Πέμπτη 28 Μαΐου 2015

ΟΛΘ: Αύξηση εσόδων 1,85% και εμπορευματοκιβωτίων 7,18% το α΄ τρίμηνο

Βελτίωση των οικονομικών του αποτελεσμάτων εμφάνισε ο ΟΛΘ στο α΄ τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης, σε σχέση με το α΄ τρίμηνο του 2014.
Ειδικότερα, ο κύκλος εργασιών της εταιρίας, για το α΄ τρίμηνο του 2015, ανήλθε σε 13.077.729 ευρώ, έναντι των 12.840.429 ευρώ του αντίστοιχου τριμήνου 2014, με αύξηση 1,85%, σημειώνοντας άνοδο των πωλήσεων του ΣΕΜΠΟ κατά 2,62%, αύξηση στο Συμβατικό λιμάνι κατά 1,39% και αύξηση στο Επιβατικό κατά 34,22%, ενώ στην Εκμετάλλευση χώρων σημειώθηκε μείωση 11,31%.
Στη περίοδο, που έληξε στις 31/3/2015, διακινήθηκαν 82.737 Ε/Κ (σε TEUς), με αύξηση 7,18%, συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2014, με μείωση στο γενικό φορτίο κατά 29,20% και αύξηση στο χύδην φορτίο κατά 8,07%.
Συνολικά, τα έσοδα στο εξεταζόμενο α΄ τρίμηνο του 2015, αυξήθηκαν κατά 2,10% από το αντίστοιχο του 2014, παρά τη μείωση των χρηματ/κών εσόδων κατά 31,57%, λόγω σημαντικής πτώσης των επιτοκίων και των επενδυμένων διαθεσίμων της εταιρίας.
Το σύνολο των εξόδων μειώθηκε κατά 0,20%, από το αντίστοιχο τρίμηνο του 2014, κυρίως από τη μείωση των αμοιβών του προσωπικού κατά 5,16%, λόγω αποχώρησης εργαζομένων για συνταξιοδότηση.
Τα αποτελέσματα προ φόρων διαμορφώθηκαν σε 6.565.418 ευρώ, έναντι των 6.258.499 ευρώ του 2014 (+4,90%), ενώ μετά από φόρους τα αποτελέσματα διαμορφώθηκαν στα 4.851.711 ευρώ, έναντι των 4.635.964 ευρώ του α΄ τριμήνου 2014 (+4,65%).


Ανακάμπτει η Αττική Οδός

Σημαντικά βελτιωμένη κερδοφορία, αλλά μικρότερο κύκλο εργασιών, συγκριτικά με το 2013, παρουσίασε η Αττική Οδός που διαχειρίζεται τον περιαστικό αυτοκινητόδρομο της Αττικής μήκους 70 χλμ. Ειδικότερα, η εταιρεία εμφάνισε σε σχέση με πέρυσι:

-       χαμηλότερο κύκλο εργασιών 159,6 εκατ. ευρώ (από 162,4 εκατ.),

-       μικρότερα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών και επενδυτικών αποτελεσμάτων - ebitda 61,1 εκατ. (από 71,2 εκατ.)

-       χαμηλότερα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και συνολικών αποσβέσεων 101,3 εκατ. ευρώ (από 110,8 εκατ.)

-       υψηλότερα κέρδη μετά φόρων 38,9 εκατ. ευρώ (από 20,9 εκατ.)

-       υψηλότερες εισροές 60,3 εκατ. ευρώ από λειτουργικές δραστηριότητες (από 51,7 εκατ.)

Η βελτιωμένη κερδοφορία επιτρέπει τη διανομή μεγαλύτερου μερίσματος, συγκριτικά με πέρυσι (27,1 εκατ. ευρώ), στους μετόχους της Αττικής Οδού, ήτοι την Άκτωρ παραχωρήσεις (59,2%), την J&P Άβαξ (30,83%), την τράπεζα Πειραιώς (9,88%).

Σε παλαιότερη έκθεσή της η IBG, έχει τοποθετήσει το προς διανομή μέρισμα στο 1,4 δισ. ευρώ έως το 2024 οπότε ολοκληρώνεται η παραχώρηση, αποτιμώντας τη συμμετοχή (59%) της Ελλάκτωρ-μέσω της Άκτωρ- στην εταιρεία λειτουργίας του αυτοκινητοδρόμου σε 450 εκατ. ευρώ.

Όσον αφορά τον κυκλοφοριακό όγκο του αυτοκινητοδρόμου, που έχει υποχωρήσει σε ποσοστό 35% από το 2009, την περασμένη χρονιά διολίσθησε κατά 2%, ενώ για τη φετινή χρονιά οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για αύξηση του αριθμού των διερχόμενων αυτοκινήτων, εξέλιξη που θα εξαρτηθεί από την πορεία της οικονομίας.

Πότε επιστρέφει στο Δημόσιο
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η διοίκηση του υπουργείου Υποδομών τον Νοέμβριο, ο οδικός άξονας επιστρέφει στο Δημόσιο τον Οκτώβριο του 2024, οπότε και λήγει η περίοδος παραχώρησης.

Όπως αναφέρεται σχετικά, ο οδικός άξονας δεν μπορεί να επανακτηθεί, νωρίτερα από το 2024, από το Δημόσιο- που αποτελεί τον Κύριο του Έργου (ΚτΕ)- διότι το 2024 θα «πιάσει» τις απαιτούμενες αποδόσεις (που θα «ενεργοποιήσουν» την επιστροφή του έργου στο Δημόσιο).

Αναλυτικά, όπως επισημαίνεται, η επιστροφή του αυτοκινητοδρόμου στο Δημόσιο θα πραγματοποιηθεί «ασχέτως της ανάκτησης της επένδυσης του αναδόχου ή όταν επιτευχθεί το ποσοστό μέσης απόδοσης μετοχικού κεφαλαίου (ROEav) εκ μέρους του αναδόχου (παραχωρησιούχου)», που προβλέπεται στο άρθρο 49 της σύμβασης παραχώρησης. Το ποσοστό μέσης απόδοσης μετοχικού κεφαλαίου υπολογίζεται από τις οικονομικές καταστάσεις, που υποβάλλονται στις πιστώτριες τράπεζες και το Δημόσιο ανά τρίμηνο και συνολικά μετά το τέλος εκάστου οικονομικού έτους.

Όπως προβλέπει το άρθρο 49.1 της σύμβασης παραχώρησης, το ελληνικό Δημόσιο και ο ανάδοχος συμφώνησαν ότι η μέση απόδοση μετοχικού κεφαλαίου (ROEav) ανέρχεται σε 11,60%.

Επιπλέον, το Δημόσιο- σύμφωνα με το άρθρο 49.6(4)- έχει αποδεχτεί, υπό την προϋπόθεση ύπαρξης αυξανόμενων εσόδων, να λάβει η κοινοπραξία της Αττικής Οδού επιπροσθέτως της προαναφερόμενης συμφωνημένης απόδοσης ποσοστό έως και 1,50% (11,60%+1,50%=13,10%).

Ας σημειωθεί ότι σε αντίθεση με τους υπόλοιπους πέντε υπό κατασκευή εθνικούς οδικούς άξονες, η σύμβαση που έχει υπογραφεί, προβλέπει ότι το χρονοδιάγραμμα επιστροφής του περιφερειακού αυτοκινητοδρόμου στο Δημόσιο βασίζεται στα κέρδη του αναδόχου.

Πηγή: Δημήτρης Δελεβέγκος - capital.gr

Συρρίκνωση ζημιών στα 8,9 εκατ., στο α’ τρίμηνο, για την ΑΝΕΚ. Εξελίξεις στο δανεισμό

Συρρίκνωση καθαρών ζημιών στα 8,9 εκατ., στο α’ τρίμηνο του 2015, έναντι ζημιών 12,4 εκατ. ένα χρόνο νωρίτερα, παρουσίασε η ΑΝΕΚ. 
Σε επίπεδο μητρικής, τα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε ζημιές 8,4 εκατ., έναντι ζημιών 11,3 εκατ. τη συγκρίσιμη περίοδο.
Όσον αφορά στον κύκλο εργασιών της ναυτιλιακής, διαμορφώθηκε στα 27,2 εκατ. το α’ τρίμηνο του έτους, αντί 29,2 εκατ. το αντίστοιχο τρίμηνο του 2014, σημειώνοντας μείωση 6%.
Μικτά Αποτελέσματα
Τα ενοποιημένα μικτά αποτελέσματα για το α’ τρίμηνο του 2015 ανήλθαν σε κέρδη € 1,5 εκατ. έναντι ζημιών € 3,1 εκατ. το α’ τρίμηνο του 2014, ενώ για την Εταιρεία ανήλθαν σε κέρδη € 1,3 εκατ. έναντι ζημιών € 2,5 εκατ.
Το κόστος πωληθέντων του Ομίλου παρουσίασε σημαντική μείωση σε σχέση με τη συγκρίσιμη περίοδο, κυρίως λόγω της πτώσης των τιμών των καυσίμων, και διαμορφώθηκε σε ευρώ 25,7 εκατ. από ευρώ 32,3 εκατ., ενώ σε επίπεδο Εταιρείας μειώθηκε σε ευρώ 22,5 εκατ. από ευρώ 29,1 εκατ.
EBITDA
Σημαντική βελτίωση παρουσίασαν τα αποτελέσματα προ φόρων, χρηματοοικονομικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και συνολικών αποσβέσεων (EBITDA) του Ομίλου για το α’ τρίμηνο του 2015 τα οποία διαμορφώθηκαν σε ζημιές 1,2 εκατ. έναντι ζημιών 6,2 εκατ., ενώ για τη Μητρική διαμορφώθηκαν σε ζημιές 0,8 εκατ. έναντι ζημιών 5 εκατ. το α’ τρίμηνο του 2014.
Καθαρά αποτελέσματα
Βελτιωμένα εμφανίζονται και τα ενοποιημένα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας για α’ τρίμηνο του 2015 τα οποία ανήλθαν σε ζημιές 8,9 εκατ. έναντι ζημιών 12,4 εκατ. το α’ τρίμηνο του 2014, ενώ αντίστοιχα, τα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους της Μητρικής διαμορφώθηκαν σε ζημιές 8,4 εκατ. έναντι ζημιών ευρώ 11,3 εκατ. τη συγκρίσιμη περίοδο.
Η Διοίκηση του Ομίλου έχει προχωρήσει σε συμφωνία για εκναύλωση πλοίου σε εταιρεία του εξωτερικού κατά τη θερινή περίοδο, ενώ στο επόμενο διάστημα αναμένεται να επιτευχθεί συμφωνία με τις δανείστριες τράπεζες, σχετικά με την αναδιάρθρωση του μακροπρόθεσμου δανεισμού της μητρικής.

Συνολικές προβολές σελίδας