Παρασκευή 20 Μαρτίου 2015

Δέσμευση της ΕΕ για την υποστήριξη των θαλάσσιων μεταφορών

Τη δέσμευση της Ε.Ε. να στηρίξει τις θαλάσσιες μεταφορές, μέσω του Προγράμματος «Connecting Europe Facility» και του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών, σημειώνει σε απάντησή της στον Δ. Παπαδημούλη, η Επίτροπος Μεταφορών, V. Bulc.
Η Επίτροπος Μεταφορών, Violeta Bulc σε απάντησή της στον Αντιπρόεδρο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Δημήτρη Παπαδημούλη, σημειώνει τη δέσμευση της Ευρωπαϊκής Ένωσης να στηρίξει τις θαλάσσιες μεταφορές, μέσω του Προγράμματος «Connecting Europe Facility» και του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών.
Πιο συγκεκριμένα, ο κ. Παπαδημούλης στην ερώτησή του έθετε το θέμα της πολιτικής μεταφορών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και συγκεκριμένα της προώθησης των θαλάσσιων μεταφορών, στο πλαίσιο των προγραμμάτων του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών TEN-T 2014-2020 και της Διευκόλυνσης «Συνδέοντας την Ευρώπη».
Στην απάντησή της η Ευρωπαία Επίτροπος, κ. Bulc, αφού σημειώνει ότι «οι θαλάσσιες αρτηρίες που προβλέπονται στον κανονισμό ΔΕΔ-Μ αποσκοπούν σε αποδοτικές και βιώσιμες μεταφορές, με την κάλυψη των βασικών αναγκών υποστήριξης των νησιωτικών υποδομών θαλάσσιων μεταφορών, καθώς και με την υποστήριξη των μεταφορών», τονίζει ότι είναι «πιθανή η υποστήριξη των επενδύσεων που αφορούν τις θαλάσσιες αρτηρίες από τη δέσμη χρηματοδότησης επενδύσεων, ύψους 315 δισ. ευρώ. Μια άλλη πηγή χρηματοδότησης είναι τα ΕΔΕΤ (ευρωπαϊκά διαρθρωτικά και επενδυτικά ταμεία)».
Καταλήγοντας στην απάντησής της η κ. Bulc, αναφέρει ότι «η υποστήριξη των θαλάσσιων αρτηριών καλύπτει ολόκληρο το φάσμα των αναπτυξιακών έργων για τη στήριξη της συνοχής, όπως π.χ. οι θαλάσσιες συνδέσεις μεταξύ των νησιών και των εμπορικών τους αγορών, από άποψη υποδομής και λειτουργίας.
Οι θαλάσσιες μεταφορές είναι ζωτικής σημασίας για τις νησιωτικές περιφέρειες και οι θαλάσσιες αρτηρίες θα συνεχίσουν να αποτελούν το σημαντικότερο μέσο για να διασφαλιστεί, όχι μόνο η ανάπτυξη των θαλάσσιων μεταφορών μικρών αποστάσεων, αλλά και η συνδεσιμότητα των νησιωτικών λιμένων του ΔΕΔ-Μ».
Ακολουθεί η πλήρης ερώτηση και απάντηση:
Ερώτηση με αίτημα γραπτής απάντησης προς την Επιτροπή
Dimitrios Papadimoulis (GUE/NGL)
Θέμα: Εφαρμογή της προστασίας της νησιωτικότητας στα ευρωπαϊκά προγράμματα θαλάσσιων μεταφορών
Το άρθρο 174 της Συνθήκης της Λισαβόνας και τα προγράμματα μεταφορών της ΕΕ (κανονισμός προγράμματος «Connecting Europe Facility» - CEF - και κατευθυντήριες γραμμές για το πρόγραμμα TEN-T) προβλέπουν ότι η προσβασιμότητα και η φροντίδα για τα νησιά αποτελούν βασικά κριτήρια για το σχεδιασμό και την εφαρμογή των πολιτικών μεταφορών της ΕΕ. Ωστόσο, η πρώτη πρόσκληση για την υποβολή προτάσεων που εκδόθηκε από τη DG Move στο πλαίσιο του προγράμματος CEF παρέχει μόνο ένα υψηλό επίπεδο προτεραιότητας για τις εννέα επίγειες διαδρομές του κεντρικού δικτύου. Επιπλέον, η κατάργηση του προγράμματος «Marco Polo» σημαίνει ότι οι ενισχύσεις που παρέχονταν για τις θαλάσσιες υπηρεσίες σε νησιωτικές περιφέρειες δεν θα είναι πλέον διαθέσιμες. Οι ενισχύσεις, ωστόσο, αυτές αποτελούσαν ένα βασικό εργαλείο για τη δημιουργία συστήματος θαλασσιών αρτηριών.
Ερωτάται η Επιτροπή:
1. Πώς σκοπεύει να διορθώσει τις ελλείψεις αυτές στις επόμενες προσκλήσεις για υποβολή προτάσεων για προγράμματα μεταφορών, αρχής γενομένης από το 2015;
2. Μέσω ποιων χρηματοδοτικών προγραμμάτων θα προωθήσει τη δημιουργία θαλάσσιων αρτηριών μεταφορών;
3. Ποια συγκεκριμένα μέτρα σκοπεύει να λάβει για να ενισχύσει την συγκοινωνία μεταξύ της ευρωπαϊκής ενδοχώρας με τις νησιωτικές περιοχές;
Απάντηση της κ. Bulc, εξ ονόματος της Επιτροπής
Τόσο το διευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών (ΔΕΔ-Μ), όσο και η Διευκόλυνση «Συνδέοντας την Ευρώπη» (ΔΣΕ) αποσκοπούν στην ανάπτυξη του δικτύου μεταφορών σε δύο φάσεις: του κεντρικού δικτύου έως το 2030 και το εκτεταμένου δικτύου έως το 2050. Και στις δύο φάσεις, τα νησιά (π.χ. Βαλεαρίδες) και τα νησιωτικά κράτη (π.χ. Κύπρος) είναι πλήρως εντεταγμένα στο δίκτυο, καθώς οι λιμένες τους και άλλες υποδομές (π.χ. οδοί) αποτελούν βασικά στοιχεία του δικτύου.
Στα προγράμματα εργασιών της Διευκόλυνσης «Συνδέοντας την Ευρώπη» που καθορίστηκαν για την περίοδο 2014-2020 περιλαμβάνονται διάφορες προτεραιότητες, μεταξύ των οποίων οι θαλάσσιες αρτηρίες. Στο πλαίσιο της πρώτης πρόσκλησης υποβολής προτάσεων, οι θαλάσσιες αρτηρίες αποτελούν προτεραιότητα του στόχου χρηματοδότησης 3, με προϋπολογισμό 250 εκατ. ευρώ. Επιπλέον, οι θαλάσσιες αρτηρίες αποτελούν, επίσης, προτεραιότητα χρηματοδότησης βάσει της πρόσκλησης υποβολής προτάσεων ΔΣΕ από τις χώρες συνοχής, με προϋπολογισμό 100 εκατ. ευρώ.
Οι θαλάσσιες αρτηρίες που προβλέπονται στον κανονισμό ΔΕΔ-Μ αποσκοπούν σε αποδοτικές και βιώσιμες μεταφορές, με την κάλυψη των βασικών αναγκών υποστήριξης των νησιωτικών υποδομών θαλάσσιων μεταφορών, καθώς και με την υποστήριξη των μεταφορών. Το κύριο πρόγραμμα για την υποστήριξη των θαλάσσιων αρτηριών είναι η ΔΣΕ. Είναι, επίσης, πιθανή η υποστήριξη των επενδύσεων που αφορούν τις θαλάσσιες αρτηρίες από τη δέσμη χρηματοδότησης επενδύσεων, ύψους 315 δισ. ευρώ. Μια άλλη πηγή χρηματοδότησης είναι τα ΕΔΕΤ (ευρωπαϊκά διαρθρωτικά και επενδυτικά ταμεία).
Η υποστήριξη των θαλάσσιων αρτηριών καλύπτει ολόκληρο το φάσμα των αναπτυξιακών έργων για τη στήριξη της συνοχής, όπως π.χ. οι θαλάσσιες συνδέσεις μεταξύ των νησιών και των εμπορικών τους αγορών, από άποψη υποδομής και λειτουργίας.
Οι θαλάσσιες μεταφορές είναι ζωτικής σημασίας για τις νησιωτικές περιφέρειες και οι θαλάσσιες αρτηρίες θα συνεχίσουν να αποτελούν το σημαντικότερο μέσο για να διασφαλιστεί, όχι μόνο η ανάπτυξη των θαλάσσιων μεταφορών μικρών αποστάσεων, αλλά και η συνδεσιμότητα των νησιωτικών λιμένων του ΔΕΔ-Μ.

Εφαρμογή παρακολούθησης παραδόσεων και δρομολογίων από την Foodlink

H εταιρία Foodlink Α.Ε. του ομίλου FDL προχώρησε στην ανάπτυξη του RTMOTO (Real Time Monitoring On Time Orders). Η ανάπτυξη του λογισμικού έγινε από την Dotlink Α.Ε., θυγατρική εταιρία του ομίλου FDL, και παρέχει πληροφορίες τόσο για τα δρομολόγια (Routing) όσο και για την κατάσταση των παραδόσεων (Order Tracking) βελτιώνοντας έτσι τις παρεχόμενες υπηρεσίες.
Το RTMOTO (Real Time Monitoring On Time Orders) είναι μία εφαρμογή για smart phones με Android OS και χρησιμοποιείται ήδη σε πάνω από 60 οχήματα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, ενώ αναμένεται σύντομα να εφαρμοστεί και στην περιοχή της Πάτρας, προσφέροντας:
- Βελτιστοποίηση στην διαχείριση των παραδόσεων (real time ενημέρωσης της κατάστασης παράδοσης των παραγγελιών, αιτίες για μερική ή ολική μη-παράδοση και πληροφόρηση σε επίπεδο κωδικού προϊόντος κ.α.).
- Πιο αποτελεσματικό customer service με δυνατότητα για real time πληροφορίες προς όλους τους πελάτες για την κατάσταση παράδοσης των παραγγελιών.
- Καταγραφή ίχνους δρομολογίου και συλλογή στοιχείων για την διάρκεια, την απόσταση και τον υπολογισμό των εκπομπών ρύπων CO2.
- Βελτιστοποίηση της δρομολόγησης μέσω στοιχείων για το σχεδιασμό και την διάρκεια του δρομολογίου και των χρόνων αναμονής ανά σημείο παράδοσης.
Σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρίας, η κίνηση αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο της στρατηγικής ανάπτυξης του ομίλου εταιριών FDL για ώθηση και ανάπτυξη των υπηρεσιών logistics στην Ελλάδα, μέσα από ένα ευρύ και ολοκληρωμένο φάσμα αυτοματοποιημένων συστημάτων εξοικονόμησης πόρων, ενέργειας και εκπομπών CO2.

Έως τις 8 Απριλίου η υποβολή υποψηφιοτήτων στα Transport & Logistics Awards

Παρατείνεται μέχρι και την Μ. Τετάρτη 8 Απριλίου 2015 η προθεσμία για την υποβολή υποψηφιοτήτων στα Transport & Logistics Awards 2015 και στα 2α Ελληνικά Βραβεία στα Logistics.
Φέτος τα Transport & Logistics Awards φιλοξενούν τα 2α Ελληνικά Βραβεία Αριστείας στα Logistics, που διοργανώνει το ILME, μέσω των οποίων μπορείτε να διεκδικήσετε την εκπροσώπηση της Ελλάδας στον κορυφαίο ευρωπαϊκό θεσμό βραβείων "European Gold Medal in Logistics & Supply Chain" – Project of the Year 2016 – ILME.
Υποβολή υποψηφιοτήτων έως την Μ. Τετάρτη 8 Απριλίου 2015. Τελετή Απονομής Βραβείων: Μάιος 2015.

Τρίτο σημαντικότερο ευρωπαϊκό λιμάνι της Μεσογείου ανακηρύχθηκε ο Πειραιάς

Στην 3η θέση μεταξύ των ευρωπαϊκών λιμανιών της Μεσογείου και στην 4η μεταξύ όλων των μεσογειακών λιμανιών αναρριχήθηκε ο Πειραιάς κατά το 2014, ανεβαίνοντας μια ακόμη θέση στην κατάταξη της Containerisation International, σύμφωνα με την "Καθημερινή". 
Σημείωσε δε τη μεγαλύτερη αναπτυξιακή δυναμική σε ολόκληρη την περιφέρεια της Μεσογείου με κινητήριο δύναμη τη συνεχιζόμενη αύξηση της διακίνησης στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ που διαχειρίζεται η θυγατρική της Cosco στην Ελλάδα ΣΕΠ Α.Ε.
Εμφάνισε επίσης υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης και από τα 5 μεγαλύτερα λιμάνια της Βόρειας Ευρώπης. Ειδικότερα, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε η διεθνής ναυτιλιακή επιθεώρηση Containerisation International, ο σταθμός εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά αύξησε κατά 13,3% τους όγκους του και διακίνησε κατά τη χρήση που έληξε τον Δεκέμβριο 3,585 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια (teu) έναντι 3,133 εκατ. το προηγούμενο έτος.
Τα στοιχεία αυτά αφορούν τόσο τους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ της Cosco όσο και τον προβλήτα Ι που διαχειρίζεται απευθείας η ΟΛΠ Α.Ε. Η επίδοση αυτή κατατάσσει τον Πειραιά στην πρώτη θέση όσον αφορά τον ρυθμό ανάπτυξης μεταξύ όλων των μεσογειακών λιμένων. Σε απόλυτα μεγέθη ο Πειραιάς έπεται μόνον των δύο μεγάλων μεσογειακών λιμανιών της Ισπανίας και συγκεκριμένα του Αλγκεθίρας και της Βαλένθια που κατέλαβαν την 1η και τη 2η θέση αντίστοιχα.
Στο σύνολο της Μεσογείου, εκτός από τους ισπανικούς τερματικούς σταθμούς, προηγήθηκε του Πειραιά και το Πορτ Σάιντ στην Αίγυπτο που παρουσιάζει όμως μηδενική ανάπτυξη. Ο Πειραιάς υπερκέρασε το 2014 τον τουρκικό εμπορευματικό σταθμό στο λιμάνι του Αμπαρλί. Κύκλοι της ελληνικής λιμενικής βιομηχανίας εξηγούν ότι τα μεγέθη αυτά του Πειραιά περιορίζονται κυρίως από την έλλειψη διαθέσιμης δυναμικότητας.
Θέμα δυναμικότητας έχει άλλωστε και ο προβλήτας Ι του ΟΛΠ. Με απλά λόγια, ενώ η Cosco μπορεί να φέρει επιπλέον φορτία εδώ, δεν υπάρχουν ακόμα οι απαραίτητες επιπλέον υποδομές για να τα διαχειριστεί σύμφωνα με τα διεθνή standard που ακολουθεί. Ζήτημα που συνέβαλε άλλωστε και στην απόφαση της Cosco να επενδύσει άλλα 230 εκατομμύρια ευρώ για την κατασκευή και τον εξοπλισμό του δυτικού τμήματος του προβλήτα ΙΙΙ.
Η σχετική συμφωνία με την ΟΛΠ Α.Ε. αναμένεται να αυξήσει τη συνολική δυναμικότητα διακίνησης του Πειραιά στα 7,2 εκατ. εμπορευματοκιβώτια ετησίως, οδηγώντας τον έτσι στην πρώτη θέση στη Μεσόγειο και σε μια από τις 5 πρώτες σε ολόκληρη την Ευρώπη.
Ο Πειραιάς έχει ήδη γίνει ένα από τα λιγοστά container terminal στη Μεσόγειο που μπορεί και εξυπηρετεί στις εγκαταστάσεις του τα μεγαλύτερων μεγεθών πλοία. Διαθέτει στον Προβλήτα ΙΙΙ, πέντε Super Post Panamax γερανογέφυρες που είναι οι μεγαλύτερες στον κόσμο αυτή την περίοδο, με δυνατότητα εξυπηρέτησης πλοίων πλάτους 26 σειρών container.
Οπως αναφέρουν από τη ΣΕΠ Α.Ε., έχουν κλείσει ήδη περισσότερες από τέσσερις εβδομαδιαίες τακτικές προσεγγίσεις τέτοιων μεγάλων πλοίων από την Ασία, ενώ παράλληλα εξυπηρετούνται κανονικά πλοία με μέσο όρο αφίξεων 6 -7 πλοίων την ημέρα. Υπάρχουν πλέον εβδομαδιαίες συνδέσεις με τις αγορές στην Απω Ανατολή, την Ευρώπη, τη Μαύρη Θάλασσα και την Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ, καθώς και με τις αναδυόμενες οικονομίες στη Βόρεια Αφρική.

Συνολικές προβολές σελίδας