Δευτέρα 9 Νοεμβρίου 2015

Χωρίς πλοία την Πέμπτη 12 Νοεμβρίου

Δεμένα στα λιμάνια όλης της χώρας θα παραμείνουν την Πέμπτη τα πλοία όλων των κατηγοριών, καθώς η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ) και η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών (ΟΜΥΛΕ) συμμετέχουν στην 24ωρη πανελλαδική απεργία της ΓΣΕΕ. Η απεργία ξεκινά από τα μεσάνυχτα της Τετάρτης ώς και τα μεσάνυχτα της Πέμπτης.
Ήδη η ΠΝΟ έχει διαμηνύσει ότι εάν μέχρι την ημέρα εκείνη δεν έχουν δοθεί ουσιαστικές λύσεις στα βασικά αιτήματα του κλάδου, οι ναυτεργάτες θα κλιμακώσουν περαιτέρω τις κινητοποιήσεις τους.
Με τη σειρά τους και οι εργαζόμενοι στα λιμάνια κατέρχονται στις 12 Νοεμβρίου στην απεργία. «Βιώνουμε εδώ και χρόνια τον εφιάλτη του ξεπουλήματος και της διάλυσης των λιμανιών. Παρά την αντίθεση αυτοδιοικητικών, κοινωνικών και παραγωγικών φορέων, η κυβέρνηση προχωράει στην πώληση του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών των ΟΛΠ-ΟΛΘ, ενώ ταυτόχρονα συνεχίζει την πολιτική της απαξίωσης όλων των λιμανιών με άπνοια επενδύσεων, δραματική συρρίκνωση του προσωπικού και εργολαβοποίηση των εργασιακών σχέσεων» αναφέρει, μεταξύ, άλλων, η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδος (ΟΜΥΛΕ).
Καλεί τους εργαζομένους στον ΟΛΠ να δώσουν το παρών στην κεντρική συγκέντρωση των συνδικάτων, στην πλατεία Κλαυθμώνος στις 11 το πρωί, και τους λιμενεργάτες των άλλων περιοχών να συμμετάσχουν στις συγκεντρώσεις των τοπικών Εργατικών Κέντρων.

Τέσσερις υποτροφίες μεταπτυχιακών σπουδών από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών

Τέσσερις υποτροφίες μεταπτυχιακών σπουδών προδιδακτορικού επιπέδου προκηρύσσει η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών.
Συγκεκριμένα:
ΕΕΕ, στη μνήμη του αειμνήστου προέδρου της Αντωνίου Χανδρή χορηγεί υποτροφία για σπουδές σχετιζόμενες με το ναυτιλιακό αντικείμενο, σε πανεπιστήμια της Ευρωπαϊκής Ένωσης εκτός Ελλάδας, ύψους 10.000 δολαρίων ΗΠΑ. Η υποτροφία αφορά στο ακαδημαϊκό έτος 2015-2016.

-Η εταιρεία NEPTUNE LINES στην μνήμη του ιδρυτή της,  Νικολάου Τραυλού, χορηγεί υποτροφία διαμέσου της ΕΕΕ, σε τομείς σχετιζόμενους με τη ναυτιλία σε Πανεπιστήμια των κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης εκτός Ελλάδας, ύψους 10.000 Ευρώ για το ακαδημαϊκό έτος 2015-2016. 
-Η κυρία Ειρήνη Νταϊφά, στη μνήμη του Σταύρου Α. Νταϊφά, χορηγεί υποτροφία διαμέσου της ΕΕΕ, για μεταπτυχιακές σπουδές προδιδακτορικού επιπέδου σε τομείς σχετικούς με τη ναυτιλία, σε πανεπιστήμια της Ευρωπαϊκής Ένωσης εκτός Ελλάδος, ύψους 15.000 Δολαρίων ΗΠΑ για το ακαδημαϊκό έτος 2015 – 2016.
-Επίσης, το Lloyd’s Register Foundation (LRF) χορηγεί υποτροφία για το ακαδημαϊκό έτος 2016 – 2017 για σπουδές σε  τομείς σχετιζόμενους με τη ναυτιλία σε Πανεπιστήμια του εξωτερικού Διεθνώς Ανεγνωρισμένα, ύψους 10.000 λιρών Αγγλίας.
Για τις απαιτούμενες προϋποθέσεις, τα δικαιολογητικά που πρέπει να υποβληθούν  μέχρι την 31η  Δεκεμβρίου 2015 και για άλλες συναφείς πληροφορίες, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στα γραφεία της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών  στον Πειραιά, Ακτή Μιαούλη 85 και στα τηλέφωνα 210 4291159 – 65  στην κυρία Ελένη Πρασίνου.  Για δε την υποτροφία του LRF οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται και στα γραφεία του Hellenic Lloyd’s SA, Ακτή Μιαούλη 87, στο τηλέφωνο: 210 4580852.

Δεν δείχνει σημάδια ανάκαμψης ο δείκτης BDI. Οι αιτίες του φαινομένου

Έχοντας πια µπει στην τελική ευθεία για το τέλος του έτους, ο δείκτης της ναυλαγοράς ξηρού φορτίου (BDI) δεν έχει, τουλάχιστον ακόµη, επιβεβαιώσει την ιστορικότητα του, που όπως επανειληµµένως έχουµε επισηµάνει, το τελευταίο τρίµηνο κάθε έτους, συνήθως, έχει θετική πορεία, σύμφωνα με τον οίκο G. Moundreas.  
Στην παρούσα φάση, ο BDI βρίσκεται στα ίδια χαµηλά επίπεδα που είχε βρεθεί στις 17 Ιουνίου, όπου είχε κλείσει στις 725 µονάδες. Η κακή επίδοση του BDI αντικατοπτρίζεται και από την πτωτική πορεία των µετοχών των εισηγµένων εταιρειών στην Νέα Υόρκη, αλλά και του Guggenheim Shipping ETF (Exchange Traded Fund), ενός σταθµισµένου δείκτη από µετοχές εισηγµένων εταιρειών πλοίων µεταφοράς ξηρού φορτίου, το οποίο από τις αρχές του χρόνου έχει χάσει το 23% της αξίας του.
Όπως προαναφέραµε, το συγκεκριµένο ETF σταθµίζει την απόδοση διαφόρων µετοχών εισηγµένων εταιρειών, γεγονός το οποίο δεν σηµαίνει ότι η κάθε µετοχή έχει απωλέσει 23%, καθώς για παράδειγµα η µετοχή της DryShips, από τις αρχές του χρόνου µέχρι σήµερα, έχει απωλέσει το 80% της αξίας της.
Σύµφωνα µε την Fitch, µετά τις πρόσφατες πτωχεύσεις διαφόρων εταιρειών, όπως της Daeboo International της Νοτίου Κορέας, της Daiichi Chuo Kisen της Ιαπωνίας, της κρατικής εταιρείας της Λιθουανίας, Lithuanian Shipping Company (LSC) και της Κυπριακής Global Maritime Investment Cyprus Ltd, σίγουρα θα ακολουθήσουν και άλλες, ιδιαίτερα µικρότερες εταιρείες, καθώς ο δανεισµός από τις τράπεζες έχει µειωθεί σηµαντικά και µόνο ελάχιστες εταιρείες συνεχίζουν να έχουν πρόσβαση σε αυτόν.
Το θετικό στοιχείο της αγοράς, εντοπίζεται στην προσφορά (Supply) για το 2015, αλλά και στον χαµηλό αριθµό νεών παραγγελιών που µπήκαν κατά τη διάρκεια του έτους.
Καθώς η αγορά δεν αποδίδει τα αναµενόµενα, αρκετές εταιρείες κατόπιν συνεννόησης µε τα ναυπηγεία, ήδη έχουν µπει στη λογική καθυστέρησης των παραδόσεων, έχοντας σαν αποτέλεσµα για το σύνολο του έτους να πέσουν στο νερό περίπου 49 εκ. τόνοι DWT, «επιβαρύνοντας» έτσι την αύξηση του στόλου κατά µόνο 2,5%, το χαµηλότερο ποσοστό των τελευταίων 10 ετών.
Για τους πρώτους εννέα µήνες του έτους, ο στόλος αυξήθηκε κατά 39,7 εκ. τόνους DWT, αλλά η αύξηση αυτή αντισταθµίστηκε από 23,8 εκ. τόνους DWT, περίπου 310 πλοία, που οδηγήθηκαν προς διάλυση, µε αποτέλεσµα η καθαρή αύξηση του στόλου στο εννεάµηνο να κλείσει στο 2,1%.
Ένα άλλο στοιχείο που αποδεικνύει την επιφυλακτικότητα, αλλά και την απαισιοδοξία των εταιρειών για την αγορά είναι και το γεγονός ότι για το σύνολο των εννέα µηνών, ο συνολικός αριθµός παραγγελιών σε πλοία µεταφοράς ξηρού φορτίου έφτασε µόνο τους 4,7 εκ. τόνους DWT, αν αναλογιστούµε ότι πριν περίπου 2 χρόνια, αυτός ο αριθµός των παραγγελιών τοποθετείτο σε διάρκεια 16 ηµερών.

Στα 34,49 εκατ. τα κέρδη του ομίλου Attica (BlueStar, Superstar), στο 9μηνο

Αυξημένες κατά 4,1% ήταν οι ενοποιημένες πωλήσεις του ομίλου Attica (BlueStar, Superfast), θυγατρικής του ομίλου MIG, στο 9μηνο του τρέχοντος έτους, φτάνοντας τα 222,47 εκατ. ευρώ, αντί έναντι 213,69 εκατ. το αντίστοιχο διάστημα του 2014.
Παράλληλα, σημαντικά ενισχυμένα ήταν τα ενοποιημένα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) στα 72,86 εκατ. αντί κερδών 36,19 εκατ. στο 9μηνο του 2014, καθώς και τα EBIT, που έφτασαν τα 54,87 εκατ. από 18,06 εκατ. που ήταν το εννεάμηνο 2014.
Τα κέρδη μετά από φόρους του ομίλου ανήλθαν σε 34,49 εκατ. ευρώ, έναντι κερδών 6,11 εκατ. την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.
Όπως σημειώνεται σε σχετική ανακοίνωση, οι επιδόσεις αυτές επετεύχθησαν μέσα σε ένα απαιτητικό οικονομικό περιβάλλον, το οποίο επιδεινώθηκε από την επιβολή περιορισμών στην κίνηση κεφαλαίων (capital controls) τον περασμένο Ιούλιο. Η εξέλιξη αυτή περιόρισε σε σημαντικό βαθμό τη ρευστότητα στην οικονομία, επηρεάζοντας κατά συνέπεια το μεταφορικό έργο του ομίλου, και γενικότερα όλου του κλάδου της επιβατηγού ναυτιλίας, κατά τους δύο πιο σημαντικούς μήνες του έτους (Ιούλιος, Αύγουστος) από πλευράς διακίνησης επιβατών και οχημάτων.
Η διοίκηση του ομίλου μελετά διαρκώς τις εξελίξεις και ανταποκρίνεται στις νέες απαιτήσεις με ενεργητική διαχείριση των δρομολογίων των πλοίων και αναδιάταξη του στόλου. Οι ενέργειες αυτές οδήγησαν στη βελτίωση του μεταφορικού έργου και των εσόδων ανά δρομολόγιο στο εννεάμηνο 2015, καθώς και στην εξοικονόμηση καυσίμων, η οποία σε συνδυασμό με την υποχώρηση των τιμών των καυσίμων, επέφερε μείωση του λειτουργικού κόστους.
Στις 30 Σεπτεμβρίου 2015, τα ταμειακά διαθέσιμα της Attica ανέρχονταν σε 60,43 εκατ. (από 23,94 εκατ. την 31η Δεκεμβρίου 2014). Τα πάγια στοιχεία του ομίλου ανήλθαν κατά το ίδιο εξεταζόμενο διάστημα σε 567,89 εκατ. ευρώ (από 581,01 εκατ. την 31η Δεκεμβρίου 2014), ενώ ο συνολικός δανεισμός στο 9μηνο του έτους ανέρχεται σε 285,00 εκατ. (αντί 282,16 εκατ. την 31η Δεκεμβρίου 2014), εκ των οποίων τα 271,95 εκατ. αφορούν μακροπρόθεσμες δανειακές υποχρεώσεις (270,80 εκατ. την 31η Δεκεμβρίου 2014) και τα 13,05 εκατ. μακροπρόθεσμες υποχρεώσεις πληρωτέες στην επόμενη χρήση (11,36 εκατ. την 31η Δεκεμβρίου 2014). Τα ίδια κεφάλαια του ομίλου ανήλθαν σε 377,63 εκατ. ευρώ και αντιστοιχούν σε 1,97 ανά μετοχή της εταιρείας.

Πτώση 16,2% στην Αδριατική
Κατά το εννεάμηνο του 2015 η Attica Group δραστηριοποιήθηκε μέσω των θυγατρικών της στην Αδριατική θάλασσα και στην ελληνική ακτοπλοΐα με δώδεκα ιδιόκτητα επιβατηγά-οχηματαγωγά πλοία από τα οποία τα τρία δρομολογήθηκαν στις διεθνείς γραμμές της Αδριατικής και τα εννέα στην ελληνική ακτοπλοΐα. Επιπρόσθετα, στις αρχές Απριλίου ο όμιλος παρέλαβε το πλοίο Blue Galaxy, στο πλαίσιο σύμβασης μακροχρόνιας ναύλωσης, το οποίο δρομολόγησε από 24.04.2015 στη γραμμή Πειραιάς-Χανιά Κρήτης.
Κατά την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2015 διακινήθηκαν με τα πλοία του ομίλου συνολικά 3,73 εκατ. επιβάτες, έναντι 3,46 εκατ. το εννεάμηνο του 2014, 480,61 χιλ. Ι.Χ. οχήματα έναντι 448,26 χιλ. την αντίστοιχη περυσινή περίοδο και 205,61 χιλ. φορτηγά οχήματα έναντι 198,85 χιλ. το εννεάμηνο του 2014.
Στην αγορά της Αδριατικής και ειδικότερα στις γραμμές Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Ανκόνα και Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Μπάρι, το μεταφορικό έργο των πλοίων Superfast XI, Superfast I και Superfast II (σε κοινοπραξία με την ΑΝΕΚ), μειώθηκε κατά 28,3% στους επιβάτες, κατά 29,5% στα Ι.Χ. οχήματα και κατά 11,1% στα φορτηγάΤα δρομολόγια των πλοίων στην Αδριατική εκτελέστηκαν με ένα πλοίο λιγότερο σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο και σημείωσαν μείωση κατά 16,2%.
Στην ελληνική ακτοπλοΐα και ειδικότερα στις γραμμές Πειραιάς-Κυκλάδες, Πειραιάς-Δωδεκάνησα, Πειραιάς-Ηράκλειο, Πειραιάς-Χίος-Μυτιλήνη και από 24 Απριλίου 2015 Πειραιάς-Χανιά, το εννεάμηνο του έτους, εκτελώντας συνολικά 4,5% περισσότερα δρομολόγια από την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, το μεταφορικό έργο του ομίλου αυξήθηκε σε όλες τις κατηγορίες εσόδων και ειδικότερα κατά 12,9% στους επιβάτες, κατά 16,7% στα Ι.Χ. οχήματα και κατά 12,7% στα φορτηγά.
Στις γραμμές Ηρακλείου και Χανίων τα πλοία του ομίλου λειτουργούν κοινοπρακτικά με την ΑΝΕΚ. Τα ανωτέρω δρομολόγια στην ελληνική ακτοπλοΐα εκτελέστηκαν μέχρι τα τέλη Απριλίου της τρέχουσας περιόδου με ένα πλοίο λιγότερο λόγω της πώλησης του πλοίου Blue Star Ithaki.

Ενισχύθηκε το μεταφορικό έργο του ομίλου
Κατά τους πρώτους μήνες του έτους παρατηρήθηκε ενίσχυση του μεταφορικού έργου του ομίλου, τάση η οποία ανεκόπη στο τέλος του μηνός Ιουνίου με την ανακοίνωση της τραπεζικής αργίας στην οποία τέθηκαν τα πιστωτικά ιδρύματα που λειτουργούν στην Ελλάδα, καθώς και την ταυτόχρονη επιβολή περιορισμών στη κίνηση κεφαλαίων. Αξιολογώντας σε διαρκή βάση το συνεχώς εξελισσόμενο οικονομικό περιβάλλον, η διοίκηση προβαίνει στις απαιτούμενες ενέργειες με σκοπό τη διασφάλιση των συμφερόντων του ομίλου και την ελαχιστοποίηση τυχόν επιπτώσεων που μπορεί να υπάρξουν στην οικονομική του κατάσταση.
Στο πλαίσιο ενδυνάμωσης του στόλου της, η Attica Group ναύλωσε στις 8 Απριλίου το επιβατηγό-οχηματαγωγό Blue Galaxy με σύμβαση μακροχρόνιας ναύλωσης. Το πλοίο ανακαινίστηκε πλήρως έτσι ώστε να ικανοποιούνται οι προδιαγραφές και τα υψηλά επίπεδα ποιότητας που χαρακτηρίζουν όλα τα πλοία της Attica Group και δρομολογήθηκε στη γραμμή Πειραιάς-Χανιά Κρήτης από τις 24 Απριλίου, στο πλαίσιο της κοινοπραξίας με την ΑΝΕΚ.
Στις 22 Μαΐου η SUPERFAST FERRIES γιόρτασε τα 20 χρόνια από το πρώτο της ταξίδι. Στα 20 χρόνια λειτουργίας της η SUPERFAST FERRIES μετέφερε πάνω από 12.000.000 επιβάτες, 2.500.000 φορτηγά και 2.500.000 Ι.Χ. σε Αδριατική, Βαλτική και Βόρειο Θάλασσα, με έδρα την Ελλάδα και υψωμένη την ελληνική σημαία.
Επόμενος στόχος είναι η ανάπτυξη νέων προορισμών διατηρώντας σταθερή την παροχή υπηρεσιών υψηλής ποιότητας που χαρακτηρίζουν πάντα τα πλοία Superfast και συνολικά τον Όμιλο Attica. Στις 08.07.2015 η Attica Group ανακοίνωσε τη λήψη ειδικής άδειας από το καθ’ ύλην αρμόδιο U.S Department of the Treasury’s Office of Foreign Assets Control (OFAC), για την παροχή υπηρεσιών μεταφορών με επιβατηγά πλοία ανάμεσα στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής και την Κούβα, μέσω της κατά 100% θυγατρικής της Superfast Ferries (USA) LLC. Η Attica Group έχει ήδη ξεκινήσει την απαιτούμενη διαδικασία προκειμένου να της χορηγηθούν οι απαραίτητες κανονιστικές και άλλες άδειες και από την κυβέρνηση της Κούβας.
Η διοίκηση συνεχίζει να επεξεργάζεται σχέδια ενίσχυσης του κύκλου εργασιών του ομίλου με νέους συνδυασμούς δρομολογίων καθώς και την ανάπτυξη σε νέες διεθνείς αγορές.

Συνολικές προβολές σελίδας