Πέμπτη 19 Μαρτίου 2015

«Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος – Ε65», Δεκέμβριος 2014 - βιντεο


Βίντεο προόδου κατασκευαστικών εργασιών Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδος – Ε65, Δεκέμβριος 2014.




Διοργάνωση ημερίδας για την οδική ασφάλεια, στις 20 Μαρτίου, στην Πάτρα

Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας και το ΤΕΙ Δυτ. Ελλάδας σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς» διοργανώνουν ημερίδα με θέμα «Ευαισθητοποίηση και Εκπαίδευση Πολιτών – Φοιτητών για την οδική ασφάλεια», την Παρασκευή 20 Μαρτίου και ώρα 10 το πρωί, στο Μεγάλο Αμφιθέατρο του ΤΕΙ (κεντρικός διάδρομος) στην Πάτρα.
Χαιρετισμούς θα απευθύνουν ο σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πατρών κ.κ. Χρυσόστομος, ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Απόστολος Κατσιφάρας, ο Δήμαρχος Πατρέων Κώστας Πελετίδης, ο Διοικητής της Τροχαίας Πατρών Γιώργος Μιχαλόπουλος, η πρόεδρος του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς» Βασιλική Δανέλλη – Μυλωνά και ο πρόεδρος του ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας Σωκράτης Καπλάνης.
«Στόχος μας» όπως τονίζει ο Περιφερειάρχης Απ. Κατσιφάρας, «είναι να ενημερωθούν οι συμπολίτες μας για την επικινδυνότητα των δρόμων, να εκπαιδευτούν ώστε να είναι καλύτεροι και πιο προσεκτικοί οδηγοί, να μπορούν να αντιδράσουν και να έχουν καλύτερα αντανακλαστικά σε περίπτωση ατυχήματος και γενικότερα να μάθουν για την οδική ασφάλεια».
Συντονιστής της εκδήλωσης θα είναι ο Περιφερειακός Σύμβουλος και πρόεδρος του Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας Δημήτρης Δριβίλας, ενώ θα μιλήσουν ο εκπαιδευτής του Ι.Ο.ΑΣ. Δημήτρης Χατζηδοπαυλάκης με θέμα «Παρουσίαση προγράμματος για την Οδική Ασφάλεια "Γνώση – Πρόληψη – Ζωή"» και ο Αντιπεριφερειάρχης Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης Αντώνης Χαροκόπος θα ενημερώσει για την κοινωνική πολιτική της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας.
Η ημερίδα θα ολοκληρωθεί με πρακτική εκπαίδευση των συμμετεχόντων σε προσομοιωτές.

Η πτώση της τιμής του «μαύρου χρυσού» θα πλήξει τα κέρδη των πετρελαιοφόρων

Αλυσιδωτές αντιδράσεις στον κλάδο της ναυτιλίας έχει προκαλέσει η μείωση της τιμής του «μαύρου χρυσού», σύμφωνα με το Bloomberg, καθώς η αφθονία χώρου για την αποθήκευση πετρελαίου στην ξηρά, οδηγεί στη μείωση του ενδιαφέροντος για αποθήκευση στη θάλασσα.
Αυτό με τη σειρά του οδηγεί στην υποχώρηση της τιμής των ναύλων στα μεγάλα δεξαμενόπλοια.
Επικαλούμενο έκθεση της εταιρείας ερευνών του κλάδου RS Platou Markets, το Bloomberg αναφέρει πως τα κέρδη των μεγαλύτερων δεξαμενόπλοιων ενδέχεται να περιοριστούν φέτος στα 35.000 δολάρια ημερησίως, ποσό χαμηλότερο κατά 10.000 δολάρια σε σύγκριση με την προηγούμενη εκτίμηση της ίδιας εταιρείας. Η προηγούμενη εκτίμηση βασιζόταν στην υπόθεση πως το 1% του παγκόσμιου στόλου θα αποθήκευε πετρέλαιο, κάτι που δεν έχει έως τώρα επιβεβαιωθεί.
«Αποθηκεύει κανείς σε δεξαμενόπλοιο μόνο όταν είναι πλήρεις οι αποθήκες στην ξηρά», σχολιάζει αναλυτής της Platou Markets, που διαπιστώνει πως είναι χαμηλότερος του αναμενόμενου ο ρυθμός με τον οποίο αυξάνονται τα αποθέματα πετρελαίου στις αποθήκες της ξηράς.
Σύμφωνα με τον Μάικλ Βίτνερ, επικεφαλής της μονάδας ερευνών αγοράς πετρελαίου στη Societe Generale της Νέας Υόρκης, στην παγκόσμια αγορά πετρελαίου υπάρχει διαθέσιμος αποθηκευτικός χώρος για 377 δισ. βαρέλια. Στη μέτρηση αυτή συμπεριλαμβάνονται οι μη χρησιμοποιούμενοι αποθηκευτικοί χώροι σε Κίνα και Ινδία, αλλά αφαιρούνται οι αποθηκευτικοί χώροι που υπάρχουν στους αγωγούς των ΗΠΑ και στους οποίους μπορούν να διατηρηθούν 120 εκατ. βαρέλια πετρελαίου.
Σύμφωνα, πάντα, με την ίδια έρευνα, η πτώση της τιμής του πετρελαίου έχει ως αποτέλεσμα να μειώνεται σημαντικά η τιμή των εμπορευμάτων άμεσης παράδοσης σε σύγκριση με εκείνη των συμβολαίων για παράδοση μετά την πάροδο μηνών. Αποδεικνύεται έτσι πιο κερδοφόρα επιχείρηση η αποθήκευση του εμπορεύματος, με αποτέλεσμα οι διαπραγματευτές να επιλέγουν να αποθηκεύουν εμπορεύματα.
Αξίζει να αναφερθεί ότι το κόστος αποθήκευσης ενός βαρελιού πετρελαίου σε μεγάλο δεξαμενόπλοιο φτάνει τα 1,10 δολάρια μηνιαίως.


Αναθεώρηση της πολιτικής των διοδίων επιδιώκει το υπουργείο Υποδομών

Αναθεώρηση της πολιτικής των διοδίων για το σύνολο των δρόμων με σκοπό την καθιέρωση ηλεκτρονικού αναλογικού συστήματος καθώς και μελέτη των συμβάσεων παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού, του Αυτοκινητόδρομου Αιγαίου, του Ε65 και της Ιόνιας Οδού, με πρόθεση να τις αναθεωρήσει ανακοίνωσε ο υπουργός Οικονομίας, Υποδομών, Τουρισμού & Ναυτιλίας, Γιώργος Σταθάκης, σύμφωνα με το ΑΠΕ. 
Κατά την ενημέρωση της αρμόδιας κοινοβουλευτικής επιτροπής σχετικά με τα έργα λειτουργίας και συντήρησης του Δυτικού Τομέα και των κάθετων αξόνων της Εγνατίας οδού, ο κ. Σταθάκης ανακοίνωσε ακόμη ότι θα αναθεωρηθεί και η πολιτική των διοδίων για το σύνολο των δρόμων προς την κατεύθυνση καθιέρωσης ενός ηλεκτρονικού αναλογικού συστήματος διοδίων ως δικαιότερο σύστημα και με ιδιαίτερη μέριμνα στην καθιέρωση «κοινωνικών διοδίων» (εφαρμογής του μέτρου δηλαδή με κοινωνικά κριτήρια).

Αφού ο αρμόδιος υπουργός ανέφερε ότι η πολιτική των διοδίων σχεδιάστηκε με βάση τις αρχικές συμβάσεις και τις προδιαγραφές της οικονομίας πριν από το 2009, είπε πως «αυτή η δομή είναι εκτός τόπου και χρόνου». Πρόσθεσε πως και με την αναθεώρηση των συμβάσεων πριν από δύο χρόνια πρυτάνευσε η ιδέα ότι τα έργα θα αποσβεσθούν αν εξαντλήσουμε τα ανώτατα όρια των διοδίων, όπως προβλέπονται στις συμβάσεις και αν εφαρμόσουμε την πλήρη ανάπτυξη των διοδίων, και τόνισε ότι «αυτή η πολιτική είναι χωρίς νόημα τελικά».

Αναφορικά με την Εγνατία, η οποία, όπως είπε ο κ. Σταθάκης, έχει χαμηλά διόδια - είναι μόλις το μισό σε σχέση με τους υπόλοιπους οδικούς άξονες (0,03 ευρώ ανά χλμ έναντι 0,066 ευρώ ανά χλμ) -, υπογράμμισε ότι θα διατηρηθούν τα διόδια με χαμηλές χρεώσεις για τη συντήρηση του δρόμου και ταυτοχρόνως την ανάπτυξη των κάθετων αξόνων.


Δεδομένου ότι τα διόδια των άλλων αυτοκινητόδρομων «είναι εξαιρετικά υψηλά», ο κ. Σταθάκης ενημέρωσε ότι η αναθεώρηση θα εισάγει άλλες μέριμνες: Πρώτον, τη μείωση της προβλεπόμενης απόδοσης και δεύτερον αύξηση του ρόλου του Δημοσίου ως μετόχου. «Για να αποφευχθεί η αύξηση των διοδίων και να κάνουμε μία προσέγγιση η οποία θα αλλάξει πιθανότατα και τη χρονική διάρκεια απόσβεσης, προκειμένου να επιτραπεί μια σημαντική μείωση των διοδίων στο σύνολο των δρόμων με βάση πάντα την αναλογική αρχή η οποία θα πρυτανεύσει» εξήγησε ο υπουργός.

Αναφερόμενος στην παραχώρηση της Εγνατίας οδού, ο κ. Σταθάκης είπε: «Δεν έχει πάει η εταιρεία στο ΤΑΙΠΕΔ ακόμη. Θα εξετάσουμε όλες τις δυνατότητες να βρούμε άλλη λύση, ή μία λύση συμβατή με τις δικές μας προτεραιότητες».
«Όλοι θέλουμε να ολοκληρωθούν τα έργα και θα ολοκληρωθούν» δεσμεύτηκε ο υπουργός, ο οποίος πάντως σημείωσε ότι οι παραχωρήσεις εγείρουν πολλά θέματα, όπως η κοστολόγηση, η ποιότητα των συμβάσεων επίσης, καθώς και το αν διασφαλίζεται η ισότιμη αντιμετώπιση του δημόσιου συμφέροντος και των συμφερόντων των ιδιωτών.
«Προφανώς υπάρχει ένα πεδίο κριτικής στη δομή αυτών των συμβάσεων, στα χαρακτηριστικά, στις προδιαγραφές τους» τόνισε, ανακοινώνοντας την πρόθεση της κυβέρνησης για αναθεώρηση του πλαισίου των συμβάσεων αυτών.

Ειδικότερα, ο υπουργός τόνισε πως το κόστος κατασκευής ανέρχεται σε 7 εκατ. ευρώ ανά χλμ, το κόστος συντήρησης κυμαίνεται από 60.000 έως 250.000 ευρώ ανά χλμ, ενώ σε άλλες συμβάσεις είναι ακόμη πιο υψηλό. Όπως μάλιστα σχολίασε, τα 6,5 δισ. ευρώ που κόστισε η Εγνατία αυτοκινητόδρομος, δεν θα αποσβεστούν ποτέ. «Αυτά είναι πάνω από τους διεθνείς μέσους όρους, κατά τη γνώμη μας» συμπλήρωσε και σημείωσε ότι το κόστος των έργων θα μπορούσε να είναι χαμηλότερο αν άλλαζε ο τρόπος κοστολόγησης.

Συνολικές προβολές σελίδας