Τρίτη 23 Σεπτεμβρίου 2014

Στην κυκλοφορία παραδόθηκε ο κόμβος Βελεστίνου, κόστους 4 εκατ. ευρώ



Στη κυκλοφορία δόθηκε ο κόμβος του Βελεστίνου, παρουσία του γγ Δημοσίων Έργων, Στρ. Σιμόπουλου, της βουλευτού Ζ. Μακρή, του περιφερειάρχη Θεσσαλίας Κ. Αγοραστού, της αντιπεριφερειάρχη Μαγνησίας Δ. Κολυνδρίνη, του θεματικού αντιπεριφερειάρχη Αρ. Κοπάνα, του δημάρχου Ρήγα Φερραίου Δ. Νασίκα, καθώς και πολλών αιρετών και υπηρεσιακών παραγόντων.

Το έργο είναι ιδιαίτερης σημασίας για την πόλη του Βελεστίνου, συνδέοντας την, τόσο με τον άξονα ΠΑΘΕ και τη Λάρισα, όσο και με την πόλη του Βόλου. Ο προϋπολογισμός του έργου ανήρθε στα 4 εκατ. ευρώ και χρηματοδοτήθηκε από την ΣΑΕ 071/8.

Κατά την παράδοση του έργου ο κ. Σιμόπουλος σημείωσε: «Σήμερα παραδίδουμε σε κυκλοφορία τη νέα οδική σύνδεση του Βελεστίνου. Πρόκειται για ένα ακόμη από τα πολλά περιφερειακά έργα, με μεγάλη όμως σημασία, τα οποία παραδίδουμε και θα συνεχίσουμε να παραδίδουμε τους επόμενους μήνες. Μάλιστα σε λίγες εβδομάδες θα παραδώσουμε το τμήμα Γορίτσα - Αγριά της παράκαμψης Βόλου».

Από την πλευρά του ο κ. Αγοραστός τόνισε: «Παραδίδεται ένα έργο ιδιαίτερης σημασίας για το Βελεστίνο και την ευρύτερη περιοχή. Πρόκειται για τον κόμβο που συνδέει το Βελεστίνο με την ΠΑΘΕ. Σε συνεργασία με το αρμόδιο υπουργείο και τον κ. Σιμόπουλο καταφέραμε να ξεμπλοκάρουμε την κατασκευή του έργου, η οποία είχε καθυστερήσει σημαντικά τόσο λόγω των απαλλοτριώσεων όσο και λόγω ζητημάτων της αρχαιολογίας αλλά και του έργου απορροής βρόχινων νερών στο 34 ΠΕΒ.

Πλέον ένα έργο που ήταν ζητούμενο των κατοίκων, παραδίδεται σε κυκλοφορία αίροντας την οδική απομόνωση και διευκολύνοντας την πρόσβαση των ανθρωπίνων κοινοτήτων».

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/aftokinitodromoi/item/8898-stin-kykloforia-paradothike-o-komvos-velestinou-kostous-4-ekat-evro.html

Η Ευρώπη βγάζει «κόκκινο» στις ρωσικές συμβάσεις TIR, αναστάτωση σε μεταφορείς

Αποφασισμένη να αναστείλει τις συμβάσεις TIR προς την Ευρώπη για οχήματα προερχόμενα από τη Ρωσία φαίνεται η Ευρωπαϊκή Ενωση, κάτι που θα δημιουργήσει ακόμη μεγαλύτερα εμπόδια στις ελληνικές εξαγωγές, σύμφωνα με την «Ναυτεμπορική».

Η απόφαση για περαιτέρω σκλήρυνση της στάσης της Ε.Ε., η οποία σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές αναμένεται να ληφθεί σύντομα, θα είναι το αποτέλεσμα της παραβίασης εκ μέρους της Ρωσίας της Σύμβασης TIR (Transports Internationaux Routiers - Διεθνείς Οδικές Μεταφορές), αφού αφενός οι ρωσικές αρχές έχουν αποφασίσει να την τερματίσουν στις 30/11/2014, αφετέρου ήδη εφαρμόζουν περιορισμούς, όπως την εφαρμογή της σύμβασης μόνο από ορισμένα σημεία του ρωσικού εδάφους.

Τα προβλήματα ξεκίνησαν ήδη από την προηγούμενη χρονιά οπότε η Ομοσπονδιακή Τελωνειακή Υπηρεσία της Ρωσικής Ομοσπονδίας (FCS) αποφάσισε να προχωρήσει στην επιβολή αυστηρών περιορισμών στη χρήση των δελτίων TIR στο έδαφος της Ρωσίας.

Να σημειώσουμε ότι η σύμβαση TIR είναι το μόνο καθολικό σύστημα διαμετακόμισης που επιτρέπει στα εμπορεύματα να διέλθουν από τη χώρα προέλευσης σε χώρα προορισμού σε σφραγισμένα διαμερίσματα φόρτωσης, με τελωνειακή αναγνώριση του ελέγχου κατά μήκος της αλυσίδας εφοδιασμού.

Η διαδικασία αυτή ελαχιστοποιεί τις διοικητικές και οικονομικές επιβαρύνσεις για τους μεταφορείς αλλά και τις επιχειρήσεις. Ωστόσο, τα μέτρα που έλαβαν οι ρωσικές αρχές είχαν ως αποτέλεσμα την απόρριψη των δελτίων TIR σε όλα σχεδόν τα τελωνεία της Ρωσίας, με αποτέλεσμα οι επιχειρήσεις μεταφορών να υποχρεώνονται στην αγορά ρωσικής εγγύησης για τη διαμετακόμιση των εμπορευμάτων.

Σε περίπτωση που δεν αλλάξει η στάση της Ρωσίας τότε αναμένεται ότι η Ε.Ε. θα προχωρήσει την υλοποίηση της απειλής για τερματισμό της σύμβασης TIR, για όσο διάστημα ισχύουν τα μέτρα που έχουν υιοθετήσει οι Ρώσοι.

Μια τέτοια εξέλιξη, όμως, θα δυσχεράνει ακόμη περισσότερο τις οδικές μεταφορές εμπορευμάτων μεταξύ Ε.Ε. και Ρωσίας. Μάλιστα, τυχόν σκλήρυνση της στάσης από την πλευρά της Ευρώπης θεωρείται βέβαιο ότι θα προκαλέσει αντίστοιχες κινήσεις από την πλευρά της Ρωσίας, οδηγώντας σε καθολική απαγόρευση των εξαγωγών, αφού σήμερα υπάρχουν κάποια προϊόντα που εξαιρούνται από το εμπάργκο.

Οι επιπτώσεις

Σημειώνεται ότι η ένταση στις σχέσεις μεταξύ Ε.Ε. και Ρωσίας και η απόφαση για την επιβολή εμπάργκο έχει προκαλέσει σοβαρά προβλήματα στους Ελληνες μεταφορείς, που έχασαν ξαφνικά μια σημαντική αγορά σε μια εποχή που ο κλάδος περνάει πολύ δύσκολες μέρες.

Περίπου 300 ελληνικά φορτηγά που δραστηριοποιούνταν μόνιμα στη μεταφορά εμπορευμάτων προς τη Ρωσία, κυρίως, αλλά και την Ουκρανία, βρίσκονται πλέον σε εξαιρετικά δύσκολη θέση.

Οι υπολογισμοί αναφέρουν ότι περίπου 230 οχήματα πραγματοποιούσαν μεταφορές προϊόντων μεταξύ των δύο χωρών σε μόνιμη βάση, ενώ περιστασιακά, ανάλογα με τις εποχικές ανάγκες, επιπλέον ακόμη 50 οχήματα έκαναν δρομολόγια.

Το ευρωπαϊκό εμπάργκο είχε ως αποτέλεσμα τα ελληνικά φορτηγά να σταματήσουν τα δρομολόγια προς τη Ρωσία. Παράλληλα η κρίση στις σχέσεις Ρωσίας - Ουκρανίας έπληξε και τους αυτοκινητιστές που έκαναν δρομολόγια προς την Ουκρανία.

Παρότι μικρότερης σημασίας, σε σχέση με την αγορά της Ρωσίας, στην Ουκρανία δραστηριοποιούνταν σε μόνιμη βάση περίπου 50 ελληνικά φορτηγά, τα οποία όμως πλέον έχουν μειωθεί στο μισό.

Η οικονομική επίπτωση για τους Ελληνες αυτοκινητιστές υπολογίζεται στα 10 εκατ. ευρώ ετησίως, ωστόσο το αίτημα να συμπεριληφθούν οι μεταφορείς στους επαγγελματίες που δικαιούνται αποζημίωση δεν έχει βρει, προς το παρόν, ανταπόκριση στις ευρωπαϊκές αρχές.

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/logistics/item/8900-i-evropi-vgazei-kokkino-stis-rosikes-symvaseis-tir-anastatosi-se-metaforeis.html

Στα 2,44 εκατ. ευρώ ανέρχεται η επιδότηση για τις άγονες του Βορείου Αιγαίου

Ενεκρίθη, από τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας, το κονδύλι που θα διατεθεί για την εξυπηρέτηση των γραμμών του Βορείου Αιγαίου, με απευθείας ανάθεση. Ειδικότερα, σύμφωνα με απόφαση της  αρμόδιας υπηρεσίας της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου εγκρίθηκε πίστωση, ύψους 2,44 εκατ. ευρώ για την πληρωμή ισόποσης δαπάνης σε βάρος πίστωσης του προϋπολογισμού εξόδων της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής για την κάλυψη δαπάνης για σύμβαση ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας, διαρκείας έως τριών μηνών, όπως μετέδωσε το theseanation.gr.

Το κονδύλι αφορά τις γραμμές Βαθύ Σάμου, Χίος, Μυτιλήνη, Λήμνος καβάλα και επιστροφή, την γραμμή Άγιος Κήρυκας, Καρλόβασι, Χίος, Μυτιλήνη, Λήμνος Καβάλα και επιστροφή και την γραμμή Θεσσαλονίκη, Λήμνος, Μυτιλήνη, Χίος Σάμος και επιστροφή.

Σημειώνεται ότι, για τις εν λόγω γραμμές, ενδιαφέρον εκδήλωσε μόνο η Hellenic Seaways.

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/naftilia/item/8908-sta-2-44-ekat-evro-anerxetai-i-epidotisi-gia-tis-agones-tou-voreiou-aigaiou.html

Υπουργείο Υποδομών: Πρέπει να τηρηθεί ο Νόμος για τις διελεύσεις στο παράπλευρο δίκτυο

Ανακοίνωση-απάντηση έστειλε το Υπουργείο Υποδομών στην Ομοσπονδία Μεταφορέων σχετικά με τη διέλευση βαρέων οχημάτων στους παράπλευρους των Εθνικών δρόμων. Η ανακοίνωση λέει τα παρακάτω:

"Με αφορμή ανακοίνωση ορισμένων ομοσπονδιών μεταφορέων, δηλώνουμε τα παρακάτω:
Οι μακροσκελείς ανακοινώσεις, οι χαρακτηρισμοί και οι προσωπικές επιθέσεις δεν αλλάζουν την πραγματικότητα:

1.    Η διέλευση των φορτηγών από το παράπλευρο δίκτυο έχει προκαλέσει σοβαρά τροχαία ατυχήματα και είναι μόνιμη πηγή κινδύνου για την οδική ασφάλεια.

2.    Οι δημόσιες αρχές οφείλουν να εφαρμόσουν το νόμο, απαγορεύοντας την διέλευση βαρέων οχημάτων από οικισμούς και κατοικημένες περιοχές.

3.    Το οδόστρωμα του δικτύου καθημερινά καταπονείται και καταστρέφεται από αυτές τις διελεύσεις, δημιουργώντας πρόσθετους κινδύνους για τους ίδιους τους οδηγούς, τα οχήματα τους, καθώς και τους υπόλοιπους τοπικούς χρήστες του δικτύου.

Το Υπουργείο και προσωπικά ο Υπουργός θα συνεχίσουν να υποστηρίζουν τα αιτήματα των μεταφορέων, που θεωρούν νόμιμα και απολύτως εύλογα: την επαναφορά της φορτωτικής, την ενίσχυση των ελέγχων, την πίεση για προσφορές στις τιμές των διοδίων, την διεύρυνση του ωραρίου. Οι επαγγελματίες μεταφορείς υφίστανται αθέμιτο ανταγωνισμό και η πολιτεία τους συνδράμει και θα συνεχίσει.

Με την ίδια βούληση όμως, το Υπουργείο και ο Υπουργός θα επιμείνουν στην τήρηση του νόμου και σε ότι αφορά τις διελεύσεις από το παράπλευρο δίκτυο. Η νομιμότητα ισχύει παντού και το δημόσιο συμφέρον είναι πάνω απ΄ όλα παντού."

ypodomes.com

 

Συνολικές προβολές σελίδας