Παρασκευή 14 Μαρτίου 2014

Το στρατηγικότερο έργο στην Ελλάδα η παράκαμψη Τεμπών και Πλαταμώνα

Τα έργα στα Τέμπη προχωρούν και η αλήθεια είναι πως είναι πολύ εντυπωσιακά. Ειδικά τα έργα στις σήραγγες προκαλούν δέος τόσο με την μεγαλοσύνη τους, όσο και με τον όγκο του έργου που έχει γίνει ή πρόκειται να γίνει.

Το ypodomes.com βρέθηκε στα έργα με την ευκαιρία της επίσκεψης του Υπουργού Υποδομών κου Χρυσοχοϊδη και του Ευρωπαίου Επίτροπου Χορστ Ραϊχενμπαχ. Αυτό που έβλεπε κανείς στα βλέμματα όλων ήταν ο θαυμασμός και η ανυπομονησία καθώς το ταξίδι όταν ολοκληρωθούν τα έργα θα είναι σύντομο (υπολογίζεται σε 15 λεπτά έναντι 45 που είναι σήμερα) και εντυπωσιακό.

Κατ` ουσία  οι 2 πρώτες σήραγγες είναι αλλεπάλληλες με ένα μικρό ενδιάμεσο τμήμα ανάμεσα τους. Στην πρώτη  και την δεύτερη σήραγγα (μήκους 2 και 8 χιλιομέτρων) τα κυρίως έργα έχουν τελειώσει και απομένουν εργασίες Η/Μ, οδοστρωσία κλπ.

Στα ανοιχτά τμήματα τόσο πριν τις 2 πρώτες σήραγγες όσο και στο κομμάτι ανάμεσα στην σήραγγα Τ2 και Τ3 οι εργασίες είναι εντατικές. Η γέφυρα του Πηνειού είναι έτοιμη και η ένωση της με ένα έτοιμο (από παλιά εργολαβία) τμήμα  θα μπορεί να γίνει εύκολα μελλοντικά.

Στην σήραγγα Τ3 (η σήραγγα Πλαταμώνα) το δύσκολο γεωλογικό υπέδαφος έχει αναγκάσει την κοινοπραξία κατασκευής να είναι ιδιαιτέρως προσεκτική. Η διάνοιξη δεν έχει ολοκληρωθεί αλλά είναι θέμα μερικών μηνών για να ολοκληρωθούν και να αρχίσει η επένδυση και η οδοστρωσία.

Τα έργα στο σύνολο τους θα ολοκληρωθούν τον Αύγουστο του 2015 (τουλάχιστον αυτός είναι ο στόχος). Το έργο είναι στρατηγικής σημασίας καθώς θα ενώσει τον βασικό οδικό διάδρομο της χώρας Αθήνα-Θεσσαλονίκη, μειώνοντας κατά μισή ώρα τον χρόνο διέλευσης, θα μεγιστοποιήσει την ασφάλεια των μετακινήσεων και θα κλείσει το αιματηρό κεφάλαιο της διέλευσης από την κοιλάδα των Τεμπών.

Το μεγάλο αγκάθι πλέον λέγεται διόδια. Η τιμή θεωρείται πολύ υψηλή για τα σημερινά δεδομένα της χώρας ενώ οι κοινοπραξίες εξαρτώνται και από την χρηματοδότηση που τους προσφέρουν τα διόδια. Αυτός ο γόρδιος δεσμός μπορεί να οδηγήσει σε στραγγαλισμό της κίνησης λόγω οικονομικής αδυναμίας πολλών ιδιοκτητών οχημάτων.

Σίγουρα αυτό απασχολεί και το Υποδομών, τουλάχιστον όσον αφορά τις επαγγελματικές διελεύσεις, καθώς ο Υπουργός σε συνομιλία του με δημοσιογράφο ανέφερε την δημιουργία ενός «τέλους διοδίων» που θα προσομοιάζει με το λιμενικό τέλος και το τέλος αεροδρομίων.

Πηγή: http://ypodomes.com/index.php/autokinitodromoi/uperastikoi/autokinitodromos-aigaiou/item/24190-%CF%84%CE%BF-%CF%83%CF%84%CF%81%CE%B1%CF%84%CE%B7%CE%B3%CE%B9%CE%BA%CF%8C%CF%84%CE%B5%CF%81%CE%BF-%CE%AD%CF%81%CE%B3%CE%BF-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%AC%CE%B4%CE%B1-%CE%B7-%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%AC%CE%BA%CE%B1%CE%BC%CF%88%CE%B7-%CF%84%CE%B5%CE%BC%CF%80%CF%8E%CE%BD-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%80%CE%BB%CE%B1%CF%84%CE%B1%CE%BC%CF%8E%CE%BD%CE%B1

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνολικές προβολές σελίδας