Πέμπτη 28 Μαΐου 2015

Ανακάμπτει η Αττική Οδός

Σημαντικά βελτιωμένη κερδοφορία, αλλά μικρότερο κύκλο εργασιών, συγκριτικά με το 2013, παρουσίασε η Αττική Οδός που διαχειρίζεται τον περιαστικό αυτοκινητόδρομο της Αττικής μήκους 70 χλμ. Ειδικότερα, η εταιρεία εμφάνισε σε σχέση με πέρυσι:

-       χαμηλότερο κύκλο εργασιών 159,6 εκατ. ευρώ (από 162,4 εκατ.),

-       μικρότερα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών και επενδυτικών αποτελεσμάτων - ebitda 61,1 εκατ. (από 71,2 εκατ.)

-       χαμηλότερα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και συνολικών αποσβέσεων 101,3 εκατ. ευρώ (από 110,8 εκατ.)

-       υψηλότερα κέρδη μετά φόρων 38,9 εκατ. ευρώ (από 20,9 εκατ.)

-       υψηλότερες εισροές 60,3 εκατ. ευρώ από λειτουργικές δραστηριότητες (από 51,7 εκατ.)

Η βελτιωμένη κερδοφορία επιτρέπει τη διανομή μεγαλύτερου μερίσματος, συγκριτικά με πέρυσι (27,1 εκατ. ευρώ), στους μετόχους της Αττικής Οδού, ήτοι την Άκτωρ παραχωρήσεις (59,2%), την J&P Άβαξ (30,83%), την τράπεζα Πειραιώς (9,88%).

Σε παλαιότερη έκθεσή της η IBG, έχει τοποθετήσει το προς διανομή μέρισμα στο 1,4 δισ. ευρώ έως το 2024 οπότε ολοκληρώνεται η παραχώρηση, αποτιμώντας τη συμμετοχή (59%) της Ελλάκτωρ-μέσω της Άκτωρ- στην εταιρεία λειτουργίας του αυτοκινητοδρόμου σε 450 εκατ. ευρώ.

Όσον αφορά τον κυκλοφοριακό όγκο του αυτοκινητοδρόμου, που έχει υποχωρήσει σε ποσοστό 35% από το 2009, την περασμένη χρονιά διολίσθησε κατά 2%, ενώ για τη φετινή χρονιά οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για αύξηση του αριθμού των διερχόμενων αυτοκινήτων, εξέλιξη που θα εξαρτηθεί από την πορεία της οικονομίας.

Πότε επιστρέφει στο Δημόσιο
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η διοίκηση του υπουργείου Υποδομών τον Νοέμβριο, ο οδικός άξονας επιστρέφει στο Δημόσιο τον Οκτώβριο του 2024, οπότε και λήγει η περίοδος παραχώρησης.

Όπως αναφέρεται σχετικά, ο οδικός άξονας δεν μπορεί να επανακτηθεί, νωρίτερα από το 2024, από το Δημόσιο- που αποτελεί τον Κύριο του Έργου (ΚτΕ)- διότι το 2024 θα «πιάσει» τις απαιτούμενες αποδόσεις (που θα «ενεργοποιήσουν» την επιστροφή του έργου στο Δημόσιο).

Αναλυτικά, όπως επισημαίνεται, η επιστροφή του αυτοκινητοδρόμου στο Δημόσιο θα πραγματοποιηθεί «ασχέτως της ανάκτησης της επένδυσης του αναδόχου ή όταν επιτευχθεί το ποσοστό μέσης απόδοσης μετοχικού κεφαλαίου (ROEav) εκ μέρους του αναδόχου (παραχωρησιούχου)», που προβλέπεται στο άρθρο 49 της σύμβασης παραχώρησης. Το ποσοστό μέσης απόδοσης μετοχικού κεφαλαίου υπολογίζεται από τις οικονομικές καταστάσεις, που υποβάλλονται στις πιστώτριες τράπεζες και το Δημόσιο ανά τρίμηνο και συνολικά μετά το τέλος εκάστου οικονομικού έτους.

Όπως προβλέπει το άρθρο 49.1 της σύμβασης παραχώρησης, το ελληνικό Δημόσιο και ο ανάδοχος συμφώνησαν ότι η μέση απόδοση μετοχικού κεφαλαίου (ROEav) ανέρχεται σε 11,60%.

Επιπλέον, το Δημόσιο- σύμφωνα με το άρθρο 49.6(4)- έχει αποδεχτεί, υπό την προϋπόθεση ύπαρξης αυξανόμενων εσόδων, να λάβει η κοινοπραξία της Αττικής Οδού επιπροσθέτως της προαναφερόμενης συμφωνημένης απόδοσης ποσοστό έως και 1,50% (11,60%+1,50%=13,10%).

Ας σημειωθεί ότι σε αντίθεση με τους υπόλοιπους πέντε υπό κατασκευή εθνικούς οδικούς άξονες, η σύμβαση που έχει υπογραφεί, προβλέπει ότι το χρονοδιάγραμμα επιστροφής του περιφερειακού αυτοκινητοδρόμου στο Δημόσιο βασίζεται στα κέρδη του αναδόχου.

Πηγή: Δημήτρης Δελεβέγκος - capital.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνολικές προβολές σελίδας