προκαλούν δέος τόσο με την μεγαλοσύνη τους, όσο και με τον όγκο του έργου που έχει γίνει ή πρόκειται να γίνει.

Το ypodomes.com βρέθηκε στα έργα με την ευκαιρία της επίσκεψης του Υπουργού Υποδομών κου Χρυσοχοϊδη και του Ευρωπαίου Επίτροπου Χορστ Ραϊχενμπαχ. Αυτό που έβλεπε κανείς στα βλέμματα όλων ήταν ο θαυμασμός και η ανυπομονησία καθώς το ταξίδι όταν ολοκληρωθούν τα έργα θα είναι σύντομο (υπολογίζεται σε 15 λεπτά έναντι 45 που είναι σήμερα) και εντυπωσιακό.

Κατ` ουσία  οι 2 πρώτες σήραγγες είναι αλλεπάλληλες με ένα μικρό ενδιάμεσο τμήμα ανάμεσα τους. Στην πρώτη  και την δεύτερη σήραγγα (μήκους 2 και 8 χιλιομέτρων) τα κυρίως έργα έχουν τελειώσει και απομένουν εργασίες Η/Μ, οδοστρωσία κλπ.

Στα ανοιχτά τμήματα τόσο πριν τις 2 πρώτες σήραγγες όσο και στο κομμάτι ανάμεσα στην σήραγγα Τ2 και Τ3 οι εργασίες είναι εντατικές. Η γέφυρα του Πηνειού είναι έτοιμη και η ένωση της με ένα έτοιμο (από παλιά εργολαβία) τμήμα  θα μπορεί να γίνει εύκολα μελλοντικά.

Στην σήραγγα Τ3 (η σήραγγα Πλαταμώνα) το δύσκολο γεωλογικό υπέδαφος έχει αναγκάσει την κοινοπραξία κατασκευής να είναι ιδιαιτέρως προσεκτική. Η διάνοιξη δεν έχει ολοκληρωθεί αλλά είναι θέμα μερικών μηνών για να ολοκληρωθούν και να αρχίσει η επένδυση και η οδοστρωσία.

Τα έργα στο σύνολο τους θα ολοκληρωθούν τον Αύγουστο του 2015 (τουλάχιστον αυτός είναι ο στόχος). Το έργο είναι στρατηγικής σημασίας καθώς θα ενώσει τον βασικό οδικό διάδρομο της χώρας Αθήνα-Θεσσαλονίκη, μειώνοντας κατά μισή ώρα τον χρόνο διέλευσης, θα μεγιστοποιήσει την ασφάλεια των μετακινήσεων και θα κλείσει το αιματηρό κεφάλαιο της διέλευσης από την κοιλάδα των Τεμπών.

Το μεγάλο αγκάθι πλέον λέγεται διόδια. Η τιμή θεωρείται πολύ υψηλή για τα σημερινά δεδομένα της χώρας ενώ οι κοινοπραξίες εξαρτώνται και από την χρηματοδότηση που τους προσφέρουν τα διόδια. Αυτός ο γόρδιος δεσμός μπορεί να οδηγήσει σε στραγγαλισμό της κίνησης λόγω οικονομικής αδυναμίας πολλών ιδιοκτητών οχημάτων.

Σίγουρα αυτό απασχολεί και το Υποδομών, τουλάχιστον όσον αφορά τις επαγγελματικές διελεύσεις, καθώς ο Υπουργός σε συνομιλία του με δημοσιογράφο ανέφερε την δημιουργία ενός «τέλους διοδίων» που θα προσομοιάζει με το λιμενικό τέλος και το τέλος αεροδρομίων.

Πηγή: http://ypodomes.com/index.php/autokinitodromoi/uperastikoi/autokinitodromos-aigaiou/item/24190-%CF%84%CE%BF-%CF%83%CF%84%CF%81%CE%B1%CF%84%CE%B7%CE%B3%CE%B9%CE%BA%CF%8C%CF%84%CE%B5%CF%81%CE%BF-%CE%AD%CF%81%CE%B3%CE%BF-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%AC%CE%B4%CE%B1-%CE%B7-%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%AC%CE%BA%CE%B1%CE%BC%CF%88%CE%B7-%CF%84%CE%B5%CE%BC%CF%80%CF%8E%CE%BD-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%80%CE%BB%CE%B1%CF%84%CE%B1%CE%BC%CF%8E%CE%BD%CE%B1

Συνολικές προβολές σελίδας