Παρασκευή 14 Μαρτίου 2014

Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, σε 1,5 χρόνο έτοιμες οι σήραγγες στα Τέμπη

Ο αυτοκινητόδρομος Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου ξεκινά από το τέλος του Μαλιακού Κόλπου (Ράχες Φθιώτιδας) και περνά από τον Βόλο, τη Λάρισα και την Κατερίνη πριν καταλήξει στην περιοχή Κλειδί Ημαθίας σε σύνδεση με την Εγνατία Οδό.

Το έργο είναι με τη μέθοδο της παραχώρησης και προβλέπει εκμετάλλευση από ιδιωτικές εταιρείες για χρονική περίοδο 30 ετών και μερική χρηματοδότηση από το Κράτος και από την παραχωρησιούχο εταιρεία.

Είναι το πιο προχωρημένο από όλα τα έργα στους Αυτοκινητόδρομους με παραχώρηση καθώς τα έτοιμα τμήματα είναι σε μήκος 205χλμ.Το κυρίως έργο όμως είναι η μετατροπή σε κλειστό αυτοκινητόδρομο στις περιοχές Τέμπη και Πλαταμώνα με την κατασκευή 3 σηράγγων 2, 6 και 3 χιλιομέτρων ή συνολικού μήκους 11,5 χιλιομέτρων.

Το μήκος του έργου εκτίνεται σε 230 χιλιόμετρα διαιρούμενο σε 3 Περιφέρειες (Στερεάς Ελλάδας, Θεσσαλίας, Κεντρικής Μακεδονίας). Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 1,3 δις ευρώ και χρηματοδοτείται με  Ίδια Κεφάλαια, Δανεισμό, Κρατική Ενίσχυση και Εκμετάλλευση.

Το έργο δημοπρατήθηκε το 2005 και η σύμβαση υπογράφηκε στα μέσα του 2007. Ανάδοχο σχήμα είναι η κοινοπραξία των εταιριών Vinci, Hochtief,  ΑΕΓΕΚ, ΑΚΤΩΡ, ΑΘΗΝΑ, J&P ΑΒΑΞ. Τα πρώτα έργα ξεκίνησαν το Φθινόπωρο του 2007.

Το έργο αντιμετώπισε στην αρχή κάποια σοβαρά προβλήματα με φαινόμενα κατολίσθησης στα Τέμπη (το 2010 έμειναν κλειστά για διάστημα 5 μηνών), τις απαλλοτριώσεις που δεν ήταν ώριμες όταν ξεκίνησαν τα έργα και φυσικά την υποχρηματοδότηση που οδήγησε στην διακοπή των εργασιών τον Ιούνιο του 2011.

Κατά την περίοδο που το έργο ήταν επισήμως σταματημένο οι εργασίες συνεχίστηκαν με μειωμένους ρυθμούς, επι της ουσίας όμως το έργο δεν σταμάτησε ποτέ. Τον Δεκέμβριο του 2013 κυρώθηκε η νέα σύμβαση από την Βουλή των Ελλήνων και τα έργα ξεκίνησαν και πάλι με στόχο να ολοκληρωθούν τον Αύγουστο του 2015. Το έργο είναι αρκετά προχωρημένο (σε επίπεδο άνω του 80%).
Το μεγαλύτερο μέρος των έργων συμπυκνώνεται στο τμήμα Ευαγγελισμός-Σκοτίνα που περιλαμβάνει την παράκαμψη των Τεμπών και του Πλαταμώνα. Σε αυτό το τμήμα κατασκευάζονται 3 διπλές σήραγγες συνολικού μήκους 11 χιλιομέτρων ανά κατεύθυνση. Οι σήραγγες Τ1(2χλμ) και Τ2(6χλμ) να είναι διανοιγμένες και με τελική επένδυση ενώ στη σήραγγα Τ3(3χλμ) που καταλήγει στην Σκοτίνα Πιερίας  απαιτείται διάνοιξη για τα τελευταία 100 μέτρα στο ρεύμα προς Θεσσαλονίκη.

Με αυτά τα δεδομένα μιλάμε για ουσιαστική έναρξη των έργων και η ολοκλήρωση του εντυπωσιακού εργου σε περίπου 1,5 χρόνο από σήμερα.

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ- ΠΡΟΟΔΟΣ ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΔΙΑΚΟΠΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
Η Συνολική Πρόοδος του Έργου βρίσκεται στο 66% (Οκτώβριος 2011 και χωρίς να υπολογίζεται η πρόδος που έχει συντελεστεί από το καλοκαίρι του 2012), και αφορά νέα τμήματα αυτοκινητόδρομου: 33% (σήραγγες 86%), υφιστάμενα τμήματα αυτοκινητόδρομου: 100 %. Την καρδιά του Έργου αποτελούν οι τρεις σήραγγες. Η σήραγγα Τ2 θα είναι η μεγαλύτερη οδική σήραγγα στην Ελλάδα με μήκος 6 χιλιόμετρα.

Και οι τρεις σήραγγες κατασκευάζονται ταυτόχρονα από δύο μέτωπα (από βορρά και νότο) ενώ διανοίγονται παράλληλα και οι δύο κλάδοι κυκλοφορίας, με κάθε κλάδο να περιλαμβάνει δύο λωρίδες κυκλοφορίας και πλήρη λωρίδα έκτακτης ανάγκης, με συνολικό πλάτος οδοστρώματος 10,5 μέτρα.
  • Σήραγγα Τ1: διάνοιξη 100%- τελική επένδυση 100%
  • Σήραγγα Τ2: διάνοιξη 100%- τελική επένδυση 100%
  • Σήραγγα Τ1: διάνοιξη 74%- τελική επένδυση 33%

Αναβάθμιση Υφιστάμενων Τμημάτων
  • Η αναβάθμιση των υφιστάμενων τμημάτων του Αυτοκινητοδρόμου έχει ολοκληρωθεί σε όλο το μήκος του Έργου ως εξής:
  • Ασφαλτοστρώσεις άνω των 4.000.000 τ.μ.
  • Νέα διαγράμμιση σε όλο το μήκος της οδού (περί τα 300.000 τ.μ.)
  • 200.000 μ. στηθαία ασφαλείας έχουν αποκατασταθεί
  • 12.000 μ. περίφραξης έχουν τοποθετηθεί
  • Πλήρη αποκατάσταση του πρασίνου και του συστήματος άρδευσης
  • Πλήρη αποκατάσταση του φωτισμού της οδού
  • Εγκατάσταση τηλεφώνων έκτακτης ανάγκης ανά 2 χλμ.
  • Εγκατάσταση συστήματος κλειστού κυκλώματος τηλεόρασης που ελέγχει τους κόμβους του έργου
  • Λειτουργία συστήματος μέτρησης της κυκλοφορίας
  • Εγκατάσταση δικτύου οπτικών ινών
  • Εγκατάσταση συστήματος προστασίας από βραχοπτώσεις στα Τέμπη
  • Καθαρισμός και Αποκατάσταση της λειτουργίας του συστήματος αποχέτευσης – αποστράγγισης, καθώς και καθαρισμός και αποκατάσταση των φθορών σε 500 υφιστάμενους οχετούς απορροής ομβρίων σε όλο το μήκος του αυτοκινητόδρομου και της Παλαιάς Εθνικής Οδού
  • Αναβάθμιση 27 χώρων στάθμευσης μέσω της κατασκευής και λειτουργίας τουαλετών και της εγκατάστασης τηλεφώνων έκτακτης ανάγκης

Όλες οι εργασίες ανακατασκευής του υφιστάμενου οδικού δικτύου έχουν ολοκληρωθεί. (2,5 μήνες νωρίτερα του χρονοδιαγράμματος)

Το έργο περιλαμβάνεται στον Κατάλογο με τα Μεγάλα Υπό Κατασκευή Έργα στην Ελλάδα και η κατασκευή του έργου είναι σε εξέλιξη. Η χρονολογία τμηματικής και συνολικής ολοκλήρωσης του είναι για τον Αύγουστο του 2015.

Πηγή: http://ypodomes.com/index.php/alles-upodomes/afieromata/item/24014-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%AC%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%BF%CF%82-%CE%BC%CE%B5%CE%B3%CE%AC%CE%BB%CF%89%CE%BD-%CE%AD%CF%81%CE%B3%CF%89%CE%BD-%CE%BC%CE%B1%CF%81%CF%8414-%CE%B1%CF%85%CF%84%CE%BF%CE%BA%CE%B9%CE%BD%CE%B7%CF%84%CF%8C%CE%B4%CF%81%CE%BF%CE%BC%CE%BF%CF%82-%CE%B1%CE%B9%CE%B3%CE%B1%CE%AF%CE%BF%CF%85-%CF%83%CE%B5-15-%CF%87%CF%81%CF%8C%CE%BD%CE%BF-%CE%AD%CF%84%CE%BF%CE%B9%CE%BC%CE%B5%CF%82-%CE%BF%CE%B9-%CF%83%CE%AE%CF%81%CE%B1%CE%B3%CE%B3%CE%B5%CF%82-%CF%83%CF%84%CE%B1-%CF%84%CE%AD%CE%BC%CF%80%CE%B7

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνολικές προβολές σελίδας